Jump to content

Малко лифт


vencibull

Recommended Posts

Така, най-накрая смених пружините и амортисьорите на хувъра, сега ще споделя през какво трябваше да мина :D

Пружините на които заложих са KYB RA5306

Амортисьори отпред:

KYB 344279

Отзад

KYB 344410

Абсолютно всички болтове без един бяха срязани или скъсани. Кола на 7 години е клеясала като 40 годишна. Предните амове се смениха сраявнително лесно, като изключим факта че трябваше да срежа всички болтове. Със задните вече беше интересно. В долната си част развих гайките с гайковерт, но втулката на ухото на единия амортисьор отказа да излезе се наложи да напека цялото ухо на ама с пистолет за горещ въздух. След като гумата изгоря извадих ухото и остана само втулката от ама върху шпилката на колата. Сцепих шпилката с флекс и със секач и чук я махнах. Използвах двуметров кози крак за да изкарам другия амортисьор. До тук добре - отпред сменени амове, отзад и двата са изкарани от долната си част, остава да ги отвия от горния захват и съм готов. Да, ама не. Китайците така хубаво са скрили горния край на амортисьора, че вариантите да се развие гайката е някакъв мелез между дете и горила - с малки ръце и страшна сила. След 2 часа мъчения реших да ги изрежа и тъй като нищо не влиза горе реших да взема плазмена горелка. Срязах шпилката на амортисьорите и паднаха и двата. Следват пружините. Тъй като нямах стяга за пружини, вдигнах шасито на колата дооста високо и същевременно с втори крик свалях задния мост надолу ( нямам стаб. щанга и след като махнах амортисьора нищо не придържа моста ) След като се отвори достатъчно вмъкнах дясната пружина - никакви мъки, даже се очудих откъде тоз късмет. Дойде ред на лявата пружина. Вече обнадежден колко лесно влезе дясната бях готов да прибирам след малко и да си пия бирата. Да, ама не. Тук при спускането на моста бях забравил факта че щангата която държи задния мост за шасито ще опре в резервоара и моста спира да слиза надолу и не мога да вкарам пружината. Решението беше да разкача щангата за да слезе моста - речено - сторено, ама като я разкачих и задния мост се килна с няколко градуса и след това трябваше да тествам колко силен съм точно, за да завъртя така моста че болта който държи щангаха пак да влезе там където си беше. Забравих да отбележа че като свалях пружините видях че едната е счупена, а като я хванах в ръка още едно парче се отчупи - пълен боклук. В крайна сметка след 9 часа мъки колата беше готова и съм очарован. Отзад височината от земята до калника стана 96см, отпред 85.5 - ще стегна малко торсионите тия дни за да го понадигна. 

Всичко стана изключително трудно, но аз съм си карък попринцип. Използваните инструменти са:

чук 8кг

кози крак 2м

плазмена горелка

пневматичен гайковерт

саблен трион

ножовка

пневматичен къртач

чук 1кг

секач

ключове 17,18,19,20,21

Приятел ( много важно )

 

ако човек е късметлия и не се е спекло всичко ще стане и само с ключовете :D

като я тествам в гората ще споделя как е возията там. За асфалт мога да кажа че не се накланя в завоите, вози по-твърдо, може би дори малко по-твърдо отколкото ми се иска, но може да сменя пружините ако не ми се понрави в гората как се държи.

Цена на 4 амортисьора и 2 пружини - 500лв.

 

 

 

20171118_130014.jpg

20171118_162731.jpg

20171118_170128.jpg

20171119_122639.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направил си го по трудния начин,но по-важното е,че си успял.

Скобите за пружините щяха да ти спестят няколко часа + телена четка и WD-40 + гаечен ключ-тресчотка за да развиеш въпросната гайката на задните амове.   

Останалото си го разбрал в движения явно включително  за важния "помощен инструмент" - приятел!!

Аз рязах пружините с витка и половина , че теглича беше отишъл в "космоса" , но на мен височина не ми трябва както е при теб.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно като се мъчих със задните амове и си викам “де да имаше сега една тресчотка ама не с камък ами с гаечен ключ“ :D Остава отпред повдигане, защита на картера и скоростите и следващото лято обработка на шасито. След това остава само да си се возя като че ли :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То нашето с подобренията е малко болестно състояние и това само с возенето все остава на по-заден план от поредното подобрение :D.

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Зависи колко натягаш и колко е изморен торсиона. 2-4см ще се вдигнат със сигурност, важно е да вдигнеш гумата от земята, но не с крик под носача, а под шасито, за да е освободен от напрежение торсиона. Правиш 2-3 оборота на големия болт и ще качи към 3см, караш 500м и ще слегне на 2см. И те така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравей колега,как реши проблема с разликата във Фна ухото на амортисьорите 344410 и стандартните?

Редактирано от kriss1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,,при мен има разлика,втулката на тампона е Ф 19мм,а болта на амортисьора е 14мм.Мислех да ползвам готово ноухау,от руските сайтове препоръчват избиването на оригиналните тампони и поставянето на такива от Волга,но аз ще пробвам с метални втулки по размер които ще набия в оригиналните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Я сподели малко инфо как е? Вече бая време мина. Как е возията, нещо друго првихте ли през тези години. Нещо ново да е изкочило някъде? vencibull гумите и джантите какви са? И случайно някой да е слагал такива, тези за 30мм но има всякакви до 70мм. Също така има и готови комплекти пружини с амотрисьори в руските саитове и в али експрес, но не пишат характеристики на частити!

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Редактирано от yaniatanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Возията е супер, джипа преживя доста, но амове и пружини не са мръднали. Гумите в момента са купър дискаварър 32х11.5, джантите са от паджеро 15ки. Този уикенд ще местя старите гуми от патрола на грейт уола - 33х11.5r16, по агресивна шарка за кал. За бодилифта съм писал, туй руското трудно ще го домъкнеш в бг. Взимаш полиамид, трябва ти стругар, малко болтове и си ти. Има мамата около скоростния лост, да го имаш впредвид. Намери темата ми, има и доста снимки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/28/2021 at 11:14 PM, vencibull said:

Возията е супер, джипа преживя доста, но амове и пружини не са мръднали. Гумите в момента са купър дискаварър 32х11.5, джантите са от паджеро 15ки. Този уикенд ще местя старите гуми от патрола на грейт уола - 33х11.5r16, по агресивна шарка за кал. За бодилифта съм писал, туй руското трудно ще го домъкнеш в бг. Взимаш полиамид, трябва ти стругар, малко болтове и си ти. Има мамата около скоростния лост, да го имаш впредвид. Намери темата ми, има и доста снимки. 

Много благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...