admin

Моето посещение на завода (10ти Декември 2011)

Recommended Posts

Гордея се със всичко това, което тощу що прочетах, гордея се , че това се случва в България, гордея се с младите специалисти, които имат този хъс за работа и искат да докажат, че по нищо не отстъпват на колегите си от другите страни. Дано това да бъде оценено подобаващо от сънародниците ни и най-вече от властимащите. Та именно последните са тези, които могат да тласнат напред развитието на завода , а и не само на него. Навремето в България, Стамболов е издал закон-да се потребява в България само българско производство , с което се стимулира родната промишленост. Е, сега е времето правителството да излезе с подобен закон или решение. Желая успех и нека да покажем, че сме по-добри от другите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече става ясно , защо смело дават 5 години гаранция . Системата за производство и контрол на качеството на Тойота е еталон в света и не случайно това е най-продаваната марка в глобален мащаб. Интересно съоръженията и машините от каква марка са , защото на тези в китайския завод направо си пише "Тойота" . Разбра ли се за С30 дали при сертифицирането са настъпили някакви промени с оглед европейския пазари и вкус ?

Редактирано от nikid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikid и тук машините са Toyota - всичко е взето от тях по лиценз, производствения процес, системата за управление на персонал, поточните линии, всичко е Toyota. За C30 не знам дали, и какви промени има за европейския пазар. Ще попитам.

 

Ето и още няколко снимки пред завода на Voleex C30 и Cowry, който е нещо като миниван, с шибедах, отново с въпросния 1.5 VVTi двигател и интериор напомнящ на C30. Загледайте се в далечината зад първата снимка - има едни огромни насипи като планини. Е не са нито насипи, нито планини, това е било нивото на земята когато са започнали да копаят и изравняват. Било е зверско строителство, имало е и проблеми с това, че е имало много вода, като цяло са се съсипали от копаене и обработване на терена преди да положат основите на сградите.

4.jpg

5.jpg

6.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересен и пълен очерк на видяното. Интересно ми е нещо повече каза ли се за C20R?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

След пристигането до завода, бяхме посрещнати от директора на производството - Алекс Крамб, заедно с неговите помощници. Алекс е бил директор на един от заводите на Нисан в продължение на последните над 25 години, през което време въпросния завод започва да изкарва продукция с едно от най-високото качество от заводите на Нисан. Макар че нямахме право да снимаме почти нищо в завода, Алекс ни показа и разказа за всяка стъпка от производството, като ще се опитам възможно най-точно да преразкажа нещата, които ми направиха най-голямо впечатление.

 

 

Целия завод работи по лиценз на Toyota, използвайки системата за произвдство и управление на персонал Toyota Production System (TPS). Системата е така направена, че разделя работата на високопродуктивни малки екипи, в които работят хора, които сами са избрали работата, която искат да вършат, поемайки пълна отговорност за нея. Един екип се състои от няколко оператора със средна възраст 19 години и един лидер, със средна възраст 25 години. Лидерите са инжинери и са минали обучение в Китай тази година. И сред лидерите и сред операторите има и мъже и жени. Някой тук се бе възмущавал, че не се наемат хора без висше образование - е, наемат се. Има до тук над стотина оператора, при средна възраст 19 години, можем да приемем, че вероятно повечето от тях нямат висше образование.

 

Според TPS да има уважение към работниците, но всеки един от тях да е отдаден и мотивиран, за това, което прави. Изборът на работника се определя обаче все пак е ограничен от областите, в които е показал, че е най-добър. Има хора, които са много сръчни и им е приятно да сглобяват дребни елементи. Има хора, които не са сръчни, но имат невероятен поглед върху детайла - умение, което е изключително полезно за контрола на качество.

 

Всички работещи могат да видят всеки един от тях какво прави и как се справя. Всичко е така изградено, че хората, които извършват работата да се съревновават, опитвайки да бъдат по-добри от останалите екипи.

 

Интересно е това, което Алекс Крамб каза за завода и отношението на българите към това начинание. По негови думи, това предприятие по нищо не отстъпва на западните заводи на известните марки. Много е учуден от манталитета на хората у нас, на отношението към завода. На това, че хората не вярват, че ще стане. Защото хората, които вече работят там са едни от най-мотивираните, горди, бързи и критични към труда си хора, с които е работил. А това е най-важното при такова начинание. Хората, работещи в завода са показали невероятни резултати и според Алекс е напълно реално това предприятие да е се превърне сред топ заводите в Европа по качество на продукцията.

