Jump to content

Арктически тест с Great Wall и mobile.bg


johnnie
 Share

Recommended Posts

Арктически тест с Great Wall и mobile.bg

18 Октомври, 2012 09:00

 

post-6399-0-99533600-1350545292_thumb.jpg

 

Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър

 

Китайската марка Great Wall е вече добре позната у нас. Както е известно, от началото на тази година заработиха конвейерите в българския автомобилен завод край Ловеч, където са произвежда продукцията на Great Wall. Един от най-интересните модели безспорно е SUV-то Hover.

 

post-6399-0-93334900-1350545302_thumb.jpg

 

Сега със събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" китайците за първи път решиха да демонстрират на света на какво са способни техните машини. Екипът на mobile.bg е единствената българска медия, която взема участие в арктическото приключение на китайския всъдеход.

 

post-6399-0-29149900-1350545307_thumb.jpg

 

Пробегът вече стартира на 2 октомври от Москва и включва 3 500 километра по пътищата на Русия, Норвегия, Финландия и естествено Арктика. Финалното събитие обаче ще се състои в най-северната точка на архипелага Шпицберген, където китайците обещават уникален тест-драйв, целта на който е да покаже истинските възможности на Great Wall Hover.

 

post-6399-0-41458400-1350545311_thumb.jpg

 

Над 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, ще имат възможността да изпробват всъдехода в едно от най-студените и отдалечени населени места на планетата - Лонгийър. Подробности за този любопитен тест, както и отзиви за качествата на Hover в екстремни условия очаквайте след завръщането на екипа ни България.

 

post-6399-0-86228200-1350545317_thumb.jpg

 

Лонгийър - най-северният град на планетата (с население над 1 000 души)

 

 

Източник: http://fakti.bg/avto/50776-arkticheski-test-s-great-wall-i-mobilebg

post-6399-0-99533600-1350545292_thumb.jpg

post-6399-0-93334900-1350545302_thumb.jpg

post-6399-0-29149900-1350545307_thumb.jpg

post-6399-0-41458400-1350545311_thumb.jpg

post-6399-0-86228200-1350545317_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

А четохте ли мненията под статията...? Е думи немам!

Хора, които са виждали нашите автомобили само на улицата, когато минаваме покрай тях,

имат толкова негативно мнение, все едно ги карат от години.

Злоба, завист ... Имайте в предвид, че не всички, които ни оглеждат на пътя са с добри очи!

------------

Поздрави.

Edited by Говедо
Ненормативна лексика
Link to comment
Share on other sites

Нормално е ... българина е беден - и финансово и духовно и е свикнал на втора употреба - и коли и други работи ... и като види нещо ново и почва - абе мани го тоя боклук и т.н. Така плюеха и шкодите, и дачия и корейските и сега е ред на кирайците. Матрял, кво да го прайш.

Аз пък им се кефя на такива инициативи. Нека показват на какво са способни машинките.

Link to comment
Share on other sites

Интересно ми е дали колата ще е фабрична или не. Защото Great Wall показаха какво са способни на Рали Дакар и засрамиха ред немски, японски, корейски и американски гиганти. Въпроса е, че там колите само по форма напомнят на фабричните и нищо повече. Ако тази разходка до Арктика е с фабрична кола (макар и проверена, изпитана и тн) ще съм адски впечатлен!

Link to comment
Share on other sites

Ето го и продължението със снимков и филмов материал:

 

Арктически тест на Great Wall Hover

26 Октомври, 2012 11:27

 

post-6399-0-14169900-1351254888_thumb.jpg

 

Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър

 

Автомобилният гигант Great Wall реши да фокусира вниманието върху един от моделите си с висока проходимост, като за целта организира световен тест чак на Северния полюс. Да, прочели сте съвсем правилно. Става въпрос за скована от лед земя, минусови температури, бели мечки, кучешки впрягове и разбира се модела Hover.

 

post-6399-0-01299400-1351254894_thumb.jpg

 

Кулминацията на събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" се проведе в една от най-северните точки на планетата. Арктика и Северният полярен кръг ни предложиха много лоши метеорологични условия, но именно това беше идеята на организаторите - да се тества поведението на SUV-то Hover в екстремни условия. Основното действие се разви недалеч от най-северния град на света с население над 1000 души - Лонгийър или иначе казано 78 градуса на север, в сърцето на полярния кръг.

 

post-6399-0-13797400-1351254897_thumb.jpg

 

Тестът започна по тъмно, въпреки че беше вече 9 часа сутринта местно време. Термометърът показваше -12 градуса по Целзий, но метеорологичната служба на остров Свалбард ни предупреди, че усещането е като за -24. На разположение на участниците в теста, 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, бяха бензинови и дизелови версии на Hover. Нашият екип избра бензинов вариант на китайския автомобил с повишена проходимост, защото за момента в България се продава само такъв.

