Jump to content
Great Wall Motors Фен Форум

Recommended Posts

Здравейте,

 

Първо да се представя на бързо. Казвам се Петър на 22 (скоро 23) и живея в София.

 

За мен София е ужасен град за живеене, но пък за работа е друго нещо... Подтикнат от желанието уикендите да излизам извън София, мисля да изкарам близките месеци шофьорска книжка за да мога за лятото да си купя кола, с която да обикалям и да си почивам. До сега никога не съм карал кола, но не мисля, че ще имам проблем с взимане на книжка и поведение на пътя след това. Внимателен и съобразителен съм по характер и вярвам, че ще бъда такъв и на пътя.

 

Проблемът ми е, че много се колебая каква кола да си закупя (след няколко месеца като взема книжка). Първо да спомена, че не търся бегачка, плъзкачка и т.н. Искам стабилна, но и прилична кола главно за извън градско и по-малко за градско.

 

Имайки в предвид, че ще ми е първа кола първо започнах да разглеждам коли втора ръка в cars.bg и подобни сайтове. Това, което забелязах е, че колите в диапазона 2000-3000лв. масово са ръждиви каруци с двигател. Разбирам, че такава трябва да е първата кола, но... някак си не ме привличат и след малко ще спомена защо.

 

След като колите втора ръка не ми допаднаха като визия и цена реших да видя колко би струвала нова кола (или бракувана/върната) на лизинг. Тъй като съм от Ловеч първо погледнах Great Wall и останах доста приятни изненадан.

 

Спрях се на Voleex C30. Като визия ми допада доста. Технически... не мисля, че бих могъл да преценя сам, но до колкото чета не са никак зле. Цената до колкото виждам в сайта е 20990лв. (+ 1890лв за газова уредба). Ето плюсовете които виждам в тази оферта в момента:

+ 5 години гаранция

+ 3 години гаранция на лаковото покритие

+ 0лв. първоначална вноска за лизинга

+ 0лв. такса управление на лизинга

+ 0лв. регистрация в КАТ

+ безплатна пътна помощ за 5 години

+ възможност за фабрично поставяне на газова бутилка без да падне гаранцията на колата. Ще мога да си пъркам извънградско за без пари :D

 

По мои груби сметки (не знам газовата бутилка влиза ли в лизинга или се плаща на купчина) за 5 години лизинг ще трябва да плащам средно около 320лв на месец (цена по ценова листа: 22880лв. (с газовата бутилка), срок: 60м., самоучастие: 0%, остатъчна стойност: 25% ). Ако умножа 320лв. по 60 месеца излиза, че си избивам даже газовата бутилка. През тези 5 години няма да дам почти никакви пари за ремонт (заради гаранцията) и след 5 години ще си имам прилична кола, която предполагам ще може да ме изкара поне още 5 години (не съм луд на тема коли, че да искам да ги сменям през година).

 

Ако си закупя прилична кола на старо ще трябва да дам сигурно поне 4000-5000лв. за прилична колата, такси за прегледи, прехвърляния и т.н... И пак няма гаранция, че след няколко месеца няма нещо да издаде багажа и само да хвърлям пари за ремонти... Накрая ще съм карал тази кола 5год. (дай боже), сигурно ще съм хвърлил не малко пари за ремонти и ще трябва да я сменя, защото ще съм я взел сигурно на 10год. + 5год. и сигурно ще е като каруца.

 

Погледнато глобално първият вариант ми изглежда много по-изгоден и той ме влече повече... Ще карам прилична кола, с която поне няма да хвърлям през два месеца пари за ремонти. Остава проблемът, че това ще ми е първата кола... На всеки, на когото спомена тези мои размишления ми казва, че съм луд, ако искам да си купя нова кола за първа кола... Както казах мисля, че съм достатъчно внимателен, за да не направя голям гаф, а одирания, чуквания, стопове, огледала или нещо такова мисля, че ще се покрие от автокаското, което задължително ще имам без значение дали колата ще е нова или стара.

 

В единия вариант 5год ще карам не много хубава кола, която накрая ще се чудя как да продам, защото ще е раждилник, за да си взема нова и като нищо ще съм хвърлил не малко пари за ремонти...

