Jump to content
Sign in to follow this  
poroinik

С10 не пали

Recommended Posts

Здравейте,

Днес сутринта ми се случи следното нещо - загасих колата пред градината на сина и като се върнах, завъртях ключа на контакт - таблото светеше нормално, опитвам да запаля и не се случва нищо. Забелязах, че не свети обаче копчето на газта. Разкачих акумулатора, изчаках малко и го закачих - дадох на контакт, всичко светна(включително и газта), опитвам да паля и пак нищо не се случва. Не върти стартера, абсолютно нищо. След като се опитах да запаля обаче отново изгаснаха лампичките на газта. Пак разкачих акумулатора и пробвах - отново нищо. След няколко чазкачания вече газта не свети въобще. Проверих всички бушони на газта(4-те в отделна кутийка), проверих и важните бушони в коша на колата (ЕКУ, горивна помпа и т.н. - всичко ОК). За друго не ми остана време.

Някакви идеи преди да се вкарам във филма с репатраци и т.н.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Акумулатора мерихте ли?

Не знам защо си се насочил към газта? Щом въобще не върти стартера значи нямаш ток, т.е. акумулатора ти е дал фира. Замерете го какъв волтаж има и какъв ток отдава при товар. На мен ми се случи същото преди няколко месеца и то на нов акумулатор на под година - смениха ми го по гаранция!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Акумулатора е на 12,37 волта, като дори пробвахме да дадем ток от друга кола. А съм се насочил към газта, защото не й свети копчето, а доколкото знам на волексите май им правеха всичко да се контролира от ЕКУ-то на газовата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моя показваше 12 и нещо в покой, обаче при опит за палене падаше на 3-4 волта. Сменихме го и всичко е ОК. А симптомите ти са като моите - централното отключва и заключва, таблото си свети нормално, но при опит да запалиш не се случва нищо - все едно няма акумулатор. Дадоха ми ток, закарах колата при тоя с акумулаторите, замери и ми го смени с друг.

Вече как е реализирано при тебе с това газово - само в сервиза могат да ти кажат. Ако наистина газовото еку командва всичко - може и там да е заровено кучето.

Edited by radowolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди няколко месеца оригиналния китайски акумулатор на 6 години сдаде багажа от раз. След студена нощ на сутринта не искаше да запали, но в началото поне въртеше стартера, докато след няколко проби и него спря да върти. Чак се изненадах, че китайски акумулатор изкара 6 години. Един таксиметров шофьор се опита да ми даде ток, но кабелите, които продават по магазините  (Практикер, Бриколаж и т.н.) са боклуци и сам ме предупреди, че може и да не стане с тези кабели и така и стана. Заредих акумулатора цяла нощ с малко зарядно на съсед и на другия ден директно в сервиз за нов акумулатор. 

В крайна сметка има ли развитие по твоя случай?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма развитие. Ще пробвам все пак акумулатора тази нощ. Ще пиша ако стане нещо, а междувременно ако някой с Виале го е имал същия проблем да каже. Кофти, че гаранцията отдавна изтече. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хаха и моят изкара 6 години. Дори едва сега смених първите си накладки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя не е оригиналния. Вече е сменян, но не се кара много. 

Някой знае ли къде се намира компютъра на газта? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега poroinik, при мен се случи подобна ситуация като твоята. При подаване на контакт всичко изглегда наред, таблото светва помпата на газовото работи, захранване има на всички системи, но стартера не върти. Оказа се че буксата на захранващия кабел на стартера се е "разпаднала". Ако все още не си оправил проблема и акумулатора е читав, пробвай някой да те дръпне и включи на скорост. Гаранция че ще запали. А за компютъра на газовото, не мога да помогна.

Edited by niksan_nng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли някакво развитие на ситуацията?
Оправихте ли газовото или не е в него проблема?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днвс сутринта хванах и размърдах кабелите в които излизат от бушоните на газта и запали. След това обаче не можах да го повторя същото следобеда. Т.е. Някъде има някаква хлабава връзка. Утре ще гледам по-подеобно и ще пиша. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес пак запали. Просто беше седяла един ден. Не съм мърдал кабели.

Въпрос - не съм забелязал дали като дадеш на контакт светва копчето на газта или след като се запали колата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен светва на контакт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата  след последното палене си пали вече нормално и всеки път, само че не ме устройва това, защото може да ме остави по всяко време на пътя. Такива проблеми, обаче са и най-трудни за откриване.

Сега имах повече време и направих следното:

  • махнах всички бушони на газта и все още пали (значи не е газта, а това че копчето при контакт не винаги свети май при мен си е нормално и не виждам да има връзка с паленето)

niksan_nng - коя букса се беше разпаднала? Къде се намира точно? Вече се насочвам към нещо със стартера. Махнах кутията на въздушния филтър и акумулатора, защото си мисля, че под него ще е стартера, но не можах да видя къде е и къде му е буксата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, poroinik написа:

Колата  след последното палене си пали вече нормално и всеки път, само че не ме устройва това, защото може да ме остави по всяко време на пътя. Такива проблеми, обаче са и най-трудни за откриване.

Сега имах повече време и направих следното:

  • махнах всички бушони на газта и все още пали (значи не е газта, а това че копчето при контакт не винаги свети май при мен си е нормално и не виждам да има връзка с паленето)

niksan_nng - коя букса се беше разпаднала? Къде се намира точно? Вече се насочвам към нещо със стартера. Махнах кутията на въздушния филтър и акумулатора, защото си мисля, че под него ще е стартера, но не можах да видя къде е и къде му е буксата.

Ами  да ти кажа честно, не съм я търсил. Приемчика в сервиза така ми обясни когато си я прибирах. Захранващия кабел на стартера се бил откачил заради въпросната букса. Сега по памет не мога да ти кажа къде точно се намира, трябва да погледна. Надявам се до края на седмицата да имам възможност, понеже колата няма да е при мен. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...