Popular Post admin Posted December 20, 2011 Popular Post Share Posted December 20, 2011 Преди малко повече от седмица, Литекс Моторс направиха една ексклузивна покана - завода да бъде разгледан, отвън и отвътре, от журналисти, докато още предприятието е в пред-производствен режим. Сред поканените бях и аз, така че в следващите редове следва да опиша моите лични впечатления от завода, от хората, които работят там. Макар тук, във форума, като цяло да вярваме, че Литекс Моторс и Great Wall ще имат успех, заради качество, за което съдим по отраженията от руските и австралийските форуми, където марката се обсъжда, то след като посетих завода мога да кажа, че не просто вярвам, а знам, че това начинание ще успее. Че завода няма нищо общо с който и да е опит за автомобилостроене у нас и сравнения с опита за производство на Ровър Маестро или Москвич Алеко просто не са на място. Завода вече е напълно завършен за началния стадии на производство. Това ще рече - две халета, едното от които е склад, докато в другото са поточните линии, в които става сглобяването на автомобилите от части внесени изцяло от Китай. Със стартирането на завода за крайни клиенти, което ще се случи до февруари 2012, произвежданите автомобили ще са Voleex C10, Hover H5 и Steed 5. От лятото ще бъдат добавени Voleex C30 и Voleex C20R (общо взето по-висок и проходим C10), които са вече одобрени за производство в ЕС. Има малко останала работа по паркинга, където ще бъдат подреждани готовите коли, както и пистата с различните настилки и съоръжения, с които ще се проверява всяка кола, излязла от поточната линия преди да стигне до новия си собственик. Предстои да бъдат изградени още две халета - в едното ще се правят заварки, докато в другото ще се извършва пълно боядисване. На следващата снимка се вижда скъпата машина, с която контейнерите от Китай се разтоварват. Идеята е с времето колкото се може по-голяма част от производството да бъде изнесена на български под-изпълнители, като вече има контакти с български фирми, работещи в бранша, които имат възможност да снабдяват завода с части. Тук тънкия момент е, че според законите на Европейския Съюз, всяка замяна на част по някой от моделите, дори да говорим за модела/марката на гумите, изисква подробно описание на направената замяна/промяна на модела и съответно нови тестове за безопасност, нова процедура по одобрение. За това като цяло промени по автомобилите в цяла Европа се правят веднъж годишно. След пристигането до завода, бяхме посрещнати от директора на производството - Алекс Крамб, заедно с неговите помощници. Алекс е бил директор на един от заводите на Нисан в продължение на последните над 25 години, през което време въпросния завод започва да изкарва продукция с едно от най-високото качество от заводите на Нисан. Макар че нямахме право да снимаме почти нищо в завода, Алекс ни показа и разказа за всяка стъпка от производството, като ще се опитам възможно най-точно да преразкажа нещата, които ми направиха най-голямо впечатление. Целия завод работи по лиценз на Toyota, използвайки системата за произвдство и управление на персонал Toyota Production System (TPS). Системата е така направена, че разделя работата на високопродуктивни малки екипи, в които работят хора, които сами са избрали работата, която искат да вършат, поемайки пълна отговорност за нея. Един екип се състои от няколко оператора със средна възраст 19 години и един лидер, със средна възраст 25 години. Лидерите са инжинери и са минали обучение в Китай тази година. И сред лидерите и сред операторите има и мъже и жени. Някой тук се бе възмущавал, че не се наемат хора без висше образование - е, наемат се. Има до тук над стотина оператора, при средна възраст 19 години, можем да приемем, че вероятно повечето от тях нямат висше образование. Според TPS да има уважение към работниците, но всеки един от тях да е отдаден и мотивиран, за това, което прави. Изборът на работника се определя обаче все пак е ограничен от областите, в които е показал, че е най-добър. Има хора, които са много сръчни и им е приятно да сглобяват дребни елементи. Има хора, които не са сръчни, но имат невероятен поглед върху детайла - умение, което е изключително полезно за контрола на качество. Всички работещи могат да видят всеки един от тях какво прави и как се справя. Всичко е така изградено, че хората, които извършват работата да се съревновават, опитвайки да бъдат по-добри от останалите екипи. При производството автомобилите минават през 88 станции, 7 от които са за контрол на качеството. При откриване на дефект в някой елемент, автомобила се връща