Jump to content
vencibull

Малко лифт

Recommended Posts

Така, най-накрая смених пружините и амортисьорите на хувъра, сега ще споделя през какво трябваше да мина :D

Пружините на които заложих са KYB RA5306

Амортисьори отпред:

KYB 344279

Отзад

KYB 344410

Абсолютно всички болтове без един бяха срязани или скъсани. Кола на 7 години е клеясала като 40 годишна. Предните амове се смениха сраявнително лесно, като изключим факта че трябваше да срежа всички болтове. Със задните вече беше интересно. В долната си част развих гайките с гайковерт, но втулката на ухото на единия амортисьор отказа да излезе се наложи да напека цялото ухо на ама с пистолет за горещ въздух. След като гумата изгоря извадих ухото и остана само втулката от ама върху шпилката на колата. Сцепих шпилката с флекс и със секач и чук я махнах. Използвах двуметров кози крак за да изкарам другия амортисьор. До тук добре - отпред сменени амове, отзад и двата са изкарани от долната си част, остава да ги отвия от горния захват и съм готов. Да, ама не. Китайците така хубаво са скрили горния край на амортисьора, че вариантите да се развие гайката е някакъв мелез между дете и горила - с малки ръце и страшна сила. След 2 часа мъчения реших да ги изрежа и тъй като нищо не влиза горе реших да взема плазмена горелка. Срязах шпилката на амортисьорите и паднаха и двата. Следват пружините. Тъй като нямах стяга за пружини, вдигнах шасито на колата дооста високо и същевременно с втори крик свалях задния мост надолу ( нямам стаб. щанга и след като махнах амортисьора нищо не придържа моста ) След като се отвори достатъчно вмъкнах дясната пружина - никакви мъки, даже се очудих откъде тоз късмет. Дойде ред на лявата пружина. Вече обнадежден колко лесно влезе дясната бях готов да прибирам след малко и да си пия бирата. Да, ама не. Тук при спускането на моста бях забравил факта че щангата която държи задния мост за шасито ще опре в резервоара и моста спира да слиза надолу и не мога да вкарам пружината. Решението беше да разкача щангата за да слезе моста - речено - сторено, ама като я разкачих и задния мост се килна с няколко градуса и след това трябваше да тествам колко силен съм точно, за да завъртя така моста че болта който държи щангаха пак да влезе там където си беше. Забравих да отбележа че като свалях пружините видях че едната е счупена, а като я хванах в ръка още едно парче се отчупи - пълен боклук. В крайна сметка след 9 часа мъки колата беше готова и съм очарован. Отзад височината от земята до калника стана 96см, отпред 85.5 - ще стегна малко торсионите тия дни за да го понадигна. 

Всичко стана изключително трудно, но аз съм си карък попринцип. Използваните инструменти са:

чук 8кг

кози крак 2м

плазмена горелка

пневматичен гайковерт

саблен трион

ножовка

пневматичен къртач

чук 1кг

секач

ключове 17,18,19,20,21

Приятел ( много важно )

 

ако човек е късметлия и не се е спекло всичко ще стане и само с ключовете :D

като я тествам в гората ще споделя как е возията там. За асфалт мога да кажа че не се накланя в завоите, вози по-твърдо, може би дори малко по-твърдо отколкото ми се иска, но може да сменя пружините ако не ми се понрави в гората как се държи.

Цена на 4 амортисьора и 2 пружини - 500лв.

 

 

 

20171118_130014.jpg

20171118_162731.jpg

20171118_170128.jpg

20171119_122639.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бата Мата..,При мене всичко мина гладко . Ховера е 2011г,при мен от 16г.Нямаше нито запечено,клеясало,....а е и същия цвят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си карък, просто няма нещо да хвана по тая кола и да стане от раз. Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направил си го по трудния начин,но по-важното е,че си успял.

Скобите за пружините щяха да ти спестят няколко часа + телена четка и WD-40 + гаечен ключ-тресчотка за да развиеш въпросната гайката на задните амове.   

Останалото си го разбрал в движения явно включително  за важния "помощен инструмент" - приятел!!

Аз рязах пружините с витка и половина , че теглича беше отишъл в "космоса" , но на мен височина не ми трябва както е при теб.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно като се мъчих със задните амове и си викам “де да имаше сега една тресчотка ама не с камък ами с гаечен ключ“ :D Остава отпред повдигане, защита на картера и скоростите и следващото лято обработка на шасито. След това остава само да си се возя като че ли :)

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То нашето с подобренията е малко болестно състояние и това само с возенето все остава на по-заден план от поредното подобрение :D.

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×