Migel Публикувано 7 Ноември, 2011 Share Публикувано 7 Ноември, 2011 (Редактирано) Сезонът сам подсказва темата. Вече имаме двама собственици на Voleex, които могат да споделят опита си. Всъщност по-конкретно въпросът е: Със син или с червен антифриз е заредена вашата охладителна система? П.П. Може би е подходящо да започнем да отделяме техническите въпроси, напр. параметри на двигатели, гуми, антифриз и т.н. от темите започнати като по-общи напр. "Нов собственик на ...", за да могат бъдещите и настоящи собственици лесно да намерят конкретно нужната им информация! Редактирано 7 Ноември, 2011 от Migel Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 7 Ноември, 2011 Share Отговорено 7 Ноември, 2011 Migel, идеята е страхотна - в момента, в който се съберат няколко такива теми, ще направя една важна, в която да организираме информацията! Като следваща подходяща тема си мисля за "масла" и други консумативи - принципно докато колите са гаранционни задължително се обслужват с фирмените масла и консумативи продавани в оторизираните представители (ще се радвам ако някой от собствениците пусне тема каква марка и какъв тип са те - да кажем маслото 5W30 ли е, 10W40, Castrol, Total, Motul, Elf или друго, синтетично или полусинтетично, етерно или не), каква е цената на пълно обслужване и през колко време се прави то според сервизните документи? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Migel Отговорено 7 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 7 Ноември, 2011 ...и ако може да се коригира заглавието, понеже вместо "антифриз" съм написал "антириз"..., а уж го писах след храна ?! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turin Отговорено 7 Ноември, 2011 Share Отговорено 7 Ноември, 2011 Цветът на антифриза не е показателен за състава му – това е само боичка. Има както сини антифризи за алуминиеви блокове, така и червени, които не са дълготрайни. Не трябва да се разчита на цвета, а да се чете опаковката (и в сервиза, и в гаранционния сервиз – я дай да видя опаковките и четеш, нали в твоята кола са ги сипвали) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Migel Отговорено 7 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 7 Ноември, 2011 Разбира се, че червеното и синьото, в някои жълтото или пък зеленото са оцветители. Основата е една и е безцветна, а пък основната разлика е в допълнителните съставки. Четенето на етикетите и аз го препоръчвам горещо! В заглавието не е писано за цветове, а какъв е антифриза! По - долу съм написал червен и син защото така най - често са оцветени антифризите за съответно алуминиев и чугунен блок. Вероятно има и изключения. Сега очакваме да чуем и самите собственици, което е и целта на тази тема. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 8 Ноември, 2011 Share Отговорено 8 Ноември, 2011 Ами зеуен е, ама какъв вид е не знам Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Migel Отговорено 8 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 8 Ноември, 2011 Може би вече си поровил в нет-а и си намерил какво представлява зеленият. Ето тук накратко е обяснено http://www.bluecol.co.uk/index.cfm?page=75 Сигурен съм, че повечето ще разберат за какво става въпрос, но аз ще драсна едно резюме. Най - общо казано зеленият е с живот около 2 години или около 50 000 км. След този период съставките, които възпрепятстват корозията се изразходват(ефектът им намалява) и антифриза губи антикорозионните си свойства. Ето защо този вид трябва да се сменя на всеки 2 години. Алуминият е особено уязвим по отношение на корозията и е съставна част от охладителната система на колите. Ако обаче охладителната течност се сменя преди антикорозионните съставки да достигнат опасно ниски нива, то корозията ще бъде предотвратена. Оранжевият или червеният антифриз е познат като антифриз с удължен живот и увеличава живота на охладителната течност (до 5 години или около 150 - 160 000 км). Той също е базиран на етилен гликол. Разликата е, че този вид съдържа различни антикорозионни съставки, които съответно предпазват по-дълго време от корозия. ВАЖНО!!! Зеленият антифриз не се смесва с дълготрайния антифриз! Никога не смесвайте два цвята в охладителната система! Оранжевият/червен антифриз може да замени зеленият, но преди това от системата трябва да се източи зеленият и да се промие! Ако имате съмнения относно замяната на зеленият антифриз с дълготраен - обърнете се към вашият дилър относно съвместимостта му(на дълготрайния) с вашата охладителна система. П.П. Цветовете са си цветове, но четете етикетите на опаковките В началото написах, че това е резюме и заради това преводът е по - свободен, но се придържа към фактите (просто застраховка) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turin Отговорено 8 Ноември, 2011 Share Отговорено 8 Ноември, 2011 Една лека поправка – в България като че ли много по-често се среща син антифриз. Май той се има предвид в статията под "зелен" – защото има един светлозелен, който е дълготраен. Така че за у нас разделението е по-скоро на: 1) син – сменя се на две години, след това започва да се пресича и става вреден за алуминия 2) червен – почти винаги е дълготраен (но пак трябва да се чете, защото има както син дълготраен, така и червен нетраен) 3) зелен – искрящо, светло зелен; дълготраен 4) жълт – има някакъв жълт, който се ползва в старите съветски и подобни коли; най-евтин, но не е за по-нови коли изобщо май Та всичко това са боички, самият антифриз е безцветен иначе, а и ако се гледа само боята, нищо не може да ви спаси от ментетата. Но поне за първо ориентиране, преди поглеждане на етикета е подходящо разделението "син - евтин и нетраен, червен - дълготраен, но по-скъп". Ако се сменя на година и половина или две, синият антифриз си върши пак добра работа. Въпрос на преценка е дали е изгодно по-скъпо и по-рядко смяна или по-евтино и по-честа смяна. Зависи от цената, иначе смяната си е горе-долу редовна (освен ако не ви се пукат маркучи и други такива...) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turin Отговорено 8 Ноември, 2011 Share Отговорено 8 Ноември, 2011 А "великите стени" с блок и глава от алуминиеви сплави ли са? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XerX Отговорено 10 Ноември, 2011 Share Отговорено 10 Ноември, 2011 А като казвате "да четем етикета" какво трябва да пише? Едва ли ще пише "това е краткотраен и некачествен антифриз". Питам понеже не разбирам много от коли, но ми е интересно. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Migel Отговорено 10 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 10 Ноември, 2011 На дълготрайните пише, че са дълготрайни (long life) и на колко време се сменят. Другите не са некачествени - просто трябва да се сменят по-често - обикновено на 2 години. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.