 

post-6399-0-30175500-1351254900_thumb.jpg

 

Стартът беше безпроблемен, а обиколката покрай бреговете на Северния ледовит океан - впечатляваща. Скоро обаче спряхме да обръщаме внимание на гледката, защото пресечената местност стана доста трудна. Hover се справи без забележки. Все пак това е автомобил, който разполага с класическа 4х4 система и понижаващи предавки. Високият клиренс позволи минаване през сериозни каменни препятствия с доста прилична скорост. Така маршрутът продължи на север, а надморската височина започна да нараства и респективно ледената настилка по-черния път стана доста дебела.

 

post-6399-0-72594800-1351254903_thumb.jpg

 

 

Достигайки все по-близо до Северния полюс, температурите паднаха значително. Hover продължи да изкачва стръмния и почти изцяло заледен път без каквито и да било трудности. Явно предаването на въртящия момент по равно на двата моста в случая изигра важна роля. Това доказа и фактът, че се наложи две от съпътстващите ни коли (умишлено не споменаваме марка и модел), които въпреки, че също разполагаха с 4х4 система, да останат край пътя, далеч от крайната ни дестинация.

 

 

Поради силния вятър и ниските температури почивката ни в крайната точка на теста беше кратка и започна спускането. Знае се, че електронната стабилизираща програма не е включена в базовото оборудване на Hover и това определено притесняваше доста от нас, но на практика липсата на ESP почти не се усети. Естествено, спускахме с ниска скорост и въпреки наличието на много лед занасянето в завоите беше напълно контролируемо.

 

post-6399-0-68687300-1351254909_thumb.jpg

 

Дългият път на обратно ни помогна да усетим още по-добре автомобила и когато пристигнахме до импровизирания леден полигон, бяхме уверени във възможностите както на колата, така и в нашите собствени. Именно там успяхме да усетим с пълна сила, че при включени всички системи за пасивна безопасност Hover е напълно предсказуем и лесен за управление в екстремни условия. Точно това е неговата сила.

 

 

Иначе на асфалт Hover се държи съвсем прилично, но като минус може да се посочи малко по-неинформативният волан и по-слабата шумоизолация. Тук става дума не за шум от мотора, защото двигателният отсек е добре шумоизолиран от купето, а за наличието на по-високо ниво на шум от настилката. Салонът не може да се нарече луксозен, но е функционален и практичен. Седалките са ергономични, багажникът е огромен, а мястото за краката на водача и пътниците отпред и отзад е предостатъчно. Повечето екстри в сравнение с базовото оборудване на преките алтернативи обаче са факторът, който внася нужната доза лукс.

 

post-6399-0-94096300-1351254912_thumb.jpg

 

Предвид дългия преход в пресечена местност бяхме приятно изненадани и от качествената сглобка на детайлите в салона. Въпреки сериозното друсане и усукване на автомобила, шум и скърцане липсваха. Що се касае до основния агрегат, трябва да отбележим, че динамичните характеристики на въпросния 2.4-литров бензинов мотор не впечатляват. Те обаче са напълно достатъчни, за да не се чувства липсата на мощност в нито един от оборотните режими.

 

След всичко, което преживяхме можем спокойно да заключим, че Hover е един от нелошите варианти за достъпен автомобил с повишена проходимост. В обобщение ще кажем, че неговите основни козове са проходимост, функционалност, качествена сглобка и не на последно място атрактивна цена. С други думи плюсовете са повече от недостатъците на автомобила и Hover е един добър вариант основно за хора с активен начин на живот.

 

post-6399-0-93315800-1351254915_thumb.jpg

 

Сред официалните лица дали старт на арктическия тест драйв бяха губернаторът на Свалбард Олсен Ингер и мениджърът на Great Wall Тъндер Ши. От българска страна марката Great Wall беше представена от бранд мениджъра на Litex Motors Николай Ликьов (пети от ляво на дясно)

 

Източник: http://fakti.bg/avto...reat-wall-hover

post-6399-0-14169900-1351254888_thumb.jpg

post-6399-0-01299400-1351254894_thumb.jpg

post-6399-0-13797400-1351254897_thumb.jpg

post-6399-0-30175500-1351254900_thumb.jpg

post-6399-0-72594800-1351254903_thumb.jpg

post-6399-0-68687300-1351254909_thumb.jpg

post-6399-0-94096300-1351254912_thumb.jpg

post-6399-0-93315800-1351254915_thumb.jpg

Edited by johnnie
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

На другите журналисти интервютата надали ще са на български ... все пак са събрани от почти целия свят. А от БГ са само представителите на мобилето.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...