nikid Отговорено 14 Ноември, 2013 Share Отговорено 14 Ноември, 2013 pipo_07 Споменах Литекс Моторс не случайно , защото при обявяване на инвестицията се говореше за БЪЛГАРСКИ автомобил , а определено малолитражка за 24хиляди не е българският автомобил , бил той и с кожени седалки ! С30 също няма как да се пребори с бюджетните модели на утвърдените марки , въпреки екстрите и кожения салон /впрочем доста безмислена екстра в бюджетния клас/ ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 14 Ноември, 2013 Share Отговорено 14 Ноември, 2013 pipo_07 Споменах Литекс Моторс не случайно , защото при обявяване на инвестицията се говореше за БЪЛГАРСКИ автомобил , а определено малолитражка за 24хиляди не е българският автомобил , бил той и с кожени седалки ! С30 също няма как да се пребори с бюджетните модели на утвърдените марки , въпреки екстрите и кожения салон /впрочем доста безмислена екстра в бюджетния клас/ ! Да , съгласен съм с теб - явно такова е разбирането на китайците за автомобили . Но инвестицията действително е българска , това се знае . Проблемът е ,че Литекс Моторс правят каквото им подадат китайците - на практика те не могат да направят собствен автомобил - колкото и да ни се иска. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 14 Ноември, 2013 Share Отговорено 14 Ноември, 2013 До колкото ми е известно в заводи от такъв тип като ловешкия могат да се асамблират всякакви модели и марки. Такива заводи в Русия и Украйна сглобяват най-различни автомобили , та нищо не пречи да се намери модел от друга марка и да се запълни нискобюджетната ниша. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 14 Ноември, 2013 Share Отговорено 14 Ноември, 2013 (Редактирано) Да , в завода има опции да се прави всичко - влизал съм вътре и съм наясно. Друг е въпроса - икономически интереси , договори , количества , търговски марки и т.н. И още нещо - Русия и Украйна не са в ЕС , а в ЕС за да произведеш дори едно собствено болтче се заплащат лицензи , одобрения и какво ли още не , да не говорим че трябва да чакаш с години за да те одобрят да го продаваш . Ако не сте наясно колеги , ЕС е създаден от определени хора /зад които стоят големите европейски търговски марки/ , за да пази определени интереси и това е "ключа от бараката". Редактирано 14 Ноември, 2013 от pipo_07 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Андреев Отговорено 15 Ноември, 2013 Share Отговорено 15 Ноември, 2013 ЕС е създаден от определени хора /зад които стоят големите европейски търговски марки/ , за да пази определени интереси и това е "ключа от бараката". Много лошо. Това, ако е вярно, дава логично обяснение на някои странни, на пръв поглед, неща - например, защо бяха напъните да се смачка Литекс Моторс, защо се бави и постоянно се отлага производството на С30, защо бяха цирковете с "опасната" гарнитурата на Н5... Както и да е, аз съм доволен, че "се вредих" за С10, карам си го с кеф и обмислям покупка на Н5, ако не го спрат и него, докато се наканя. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 16 Ноември, 2013 Share Отговорено 16 Ноември, 2013 Естествено , че е вярно. Това са така наречените "непазарни" механизми за регулиране на пазара в ЕС. Нали се сещате какво щеше да се случи в Европа , ако китайските авто производители можеха свободно да продават тук ? Имайте в предвид , че в Китай има още около 30 марки автомобили , някои от които произвеждани от много по-силни икономически авто производители , зад които стои държавата и които печелят милиарди долари . За тях вече работят дизайнери и инженери , които до вчера са били в VW , GM , Mercedes и т.н. Просто китайците от 2-3 години си "пазаруват" тези кадри на килограм и след още няколко години ще видите резултатите от това. Единственото , което все още спира голямата им инвазия са огромните продажби в Китай и други държави , в които няма такива одобрения , разрешения и изисквания както в ЕС. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmnikolov Отговорено 16 Ноември, 2013 Share Отговорено 16 Ноември, 2013 (Редактирано) В момента не са ЕС причината китайските автомобили да не се продават в Европа. GW нима не се продава в Италия от години? Италия не са ли и те в ЕС? Все още качеството на китайските автомобили не са на нивото на реномираните марки автомобили. Вярно е, че много бързо се развиват и скоро качеството им сериозно ще се подобри, но недейте да обвинявате ЕС за моментното им състояние. И след като ЕС е направен да пази собствените си фирми то как така Тойота, GM и корейските марки успяха да пробият? И какъв е този пазарен механизъм държавата да се намесва и да стимулира даден производител? Нима точно това не се случва в Китай? А що се отнася до изчерпаните количества на C10 не си спомням дали преди време споменавах тук във форума за това, че мой съсед, който работи в автопарка на Виваком, преди няколко месеца 3-4 поредни дни се прибираше с C10. Сподели ми, че тестват колата и е почти сигурно, че ще купуват. Снощи като пътувах по магистрала Тракия видях Виваком-ски брандиран C10, така че явно са закупили, но нямам представа колко бройки. Редактирано 16 Ноември, 2013 от nmnikolov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 16 Ноември, 2013 Share Отговорено 16 Ноември, 2013 (Редактирано) Да , има какво да учат китайците - безспорно. Но не се лъжи , че не правят качествени автомобили . Имал съм щастието да бъда в китайски автомобили - марки които не бях и подозирал , че съществуват и повярвайте - в някои отношения превъзхождат европейските и японските. Просто Европа не им е била досега приоритет , защото за да продаваш тук трябва да имаш хиляди неща , които в Китай не се изискваха доскоро - например DPF за дизелите! Но светът се променя много динамично и от една страна в Китай се въвеждат някои нормативи за екология и безопастност , а от друга - китайските производители започват да обръщат взор и към Европа . Тойота не са имали при създаването си такъв пазар като китайския, на който през 2012 г. се продадоха 19,3 млн. нови автомобила , а да не говорим , че съществуват от 100 години , а китайските са на по 20-тина години . А що се отнася до механизма на ЕС- в момента биха дали мило и драго да извадят собствените си марки от огромните загуби през последните години. За по-запознатите с бранша отдавна е ясно , че в Германия например VW e държава в държавата , че финансира кампании и дава луди пари да се въвеждат "гениални" новости като например новото вещество , с което ще се пълнят климатиците на новите автомобили- "безвреден за природата" флуид , от който 10 гр. струват колкото старата Лада на комшията и който ще се произвежда от някоя тяхна дъщерна фирма. На практика ние никога няма да сме наясно какво точно и как се случва , но съм убеден , че много скоро китайските автомобили ще навлязат и в Европа и то с конкурентно качество и цени. Що се отнася до Виваком - да те са купили , ако не се лъжа последните бройки в бял цвят. Редактирано 16 Ноември, 2013 от pipo_07 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 17 Ноември, 2013 Share Отговорено 17 Ноември, 2013 По принцип Great Wall се бяха насочили да развиват автомобили в класа на всъдеходите и виждаме , че там имат един куп модели . Възможно е С10 да бъде заместен с нов модел , но докато го пуснат в производство и го хомологизират за Европа ще минат години , Познавам хора , които бяха се спряли на С10 да закупят за фирмени коли , изобщо имаше бъдеще този модел у нас поне още 2-3 години . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 18 Ноември, 2013 Share Отговорено 18 Ноември, 2013 (Редактирано) Той модела си стоеше не зле на пазара в България . Въпросът е , ще гарантира ли някой продажбата на примерно 100 000 бр. в Европа на C10 или подобен модел , за да се задействат китайците да го правят ? Редактирано 18 Ноември, 2013 от pipo_07 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 Въпросът е , ще гарантира ли някой продажбата на примерно 100 000 бр. в Европа на C10 или подобен модел , за да се задействат китайците да го правят ? Доколкото знам Сандеро се продава много добре в Европата. Тогава защо C10 да няма подобен успех? Принципно мисля, че обсъждаме неща, които са далеч от нашата компетенция и възможности за влияние. За добро или зло решението е взето и няма какво да се направи. Може пък в бъдеще да излезне интересен последовател на C10, а може и GWM да са се отказали от този клас коли. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 Доколкото знам Сандеро се продава много добре в Европата. Тогава защо C10 да няма подобен успех? Принципно мисля, че обсъждаме неща, които са далеч от нашата компетенция и възможности за влияние. За добро или зло решението е взето и няма какво да се направи. Може пък в бъдеще да излезне интересен последовател на C10, а може и GWM да са се отказали от този клас коли. Да колега , разбира се че не са от нашата компетенция тези въпроси. За сега действително GW са се отказали от този клас коли. Дано след 2-3 години преосмислят концепцията си. Що се отнася до Сандеро - да продава се , но въпросът е КОЙ и КАК ще гарантира на китайците продажбата на много бройки , защото те искат гаранции за да правят определен модел . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 Порових се из китайските сайтове и видях , че там продължават да предлагат С10 за продажба , дали са готови количества или още се произвеждат не е ясно ,но ако е така нищо не пречи да внасят произведени в Китай щом има търсене , както беше в началото и както стана с Н5 . Обсъждаме неща " извън нашата компетентност" защото някак си без предизвестие моделът беше спрян , "компетентните" фактори , които следят този форум не си дават труда да дадат някаква информация , все пак до вчера вървеше рекламата за С10 и днес мълчание - " и в склада няма " ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 На сайта на greatwall.bg продължава да се предлага С10 за 14 999 лв. и даже има възможност за заявяване на пробно шофиране. Доста объркваща ситуация. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vodi6933 Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 (Редактирано) а Редактирано 19 Ноември, 2013 от vodi6933 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 И нещо преди 20 години като не е проработило - айде всичко да заклеймим. Щото е най-лесно да плюем. Всеки бизнес по света има проблеми и понякога трябва да се взимат решения, които може и да не са логични от потребителска гледна точка. Мине, не мине и някой се изцепи за разхода на С10. Първо тази кола се купува масово с газ, където дава разход от около 10-11 лв/100 км. Второ толкова много С10-ки виждам, че явно са доста конкурентни щом се купуват. И темата е за наличност на С10 - всичко друго си е офтопик и може да се дискутира в чата в "Общи приказки"... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 И нещо преди 20 години като не е проработило - айде всичко да заклеймим. Щото е най-лесно да плюем. Всеки бизнес по света има проблеми и понякога трябва да се взимат решения, които може и да не са логични от потребителска гледна точка. Мине, не мине и някой се изцепи за разхода на С10. Първо тази кола се купува масово с газ, където дава разход от около 10-11 лв/100 км. Второ толкова много С10-ки виждам, че явно са доста конкурентни щом се купуват. И темата е за наличност на С10 - всичко друго си е офтопик и може да се дискутира в чата в "Общи приказки"... Колега , не се занимавай с хора дето всичко им е криво и плюят всичко каквото се прави в България . Който има желание , ще провери и ще види колко C10 са продадени за 2 години и дали имат търсене автомобилите. А който си мисли , че е лесно да се правят коли и то тук , където спънките и проблемите са милиони - явно не е наясно с нищо. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pipo_07 Отговорено 19 Ноември, 2013 Share Отговорено 19 Ноември, 2013 На сайта на greatwall.bg продължава да се предлага С10 за 14 999 лв. и даже има възможност за заявяване на пробно шофиране. Доста объркваща ситуация. Все още има количества по дилърствата ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobonikolov Отговорено 1 Декември, 2013 Share Отговорено 1 Декември, 2013 Странно решение наистина. Гледам, че и в сайта на Грейт уол го няма Ц 10, което означава, че наистина е спрян от производство. Преди време четох, че заради името Волекс гамата не се радва на интерес. За това сега имената са сменени поне в Китай и са просто Грейт уол Ц 20 Р, Ц 30 и Ц 50. Но все пак мисля, че трябва да пуснат друг автомобил в този клас за Европа. А и не е зле Литекс моторс вече да започнат да действат за фаза 2 и 3 от развитието на завода, за да могат да започнат да правят и собствени модели. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.