koko99 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Здравейте колеги. Стана вече топличко и се сетих за климатика на Волекса Ц10 на съпругата ... Миналата година имах 2 проблема с него: - при включване електро-муфата виеше ужасно (ако оборотите са над 3000); - постоянното включване-изключване през 2 минути придружено с досадно придърпване на двигателя съпроводено с щракане на релето за управление на климатика което се оказа че е в купето. Първият проблем се реши от самосебеси - просто като се поразработи и напаснаха нещата вече не свиреше така досадно в края на сезона - тази информация тактично ми беше спестена от дилъра и ме оставиха да си се ядосвам докато улегнаха нещата ... По втория въпрос обаче развитие на темата нямаше - климатикът продължаваше да се включва и изключва през 2 минути и това е ... Тия дни се разговорихме с колеги в работата и се оказа, че никой до сега не е карал автомобил с такъв режим на работа на климатика, а всички сме сменили по над 10 автомобила от различни марки - както стари дараци, така и новички или почти нови ... Имам и двама колеги с нови Тойоти - макар и не Ярис, но и при тях го няма това включване-изключване ... Та питането ми е - в какъв режим работи климатика във Вашите автомобили - има ли го това включване-изключване през 2 минути? От многото изчетен материал в нета, по въпроса за авто-климатиците, стигам до извода, че такъв режим е възможен или при препълване или при недостатъчно фреон и в двата случая сработват различни защити в системата ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 (edited) Или при неизправен .......................липсва му ..............., .................. му не затварят- .............. се.. Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Това го прави при всеки Волекс още новозакупен. И мен винаги ме е дразнел този откровено малоумен режим на работа и явно китайците са си оставили пръстите с C10. Интересно ми е колегите с C30 да споделят как е при тях? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Едвали при тях ще е различно, относно климатиците всички изключват, само инверторните НЕ, на кола такъв не съществува, най-добрия режим да се ползва е AUTO,в този режим температурат определя работата на компресора и вентилатора използвайте го ще сте доволни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki-25 Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Едвали при тях ще е различно, относно климатиците всички изключват, само инверторните НЕ, на кола такъв не съществува, най-добрия режим да се ползва е AUTO,в този режим температурат определя работата на компресора и вентилатора използвайте го ще сте доволни. Само да уточня,че те са с обикновени климатици и нямат AUTO Както при нас с климатрониците. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 всички изключват, само инверторните НЕ Не говоря за изключване при достигане на зададена температура, а изключване след 2 минути работа независимо каква е външна/вътрешна температура и след около 2 минути включва пак ... обикновен климатик не климатроник ... иначе когато работи духа студено ... Като гледам Волекса колко често има нужда от сервиз по гаранционни проблеми, не ми се губи гаранцията като го вкарам в един свестен сервиз за авто-климатици, но сигурен съм че ще кажат интересни неща ... А местния дилър/сервиз след телефонен разговор с Литекс казаха че така е нормално .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 (edited) Глупости, компресора ти е препълнен затова спира има защита от прегряване, натоварва се когато фреона е в повече, закарай си колата в свестен сервиз за климатици, махни ги тея оторизираните те знаят само масла да сменят. Или ако толкова желаеш оторизиран, мини през Аутоплюс Бургас там са супер пичове и си разбират от работата. Да ти кажа май са най-добрите в БГ за наште коли. Edited June 2, 2014 by Говедо Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 (edited) Господине, ........................ твърдение...но задължително през ....................... за климатици. Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipo_07 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 На всички Волекси така си работи климатика. Нима всички са препълнени 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Смело колко да е смело, питайте някой ваш познат който се занимава с климатици.... А на Волексите защо така работят би било добър въпрос, някой датчик е проблемен.... Може би не съм достатъчно компетентен за китайските машини...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Глупости, компресора ти е препълнен затова спира има защита от прегряване, натоварва се когато фреона е в повече, закарай си колата в свестен сервиз за климатици, махни ги тея оторизираните те знаят само масла да сменят. Или ако толкова желаеш оторизиран, мини през Аутоплюс Бургас там са супер пичове и си разбират от работата. Да ти кажа май са най-добрите в БГ за наште коли. Единствено ме притеснява проблема с гаранцията, ако пипнат в друг сервиз климатика ... ако в Бургас се навият да проверят климатика ще го закарам, не е проблем. Ще пробвам по телефона да видя какво ще кажат ... в Монтана гледат умно ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Че кой и ....................................-фирмените сервизи още не .................................Ела в....................... при Щерю да те водя..... Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Не съм гледал точно връзките на климатика, но на почти всички гайки и глави на болтове в двигателният отсек са цапнали черта с боя - ако се развие ще личи ... ще погледна пробките на климатика дали са маркирани. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 (edited) Ееее това е ..........................!!!!!!Да не ти ........................... в гаранционата карта...... Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipo_07 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Нищо не е проблемно на Волексите , не се вкарвайте в заблуда - нито дачик нито друго. Така си работи климатика - като вдигне налягането се изключва и обратно. Може би сте забелязали , че на дълъг път го прави по-рядко от колкото в града. Но ако си нямате работа - ръчкайте си в него . Между другото , не виждам какъв е проблема да се консултирате с дилъра дали може да го види или замери друг сервиз , щом толкова ви сърби. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Весислав Кангов Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Абсолютно правилно.:-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 ... щом толкова ви сърби Не сърби а дразни. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
st.videv Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 (edited) Щом така ви ................., така го карайте...................... работа, аз ...... бих... Edited June 17, 2014 by st.videv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted June 23, 2014 Author Share Posted June 23, 2014 Писах на Литекс за режима на работа на климатика - като отговор получих обаждане от фирменият сервиз в Монтана /същият който миналото лято твърдеше че всичко е наред/ да уточним дата на посещение в сервиза - дали е загриженост, че нещо не работи като хората или само отбиване на номера ще видя след посещението в сервиза. Стимулиран днес от топлото време пуснах климатика на място - до сега го бях пробвал само в движение. 2-те минути на работа-изключване-работа са се трансформирали вече в 20 секунден цикъл. Направих едно клипче - ако увеличите звука ще чуете релето което щрака при включване и изключване, а по оборотомера нещата личат ясно. Не се сетих да погледна дали при включване на климатика се включва принудително перката за охлаждане на радиатора, но определено на място нещата са по-зле ... ето го и клипчето Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
newfan Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 (edited) Моя климатик на Ховъра се оказа неработещ през април и миналата седмица в сервиза казаха, че не са открили проблем и са го напълнили. Сега работи точно както вашия - 8сек. включен, 13 сек. изключен и пак....вкл. Не знам вече кое е нормалното!?!? Edited June 23, 2014 by newfan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Migel Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Малко извън темата - тези обороти (1500) на празен ход ли са? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koko99 Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Не - държах ги с педала. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.