 

Здравей

Поздрави за чудесния репортаж! Благодаря :) . Най-силно впечатление ми направи изказването на Алекс че не разбира хората и цялото това отрицание. Съгласен съм с него, надявам се това да се промени и да започне ме повече да вярваме в себеси. Разкажи нещо повече за Алекс и хората в завода, той проговорил ли е български? Куий са другите по-интересни личности в фирмата!

 

И едно малко отклонение от доста време чета коментарите на SteeD много е дразнещ :angry8: не му отговарям защото не ми се спори с развален грамофон. Та ако може такива да бъдат 'успокоявани'' няма да е зле че тоя човек направо :pain10::violent4:

 

Edit poroinik: Сложих цитата в quote таг

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бат'Бойко, форумните тролове не трябва да бъдат успокоявани а просто да се подминават ... като не му обръща никой внимание на простотиите от само себе си ще заглъхне и ще се премести в друг форум. Така че по-добре не му обръщайте внимание и той сам ще се махне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс е шотландец. Не говори български (поне за сега :) ), единия от началниците под него, който беше българин превеждаше за пред тази част от публиката, която не разбираше английски свободно. Той е бил директор на завода в Южна Африка, но по време на дългия си стаж като ръководител на предприятие е имал досег с много заводи, не само на Нисан и като цяло върху това наблягаше - че в завода в Южна Африка е имал работа с много трудни хора и условия, а завода е станал сред най-добрите на марката, докато в България да кажем при тестовото производство първия автомобил слезнал от конвейра не е имал пропуск от уплътненията при теста с водоструйките, нещо което е типично да се случи до 50тото сглобяване в ново предприятие. Той разказваше на дълго и на широко колко страхотни са работниците тук (горди от работата си и нахъсани да са перфектни във всяко отношение), колко модерна е техниката и как не вижда възможност за провал. Дори кривия манталитет на хората и стереотипите няма да могат да попречат завода да се реализира успешно, но е необяснимо защо вместо хората да се радват, че това се случва и да гледат с повече доверие на него, търсят начин да го оплюят.

 

Да казват, че е несериозно, че е за баламосване, за пране на пари - това е пълен абсурд (това не са думи на Алекс, а мои). Казвам го защото постоянно чета как завода въобще не бил целял да бъде завод, Гриша Ганчев въртял далавери и куп други глупости - това предприятие в момента е направено без компромиси, свършено е нечовешко количество работа за 3 години, достигнат е моментум. Най-малкото Great Wall са най-големия частен производител в Китай с най-голям растеж на продукцията за последните няколко години там, единствения с такива световни амбиции, които са в процес на реализация и тях въобще не ги интересува нищо друго, освен парите им да се превърнат в успешна инвестиция и да стъпят стабилно на европейския пазар.

 

Колкото до SteeD - по-късно ще изчистя тази тема от споменаванията на въпросния член на форума, тъй като това е офтопик. Но бъдете спокойни, че администраторите и модераторите на форума се грижим за реда и спокойствието и макар безкрайния ни толеранс, мерките към хора, които не желаят да комуникират интелигентно, ще стават все по-стриктни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У голямата част от хората в България битува мнението , че ако автомобила не е немски е боклук . В това отношение на присмех от десетилетия са всички останали производители . Осмивани и подценявани са далеч по-реномирани и столетни марки , а новите играчи като корейските дори не ги броят за автомобили .Та какво остава за китайските.

Това едно , другото е СТРАХ , голям и неистов страх от останалите играчи на автопазара на ново и старо , защото за нашия малък пазар един успешен проект като този на GWM / Литекс Моторс може и ще срине продажбите на автомобили от бюджетните класове на конкуренцията , особено в момент на такава криза .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за репортажа, страхотен е! Колкото до мнението на Алекс за негативното отношение към това начинание - еми прав е. Много хора наистина смятат, че не е ли made in Germany, значи не струва. И бащата е фен на VW, тук в университета имам един колега, който е ебати фена на BMW, а аз съм широко скроен човек и не робувам на някакви фенщини, марки и т.н. булшитс. Аз смятам, че ако е направено качествено и цената е ок - марката няма значение! И толкова. Но в Абсурдистан/България някой гъзар ще каже "баааа, тия колу са китайски боклуци, не струват!!" и след това ще.... се качи на стария мерцедес на 20 години, пета употреба! Като каза един бивш министър - "ш*бан народ сме". Прав си беше....

