Jump to content

4wd check problem


Kmetas

Recommended Posts

Здравейте, колеги. 

Имам грейт уолл хувър 5 със следния проблем. Светна ми на таблото 4wd, а бутона е на 2h. Като се пробвам да го превключа не помръдва и няма никакъв звук. Някой, който е имал същия проблем, ако е възможно да сподели горчивия опит. На една тъжна песен съм да изляза и да го залея с нафта и да му драсна клечката на джипа. Толкова чупливи машини не съм карал,ама кефа цена няма. Ще ви бъда благодарен за отговорите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам с уговорката,че каквито и експерименти да правиш с бутоните трябва да си на място,на свободна и с натиснат съединител.

1 вариант

Най-точно,евтино и лесно ще се разбере ако се закачи на диагностика!!

2 вариант е изследователски при който сменяш елементи на посоки докато отстраниш проблема т.е. време + не малко пари.

Това,че свети 4WD дали не е фалшива "тревога"  защото ако се е включило двойното физически в това сухото време ще скапеш раздатката,но ти би трябвало да си усетил тежкия волан в завой и маневра ако е преминала на 4WD на сухо.

Ако си стои физически на 2WD,а само индикатора ти показва 4WD може да са доста неща:

-модул 4WD

-датчик на раздатката - следи дали автомобила е в движение и ако е дефектирал и дава инфо на модула,че колата е в движение нормално е да не можеш да превключиш.

-ел. отечка,шейтан машинка.

-най-лесно е дефектирал бутона на 4WD т.е. да дава инфо на модула,че бутона е натиснат постоянно и по тази причина да не можеш да превключиш,но едва ли.

Трябва да изследваш т.е. почни от лесните неща като разкачиш бутона 4WD за начало,на раздатката има доста букси,прегледай ги,напръскай с контактен и така последователно по веригата,но ще ти трябва канал за целта.

Ако не постигнеш резултат по трудния начин отиваш на диагностика и ще те светнат за проблема. 

Ти си решаваш по кой път да тръгнеш!!

На 4L включва ли или си стои само на 4WD или 2WD и то не какво свети а на кой режим реално работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. Почвам ги подред пък да видим. Преди 3 дни натисках бутоните и палих и угасях и се оправи, вчера пак се скапа и вече не иска да захапи. Реално мисля че работи на 2wd, ама след един завой взе да вие предницата за 3 сек. Не се превключва на 4 L. Днес ще я закачим на диагностика, дано намерят проблема,че трудно някой има такава диагностика, за този модел тоест. Да е изгорял някой бушон едва ли. Преди още като натисна бутона и цъка под жабката нещо и се сменяха, сега няма звук. Ще пиша какво е станало днес. Ако все пак някой е имал същия проблем ще се радвам да сподели. Благодаря 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там са двата електронни модула и за това ги чуваш,бушон едва ли - третия от дясно на ляво на най-горния ред от тези които са в купето ,но ако е той изгасва всичко.

Модулите са два и са закрепени с винтове към купето в страни на жабката на колата.

Развиваш,сваляш,откачаш буксите и ги отваряш.

Има капачета които "обикалят" буксата,махаш ги и издърпваш платката с клещи обикновено - гледай за нагоряло по платките.

Ако са като слънце не е от там.

Насочи се към датчиците и контактите по машинките.

Не зная от кой град си ,но ако имате представител би трябвало да могат да го четат без проблем.

Успех!!

Ако е категорично на 2ВД не бързай с частите след диагностиката,че нашите не познават парите - всичко го има в алиекспрес,просто ще почакаш малко.

Редактирано от Krasimirr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Колеги, оказа се че е модулът. Имал три режима на работа. На единия отказал да работи и затова си стои зацепен. С две думи за смяна ама като му дойде времето. Така че ако на някой му се развалят копчетата, това е един от основните проблеми. Благодаря ви за съветите. 

Редактирано от Kmetas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж един добър инженер по електроника и ще ти го оправи....чаркулаците са стотинки....Или е чип или полупроводников елемент..да не говора за прост кондензатор...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми светна чека,така от раз. Откачих акумулатора,загасна,карах нормално в един момент подадох рязко газ и той пак светна.Колата си върви нормално,разхода е в границите на моето каране. Единственото нещо е че, ауспуха ми е пробит някъде и промени звука, особенно пърпорене. Ясно ще трябва да се ходи на диагностика,но да попитам има ли начин да направя самодиагностика?

Редактирано от zhelev_48
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз така бях. Модулът е почнал да сдава багажа. Аз ходих в сервиз на грейт уолл, оправиха го ама вече чека не работи, казаха че трябва да сменя модула, ако искам да ми свети на таблото. Обикновена диагностика не хваща 4х4, само в сервиза им. Отделно ми смениха накладките, защото се оказа че чек за тях не работи също и това също било проблем за 4х4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • 2 months later...
На 17.02.2021 г. at 23:26, Luko написа:

Някой има ли снимка къде точно зад жабката се намират модула защото свалях и нищо не намерих?

модула е под шофьорската седалка за 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...