teodordt Публикувано 9 Септември, 2011 Share Публикувано 9 Септември, 2011 (Редактирано) Вчера с колегите посетихме изложението. Основното, което отидохме да видим, беше предизвикалата интерес, но малко анонсирана засега марка Great Wall. За това по-късно. Представени са почти всички марки на българския пазар. Не видях само Шкода и Пежо (разбира се Порше, Ферари и Ламборджини също липсваха ), не знам защо. Голямата част от изложението е разположена на първия етаж на мола. На втория са изложени ретро автомобили - доста симпатични автомобили, добре поддържани и малко осъвременени. Един такъв ретро Мерцедес беше обзаведен с автоматична скоростна кутия. На третия етаж са отделени т.нар."премиум" марки. Говорим за Ауди, БМВ, Лексус, Мерцедес, Ягуар. За тези цените въобще не ни "харесаха" . Така си е! Направихме си "класация" за най-харесаните от нас модели. Разбира се, всичко това е субективно и е на база на визията (екстериор и интериор) на автомобилите. И идея си нямаме за поведението на колите на пътя и работата на двигателите, а и сме счетоводители - какво разбираме от коли? И тъй, като не се занимавахме да класираме колите, коя е по-, коя е най-, то и класацията ни не е наредена в някаква последователност: 1. Renault Latitude - чудесна кола. Пълна с толкова много копчета, че чак не знаеш кое за какво. Перфектна от всякъде. Все едно влизаш в самолет. Кожа, удобство...ех, мечти. Не ни (ми) хареса цената , по-висока е от цената на апартамента ми. 2. Opel Insignia - подобно усещане, като за Renault Latitude. С тази разлика, че Insignia-та е малко по-агресивна вътре. А и визията и е със по-спортен характер. Цената - без коментар, въобще не ни хареса. 3. Kia Optima - какво да кажа - имах чувство, че гледам Мерцедес! Приятна визия, спортен изглед, кожа и пластмаса...Впечатлени сме! Цена на базовия модел - 31 хил.лв. 4. Dacia Duster - тук ще замълча, аз съм пристрастен. Съжалявам, че на изложението не бяха показани Sandero и Logan, но Кристиян (дилъра от Алианс Ауто, когото срещнах на изложението) ми обясни, че са имали ограничение в мястото. 5. Hyundai Genesis Coupe - спортна визия (казано честно, заприлича ми на Порше), кожен салон. Занчително по-голяма от Hyundai Coupe. 6. Mitsubishi Colt - "пораснала" е спрямо предшественика си. С тези габарити освен "градска" кола, със сигурност пътуването извън града също би било удоволствие. Цената и започва от около 20 хил.лв. и стига до 24 хил.лв. 7. Nisan Juke - "хвана ми окото". Вътре е удобно и комфортно. Кожа и пластмаса. Според мен е в размерите на Dacia Sandero Stepway. Цената му обаче е около 30 - 40 хил.лв. 8. Nisan Qashkai - колегите се впечатлиха от него, аз предпочитам Juke. 9. Fiat Bravo - изглежда значително по-добре от предшественика си. Не влязохме вътре, беше заключен. Интериора му изглеждаше прилично. Редактирано 9 Септември, 2011 от admin Отделих коментарите в отделна тема, защото са много детайлни и полезни! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 9 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) И понеже Great Wall е нещо съвсем ново и ще се произвежда в България, естествено беше да предизвика и малко повече интерес. По-надолу публикувам снимки и коментар. Моделите не изглеждаха никак зле. Voleedx C10 - малка кола в размерите на Тойота Ярис (май и по лиценз на Ярис е правена). Оранжевият цвят и пасва чудесно. Спортната радиаторна решетка на снимките изглежда много грозно, в действителност си пасва на колата и не е дразнеща. Интериора е пластмаса, когато гледах първите снимки в mobile.bg останах с впечатление, че таблото е кожено. Заблуждавал съм се, два цвята пластмаса. Не мога да кажа, че изглежда зле. Другото, което ме впечатли от снимките в mobile.bg бяха циферблатите на скоростомера и оборотомера. На живо не ме трогнаха особено много. За сметка на това си има USB. Разположено е до ръчната спирачка. Отзад се събират