а в другия вариант, ще карам хубава кола, за която почти няма да хвърля пари за ремонт или нещо такова и след изтичане на гаранцията навярно бих могъл да я карам поне още 5 год.

 

Какво бихте ме посъветвали вие? Глупави и безразсъдни ли са моите разсъждения или наистина мисля логично?

 

Благодаря Ви много и се извинявам за дължинaта на запитването :D

 

П.П. Бих се радвал и на коментар, от шофьори, които са карали нещо на Great Wall повече от година :)

 

Поздрави,

Петър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика в допълнителните документални такси при нови коли и при стари (над 5 години) - това са данъка и каското.

 

Данък на кола 97 к.с. (толкова e C30 според официалния сайт) е 67.90лв. на година при коли от 0 до 5 години.
Данък на кола 97 к.с. при коли над 5 до 14 години е 36.38лв (това според някакъв онлайн калкулатор, като съм задал данъка в София).

 

До тук добре, ама при каското нещата са доста по-фрапиращи - на 22к лева за нова кола е около 1100лв. На 5-тата година след обезценка до 15к лева (зададох го примерно, не зная застрахователите как ще оценят 5 годишен C30) каското пада до към 900 лева.

 

При 10-15 годишна кола от същият клас, т.е. не е стар лъскав "премиум", оценките са за доста по-ниски суми - примерно между 3к и 7к лева, а това означава доста по-малка сума за автокаско - 300-500 лева.

 

Гражданската отговорност заа подобен обем двигатели е около 180 лева, винетката си е стандартните 67. При новата кола нямаш 3 години годишен преглед, но после си е колкото и за стара кола - около 40-50 лева (поради наличието на газова уредба).

 

Други важни разходи за всяка кола са гумите, тъй като те си консуматив и трябва да се вземат предвид като се смятат разходите. При даденият размер 185/65/15 цените се въртят около 90-110 лева за летни и 110-130 зимните - това за среден до висок клас гуми, но не и най-скъпите :D Да добавим и два пъти смяна на гумите, като тук цените варират доста според разните гумаджии. Може и вариант с хотел за гуми, като няма да се разправяш да ги разнасяш и да се чудиш къде да ги държиш. Тук аз ползвам вариант да ги сменям на 150км от София, след като за 4 гуми ми взеха 90 лева в известна гумаджийница. Сега ми е 20лв смяната + 20лв хотел за гумите и останалите стигат за горивото да си направя разходката и пак да ми е по-евтино  :mblah05:

 

Пиша ги нещата, защото да не се окажат малко по-криви сметките в бъдеще :D

 

Специално за C30 и на мен много ми харесва като визия, защото предпочитам седаните пред хечбеци и комбита. Отделно е важно да ти доставя удоволствие не само шофирането на колата, когато си вътре, но и като я погледнеш и отвън. Тъй като тук има хора с този модел, те биха споделили техните мнения как е като комфорт и поддръжка, за да добиеш по-добра представа какво те очаква в бъдеще. А и може да направиш тест драйв, за да я усетиш истински.

 

Желая ти да направиш избор, който теб да те удовлетворява  :wav:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пръв поглед нещата,които си писал изглеждат така.

1.Лизинга : Усреднена вноска (вариант STAR+ГУ) ~ 359лв х 60..1ва,12та,24та,36та,48ма вноска автоматично ~ 1650лв (вкл. каско,данък,гр.отговорност),тех.преглед след 36та !

2.Като всичко друго и новите коли се чупят (да не говорим за фабрични дефекти)..Според мен трябва да се запознаеш със ситния шрифт за дефиницията :ГАРАНЦИЯ

   Защото повечето части ще ги определят като консуматив,а той не е включен в гаранционна подмяна !

   Пример за периодична интервенция масло в официялен сервиз средно 200лв (реална цена 80-100лв)...Има и още доста неща,които може и друг колега да допълни..Реално каквото  и да говорим новото си е ново и е за предпочитане !

Редактирано от E100imenoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите. За момента само опипвам почвата да се ориентирам какви са минусите и плюсовете на различните варианти.

