Jump to content

Поддръжка и въстановяване на кожения салон


Recommended Posts

Ами съжалявам но пак ще дам пример с обувките .Не може да си купиш обувки за 20 лв. и да очакваш да са удобни здрави и качествени като тези от 300лв.За да се постигне ниска цена се влагат и евтини материали ,няма как Грейт Уоул не е червеният кръст все пак. За толкова пари толкова музика.

 

Напълно съм съгласен с теб, за толкова пари толкова получава.

 

Когато отворих темата, имах терзание как се поддържа такова нещо, защото винаги съм избягвал кожа и нямам опит. Интересното е че само в някои случай излизат проблеми, пък съм сигурен че всеки които си я плаща си я и пази малко или много. Не че карам хората да се събуват като се качват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Напълно съм съгласен с теб, за толкова пари толкова получава.

 

Когато отворих темата, имах терзание как се поддържа такова нещо, защото винаги съм избягвал кожа и нямам опит. Интересното е че само в някои случай излизат проблеми, пък съм сигурен че всеки които си я плаща си я и пази малко или много. Не че карам хората да се събуват като се качват :)

А, щом не ви пречи това и се чувствате доволни, можете да си сравнявате салоните, не с обувки, ами с каквото и да е кожено изделие, което ви хрумне, все пак автомобилите са си ваши. ;)

 

Аз поне, не ползвам бабешки, бебешки и каквито и да са други самодейни методи.

На пазара има, както се казва- десетки препарати, специално мислени и забъркани да поддържат кожа, върху която се сяда, а не жива такава и тези мазила могат да се купят от къде ли не. При това положение, не ми се рови, проучва и пробва, коя друга помада, предназначена за мазане на ръце или дупета, може да е дългосрочна, качествена и безвредна, алтернатива. Все пак, 5-10-15 лв. са нищожни суми, в сравнение с претапицирането на цял салон. ;)

 

От личен опит до сега, ползвайки най-различни тук продавани продукти, както и такива доставени от чужбинско, например на тази фирма:

http://www.liquidleather.com/

За които някой сайтове пишат, че се използват от :

Gliptone leather conditioner

For use on: All models with Leather upholstery

Liquid Leather products are used or sold by: Rolls-Royce, Jaguar, Ferrari (Maranello Concessionaires), Aston Martin, TVR, Bristol Cars and Saab GB. Liquid Leather is the only product recommended by the Rolls Royce Enthusiasts Club.

http://www.partsform...products_id=445

 

Резултата общо взето се е различавал само по миризмата, която има даденото мазило, други видими разлики не съм видял.

До тук всичко си върши работата. Няма- обелено, сцепено и скъсано по салона.

 

С горното не задължавам никой да купува специализирани препарати.

Вие решавате с какво да мажете салоните си. ;)

Редактирано от viggen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да и кърпички използвам.

Общо взето, веднъж месечно мажа с препарат и по няколко пъти минавам с кърпички.

Лятото наблягайте на мацането и търкането, че потта много вреди на салона. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Определено мога да заявя, че от резервиран към кожения салон вече го предпочитам.

 

За поддръжката на кожата не използвам никакви подръчни средства, както ме посъветваха доста хора и аз се подведох по това нещо. Просто като закарам джипа на автомивка и към комплексното почистване си влиза почистване на кожата ( ако е добре настроен изпълнителя на конкретната задача). При доплащане от 5 лв (пример от автомивка в София) хората си я обработват с препарат, които запазва еластичността на салона. Все пак с това се занимават и съм склонен да им се доверя, че знаят какво правят.

Резултата е доста задоволителен за мен.

 

По темата защо съм ЗА кожата имам следните доводи:

 

+ Лесно се почиства при внезапни замърсявания с кърпа за кожа.

+ не попива вода, ако се качиш мокър от проливащия се дъжд.

+ не се наслоява в такива размери прах и всякакви други дребни частици.

+ по-добра визия в интериора.

и др.

 

Отрицателните са:

 

- кожата запарява в топлото време.

- нагрява се страшно много при директна слънчева светлина.

- много лесно се наранява или къса с остри предмети.

