Jump to content

С какъв антифриз е вашият GW?


Migel

Recommended Posts

Сезонът сам подсказва темата. Вече имаме двама собственици на Voleex, които могат да споделят опита си.

Всъщност по-конкретно въпросът е: Със син или с червен антифриз е заредена вашата охладителна система?

 

П.П. Може би е подходящо да започнем да отделяме техническите въпроси, напр. параметри на двигатели, гуми, антифриз и т.н. от темите започнати като по-общи напр. "Нов собственик на ...", за да могат бъдещите и настоящи собственици лесно да намерят конкретно нужната им информация!

Редактирано от Migel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Migel, идеята е страхотна - в момента, в който се съберат няколко такива теми, ще направя една важна, в която да организираме информацията! Като следваща подходяща тема си мисля за "масла" и други консумативи - принципно докато колите са гаранционни задължително се обслужват с фирмените масла и консумативи продавани в оторизираните представители (ще се радвам ако някой от собствениците пусне тема каква марка и какъв тип са те - да кажем маслото 5W30 ли е, 10W40, Castrol, Total, Motul, Elf или друго, синтетично или полусинтетично, етерно или не), каква е цената на пълно обслужване и през колко време се прави то според сервизните документи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и ако може да се коригира заглавието, понеже вместо "антифриз" съм написал "антириз"..., а уж го писах след храна ?! :-\

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цветът на антифриза не е показателен за състава му – това е само боичка. Има както сини антифризи за алуминиеви блокове, така и червени, които не са дълготрайни. Не трябва да се разчита на цвета, а да се чете опаковката (и в сервиза, и в гаранционния сервиз – я дай да видя опаковките и четеш, нали в твоята кола са ги сипвали)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че червеното и синьото, в някои жълтото или пък зеленото са оцветители. Основата е една и е безцветна, а пък основната разлика е в допълнителните съставки. Четенето на етикетите и аз го препоръчвам горещо! В заглавието не е писано за цветове, а какъв е антифриза! По - долу съм написал червен и син защото така най - често са оцветени антифризите за съответно алуминиев и чугунен блок. Вероятно има и изключения.

Сега очакваме да чуем и самите собственици, което е и целта на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би вече си поровил в нет-а и си намерил какво представлява зеленият. Ето тук накратко е обяснено http://www.bluecol.co.uk/index.cfm?page=75

 

Сигурен съм, че повечето ще разберат за какво става въпрос, но аз ще драсна едно резюме.

 

Най - общо казано зеленият е с живот около 2 години или около 50 000 км. След този период съставките, които възпрепятстват корозията се изразходват(ефектът им намалява) и антифриза губи антикорозионните си свойства. Ето защо този вид трябва да се сменя на всеки 2 години.

Алуминият е особено уязвим по отношение на корозията и е съставна част от охладителната система на колите. Ако обаче охладителната течност се сменя преди антикорозионните съставки да достигнат опасно ниски нива, то корозията ще бъде предотвратена.

Оранжевият или червеният антифриз е познат като антифриз с удължен живот и увеличава живота на охладителната течност (до 5 години или около 150 - 160 000 км). Той също е базиран на етилен гликол. Разликата е, че този вид съдържа различни антикорозионни съставки, които съответно предпазват по-дълго време от корозия.

ВАЖНО!!!

Зеленият антифриз не се смесва с дълготрайния антифриз! Никога не смесвайте два цвята в охладителната система!

Оранжевият/червен антифриз може да замени зеленият, но преди това от системата трябва да се източи зеленият и да се промие!

Ако имате съмнения относно замяната на зеленият антифриз с дълготраен - обърнете се към вашият дилър относно съвместимостта му(на дълготрайния) с вашата охладителна система.

 

П.П.

Цветовете са си цветове, но четете етикетите на опаковките :)

В началото написах, че това е резюме и заради това преводът е по - свободен, но се придържа към фактите (просто застраховка) B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една лека поправка – в България като че ли много по-често се среща син антифриз. Май той се има предвид в статията под "зелен" – защото има един светлозелен, който е дълготраен. Така че за у нас разделението е по-скоро на:

 

1) син – сменя се на две години, след това започва да се пресича и става вреден за алуминия

2) червен – почти винаги е дълготраен (но пак трябва да се чете, защото има както син дълготраен, така и червен нетраен)

3) зелен – искрящо, светло зелен; дълготраен

4) жълт – има някакъв жълт, който се ползва в старите съветски и подобни коли; най-евтин, но не е за по-нови коли изобщо май

 

Та всичко това са боички, самият антифриз е безцветен иначе, а и ако се гледа само боята, нищо не може да ви спаси от ментетата. Но поне за първо ориентиране, преди поглеждане на етикета е подходящо разделението "син - евтин и нетраен, червен - дълготраен, но по-скъп".

 

Ако се сменя на година и половина или две, синият антифриз си върши пак добра работа. Въпрос на преценка е дали е изгодно по-скъпо и по-рядко смяна или по-евтино и по-честа смяна. Зависи от цената, иначе смяната си е горе-долу редовна (освен ако не ви се пукат маркучи и други такива...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като казвате "да четем етикета" какво трябва да пише? Едва ли ще пише "това е краткотраен и некачествен антифриз". :D Питам понеже не разбирам много от коли, но ми е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дълготрайните пише, че са дълготрайни (long life) и на колко време се сменят. Другите не са некачествени - просто трябва да се сменят по-често - обикновено на 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...