vencibull Публикувано 19 Ноември, 2017 Share Публикувано 19 Ноември, 2017 Така, най-накрая смених пружините и амортисьорите на хувъра, сега ще споделя през какво трябваше да мина Пружините на които заложих са KYB RA5306 Амортисьори отпред: KYB 344279 Отзад KYB 344410 Абсолютно всички болтове без един бяха срязани или скъсани. Кола на 7 години е клеясала като 40 годишна. Предните амове се смениха сраявнително лесно, като изключим факта че трябваше да срежа всички болтове. Със задните вече беше интересно. В долната си част развих гайките с гайковерт, но втулката на ухото на единия амортисьор отказа да излезе се наложи да напека цялото ухо на ама с пистолет за горещ въздух. След като гумата изгоря извадих ухото и остана само втулката от ама върху шпилката на колата. Сцепих шпилката с флекс и със секач и чук я махнах. Използвах двуметров кози крак за да изкарам другия амортисьор. До тук добре - отпред сменени амове, отзад и двата са изкарани от долната си част, остава да ги отвия от горния захват и съм готов. Да, ама не. Китайците така хубаво са скрили горния край на амортисьора, че вариантите да се развие гайката е някакъв мелез между дете и горила - с малки ръце и страшна сила. След 2 часа мъчения реших да ги изрежа и тъй като нищо не влиза горе реших да взема плазмена горелка. Срязах шпилката на амортисьорите и паднаха и двата. Следват пружините. Тъй като нямах стяга за пружини, вдигнах шасито на колата дооста високо и същевременно с втори крик свалях задния мост надолу ( нямам стаб. щанга и след като махнах амортисьора нищо не придържа моста ) След като се отвори достатъчно вмъкнах дясната пружина - никакви мъки, даже се очудих откъде тоз късмет. Дойде ред на лявата пружина. Вече обнадежден колко лесно влезе дясната бях готов да прибирам след малко и да си пия бирата. Да, ама не. Тук при спускането на моста бях забравил факта че щангата която държи задния мост за шасито ще опре в резервоара и моста спира да слиза надолу и не мога да вкарам пружината. Решението беше да разкача щангата за да слезе моста - речено - сторено, ама като я разкачих и задния мост се килна с няколко градуса и след това трябваше да тествам колко силен съм точно, за да завъртя така моста че болта който държи щангаха пак да влезе там където си беше. Забравих да отбележа че като свалях пружините видях че едната е счупена, а като я хванах в ръка още едно парче се отчупи - пълен боклук. В крайна сметка след 9 часа мъки колата беше готова и съм очарован. Отзад височината от земята до калника стана 96см, отпред 85.5 - ще стегна малко торсионите тия дни за да го понадигна. Всичко стана изключително трудно, но аз съм си карък попринцип. Използваните инструменти са: чук 8кг кози крак 2м плазмена горелка пневматичен гайковерт саблен трион ножовка пневматичен къртач чук 1кг секач ключове 17,18,19,20,21 Приятел ( много важно ) ако човек е късметлия и не се е спекло всичко ще стане и само с ключовете като я тествам в гората ще споделя как е возията там. За асфалт мога да кажа че не се накланя в завоите, вози по-твърдо, може би дори малко по-твърдо отколкото ми се иска, но може да сменя пружините ако не ми се понрави в гората как се държи. Цена на 4 амортисьора и 2 пружини - 500лв. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snipi Отговорено 20 Ноември, 2017 Share Отговорено 20 Ноември, 2017 Бата Мата..,При мене всичко мина гладко . Ховера е 2011г,при мен от 16г.Нямаше нито запечено,клеясало,....а е и същия цвят... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 20 Ноември, 2017 Автор Share Отговорено 20 Ноември, 2017 Аз съм си карък, просто няма нещо да хвана по тая кола и да стане от раз. Поздрави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 20 Ноември, 2017 Share Отговорено 20 Ноември, 2017 Направил си го по трудния начин,но по-важното е,че си успял. Скобите за пружините щяха да ти спестят няколко часа + телена четка и WD-40 + гаечен ключ-тресчотка за да развиеш въпросната гайката на задните амове. Останалото си го разбрал в движения явно включително за важния "помощен инструмент" - приятел!! Аз рязах пружините с витка и половина , че теглича беше отишъл в "космоса" , но на мен височина не ми трябва както е при теб. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 20 Ноември, 2017 Автор Share Отговорено 20 Ноември, 2017 Точно като се мъчих със задните амове и си викам “де да имаше сега една тресчотка ама не с камък ами с гаечен ключ“ Остава отпред повдигане, защита на картера и скоростите и следващото лято обработка на шасито. След това остава само да си се возя като че ли Поздрави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 20 Ноември, 2017 Share Отговорено 20 Ноември, 2017 То нашето с подобренията е малко болестно състояние и това само с возенето все остава на по-заден план от поредното подобрение . Поздрави, Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Марин Отговорено 13 Март, 2020 Share Отговорено 13 Март, 2020 Когато се натегне тросиона с колко сантиметра може да се вдигне предницата на холвар 5 ? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 14 Март, 2020 Автор Share Отговорено 14 Март, 2020 Зависи колко натягаш и колко е изморен торсиона. 2-4см ще се вдигнат със сигурност, важно е да вдигнеш гумата от земята, но не с крик под носача, а под шасито, за да е освободен от напрежение торсиона. Правиш 2-3 оборота на големия болт и ще качи към 3см, караш 500м и ще слегне на 2см. И те така. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kriss1 Отговорено 7 Юли, 2020 Share Отговорено 7 Юли, 2020 (Редактирано) Здравей колега,как реши проблема с разликата във Фна ухото на амортисьорите 344410 и стандартните? Редактирано 7 Юли, 2020 от kriss1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 9 Юли, 2020 Автор Share Отговорено 9 Юли, 2020 Здравей, Нямам спомен да има разлика, но беше преди 4 години... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kriss1 Отговорено 11 Юли, 2020 Share Отговорено 11 Юли, 2020 Здравей,,при мен има разлика,втулката на тампона е Ф 19мм,а болта на амортисьора е 14мм.Мислех да ползвам готово ноухау,от руските сайтове препоръчват избиването на оригиналните тампони и поставянето на такива от Волга,но аз ще пробвам с метални втулки по размер които ще набия в оригиналните. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 14 Юли, 2020 Автор Share Отговорено 14 Юли, 2020 Ще стане и така, ако има разлика. Качвай снимки да гледаме процеса 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yaniatanasov Отговорено 18 Юли, 2021 Share Отговорено 18 Юли, 2021 (Редактирано) Я сподели малко инфо как е? Вече бая време мина. Как е возията, нещо друго првихте ли през тези години. Нещо ново да е изкочило някъде? vencibull гумите и джантите какви са? И случайно някой да е слагал такива, тези за 30мм но има всякакви до 70мм. Също така има и готови комплекти пружини с амотрисьори в руските саитове и в али експрес, но не пишат характеристики на частити! Редактирано 18 Юли, 2021 от yaniatanasov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 28 Октомври, 2021 Автор Share Отговорено 28 Октомври, 2021 Возията е супер, джипа преживя доста, но амове и пружини не са мръднали. Гумите в момента са купър дискаварър 32х11.5, джантите са от паджеро 15ки. Този уикенд ще местя старите гуми от патрола на грейт уола - 33х11.5r16, по агресивна шарка за кал. За бодилифта съм писал, туй руското трудно ще го домъкнеш в бг. Взимаш полиамид, трябва ти стругар, малко болтове и си ти. Има мамата около скоростния лост, да го имаш впредвид. Намери темата ми, има и доста снимки. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yaniatanasov Отговорено 2 Ноември, 2021 Share Отговорено 2 Ноември, 2021 On 10/28/2021 at 11:14 PM, vencibull said: Возията е супер, джипа преживя доста, но амове и пружини не са мръднали. Гумите в момента са купър дискаварър 32х11.5, джантите са от паджеро 15ки. Този уикенд ще местя старите гуми от патрола на грейт уола - 33х11.5r16, по агресивна шарка за кал. За бодилифта съм писал, туй руското трудно ще го домъкнеш в бг. Взимаш полиамид, трябва ти стругар, малко болтове и си ти. Има мамата около скоростния лост, да го имаш впредвид. Намери темата ми, има и доста снимки. Много благодаря. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 5 Ноември, 2021 Автор Share Отговорено 5 Ноември, 2021 С гуми 33х11.5 2 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yaniatanasov Отговорено 6 Ноември, 2021 Share Отговорено 6 Ноември, 2021 Ооо супер е станал, браво 🦾 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.