 

Колкото до пазара - нека да се открие завода и да се започне с производството на колите в България - сега всичко като се внася и на практика потребителите плащат излишни пари за мита. Започне ли производството, след време цените ще паднат, а направи ли се добра рекламна кампания и продажбите ще се активизират доста. :) Само успехи им желая на готините хора, които работят в завода!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, не вярвам цените да спаднат поради няколко причини: 1) тук няма да се правят части и агрегати, а само ще се сглабят готови компоненти (поне на първо време). затова аз не очаквам скоро цените да паднат, ако изобщо някога паднат. вярно, че на частите митото е по-ниско, ама то се компенсира от труда на хората по сглобяването тук

2) предполагам, че добре са изчислили параметрите на завода и ценовия клас за да си играят с цените на ниво година или две.

може би ако изкарат друг модел, той може да е на друга цена, но сегашните три модела не вярвам да си променят цените.

 

в интерес на истината винаги съм карал стари коли и винаги са били мерцедеси. първата ми кола преди 7 години беше 33 годишен мерцедес. вече е на 40 години и още се движи. никога не съм съжалявал, че карам 15-20 годишна кола, защото тя като технологии винаги е била ако не с последните модели на ниския клас автомобили, то поне с предпоследното ниво.

и 123-ката ми имаше двузонов климатик. нещо, което и 2011 година автомобили нямат.

всичките ми коли са били с дискови спирачки, airbags, ел стъкла и други подобни глезотийки :)

 

не искам да оправдая никого, но наистина много хора мислят, че е по-добре да караш по-стара кола, а за разликата в парите до нова да си я направиш като чисто нова и пак ще е по-висок клас.

 

и аз така мислех, докато не се появиха GW и не видях, че за същита пари като поддръжката на моята кола и още 200 лв на месец мога да карам чисто нова кола :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отличен репортаж. Едно от малкото хубави неща в България напоследък е определено този завод.

Амбициите на GW са големи и точно това е факторът, който ще доведе начинанието до успех.

Не чакайте коли от типа Тата Нано за 5000 долара - недоделки за пешиварци и бангладешци

Вече ясно се вижда че GW ще предлагат хубави коли, с качество и технологии на нивото на масовата конкуренция. При това на изгодни цени

Което е повече от добре за купувачите в Бг и ЕС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Fitibaldi Сега с митата наистина и аз не знам какви точно са ставките за чаркове (иначе си знаех, че се внасят, а заводът е само за сглобяване) и какви за цели автомобили, но предполагам просто, че при едно производство тук би трябвало да излиза малко по-евтино, дори като сметнем труд и др. разходи. Нищо, времето ще покаже как Литекс Моторс са си разчели плановете, сега май ни е рано да гадаем за това.

 

А това с мерцедеса беше произволен пример, дано не си се обидил де, важен беше смисъла :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм се обидил, дори напротив. признавам си, че така съм разсъждавал и се опитвам да оправдая и другите, които мислят както аз съм мисли.

важното е човек да се развива и да има желание да го прави.

сега съм кандиадт купувач на GW и не съжалявам, че изменям на марката. сигурно винаги мерцедес ще ми останат в сърцето, а ако мога да си позволя нов мерцедес, няма да се замисля така, както се замислям за нов GW

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и новите мерцедеси не са това което бяха старите. А по спора стара-нова кола може да се каже много. То вярно че една стара кола от премиум марка винаги има повече екстри от една нова кола, ама не всички от тях работят. По въпроса за сигурността лично мое мнение е че е по-добре нова кола, с 3-4 точки на Euro NCAP от колкото 15-16 годишна кола която някога е имала 5 точки за сигурност ... не забравяйте че има стареене на материала, риска да не сработят я възглавници, я спирачки я нещо друго ... Но той спора си е много дълъг и е дъвкан хиляди пъти на стотици места.

 

Аз карам стар таралясник и ако имам възможност бих си взел ГУ, или Дачия или Шкода. Жалкото е че дори и такава не мога да си позволя ... засега.

Редактирано от gwfan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен няма място за спор, когато има разминати човешки гледни точки. всеки гледа от своята камбанария кое е по-добре за него :)

аз между другото пуснах колата си за продажба вчера за да си платя първа вноска за GW. ако има заинтересовани да се обаждат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен няма място за спор, когато има разминати човешки гледни точки. всеки гледа от своята камбанария кое е по-добре за него :)

аз между другото пуснах колата си за продажба вчера за да си платя първа вноска за GW. ако има заинтересовани да се обаждат

 

И аз бях любител на немските но напоследък минах на ''уолитата'' :wub: човшките гледни точки се променят :)

Ако искаш пусни обява в секцията купува продава, така подхвърлено едва ли някой ще се заинтересува. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорът дали нова или стара по-престижна марка за същите пари е безсмислен.

Пробвал съм и двата варианта и мога да кажа, че от новата няма по-хубаво нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за хубавия репортаж! Браво за амбициите които си поставят от екипа на завода, но мен ме смути друго нещо. Чета коментарите за колите в няколко статии и не мога да разбера как е събрана толкова завист и злоба на това райско място от 111 000 км2. Та преди 2 години там е имало тръни и бодили, а сега цял завод на световно ниво, и пак коментари от рода на "аз съм специалист", сякаш 30 години е работил в завод за коли.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за хубавия репортаж! Браво за амбициите които си поставят от екипа на завода, но мен ме смути друго нещо. Чета коментарите за колите в няколко статии и не мога да разбера как е събрана толкова завист и злоба на това райско място от 111 000 км2. Та преди 2 години там е имало тръни и бодили, а сега цял завод на световно ниво, и пак коментари от рода на "аз съм специалист", сякаш 30 години е работил в завод за коли.

 

И аз отначало се чудех що за ненормална работа - хората инвестират, дават работа на 2000 млади българи, правят нещо сериозно, а такъв вой срещу тях.

 

Тия коментари са от ограничен брой хора - главно служители на конкурентни марки и хронични заядливци.

На практика инициативата се приема доста добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си чиста порода българин и мога да кажа, че направо затаих дъх от радост, когато разбрах, че в България ще се произвеждат автомобили! Изпитвах неистов глад за новини и чаках с огромно нетърпения всяка новина! Благодаря много за тази статия, която временно засити моя глад по българския завод! Моля се да успее Литекс мотърс, защото това ще е успех за всички нас! Сега Бойко Борисов да слезе от ленд круизера и да се качи в български джип, за да даде пример на всички властимащи! Още веднъж голямо благодарско за статията! А тия, които говорят лошо за начинанието, те просто не са българи, а нещастни плужеци!

Редактирано от Говедо
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си чиста порода българин и мога да кажа, че направо затаих дъх от радост, когато разбрах, че в България ще се произвеждат автомобили! Изпитвах неистов глад за новини и чаках с огромно нетърпения всяка новина! Благодаря много за тази статия, която временно засити моя глад по българския завод! Моля се да успее Литекс мотърс, защото това ще е успех за всички нас! Сега Бойко Борисов да слезе от ленд круизера и да се качи в български джип, за да даде пример на всички властимащи! Още веднъж голямо благодарско за статията! А тия, които говорят лошо за начинанието, те просто не са българи, а нещастни плужеци!

 

Точно така!

Едно от най-добрите мнения които съм срещал тук! :love4:

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре написан очерк за посещението. :)

Следя развитието на Great Wall в България с интерс и им пожелавам успех. Щом колите ще бъдат със качеството на Тойота и със много по-ниски цени - няма начин да не успеят.

Също ми е направило впечатление така нареченото "хейтърство" на голяма част от интернет потребителите по повод на производството на Great Wall у нас, жалко че тази типична българска черта е станала достояние и на директора на завода.

За мен тези хейтъри са си като едни симпатични грухтящи животинки които обичат да се въргалят в калта - не можеш да ги убедиш да излязат - харесва си им там. :)

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубава статия, надавам се и при пускането на поточната линия да те поканят и след това да направиш коментар от видяното. Пожелавам успех на всички работници от завода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава статия, и добре разказана.

А, спора коя кола е по-хубава - журналист попитал Хенри Форд "Коя кола е най-хубава? " с надеждата, че ще каже Форд. Хенри Форд отговорил: -Новата!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване