SteeD

Специфика на моторните и трансмисионните масла (отцепена тема)

Recommended Posts

За Волекса питах дилър и ми каза:

Първа смяна на 5000 км

-масло

-маслен филтър

-масло за скоростната кутия

186+25лв труд

И после през 15000 км средно по 200-210 лв.

 

На 5К смяна на масло на скоростна кутия ?!? WTF !? <_<

Това е някаква световна иновация :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяло се заради различните климатични условия в Китай сравнено с тук. Такова беше обяснението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяло се заради различните климатични условия в Китай сравнено с тук. Такова беше обяснението.

 

Ми да си го сменят в БГ преди да ти предадат автомобила ;)

Ама нали е по-лесно да ти вземат парите на 5К за подобна безумна смяна ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната не е безумна. И при други автомобили се изисква първо обслужване на двигателя на 1000км и на скоростната кутия на 5000 до 10000км. Освен различните климатични условия, тук става дума и за напасване на части, разработване и тн. Не виждам какъв е проблема, особено при тези цени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли примери, при кои други марки, продавани на нашия пазар, се налага първоначална смяна на маслото на ръчна скоростна кутия на 5000км. на нов автомобил?

Принципно винаги съм карал Рена и съм добре запознат с ТО на новите им модели и там няма нито един, на който да има задължителна смяна на маслото на скоростна кутия на такива километри? Всъщност на някои модели не се предвижда въобще да се сменя маслото на ТО, а само при ремонт. А Рено имат изключително капризни скоростни кутии. От не-Elf/Total масло (пък било и правилния вискозитет), може да имаш проблеми с превключването на скорости.

Не твърдя, че няма такива. Твърдя, че не съм чувал да има (руснаците не ги броим).

 

Самото масло е минимум 60лв. (около 15-20лв./литър качествено масло), а естествено му слагат и труд + (вероятно) дихтунг. Но питането е по-скоро не заради тия 70-80лв., а заради факта, че поражда съмнения към качеството. Кутия, зоято за 5000км. ще направи достатъчно стружки от зъбните си колела, та да се наложи да и се сменя малсото (за да не се саморазруши)?

От друга страна, това може да е някакво остаряло виждане на китайските производители и нормална практика при тях.

Също както в САЩ масово се сменя маслото на 3000 мили, въпреки, че повечето нови модели интервала им е заводски по 10000мили или борд компютъра го определя според навъртените обороти на двигателя (но пак е там някъде). Просто остаряло схващане на американците, останало от време оно. Но то и маслото там е без пари.

Та това беше въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно гаранцията от 5 години ги кара да бъдат много внимателни и да се преосигуряват .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да намеря информация (и ще търся още), защото имам спомени от когато си търсех нов автомобил преди 2 години, но накрая взех Honda-та от подписа. Може би беше Hyundai i30, на него със сигурност една от смените беше масло на двигателя на 1000км и после вече през 10 000км. Да кажем много нови коли искат първа смяна на маслото на двигателя на 10-15 хиляди (колкото им е стандартния цикъл), това, че при Hyundai-а първата е на 1000km, не ме е карало да се съмнявам в качеството му - струвало ми се е съвсем нормално за нов автомобил, който има своите капризи. Но съм съгласен и с nikid - автомобилите, които се продават в момента са от Китай. Ако има съмнения за маслата (да кажем там маслото е с вискозитет, който не е подходящ за нашата студена зима), то може и да се презастраховат.

 

Колкото до цената, при мен цялата смяна на маслото на скоростната беше около 50лв - с оригинално масло и труда в оторизирания сервиз. Скоростната ми кутия по спомен събира под 2л, съмнявам се тя да е по-малка от тази на Voleex-а. И другия момент е, че Voleex-а изисква обслужване на 15 000км, а не на 10 000км, както е при много други коли, така че в дългосрочен (че и краткосрочен) план, поддръжката на колата я прави още по-евтина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чул да има Европейски автомобил, който да изисква смяна на масло на механична скоростна кутия на 1 000, 5 000, или 500 000 км пробег.... Да не говорим, че климатичните условия НЕ играят никаква роля в случая, но не всеки е учил "Механика на флуидите" за да знае за какво иде реч.... ;)

 

п.с. Лично за мен тази смяна е една голяма въпросителна към качеството на самата скоростна кутия. И да, могат преспокойно да сменят каквото си искат преди да предадат даден автомобил:

1. не товарят клиента с "излишни" разходи

2. не се пораждат "съмнения" в качеството...

3....

4...

 

p.s. Ако някой се интересува по-задълбочено от масла за скоростни кутии, мога да съм полезен, защото имам докторска степен от ТУ в тази област.... ;)

Редактирано от SteeD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка марка си има политика по-въпроса явно .Всеки знае ,че при разработването е добре да се сменят маслата до 2-5хил.км. В стремеж за реклама се отиде на големите интервали по на 25хил. ама не се отчита градско ли се кара или само на дълги разстояния. Преди френските автомобили правиха смяна на 5000км. на същото масло и двигатели ,които в други марки (Форд например с двигатели на Пежо) се сменяше на 10 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка марка си има политика по-въпроса явно ....

 

Така е! Но когато ВСИЧКИ правят нещо, а друг прави нещо различно от тези установени норми....поне буди въпроса " ЗАЩО?"

 

п.с.И ако беше масло на двигател - айде, както и да е...., но скоростна кутия...?

 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако някой се интересува по-задълбочено от масла за скоростни кутии, мога да съм полезен, защото имам докторска степен от ТУ в тази област.... ;)

 

Чудесно, смятам, че за всички ще е полезно да научат нещо повече за двигателните и трансмисионните масла.

Затова и отделям в специална тема офтопика от темата за "Магазини, сервизи и представителства".

Моля колегата SteeD да не се стеснява и да разясни (ако разполага със свободно време) всичко което хората поддържащи и експлоатиращи автомобил трябва да знаят относно маслата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да намеря информация (и ще търся още), защото имам спомени от когато си търсех нов автомобил преди 2 години, но накрая взех Honda-та от подписа. Може би беше Hyundai i30, на него със сигурност една от смените беше масло на двигателя на 1000км и после вече през 10 000км. Да кажем много нови коли искат първа смяна на маслото на двигателя на 10-15 хиляди (колкото им е стандартния цикъл), това, че при Hyundai-а първата е на 1000km,

Аааа, не! :) Тук правим ли разлика между "моторно масло" и "трансмисионно масло"? Отмяташ се от думите си. Нека ти ги припомня:
И при други автомобили се изисква първо обслужване на двигателя на 1000км и на скоростната кутия на 5000 до 10000км.

 

Много местни представителства ПРЕПОРЪЧВАТ смяната на моторно масло, първата, да е по-рано от определения сервизен интервал, но не съм чул при нито една да е задължително.

Засега GW е единствената (за която е доказано в настоящата тема), при която и смяната на трансмисионно масло на 5 000км. е задължителна. За сравнение някои производители смятат, че такава смяна никога не се прави за ръчни скоростни кутии. Къде е 5000, къде е "никога" (или 100 000км., например).

 

 

И другия момент е, че Voleex-а изисква обслужване на 15 000км, а не на 10 000км, както е при много други коли, така че в дългосрочен (че и краткосрочен) план, поддръжката на колата я прави още по-евтина.
Дори и при бюджетните конкуретни на GW смяната на масло е на 15 000 и повече километри (или година, което настъпи първо). Никакъв "момент" не е това. Нека погледнем преките конкуренти на C10 - Дачия Сандеро и Шкода Фабия какви са им сервизните интервали? По 15-20 000км. Цените на ТО са съпоставими. Т.е. като приемем, че смяната на моторно масло при конкурентите е на 20 000км(, то това прави GW "още по-скъпа", не "по-евтина". Редактирано от Vitku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересен дебат :rolleyes: колега SteeD щом имате докторска степен от ТУ предполагам че не трябва да дискутирате темата като ощипана мадама( с извинение), а би трябвало да знаете отговора :BangHead: за нашият климат благоприятният вискозитет за трансмисия е 75w80 най вече заради зимния сезон, като е логично ако идва от Азия продукта с друг вискозитет да премине на нужният. Второ правило е че при фабрично нов продукт 97% от случаите в какъвто и да е редуктор да остават стружки при напасване на детаилите и винаги се препоръчва в кратък пробег смяна на масло и филтри ако има такива. В случая няма нищо скрито и озадачаващо а е една съвсем стандартна процедура.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайдеее :) пак се обадиха големите специалисти :)

Волекс-а е по лиценз на Тойота, нали така? Хайде да видим какво казва фирмата продала лиценза за сервизирането на трансмисионното масло, понеже документа е pdf , и неми се занимава много да копирам ще цитирам какво пише, и ще дам препратка към документа да види който не вярва, а именно за кутии произведени преди 99-та

проверка на всеки 12 месеца и смяна на всеки 24, за по-новите, проверка на 24 и смяна на 48, в км. на старите на всеки 30к, на новите на 50к. е кеее, какво стана нещо много го сменят. Да продължим с мислите, има три основни вида трансмисионно масло, лятно, зимно, и всесезонно. в БГ, обикновенно караме с всесезонно, от друга страна необятния китайски пазар (и територия) разположели по-богатата и населена част доста по-на юг, логично изискват лятно масло, а както SteeD, ще Ви каже, последната обработка на зъбните колела е "сработване" и се извършва в контролирана агресивна среда с цел по-добро напасване на профилите и по-нисък шум. Скоркостната кутия, няма маслен филтър за твърдите частици. Е? Май не е чак толкова безмислена тази първа смяна на 5к км. Ама нищо де, ние докторите по "технология на машиностроенето" не знаем за мазането колкото специалистите, их :). Между другото не се заблуждавайте, и другите марки го правят, само че разработват кутите на стенд и след това зареждат всесезоното масло, с оглед факта че продават по-голямата част от продукцията си в Европа а те си имат и заводи тук, и тези 50 лв. за смяната на маслото са я сложили предварително в цената.

а щях да забравя, ето линк-а: http://www.toyota-te...ensis/final.pdf

 

П.С. Извинявам се за сарказма ама и ние сме понаучили това-онова

Редактирано от petkov_
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се Вие petкov_ не спадате към големите специалисти дет се изказват, просто нищо различно не казахте от това което съм написал, с едната разлика че го написах по начин които да го разберат всички, а Вие докторите по технология на машиностроенето веднага скачате в опозиция ако случаино някои се изкаже грамотно или обори някои специалист от Вашия бранш. За разлика от Вас докторите аз не съм доктор а бакалавар от ТУ с едната разлика че не съм само теоретик като Вас докторите а и практик, като три години от тая практика е в европеиският съюз в подръжка на огромен автопарк.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joro_, за да бъда максимално откровен, твоят кометар (или ако предпочиташ Вашия), бе пуснат докато пишех моя, и съм съгласен с написаното от теб (Вас), просто съвпадение във времето. От друга страна, съм длъжен да заява, че аз не съм просто теоретик, а съм по-скоро практик, решил да допълни знанията си. В областта на машиностроенето имам 17 годишен практически опит в производството , като години наред съм работил именно в производство на детайли за автомобилната индустрия, и съм свидетел на това как се произвеждат картерни кутии за BMW, Mercedes и Fiat, и повярвай ми ако си видял и половината от това, което съм видял аз, никога няма да си купиш BMW или Fiat (Mercedes не го коментирам, те бяха изумени, как изобщо получават годна продукция). Та да се върна на коментара, нарочно го написах по този начин, за да "захапе".

 

Понеже темата се напълни с "лични" коментари, аз лично нямам против поне моите да бъдат цензурирани до необходимата степен по преценка на модераторския екип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкото недоразумение предизвикано от вашите коментари не изисква модериране, стига да се придържате към техническият аспект на разговора - информацията която внасяте в темата е много полезна за всички.

Съжалявам само че инициатора на дискусията не взима участие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
В стремеж за реклама се отиде на големите интервали по на 25хил. ама не се отчита градско ли се кара или само на дълги разстояния.

 

Как да не се отчита:huh: А и на маслото пише "интервал ДО 30-50К км", не НА 30-50К км"

На моята кола маслото го сменям по борд компютър, когато той каже, и понеже карам 90% извънградско, изминавам 26-30К км от смяна до смяна. Цената на маслото и филтъра ми е 130 лв, което е приемливо за такъв пробег.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих казал ,че тази смяна се налага защото(бях чел тук) , китайските масла дето се слагат не са баш добри. Аз ако бях собственик и като го прочета това, сам бих отишъл в сервиза за да сменя маслата дори и преди 5000 км. Сложи си веднъж качественото масло и си свиркай после. На колите произведени тук едва ли ще слагат китайски масла(течности), така че сигурно това ще отпадне.

Редактирано от ivand911

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Как да не се отчита :huh: А и на маслото пише "интервал ДО 30-50К км", не НА 30-50К км"

На моята кола маслото го сменям по борд компютър, когато той каже, и понеже карам 90% извънградско, изминавам 26-30К км от смяна до смяна. Цената на маслото и филтъра ми е 130 лв, което е приемливо за такъв пробег.