 

В друг форум ми предложиха Дачия Логан, която доста ми допадна. Може би даже ми допадна малко повече от C30 (цената е доста по-ниска). Минусите са, че има 2к първоначална вноска и се оскъпява доста, ако искам да е с газова уредба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено , че каското ще му е в повече от колкото но стар дарак - все пак става въпрос за нов автомобил , но то покрива и пълната стойност на всички ремонти. За сравнение при старите коли - нищо не плащаш - нищо и не получаваш , тъй като застрахователите правят овехтяване на актива и обикновено при щета покриват разходите по тяхна си оценка , която никога не достига за качествено отремонтиране на автомобила. Това е много важно да се знае. А по въпроса за смяната на масло в официален сервиз , трябва да се знае преди всичко , че това не е просто смяна на масло , а пълна профилактика , която сервизите са длъжни строго да спазват и която включва преглед на всички агрегати и ситеми и проверка на всичко - от течове и шумове  до светлини , течности и корозия . Често пъти освен масло се подменят и свещи или каквото е необходимо за да се гарантира по-дългия живот на двигателя и другите компоненти , като при старите коли естествено се сменят когато вече е станало късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каското е толкова ,колкото каже Шваке -имаш минимална и максимална стойност на която можеш да застраховаш автомобила!Има стари дараци над 7год където каското ще е доста повече от на новият ти автомобил,Ако си попадал на кофти застрахователи за каско дето не плащат  и не ти отремонтирват качествено колата -  това е друг въпрос ! Често пъти като сменят свещите 200лв ли плащаш пак или няколко х 200 ?Строгото спазване го знаят всички ,които са били техни "клиенти"..от сорта заден десен габарит не свети ,подменен и във фактурата :4лв крушка и 30лв труд (половин човекочас) :D :D ..По уместно е да кажеш на момчето плюсове и минуси за конкретното му решение ! И пак да се повторя новия автомобил си е нов ,дори и ....Дачия .Лек ден !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , обяснявам , че при каското на нов автомобил застрахователя не плаща  , а директно ремонтира автомобила в оторизираните сервизи задължително с оригинални части . При 10 годишен автомобил обикновено плащат малко . При над 6 години по закон не са длъжни да ползват оторизираните сервизи и ако те пратят в техен доверен сервиз , обикновено се слагат най-евтините части /да не говорим за оригинални/ . Що се отнася до крушката на габарита - никой не може да те накара да си я смениш насила - ако имаш документи доказващи обратното - покажи ги . Както и да е - но няма по-голям кеф от това да караш нов автомобил , какъвто и да е. Това го гарантирам от собствения си опит - през последните 10 години съм карал само нови и не съжалявам

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е за каското, някой компании са до 7год в доверен сервиз! Не е за пренебрегване p.petrov да погледнеш и коли върнати от лизинг (не малко чужди компании в България политиката им е bay back ) има много сладки оферти,които задължително излизат с гаранция и разбира се имат възможност за лизинг !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че моментната оферта за С30 е страхотна в пълния смисъл на думата. На практика, обезсмисля всякакво разглеждане на употребявани варианти.

 

Отделно при бай бек автомобилите е хубаво да се имат предвид и някои особености:

 

- все пак е употребяван автомобил с намалена/изчерпана гаранция;

- сериозен разход за смяна на собственост - грубо около 800-1000лв. допълнително;

- много по-висока лихва при лизинг;

- по-високо самоучастие в началото - от 20% нагоре;

- по-кратък срок за изплащане

...

 

За мен, такъв вариант е добър за хора, които пазаруват в брой...

 

Относно Каско-то, Пипо е доста прав.

Няма по-голямо удобство от директния ремонт на един нов автомобил в сервиза на официален представител на марката с оригинални части. 