 

 

Съпоставено с цената за изпиране на текстилна тапицерия варираща от 100 до около 150 лв (за София), поддръжката на кожения салон е много конкурентно способна. :)

 

 

По главния ми проблем с олющената кожа, за които писаха и няколко други колеги има известно развитие по проблема. За сега имам само заявено разбиране и увереност за поправка или замяна на засегната седалка по гаранционни условия, от сервиза от които съм я взел колата. Статуса е: изчаква се резолюция от братята китайци за това дали и как може да се оправи проблема и защо се е появил при само някои конкретни екземпляри.

Видях вече няколко автомобила на колеги с Ховер и определено нямат моя проблем. Изглежда има разлика в използваните материали, но не мога да съм сигурен без химичен анализ. Нашия извод с колегата го направихме с визуален оглед и допир, без специална техника и подробен химически анализ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте!

Казвам се Иван Борисов и се занимавам професионално с автомобилен детайлинг, това ще рече всичко касаещо чистотата и блясъка на автомобила тоест;пастиране, полиране, ваксиране на лака и боята, полиране на фарове, полиране на автостъкла, почистване на кожа, пране на тапицерия.Имам собствен сайт но за да не изглежда като реклама, няма да го пусна като линк.Пиша във вашият форум тъй като една от последните коли върху която работех беше Great Wall Hover H5, в нейния случай работех върху лака, тъй като беше претърпяла сериозен офф роуд и имаше нужда от пастиране, тъй като оглеждам всичко по интериор и екстериор като изпълнение, мога да кажа , че има доста забележки към производителя, но това не значи че не са отстраними с ваша помощ, в смисъл трябва и вие да сте подготвени, че доста неща са пренебрегнати за сметка на цената, по некачествена кожа, която видях, лак на автомобила е много чувствителен и лесно се драска, което пък е недопустимо за кола, която ще се кара принципно в гориста местност.Има много неща по екстериора свързани с по нататъчни проблеми, но нека собствениците не се разочароват , дайте шанс да мине време и да се види колко са трайни и устойчиви различните детайли и сглобки.По въпроса за кожата конкретно, съм сигурен, че не е обработена по никакъв начин преди да излезе от завода, нали трябва да пестят, това значи и съм го доказал и в многото си клипове и снимки правейки колли на по 160 км. на по 1000 км, че всяка кола има нужда от спешна козметична грижа, дали ще е направена от професионалист или вие ще си го направите, естествено ако имате възможност и нужните умения за някой неща, е ваше решение.

Можете да помогнете и съхраните кожата и да я подхранвате от време на време, за да не се къса, протрива и т.н.

Ползват се различни препарати, но са препарати за кожа, не бебешко мляко и краве мляко има си почистващи, овлажняващи..вие използвате този, от който имате нужда в зависимост от състоянието на кожата има препарати на различни фирми, но няма да коментирам никоя, тъй като съм новоизлюпен във вашият форум и не искам да досаждам с мнение, да от части може да се тълкува, че рекламирам дейността си, но със собственика на джипа си поговорих, той ми спомена вашият форум и съм сигурен, че мога да бъда полезен на всички, да давам компетентни мнения за направи си сам , а който не може, с удоволствие ще му съдействам с професионална намеса, имам и доста видео материали за любителите на това да си правят всичко сами, за някой от услугите ми за такива коли не е дошло време, но пастиране, полиране, слагане на нано лак и поддръжка на салон винаги са от полза.Джипа беше на 3500 км, а имаше нужда от пастиране, предприемете мерки за сведете това пастиране поне до два пъти годишно, защото лака не е с неизчерпаем ресурс, затова по добре пастирайте или само полирайте лака, след което ваксата е задължителна и ще имате един доста добре изглеждащ автомобил и защитен от атмосферните влияния лак,през всичките сезони.Незнам дали е място тук да коментирам всичко но нека модераторите решат къде да оставят моето мнение.

Принципно за кожата първо трябва да използвате почистващо мляко, да го втривате с натиск, като преди това сте намазали млякото на кърпа, добре е да е мека и микрофибърна(има ги по всички магазини за автоаксесоари).След това има друго мляко което прониква вече в почистената кожа и я подхранва в дълбочина, има и други две в едно, но те са за мързеливите и не са удачен вариант ако търсите качествена обработка.Препаратите са според възможностите ви има и от 10 и от 100 и повече лева, зависи от джоба.Може за защита от храсталаци да се сложи и нано лак на джипа , но той не пази от силни механични увреждания, а само от леки, другия вариант който обсъдих с клиента е фолио на проблемните зони.Ховера е с изключително много ръбове на ламарината, които с времето ще се протриват и това не е заради марката на колата, просто всички ръбове се протриват, а за работа ми беше доста труден, има хубав прав таван и преден капак, но всичко странично е ужасно ръбесто, а драскотини около ръбове се премахват най-трудно, защото се внимава да не се протрие лака.Другото много странно хрумване и е проблемно след време са вратите чиито гумени уплътнения се бият директно в боята на гредите и след около няколко си затваряния и отваряния ще нанесат щети по лака и ще го протрият, погледнете доста от моделите на Алфа ромео и вижте вратите конструирани по същия начин, боята е изжулена до ламарина, все пак и при движение на колата там има триене, но нека не задълбавам в недостатъците, просто коментирам някой неща за да им обърнете внимание.Не мога да дам конкретен съвет в момента, но ако имам решение ще кажа.Лака и интериора не са обработени с нищо, и имат нужда най малко от защита, така, че допълнително вложение за такива неща е нужно, както казвате в по горните мнения, може да са обувки от 20 лв.но ако се поддържат може да изкарат и да изглеждат и по-добре и от такива от 200 всичко е до човека, аз съм правил коли, който изглеждат след обработката много по-добре от коли , които са 100 пъти по-скъпи.Поздрави:Иван

post-7891-0-78274400-1349546108_thumb.jpg

post-7891-0-27751600-1349546150_thumb.jpg

post-7891-0-08213500-1349546166_thumb.jpg

post-7891-0-03153400-1349546235_thumb.jpg

post-7891-0-98241000-1349546296_thumb.jpg

post-7891-0-77418900-1349546323_thumb.jpg

post-7891-0-32972900-1349546434_thumb.jpg

post-7891-0-54784600-1349546468_thumb.jpg

post-7891-0-28357500-1349546523_thumb.jpg

post-7891-0-31005900-1349546539_thumb.jpg

post-7891-0-68455700-1349546602_thumb.jpg

post-7891-0-49914200-1349546620_thumb.jpg

post-7891-0-65848100-1349546625_thumb.jpg

Редактирано от exteriorcardetailing
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Leomm, и при мен на шофьорската седалка се протри и обели кожата - ако мога ще го снимам. А твърдя,че съм от хората които пазят. Хареса ми по-горната статия, защото колкото и да е нова колата, иска поддръжка. Например аз моята до сега не съм я пастирал и ще го направя. Както и да обърна повече внимание на кожата освен редовното почистване с влажна кърпа.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша във вашият форум тъй като една от последните коли върху която работех беше Great Wall Hover H5

 

Моят :)

 

 

...беше претърпяла сериозен офф роуд и имаше нужда от пастиране

 

Какво да се прави, всички сме грешни :angel4:

 

Използвам случая, за да похваля майстора - изключителен професионалист с грижа и отношение към всеки детайл. В момента звярът блести като експонат в автосалон :notworthy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето едно професионално изпиране на кожата, а не с препарати за по 10 лв. от бензиностанцията, а с истински професионални и затова и ефекта е уникален, а не само да замажете мръсотията и да лъщи.

Пране на кожа и цялостен вътрешен детайлинг. В процеса са показани елементи 50/50 - чисто/мръсно и цялостния облик на интериора след завършване на окончателната обработката: пране на пода в купето, пране на стелките, пране на багажник, пране на кожата, подхранване на кожата със специално мляко, дълбочинно почистване на пластмасовите и хромирани елементи в купето(кори на врати, греди и табло).

UtjA4.jpg

fR0l.jpg

pH7X.jpg

vWZc.jpg

jOTE.jpg

rfPS3.jpg

g3wZc.jpg

Pcvn9.jpg

0caWr.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво ! Наистина разликата е.....огромна. Поздрави от Бургас с една снимка от последните (може би) дни които ставаха за плаж....... :tshirt:post-5233-0-94101300-1350575218_thumb.jpg

 

 

 

.....и няколко снимки по темата - ето какво се получи на шофьорската седалка. Интересно ми е мнението на тези които разбират - лечимо ли е това.....не знам как да го нарека - протриване ли, обелване, олющване ли на кожата ?