Истината е че деиствително не се отчита градския пробег, а има и още една реална деиствителност и тя е от екологичен характер/ умишлно се налага по дълъг пробег с цел по рядко изхвърляне на петролни продукти в околната среда/ Най-полезния интервал за смяна масло на двигател е 8000км, но нали разбирате че тоя интервал на много собственици на автомобили не им се нрави на джоба. За това много компании дават пробег от 25-30к естествено това вреди на мотора, но тая вреда ще я усетиш след 200к км. примерно, но в много от случаите тоя автомобил няма да е твои, защото ще си го продал преди това и ще си купил нов и ще си с убеждението че 30к км. пробег е нещо напълно нормално за смяна масло и консумативи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, не си прав, смяната на качествено масло на 30-50К км не вреди на двигателя. Точно обратното. Писано е много, ако ти е интересно, ще опитам да намеря по-конкретна информация, но и ти може да потърсиш.

Има много фактори, влияещи върху това кога да се сменя маслото. Скоростта на движение, режима на движение, качеството на маслото....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, не си прав, смяната на качествено масло на 30-50К км не вреди на двигателя. Точно обратното. Писано е много, ако ти е интересно, ще опитам да намеря по-конкретна информация, но и ти може да потърсиш.

Има много фактори, влияещи върху това кога да се сменя маслото. Скоростта на движение, режима на движение, качеството на маслото....

Kalin не ми се спори какво сте чели :pain10: щом си убеден в това което казваш. Лично за себе си стоя твърдо зад написаното и не желая да навлизам в спорове.

Живи и здрави :icon_profileleft: и безаварийни километри с качествените моторни масла

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

admin:

Отделям този и следващите коментари в отделна тема, заради заформилия се отново спор, засягащ моторни масла в темата с оплакванията на един от новите собственици на Voleex C10:

Нов собственик на Voleex C10

 

Евентуално могат да бъдат събрани в една тема, отново започната с отцепени коментари на SteeD:

Специфика на моторните и трансмисионните масла (отцепена тема)

 

 

моите наблюдения са, че GW автомобилите са сравнително шумни. споделих го с представителя и той каза, че първоначалните масла са изключително некачествени и предназначени за друг климат (китайски). Увери ме, че след първата смяна (5000 км) всичко утихва и "усещаш удоволствието от безшумното шофиране".

стискам го с палци да е бил прав

 

Ако това ти го е казал "представителят" значи са много ЗЛЕ :) "Изключително некачествените масла" така ще ти прееб*т двигателя за 5 000 км, че "удовелоствието от безшумното шофиране" ще е на паркинга на някой сервиз с двигател "на салата" :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, да ама явно е факт.

Нищо не се прееб.ва, след смяната всичко е Ок.

Ще видим българската сглобка дали ще е с подходящите масла.

 

Това да му е кусура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той човекЪТ затова ли си е купил нова кола? Да сменя масла на 2.5 К км? И това ми било ОК .... :( :( :(

 

Здравей отново. Това не е смяна на масла на 2.5к км, а смяна на масло - първия път, след това си сменяш на стандартния цикъл. За сравнение едно време се бях засилил да купувам Hyundai i30 1.6 бензин - там първата смяна на маслото не е на 2.5к или на 5к, а на точно 1000км, заради първоначалното напасване на компонентите, по дума на представителите в IND Commerce.

 

 

Ако това ти го е казал "представителят" значи са много ЗЛЕ :) "Изключително некачествените масла" така ще ти прееб*т двигателя за 5 000 км, че "удовелоствието от безшумното шофиране" ще е на паркинга на някой сервиз с двигател "на салата" :(

 

Колите произвеждани у нас (което започва от следващия месец) ще са с качествено масло предвидено за климата ни. Уви глупаво е, че тези от Китай не са дошли с предвидено качествено масло или че не го сменят при представителя преди да го продадът, но чак двигателя да остава на салата за 2500-5000км, не, това е преувеличено. Ти го знаеш, от сервиза го знаят, в крайна сметка ако модерните двигатели ставаха на салата за 2500км с масло с лоши качества, по улиците нямаше да се движат толкова коли, като знаем колко немърливи собственици има. Релативно може и да се износи повече, спрямо живота му, който ако с качествено масло и нормално каране е 500 000км, дори тези 2500км с нискокачествено масло да намалят живота му с 20 хиляди, смятам, че няма да има ощетени.

 

Целия този случай ми напомни, че преди 2-3 години един колега след като си взе иранско пежо 206 седан, също му казаха (от представителството на Пежо - Франс Ауто ли беше, не помня), че колата идва с некачествени течности и е добре да ги смени всичките и то бързо :)

 

И също така между другото ти спря да пишеш след като плю по всички свързано с Great Wall и Литекс известно време и ти бяха зададени въпроси в отделна тема, направена специално по дискусия повдигната от теб. Радвам се, че се върна - можеш да обърнеш внимание на въпросните теми (сигурен съм, че знаеш кои са).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване