Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги. 

Имам грейт уолл хувър 5 със следния проблем. Светна ми на таблото 4wd, а бутона е на 2h. Като се пробвам да го превключа не помръдва и няма никакъв звук. Някой, който е имал същия проблем, ако е възможно да сподели горчивия опит. На една тъжна песен съм да изляза и да го залея с нафта и да му драсна клечката на джипа. Толкова чупливи машини не съм карал,ама кефа цена няма. Ще ви бъда благодарен за отговорите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам с уговорката,че каквито и експерименти да правиш с бутоните трябва да си на място,на свободна и с натиснат съединител.

1 вариант

Най-точно,евтино и лесно ще се разбере ако се закачи на диагностика!!

2 вариант е изследователски при който сменяш елементи на посоки докато отстраниш проблема т.е. време + не малко пари.

Това,че свети 4WD дали не е фалшива "тревога"  защото ако се е включило двойното физически в това сухото време ще скапеш раздатката,но ти би трябвало да си усетил тежкия волан в завой и маневра ако е преминала на 4WD на сухо.

Ако си стои физически на 2WD,а само индикатора ти показва 4WD може да са доста неща:

-модул 4WD

-датчик на раздатката - следи дали автомобила е в движение и ако е дефектирал и дава инфо на модула,че колата е в движение нормално е да не можеш да превключиш.

-ел. отечка,шейтан машинка.

-най-лесно е дефектирал бутона на 4WD т.е. да дава инфо на модула,че бутона е натиснат постоянно и по тази причина да не можеш да превключиш,но едва ли.

Трябва да изследваш т.е. почни от лесните неща като разкачиш бутона 4WD за начало,на раздатката има доста букси,прегледай ги,напръскай с контактен и така последователно по веригата,но ще ти трябва канал за целта.

Ако не постигнеш резултат по трудния начин отиваш на диагностика и ще те светнат за проблема. 

Ти си решаваш по кой път да тръгнеш!!

На 4L включва ли или си стои само на 4WD или 2WD и то не какво свети а на кой режим реално работи.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. Почвам ги подред пък да видим. Преди 3 дни натисках бутоните и палих и угасях и се оправи, вчера пак се скапа и вече не иска да захапи. Реално мисля че работи на 2wd, ама след един завой взе да вие предницата за 3 сек. Не се превключва на 4 L. Днес ще я закачим на диагностика, дано намерят проблема,че трудно някой има такава диагностика, за този модел тоест. Да е изгорял някой бушон едва ли. Преди още като натисна бутона и цъка под жабката нещо и се сменяха, сега няма звук. Ще пиша какво е станало днес. Ако все пак някой е имал същия проблем ще се радвам да сподели. Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Там са двата електронни модула и за това ги чуваш,бушон едва ли - третия от дясно на ляво на най-горния ред от тези които са в купето ,но ако е той изгасва всичко.

Модулите са два и са закрепени с винтове към купето в страни на жабката на колата.

Развиваш,сваляш,откачаш буксите и ги отваряш.

Има капачета които "обикалят" буксата,махаш ги и издърпваш платката с клещи обикновено - гледай за нагоряло по платките.

Ако са като слънце не е от там.

Насочи се към датчиците и контактите по машинките.

Не зная от кой град си ,но ако имате представител би трябвало да могат да го четат без проблем.

Успех!!

Ако е категорично на 2ВД не бързай с частите след диагностиката,че нашите не познават парите - всичко го има в алиекспрес,просто ще почакаш малко.

Редактирано от Krasimirr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, оказа се че е модулът. Имал три режима на работа. На единия отказал да работи и затова си стои зацепен. С две думи за смяна ама като му дойде времето. Така че ако на някой му се развалят копчетата, това е един от основните проблеми. Благодаря ви за съветите. 

Редактирано от Kmetas

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж един добър инженер по електроника и ще ти го оправи....чаркулаците са стотинки....Или е чип или полупроводников елемент..да не говора за прост кондензатор...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вчера ми светна чека,така от раз. Откачих акумулатора,загасна,карах нормално в един момент подадох рязко газ и той пак светна.Колата си върви нормално,разхода е в границите на моето каране. Единственото нещо е че, ауспуха ми е пробит някъде и промени звука, особенно пърпорене. Ясно ще трябва да се ходи на диагностика,но да попитам има ли начин да направя самодиагностика?

Редактирано от zhelev_48

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз така бях. Модулът е почнал да сдава багажа. Аз ходих в сервиз на грейт уолл, оправиха го ама вече чека не работи, казаха че трябва да сменя модула, ако искам да ми свети на таблото. Обикновена диагностика не хваща 4х4, само в сервиза им. Отделно ми смениха накладките, защото се оказа че чек за тях не работи също и това също било проблем за 4х4. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми "падна"големия катализатор(Н5)и ми свети чека,нека си свети,колата си върви нормално

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×