 

post-5233-0-79883200-1350575350_thumb.jpgpost-5233-0-86869100-1350575383_thumb.jpgpost-5233-0-58519600-1350575415_thumb.jpg

 

Ще бъда благодарен ако споделите мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....и няколко снимки по темата - ето какво се получи на шофьорската седалка. Интересно ми е мнението на тези които разбират - лечимо ли е това.....не знам как да го нарека - протриване ли, обелване, олющване ли на кожата ?

 

Ще бъда благодарен ако споделите мнение.

 

Колега лечимо е разбира се ..... гаранционно. Сигнализирай през дилъра си за проблем и след това ще ти го сменят. Изисква се одобрение от китайците, но аз вече го получих. Сега изчаквам кога да отида да ми подменят долната част на шофьорската седалка. Времето си минава, така че пусни си сигнала и ще дойде време да ти го сменят. Някои бройки са с не много качествена кожа и няма проблем с гаранцията (поне в моя случай).

 

Желая ти успех.

Редактирано от leomm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да му признаят гаранцията за това , което представлява протрита кожа, дължащо се на по некачествени материали, то те пак го подменят със елемент от същото качество и след време, незнайно колко, пак ще стане така, за да не се протрива и да има по-голяма еластичност кожата трябва поне веднъж в месеца да се третира с мляко за кожа, което е особено важно за през летните горещи месеци, когато температурата в купето на кола оставена на слънце е много висока.Основният проблем идва и от факта, че това е изкуствена кожа, която се боядисва с еластичен материал и за да е по-евтина не се нанася голям слой затова бързо започва да прозира с времето.Аз исках да започна и реставрация на кожен салон с продукти на 3М, но вложението е много голямо и не виждам смисъл, трябва да поддържам голямо разнообразие от цветове с който се боядисва самата кожа след процеса на реставрация.Комплекта на 3М е уникален с много продукти, но все още търсенето не е толкова голямо, при положение, че ето вие например ще го замените гаранционно и няма да ми бъдете клиент, това може да стане след като вече колата е не е гаранционна, а тогава цената и като цяло ще е доста ниска, а такава реставрация определено е за автомобили от по-висок клас,без да се засяга никой от притежателите на Great Wall.така е и с автомобилния лак, от моя опит и наблюдения смея да твърдя, че автомобилите от по-нисък клас, са с доста по-тънки боя и лак и доста по-неустойчиви с времето, което естествено е нормално, а за марките като Алфа Ромео, Фиат, Нисан, Ситроен е типично за почти всички техни модели, слаби лакове, бързо износващи се вътрешни елементи, некачествена кожа и т.н.

При вас не знам как е, но един от моите клиенти ми показа ръководството(книжката) на новата си Мазда 6 Такуми, където е описано и е препоръчително да пастира веднъж в годината за да поддържа лаковото покритие в добро състояние.Както казах и в предишния си пост, това не е задължително за никого, всеки си преценява колко иска да му е лъскава колата, но след време от натрупаната оксидация, лака се скапва и единствената помощ е от бояджията, за кожата е същото, никаква поддръжка = на претапициране с нова кожа..Има елементи който са много податливи на протриване и това са най вече на шофьорската седалка бъбреците на седалката и облегалката от външната страна, неизбежно е, единствено качеството на кожата променя времето им за протриване, но все пак няма нищо вечно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че в този случай има само някои бройки с лоша кожа и ги претапицират с хубава. За останалото си прав - и хубавата и лошата кожа трябва да се третира добре, за да изглежда много по-добре и да изкара много по-дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То протриването зависи и от много други фактори освен фактора качество на кожата, ако се сяда постоянно с дрехи от твърд плат примерно, но сега като си купи човек кола не мисли да я кара само с панталони от коприна да речем, това са си износващи се детайли.Аз имам клиенти които си купуват(конкретен пример) кола от чужбина с текстилна дамаска, защото е по-евтино, а тук във една от най-добрите фирми според мен в тази област им претапицират всичко с висококачествена кожа, която е в пъти по-добра от оригинала и е по избор на клиента на поне четири пъти по ниска цена ако я поръчат като екстра от дилъра, а след като съм виждал такива преработки само мога да кажа евала на хората дето ги правят и не мога да си кривя душата много са добри и шевовете и опъването по детайлите, не може да се познае, че не е оригинално, но за едно БМВ 1 примерно цената беше 5000 лв. цялостното претапициране, като бяха тапицирани и целите врати, нямаше пластмаса и други такива хромове и т.н. все едно си в един огромен диван :)

Редактирано от exteriorcardetailing
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...