до съответното място, а работника допуснал дефекта се слага под наблюдение от прякия му началник. Следващите 20 дни работника бива следен дали няма да направи грешка отново - ако това се случи, той се връща да мине обучението си на ново. Всеки работник минава обучение за извършването на работата, която ще има върху колите, отиващи за клиенти. За всяка дейност по автомобилите има детайлно ръководство как да се извърши. Включително детайли от рода на това кой болт под какъв ред се завива, колко се натяга (отверките са електронни и затягат с точно толкова сила, колкото е дадено по заводски спецификации - натегнат болт може да се скъса, отпуснат да падне - два напълно недопустими сценария). Това не е нещо необикновено у нас, това са все стандартни процедури във всеки сериозен завод за автомобили и точно така да кажем се работи във немските и френските заводи. От слизането на шасито върху поточната линия до излизането на колата от завода се води пълно досие на автомобила. Ако в последствие автомобилът прояви дефект, се знае кой работник е бил отговорен за дадения детайл, в колко часа на коя дата го е сложил, кой е бил отговорен за контрола на качество на дадения елемент, когато дефекта не е бил открит. След като автомобилът слезе от конвейра сглобен следват серия от тестове. Автомобилът е детайлно прегледан за дефекти, които нарушават неговата сигурност или са козметични забележки, които могат да бъдат забелязани от клиент - при наличието на такива автомобилът не може да напусне завода и бива върнат за отстраняване на всички проблеми. Позволено е да има малки забележки, които е трудно да бъдат забелязани от непрофесионалист, които се записват, така че да се вземат мерки те да не се случват повече. Огледа става в специална камера с много силна светлина, така че да изпъкнат дори най-малки детайли. Следват тестове в камера за изгорели газове (за да получи автомобила своя ЕВРО сертификат, че емисиите му са допустими по текущото законодателство), както и камера с вода под налягане, където се проверява, дали всички уплътнения вършат своята работа. Прави се центровка на фаровете и се оправят други последни детайли, след което автомобила излиза на трасето за тестване на окачване, вътрешни шумове и тн, точно както е в модерните европейски заводи. Интересно е това, което Алекс Крамб каза за завода и отношението на българите към това начинание. По негови думи, това предприятие по нищо не отстъпва на западните заводи на известните марки. Много е учуден от манталитета на хората у нас, на отношението към завода. На това, че хората не вярват, че ще стане. Защото хората, които вече работят там са едни от най-мотивираните, горди, бързи и критични към труда си хора, с които е работил. А това е най-важното при такова начинание. Хората, работещи в завода са показали невероятни резултати и според Алекс е напълно реално това предприятие да е се превърне сред топ заводите в Европа по качество на продукцията. Опитал съм се да преразкажа възможно най-близко това, което ни бе казано. Разбира се служителите бяха крайно позитивни към начинението, казаха куп хубави неща (много от които съм избегнал да покрия). Аз лично бях впечатлен. Ще се радвам да отговоря на всички въпроси свързани с написаното от мен по-горе. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasilisa Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Гордея се със всичко това, което тощу що прочетах, гордея се , че това се случва в България, гордея се с младите специалисти, които имат този хъс за работа и искат да докажат, че по нищо не отстъпват на колегите си от другите страни. Дано това да бъде оценено подобаващо от сънародниците ни и най-вече от властимащите. Та именно последните са тези, които могат да тласнат напред развитието на завода , а и не само на него. Навремето в България, Стамболов е издал закон-да се потребява в България само българско производство , с което се стимулира родната промишленост. Е, сега е времето правителството да излезе с подобен закон или решение. Желая успех и нека да покажем, че сме по-добри от другите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 (edited) Сега вече става ясно , защо смело дават 5 години гаранция . Системата за производство и контрол на качеството на Тойота е еталон в света и не случайно това е най-продаваната марка в глобален мащаб. Интересно съоръженията и машините от каква марка са , защото на тези в китайския завод направо си пише "Тойота" . Разбра ли се за С30 дали при сертифицирането са настъпили някакви промени с оглед европейския пазари и вкус ? Edited December 20, 2011 by nikid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 @nikid и тук машините са Toyota - всичко е взето от тях по лиценз, производствения процес, системата за управление на персонал, поточните линии, всичко е Toyota. За C30 не знам дали, и какви промени има за европейския пазар. Ще попитам. Ето и още няколко снимки пред завода на Voleex C30 и Cowry, който е нещо като миниван, с шибедах, отново с въпросния 1.5 VVTi двигател и интериор напомнящ на C30. Загледайте се в далечината зад първата снимка - има едни огромни насипи като планини. Е не са нито насипи, нито планини, това е било нивото на земята когато са започнали да копаят и изравняват. Било е зверско строителство, имало е и проблеми с това, че е имало много вода, като цяло са се съсипали от копаене и обработване на терена преди да положат основите на сградите. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
regoslav Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Много интересен и пълен очерк на видяното. Интересно ми е нещо повече каза ли се за C20R? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат'Бойко Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 След пристигането до завода, бяхме посрещнати от директора на производството - Алекс Крамб, заедно с неговите помощници. Алекс е бил директор на един от заводите на Нисан в продължение на последните над 25 години, през което време въпросния завод започва да изкарва продукция с едно от най-високото качество от заводите на Нисан. Макар че нямахме право да снимаме почти нищо в завода, Алекс ни показа и разказа за всяка стъпка от производството, като ще се опитам възможно най-точно да преразкажа нещата, които ми направиха най-голямо впечатление. Целия завод работи по лиценз на Toyota, използвайки системата за произвдство и управление на персонал Toyota Production System (TPS). Системата е така направена, че разделя работата на високопродуктивни малки екипи, в които работят хора, които сами са избрали работата, която искат да вършат, поемайки пълна отговорност за нея. Един екип се състои от няколко оператора със средна възраст 19 години и един лидер, със средна възраст 25 години. Лидерите са инжинери и са минали обучение в Китай тази година. И сред лидерите и сред операторите има и мъже и жени. Някой тук се бе възмущавал, че не се наемат хора без висше образование - е, наемат се. Има до тук над стотина оператора, при средна възраст 19 години, можем да приемем, че вероятно повечето от тях нямат висше образование. Според TPS да има уважение към работниците, но всеки един от тях да е отдаден и мотивиран, за това, което прави. Изборът на работника се определя обаче все пак е ограничен от областите, в които е показал, че е най-добър. Има хора, които са много сръчни и им е приятно да сглобяват дребни елементи. Има хора, които не са сръчни, но имат невероятен поглед върху детайла - умение, което е изключително полезно за контрола на качество. Всички работещи могат да видят всеки един от тях какво прави и как се справя. Всичко е така изградено, че хората, които извършват работата да се съревновават, опитвайки да бъдат по-добри от останалите екипи. Интересно е това, което Алекс Крамб каза за завода и отношението на българите към това начинание. По негови думи, това предприятие по нищо не отстъпва на западните заводи на известните марки. Много е учуден от манталитета на хората у нас, на отношението към завода. На това, че хората не вярват, че ще стане. Защото хората, които вече работят там са едни от най-мотивираните, горди, бързи и критични към труда си хора, с които е работил. А това е най-важното при такова начинание. Хората, работещи в завода са показали невероятни резултати и според Алекс е напълно реално това предприятие да е се превърне сред топ заводите в Европа по качество на продукцията. Здравей Поздрави за чудесния репортаж! Благодаря . Най-силно впечатление ми направи изказването на Алекс че не разбира хората и цялото това отрицание. Съгласен съм с него, надявам се това да се промени и да започне ме повече да вярваме в себеси. Разкажи нещо повече за Алекс и хората в завода, той проговорил ли е български? Куий са другите по-интересни личности в фирмата! И едно малко отклонение от доста време чета коментарите на SteeD много е дразнещ не му отговарям защото не ми се спори с развален грамофон. Та ако може такива да бъдат 'успокоявани'' няма да е зле че тоя човек направо Edit poroinik: Сложих цитата в quote таг Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 бат'Бойко, форумните тролове не трябва да бъдат успокоявани а просто да се подминават ... като не му обръща никой внимание на простотиите от само себе си ще заглъхне и ще се премести в друг форум. Така че по-добре не му обръщайте внимание и той сам ще се махне. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Алекс е шотландец. Не говори български (поне за сега ), единия от началниците под него, който беше българин превеждаше за пред тази част от публиката, която не разбираше английски свободно. Той е бил директор на завода в Южна Африка, но по време на дългия си стаж като ръководител на предприятие е имал досег с много заводи, не само на Нисан и като цяло върху това наблягаше - че в завода в Южна Африка е имал работа с много трудни хора и условия, а завода е станал сред най-добрите на марката, докато в България да кажем при тестовото производство първия автомобил слезнал от конвейра не е имал пропуск от уплътненията при теста с водоструйките, нещо което е типично да се случи до 50тото сглобяване в ново предприятие. Той разказваше на дълго и на широко колко страхотни са работниците тук (горди от работата си и нахъсани да са перфектни във всяко отношение), колко модерна е техниката и как не вижда възможност за провал. Дори кривия манталитет на хората и стереотипите няма да могат да попречат завода да се реализира успешно, но е необяснимо защо вместо хората да се радват, че това се случва и да гледат с повече доверие на него, търсят начин да го оплюят. Да казват, че е несериозно, че е за баламосване, за пране на пари - това е пълен абсурд (това не са думи на Алекс, а мои). Казвам го защото постоянно чета как завода въобще не бил целял да бъде завод, Гриша Ганчев въртял далавери и куп други глупости - това предприятие в момента е направено без компромиси, свършено е нечовешко количество работа за 3 години, достигнат е моментум. Най-малкото Great Wall са най-големия частен производител в Китай с най-голям растеж на продукцията за последните няколко години там, единствения с такива световни амбиции, които са в процес на реализация и тях въобще не ги интересува нищо друго, освен парите им да се превърнат в успешна инвестиция и да стъпят стабилно на европейския пазар. Колкото до SteeD - по-късно ще изчистя тази тема от споменаванията на въпросния член на форума, тъй като това е офтопик. Но бъдете спокойни, че администраторите и модераторите на форума се грижим за реда и спокойствието и макар безкрайния ни толеранс, мерките към хора, които не желаят да комуникират интелигентно, ще стават все по-стриктни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 У голямата част от хората в България битува мнението , че ако автомобила не е немски е боклук . В това отношение на присмех от десетилетия са всички останали производители . Осмивани и подценявани са далеч по-реномирани и столетни марки , а новите играчи като корейските дори не ги броят за автомобили .Та какво остава за китайските. Това едно , другото е СТРАХ , голям и неистов страх от останалите играчи на автопазара на ново и старо , защото за нашия малък пазар един успешен проект като този на GWM / Литекс Моторс може и ще срине продажбите на автомобили от бюджетните класове на конкуренцията , особено в момент на такава криза . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta_force Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Поздравления за репортажа, страхотен е! Колкото до мнението на Алекс за негативното отношение към това начинание - еми прав е. Много хора наистина смятат, че не е ли made in Germany, значи не струва. И бащата е фен на VW, тук в университета имам един колега, който е ебати фена на BMW, а аз съм широко скроен човек и не робувам на някакви фенщини, марки и т.н. булшитс. Аз смятам, че ако е направено качествено и цената е ок - марката няма значение! И толкова. Но в Абсурдистан/България някой гъзар ще каже "баааа, тия колу са китайски боклуци, не струват!!" и след това ще.... се качи на стария мерцедес на 20 години, пета употреба! Като каза един бивш министър - "ш*бан народ сме". Прав си беше.... Колкото до пазара - нека да се открие завода и да се започне с производството на колите в България - сега всичко като се внася и на практика потребителите плащат излишни пари за мита. Започне ли производството, след време цените ще паднат, а направи ли се добра рекламна кампания и продажбите ще се активизират доста. Само успехи им желая на готините хора, които работят в завода!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 колега, не вярвам цените да спаднат поради няколко причини: 1) тук няма да се правят части и агрегати, а само ще се сглабят готови компоненти (поне на първо време). затова аз не очаквам скоро цените да паднат, ако изобщо някога паднат. вярно, че на частите митото е по-ниско, ама то се компенсира от труда на хората по сглобяването тук 2) предполагам, че добре са изчислили параметрите на завода и ценовия клас за да си играят с цените на ниво година или две. може би ако изкарат друг модел, той може да е на друга цена, но сегашните три модела не вярвам да си променят цените. в интерес на истината винаги съм карал стари коли и винаги са били мерцедеси. първата ми кола преди 7 години беше 33 годишен мерцедес. вече е на 40 години и още се движи. никога не съм съжалявал, че карам 15-20 годишна кола, защото тя като технологии винаги е била ако не с последните модели на ниския клас автомобили, то поне с предпоследното ниво. и 123-ката ми имаше двузонов климатик. нещо, което и 2011 година автомобили нямат. всичките ми коли са били с дискови спирачки, airbags, ел стъкла и други подобни глезотийки не искам да оправдая никого, но наистина много хора мислят, че е по-добре да караш по-стара кола, а за разликата в парите до нова да си я направиш като чисто нова и пак ще е по-висок клас. и аз така мислех, докато не се появиха GW и не видях, че за същита пари като поддръжката на моята кола и още 200 лв на месец мога да карам чисто нова кола Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muf Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Отличен репортаж. Едно от малкото хубави неща в България напоследък е определено този завод. Амбициите на GW са големи и точно това е факторът, който ще доведе начинанието до успех. Не чакайте коли от типа Тата Нано за 5000 долара - недоделки за пешиварци и бангладешци Вече ясно се вижда че GW ще предлагат хубави коли, с качество и технологии на нивото на масовата конкуренция. При това на изгодни цени Което е повече от добре за купувачите в Бг и ЕС. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta_force Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 @Fitibaldi Сега с митата наистина и аз не знам какви точно са ставките за чаркове (иначе си знаех, че се внасят, а заводът е само за сглобяване) и какви за цели автомобили, но предполагам просто, че при едно производство тук би трябвало да излиза малко по-евтино, дори като сметнем труд и др. разходи. Нищо, времето ще покаже как Литекс Моторс са си разчели плановете, сега май ни е рано да гадаем за това. А това с мерцедеса беше произволен пример, дано не си се обидил де, важен беше смисъла 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 не съм се обидил, дори напротив. признавам си, че така съм разсъждавал и се опитвам да оправдая и другите, които мислят както аз съм мисли. важното е човек да се развива и да има желание да го прави. сега съм кандиадт купувач на GW и не съжалявам, че изменям на марката. сигурно винаги мерцедес ще ми останат в сърцето, а ако мога да си позволя нов мерцедес, няма да се замисля така, както се замислям за нов GW 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwfan Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 (edited) Те и новите мерцедеси не са това което бяха старите. А по спора стара-нова кола може да се каже много. То вярно че една стара кола от премиум марка винаги има повече екстри от една нова кола, ама не всички от тях работят. По въпроса за сигурността лично мое мнение е че е по-добре нова кола, с 3-4 точки на Euro NCAP от колкото 15-16 годишна кола която някога е имала 5 точки за сигурност ... не забравяйте че има стареене на материала, риска да не сработят я възглавници, я спирачки я нещо друго ... Но той спора си е много дълъг и е дъвкан хиляди пъти на стотици места. Аз карам стар таралясник и ако имам възможност бих си взел ГУ, или Дачия или Шкода. Жалкото е че дори и такава не мога да си позволя ... засега. Edited December 20, 2011 by gwfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 според мен няма място за спор, когато има разминати човешки гледни точки. всеки гледа от своята камбанария кое е по-добре за него аз между другото пуснах колата си за продажба вчера за да си платя първа вноска за GW. ако има заинтересовани да се обаждат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат'Бойко Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 според мен няма място за спор, когато има разминати човешки гледни точки. всеки гледа от своята камбанария кое е по-добре за него аз между другото пуснах колата си за продажба вчера за да си платя първа вноска за GW. ако има заинтересовани да се обаждат И аз бях любител на немските но напоследък минах на ''уолитата'' човшките гледни точки се променят Ако искаш пусни обява в секцията купува продава, така подхвърлено едва ли някой ще се заинтересува. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muf Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Спорът дали нова или стара по-престижна марка за същите пари е безсмислен. Пробвал съм и двата варианта и мога да кажа, че от новата няма по-хубаво нещо. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djeri Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Браво за хубавия репортаж! Браво за амбициите които си поставят от екипа на завода, но мен ме смути друго нещо. Чета коментарите за колите в няколко статии и не мога да разбера как е събрана толкова завист и злоба на това райско място от 111 000 км2. Та преди 2 години там е имало тръни и бодили, а сега цял завод на световно ниво, и пак коментари от рода на "аз съм специалист", сякаш 30 години е работил в завод за коли. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muf Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Браво за хубавия репортаж! Браво за амбициите които си поставят от екипа на завода, но мен ме смути друго нещо. Чета коментарите за колите в няколко статии и не мога да разбера как е събрана толкова завист и злоба на това райско място от 111 000 км2. Та преди 2 години там е имало тръни и бодили, а сега цял завод на световно ниво, и пак коментари от рода на "аз съм специалист", сякаш 30 години е работил в завод за коли. И аз отначало се чудех що за ненормална работа - хората инвестират, дават работа на 2000 млади българи, правят нещо сериозно, а такъв вой срещу тях. Тия коментари са от ограничен брой хора - главно служители на конкурентни марки и хронични заядливци. На практика инициативата се приема доста добре. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
latev Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Аз съм си чиста порода българин и мога да кажа, че направо затаих дъх от радост, когато разбрах, че в България ще се произвеждат автомобили! Изпитвах неистов глад за новини и чаках с огромно нетърпения всяка новина! Благодаря много за тази статия, която временно засити моя глад по българския завод! Моля се да успее Литекс мотърс, защото това ще е успех за всички нас! Сега Бойко Борисов да слезе от ленд круизера и да се качи в български джип, за да даде пример на всички властимащи! Още веднъж голямо благодарско за статията! А тия, които говорят лошо за начинанието, те просто не са българи, а нещастни плужеци! Edited January 3, 2012 by Говедо 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат'Бойко Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Аз съм си чиста порода българин и мога да кажа, че направо затаих дъх от радост, когато разбрах, че в България ще се произвеждат автомобили! Изпитвах неистов глад за новини и чаках с огромно нетърпения всяка новина! Благодаря много за тази статия, която временно засити моя глад по българския завод! Моля се да успее Литекс мотърс, защото това ще е успех за всички нас! Сега Бойко Борисов да слезе от ленд круизера и да се качи в български джип, за да даде пример на всички властимащи! Още веднъж голямо благодарско за статията! А тия, които говорят лошо за начинанието, те просто не са българи, а нещастни плужеци! Точно така! Едно от най-добрите мнения които съм срещал тук! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
besnito Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Много добре написан очерк за посещението. Следя развитието на Great Wall в България с интерс и им пожелавам успех. Щом колите ще бъдат със качеството на Тойота и със много по-ниски цени - няма начин да не успеят. Също ми е направило впечатление така нареченото "хейтърство" на голяма част от интернет потребителите по повод на производството на Great Wall у нас, жалко че тази типична българска черта е станала достояние и на директора на завода. За мен тези хейтъри са си като едни симпатични грухтящи животинки които обичат да се въргалят в калта - не можеш да ги убедиш да излязат - харесва си им там. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koseto31 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Много хубава статия, надавам се и при пускането на поточната линия да те поканят и след това да направиш коментар от видяното. Пожелавам успех на всички работници от завода. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RFF Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Хубава статия, и добре разказана. А, спора коя кола е по-хубава - журналист попитал Хенри Форд "Коя кола е най-хубава? " с надеждата, че ще каже Форд. Хенри Форд отговорил: -Новата! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.