двама души и половина. Ако са малко над 100+ кг., остават само двама. Хареса ми механизма за отваряне на багажника - натискаш копче, включва се електродвигателче, багажника е готов за отваряне. После вдигаш капака на ръка. Багажника е разделен хоризонтално на две. В долната част е резервната гума и са оставени празни ниши - за масло, антифриз, отвертки, гаечни ключове и други подобни. Горната част събира един сак от големите и една найлонова торбичка багаж. Мисля, че каса бира няма как да се събере, без да се свалят задните седалки. Мисля си, че не е подходяща за семейна кола, просто няма къде да се събере количката на бебето. Редактирано 9 Септември, 2011 от teodordt Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 9 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 9 Септември, 2011 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 9 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 9 Септември, 2011 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 9 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 9 Септември, 2011 Hoover H5 - Отвън си изглежда като типичен джип. Интериора е приятен и значително по-добър от на C10. Има си и USB. С този двигател, обаче няма как да бъде пуснат в продажба, покрива само EURO 4. Иначе двигателя е разположен надлъжно и поне на мен ми изглеждаше малко странно. Между другото и сега се чудя на снимката къде точно е четвъртия цилиндър? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 9 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 9 Септември, 2011 Steed 5 - Интериора е по-зле от на Hoover H5. Няма USB, не че е нещо важно. Колегата, който е около 60 кг.реши, че на шофьорското място е тясно. Сравнява я с Ауди 80, което кара в момента. Отзад се събрахме трима - един 100 кг., един 75 кг. и един 60 кг. Не мога да кажа, че беше тясно. Не бяхме наблъскани един в друг, но и не остана място за мърдане. Мисля си, че много би била подходяща за земеделските производители, като алтернатива на Тойота Хайлукс Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
latev Отговорено 19 Септември, 2011 Share Отговорено 19 Септември, 2011 Каква пластмаса, бе човек? Колата си е доста прилична, а на пръв поглед в сравнение с дачията стои много по-добре! Пластмаса! Очаквал бил кожа! Това да не ти е бентли! Един много добър автомобил, чийто врати се затварят изключително добре с много приятен шум, за разлика например от едно пежо, което дрънка на строшена ламарина! Тия некадърни французи не можаха да се научат как се правят врати (а и не само врати). Преди да отправяте критики към волекса, идете и разгледайте автомобилите от същия ценови диапазон и тогава коментирайте! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radowolf Отговорено 19 Септември, 2011 Share Отговорено 19 Септември, 2011 Нека се опитаме да поддържаме нормален тон, без грубости и обиди! Това място ще е толкова приятно, колкото си го направим сами! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 19 Септември, 2011 Share Отговорено 19 Септември, 2011 Да ви смиря със спам Както всяко евтино нещо и колите не може да са перфектни за толкова пари. Да не говорим, че в пъти по-скъпи автомобили са с кофти качество понякога. А на мен и дачиите и уоловете ми харесват. Със същото удоволствие бих си взел Дъстър или Сандеро... Просто реших да съм по-екзотичен И едните и другите си имат кусури, но пък и ние не сме перфектни хора, че да търсим перфектни коли. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radowolf Отговорено 19 Септември, 2011 Share Отговорено 19 Септември, 2011 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 19 Септември, 2011 Share Отговорено 19 Септември, 2011 Каква пластмаса, бе човек? Колата си е доста прилична, а на пръв поглед в сравнение с дачията стои много по-добре! Пластмаса! Очаквал бил кожа! Това да не ти е бентли! Един много добър автомобил, чийто врати се затварят изключително добре с много приятен шум, за разлика например от едно пежо, което дрънка на строшена ламарина! Тия некадърни французи не можаха да се научат как се правят врати (а и не само врати). Преди да отправяте критики към волекса, идете и разгледайте автомобилите от същия ценови диапазон и тогава коментирайте! Това ,че вратите се затварят с приятен плътен звук ми направи и на мен впечатление веднага (това е първата ми работа като разглеждам нов автомобил да тествам вратите) , даже сравних с Яриса , но той нямаше тази добра настройка поне тези , които бяха там. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 19 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 19 Септември, 2011 Каква пластмаса, бе човек? Ами пластмаса, двуцветна пластмаса. Колата си е доста прилична И аз това написах - не мога да кажа, че изглежда зле. а на пръв поглед в сравнение с дачията стои много по-добре! Тука няма да се съглася. Дачия Сандеро е по-широка, по-дълга и малко по-висока от Волекс Ц 10. Според мен, визуално и изглежда по-добре. Но това си е мое мнение и мой вкус. Руснаците казват: На вкус и на цвет, товарищи нет! Пластмаса! Очаквал бил кожа! Това да не ти е бентли! Е, на снимките в мобиле-то си изглеждаше направо като кожен салона. Дали подсъзнателно, дали не - това очаквах да видя. А иначе на изложението, автомобилите от класа на Бентли бяха на третия етаж. Точно там, едно маце на около 20 години започна да ми обяснява, как кожения салон на двуместния кабриолет на Мерцедес СЛК е от специална кожа, която не изгаря на слънце и ме попита с какво може да ми помогне? Отговорих и, че аз такава кола никога няма да успея да подкарам и поне да я пипна. Та така, с риск да се повторя, на този клас автомобили въобще "не ни харесаха"...цените. Един много добър автомобил, чийто врати се затварят изключително добре с много приятен шум, за разлика например от едно пежо, което дрънка на строшена ламарина! Да, и аз смятам, че изглежда добре. За вратите - не обърнах внимание. Тия некадърни французи не можаха да се научат как се правят врати (а и не само врати). Това вече са квалификации, но не ги правя аз. Не знам дали са се научили или не са се научили французите, но е факт, че правят някой неща в т.ч. и автомобили. И се продават. И освен автомобилите във високия ценови сегмент, пак е тяхна и идеята за бюджетна кола за 5 000 евро. По-добре да не ги мислим французите или китайците, а да изчакаме и да видим какво ще се случи с българското производство. Искрено се надявам да е качествено, достъпно и да намери достойно място в сърцата на потребителите. Най-малкото защото съм българин и не ми все едно дали споменаването на "България" ще предизвиква асоциации с турска тоалетна или с производител на съвременни автомобили. Но за да се "случи" асоциацията с автомобилопроизводител, ще трябва много време да мине и автомобилите на GWB много гуми да изтъркат по пътищата у нас и по Европа. Преди да отправяте критики към волекса, идете и разгледайте автомобилите от същия ценови диапазон и тогава коментирайте! Еми аз критики не съм отправял, а споделих собствените си наблюдения. А ценовия диапазон съм го обиколил, проучил, съпоставл, че даже и го поръчах. Съвсем скоро го подкарвам и следващите години в сърцето ми ще е "румънчето" Сандеро. Но това не ми пречи да се надявам българският Волекс да се докаже и утвърди като качествена и надеждна кола на пазара. И му стискам палци. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radowolf Отговорено 20 Септември, 2011 Share Отговорено 20 Септември, 2011 Тео, само едно уточнение ... румънчето е половин бразилче! Или по-точно бразилче родено в румъния! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 20 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 20 Септември, 2011 Да, (малко off topic) - За който не знае - дизайна на Сандеро е изработен от бразилския екип на Рено-Нисан. И са го направили достатъчно симпатично. За повече инфо посетете форума на Дачия. Спирам с off topic-а, все пак тук е форум на Great Wall Bulgaria. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 20 Септември, 2011 Share Отговорено 20 Септември, 2011 Външно Сандеро изглежда много добре , вътре просто ще си замълча и само ще кажа ,че Voleex С10 е значително по-добър. Размерите и гамата от двигатели( наличие на дизел ) също са в полза на Сандеро , С10 обаче ще предлага и CVT автоматик и ESP(на съм чул Сандеро да го предлагат). Всъщност битката между двата модела се води отдавна , но като Сандеро -Ярис, който губи много заради централно разположеното табло. Друг силен " играч" тук е новото Авео . Voleex C30 би бил много силен конкурент поради по-големите размери (най-вече дължина, колесна база и обем на багажника) и много малко по -високата цена +1500-2000лв от С10 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 20 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 20 Септември, 2011 Да, всичко е въпрос на вкус, на възможности и на компромис с едно или друго. Иначе и на мен ми се кара нещо от "третия етаж", ама си оставам само с желанието. Признавам си, Ц30 ми хареса много по клипчетата, ама още не се предлага за да го коментираме. За автоматика и ЕСП-то, така е, няма ги даже като опция за Сандеро, Освен това парктроника, навигацията и блутута са опция. Друг въпрос е, че и 1,6 16V 105 к.с. двигателя не се предлага въобще в България. Ако обаче ги имаше всички тези екстри, колата щеше да се качи в по-горен ценови диапазон. Е, там със сигурност ще губи (само като си помисля за новото Митсубиши Колт), а и се отклонява от идеята за кола от 5000 евро. А всъщност концепцията на Дачия е да получиш това, което ти е необходимо, без излишен лукс. Някой беше казал - спартански тип кола. Сандерото си е такова - товарно магаренце. За Ц10 не ми хареса избора на двигател (97 к.с. на тази малка кола ще и дойдат в повече) заради свързания с това разход (не заради друго), цената след изчерпване на първите 200 бройки и разбира се, малкия багажник. Останалата ми резерва е, че все още няма никаква история в България и впечатления от практиката за него. В крайна сметка всичко се свежда до вкус и възможности. Колеги, извинете за оф-топика с Дачия, но така се получи. Нямам за цел, а и основание да доказвам, че е най-, най-. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sea Dragon Отговорено 21 Септември, 2011 Share Отговорено 21 Септември, 2011 Да, всичко е въпрос на вкус, на възможности и на компромис с едно или друго. Иначе и на мен ми се кара нещо от "третия етаж", ама си оставам само с желанието. Признавам си, Ц30 ми хареса много по клипчетата, ама още не се предлага за да го коментираме. За автоматика и ЕСП-то, така е, няма ги даже като опция за Сандеро, Освен това парктроника, навигацията и блутута са опция. Друг въпрос е, че и 1,6 16V 105 к.с. двигателя не се предлага въобще в България. Ако обаче ги имаше всички тези екстри, колата щеше да се качи в по-горен ценови диапазон. Е, там със сигурност ще губи (само като си помисля за новото Митсубиши Колт), а и се отклонява от идеята за кола от 5000 евро. А всъщност концепцията на Дачия е да получиш това, което ти е необходимо, без излишен лукс. Някой беше казал - спартански тип кола. Сандерото си е такова - товарно магаренце. За Ц10 не ми хареса избора на двигател (97 к.с. на тази малка кола ще и дойдат в повече) заради свързания с това разход (не заради друго), цената след изчерпване на първите 200 бройки и разбира се, малкия багажник. Останалата ми резерва е, че все още няма никаква история в България и впечатления от практиката за него. В крайна сметка всичко се свежда до вкус и възможности. Колеги, извинете за оф-топика с Дачия, но така се получи. Нямам за цел, а и основание да доказвам, че е най-, най-. Разхода на двигателя не би трябвало да е по-голям от по-малолитражен двигател, а напротив, което е само предимство и нищо друго.