Редактирано от Boyko23

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Грейт уол-а не знам оригиналността на частите,но за друга френска марка с едно животно за емблема оригиналните части идват от Еврото и се сменят транспортните опаковки и лепенки,така че ги знаеме и официалните ремонти в официален сервиз! Вуйчо ми е с бай бек от Мото-пфое Фокус 2012 ..12 месеца гаранция или 25к км ,сервизиран,подарък 4 зимни гуми Пирели , към цената е включено Каско,Гражданска,Кат ! 48месечен лизинг ,лихвата е малко по-висока от на нов,има го самоучастието разбира се,без остатъчен % довнасяне ! Равносметка 3 годишен автомобил , 78 ххх км , сервизиран, гаранция ,на половин цена !!!ЗА мене си е слаТка Оферта ,ако бях почитател на нещата на изплащане,но аз не обичам този тип придобивка ! Всичко е относително в България ,момчето ще направи правилния избор за него ...Жалко ,че докато продаваха Ц10-ката нямаше схема като при Ц30..Иначе отдавна да са два Вол-а в семейстовто :) Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само за уточнение:


"+ 0лв. първоначална вноска за лизинга


+ 0лв. такса управление на лизинга


+ 0лв. регистрация в КАТ"


Това важи за бизнес клиенти (написано със ситен шрифт)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

само за уточнение:

"+ 0лв. първоначална вноска за лизинга

+ 0лв. такса управление на лизинга

+ 0лв. регистрация в КАТ"

Това важи за бизнес клиенти (написано със ситен шрифт)

 

 

Благодаря! Не го бях забелязал. Т.е. плюсът, който виждах, вече не го виждам :D

Датчите ми изглеждат вече в пъти по примамливи, ако въобще ще търся нещо по-скъпо на лизинг, вместо нещо втора ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи за всички клиенти - бизнес и частни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи за всички клиенти - бизнес и частни.

 

А така, човека е отново в размисъл.

Нека споделя и моите впечатления от С30 тук, ако мога да съм полезен.

Високия клас оборудване на Дачията, което в момента се предлага на цена, която е около цената на Волекса е наистина привлекателно предложение.

Количката слеед след една година употреба си е все толкова привлекателна колкото и когато я купих. Сега си е вече много пъргава и вози все така комфортно. Нищо не се е разхлопало из вътре, всичко си работи и освен масло и гуми друго не съм сменял.

Нещо което се случи докато имам колата. Сервиза в Стара Загора отказа да обслужва Греат Уол. Не знам къде сега ми е гаранционния сервиз, дано не се налага да го търся.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих ти казал, че за първа кола не бих избрал нова кола. По няколко причини.

 

 

1) Също като теб се смятам за изключително внимателен и съобразителен, първите си две години шофиране не мисля, че съм правил съзнателно нарушение. Също като теб тръгнах да изкарвам книжката по-късно (на 20), а не на 17 и 9 месеца като много мои съученици-меракаклии.  И въпреки това първата година шофиране не знаех какво правя. Тъй де - просто си трябва време и практика, за да започнеш подсъзнателно да "чувстваш" колата и пътя, да знаеш как да реагираш в малко по-необичайни ситуации. Редовно си подпирах колата тук и там при паркиране (вярно, карах стар Пасат Комби), имах и разни ситуации от които не знам как се измъкнах без ПТП. Може и при мен да е бил проблема, но статистиката говори, че по-неопитните шофьори има много по-голям шанс да попаднат в ПТП.

 

2) В началото си мислиш, че знаеш каква кола искаш, но чак като започнеш да прекарваш часове в нея пътувайки насам натам усещаш какво ти липсва - от към екстри, размер и прочее.

 

Та, бих те посъветвал да си вземеш количка за 4-5 хиляди лева, някоя бензинова Honda Civic / Mazda 3 например, които са типично здрави коли. Избери я от частно лице което ти изглежда грижовен собственик. Покарай година-две, хем да се научиш, хем да видиш за какво използваш автомобила. И тогава направи съзнателен избор за това каква кола да вземеш - щом сега можеш да си позволиш нов автомобил на тази възраст, вероятно след 2 години ще можеш да си позволиш още по-хубав такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи за всички клиенти - бизнес и частни. 

 

Това е хубаво, че важи и за частни клиенти. Бих се радвам, ако споделяйки линка към брошурата към колеги и приятели да не трябва да правя допълнително разяснение, че се отнася и за частни клиенти. Ако е така, нека да го поправят заинтересуваните от продажбите на автомобили. Защото има търсещи, а този забележка определено внася внушение за нещо за което човек не би се обадил в дилъра и да попита за написано черно на бяло.

 

Най-вероятно офертата си е била за бизнес клиенти, но е направено леко разшираване на кръга, но след като има промяна според моето скромно мнение е редно да се напише да е ясно.

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчите ми изглеждат вече в пъти по примамливи, ако въобще ще търся нещо по-скъпо на лизинг, вместо нещо втора ръка.

Колега, p.petrov, ти си млад човек,

повярвай ми, за един млад (разумен) човек няма нищо по-добро от това да кара нов автомобил, ако може финансово да си го позволи, без значение марката.

Усещането за миризмата на "ново" е нещо уникално, неповторимо и с нищо не сравнимо. Това го знаят хората, които са карали нов автомобил.

Животът върви, годините се търкалят и нищо не се връща обратно,

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен, Андреев, но особено ако никога не си карал автомобил, не е ясно колко точно ще го използваш и за какво. Не знаеш какви са ти нуждите и не знаеш до колко прагматично и до колко емоционално е решението за такава голяма покупка. Че доста често хората получават това, което искат, но не това, което им трябва :) Аз самият си купих чисто ново МПС, така че със сигурност не съм от хората против новите коли като цяло. Просто се радвам, че първата ми кола беше стара и евтина, а после се качих на нещо, за което да ми завиждат ;)

 

Та, ако покупката на тази кола ще окаже осезаем удар върху бюджета ти, е безмислено да се изхвърляш за нов автомобил. Понеже нищо не се обезценява толкова бързо, като новата кола. След 2 години цената й може да е спаднала с над 40%, а ако се окаже, че рядко я караш, ще си дал едни 25-30 хиляди лева със застраховки, гуми и други разходи, които е можело да инвестираш в по-смислени неща. От тях ще можеш да възстановиш под половината. Още повече, че има реална опасност да я "окепазиш" трупайки опит като млад шофьор.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай новата и не се замисляй, но прецени и бюджета си... Доста горчиви сълзи има изплакани от лизингополучатели, изпаднали в забава. Обезценяването започва главоломно още с излизането от магазина, но да не те плаши - то няма отношение към избора ти /ако вече си се навил/, тъй като при всички марки е така. Аз самия взех моя Белчо /белия вол/ на 8 мес. и близо 24к. км. за 25000. Колко му е цената нов? ...Тогава 33000лв. Това за 8 месеца. Като го взех беше с нови гуми, изцяло сервизиран, остатъка от каското, винетки и... всичко - готов за каране. При ман експлоатационните разходи са малко по-високи, заради модела, но принципа е един - докато си в гаранция малко бръснат за обслужване. Консумативите не ми харесват особено - видях да наливат масло ОМВ, а аз старата си кола карах с Репсол, слагат някакви китайски свещи, на които транспорта от Китай струва повече от производствената стойност /старата ми барака беше оборудвана с Дензо/ и още такива, но... каквото кажат от сервиза. Сега съм на 60000км и ще ходя пак, ще гледам, после ще карам - нали за това е гаранцията. До сега съм нямал проблеми, с ходова част, мотор, окачване, но пък са се появявали дребни болежки по стъклата и газовата, отстранени по гаранция. Калкулирай и каското /при мен е 780лв/год./ при оценка около 22000 лв. и сервиза си го избирам сам, като трябва да го съобщя на застрахователя, за да изпрати възлагателното писмо на правилното място. Разходи за гориво - в подписа, но каквато и да е колата без гориво не върви, да му се не види :laughing1: . Мислех и аз за Дачия /дъстър/, на цена около тази на моя вол, мисля беше 26000 чисто нова, но сега се радвам на избора си. Просто избягнах първоначалното поевтиняване, но пак карам нов автомобил, а е и по-висок клас, а и не е Рено :confused2:  Както е казал сърбина: "пички, мачки и борчета не радиме" :angry7: ...та и аз така. Избора е твой и дано си доволен накрая - това е най-важното. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×