Но Dacia е марката чийто пазарен дял Литекс Моторс се стреми да завземе и наистина не се връзва никак пазарната им стратегия до тук. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teodordt Отговорено 21 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 21 Септември, 2011 (Редактирано) Разхода на двигателя не би трябвало да е по-голям от по-малолитражен двигател, а напротив Тука няма да се съглася. По долу са ТТ данните: Voolex C 10 1,5 VVT 97 к.с/6000 оборота (просто мотора 1,3 го няма още) Градско - 9,1 Извънградско - 6,2 Смесено - 7,3 Dacia Sandero 1,2 16V 75 к.с./5500 оборота Градско - 7,6 Извънградско - 4,9 Смесено - 5,9 Dacia Sandero 1,6 8V 85 к.с./5250 оборота Градско - 9,3 Извънградско - 5,4 Смесено - 6,7 Данните за 1,6 Сандеро и 1,5 Ц10 са горе-долу в един диапазон. При двете бензинови модификации на Сандеро, по-малкия двигател гори по-малко гориво. Вероятно и при Ц10 ще е така. Нормално е да е така заради по-малкия обем на цилиндрите. Един оборот в цилиндъра е едно пълнене и изпразване. Като пълним по-малък обем използваме по-малко гориво и от там по-малък разход. Има и други фактори влияещи върху разхода, свързани с ефективността на изгаряне на горивото и разбира се, оборотите в които се "държи" двигателя (това зависи най-вече от зад кормилното устройство). Но основното е обема. Едно е да пълниш 1149 куб.см.(1,2 Сандеро), друго е 1598 куб.см(1,6 Сандеро). Освен това, Ц10 си е градски тип кола. Къде в града има възможност за "настъпване" така, че да се вкара в 6000 оборота и да разполага с максималната възможна мощност от 97 к.с.? Казано честно, не виждам къде. Тогава защо е нужно мощността да е толкова висока? В такъв случай част от възможните "коне" могат да се "жертват" за сметка на по-ниския разход и това може да стане с по-ниско литражен двигател. Dacia е марката чийто пазарен дял Литекс Моторс се стреми да завземе и наистина не се връзва никак пазарната им стратегия до тук. Това могат да го кажат само от Литекс Моторс, но и на мен (а май и не само на мен) ми е странна стратегията им, ако действително Дачия е прекия конкурент. Ц10 е кола с по-богато оборудване и екстри спрямо Сандеро. Концепцията при Дачия е различна. Тя е за "колата за 5000 евро" или да се предложи само необходимото оборудване. В този ред на мисли Ц10 е по-висок клас кола от Сандеро. Е, как да отнемеш пазарен дял от конкурента в по-ниския клас? На първо място е качеството. Ако прием, че Ц10 е качествен колкото Сандеро, остават следните възможности: по-ниска цена (очевидно няма как да стане при наличие на по-богато оборудване, освен ако не е за сметка на по-ниско качеството) или със същата цена и по-богато оборудване (което в действителност не се случва). Другия вариант е Ц10 да се окаже в пъти по-качествен от Сандеро. Не ми се вярва да има толкова големи разминавания точно в качеството в полза на Ц10, но даже и да е така, за марка която тепърва стъпва на пазара и е непозната по-високата цена не помага за отнемането на пазарен дял. Другия вариант е репутацията (името) на марката. На този етап ми се струва, че Дачия е много по-напред от GW, но това си е мое субективно мнение. И в крайна сметка нещата пак опират до цената. Съдейки по настройките на купувачите на Дачия в България (а май и по целия свят, защото в това отношение хората страшно много си приличаме - никой не обича да плаща повече, просто ей така, без да е убеден, че има полза от това), които би трябвало да са потенциална целева група и за GW, ако Дачия е припозната за главен конкурент, пазарната стратегия на GW при тия цени, май няма да успее. (Страшно изречение се получи , ама в 2:40 през нощта е така!) Ей това не ми се връзва в пазарната стратегия до тук. Редактирано 21 Септември, 2011 от teodordt Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.