Jump to content

И пак за климатика....


koko99
 Share

Recommended Posts

Здравейте колеги.

 

Стана вече топличко и се сетих за климатика на Волекса Ц10 на съпругата ...

 

Миналата година имах 2 проблема с него:

- при включване електро-муфата виеше ужасно (ако оборотите са над 3000);

- постоянното включване-изключване през 2 минути придружено с досадно придърпване на двигателя съпроводено с щракане на релето за управление на климатика което се оказа че е в купето.

 

Първият проблем се реши от самосебеси - просто като се поразработи и напаснаха нещата вече не свиреше така досадно в края на сезона - тази информация тактично ми беше спестена от дилъра и ме оставиха да си се ядосвам докато улегнаха нещата ... 

 

По втория въпрос обаче развитие на темата нямаше - климатикът продължаваше да се включва и изключва през 2 минути и това е ...

 

Тия дни се разговорихме с колеги в работата и се оказа, че никой до сега не е карал автомобил с такъв режим на работа на климатика, а всички сме сменили по над 10 автомобила от различни марки - както стари дараци, така и новички или почти нови ... Имам и двама колеги с нови Тойоти - макар и не Ярис, но и при тях го няма това включване-изключване ...

 

Та питането ми е - в какъв режим работи климатика във Вашите автомобили - има ли го това включване-изключване през 2 минути?

 

От многото изчетен материал в нета, по въпроса за авто-климатиците, стигам до извода, че такъв  режим е възможен или при препълване или при недостатъчно фреон  и в двата случая сработват различни защити в системата ...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Или при неизправен .......................липсва му ..............., .................. му не затварят- .............. се..

Edited by st.videv
Link to comment
Share on other sites

Това го прави при всеки Волекс още новозакупен. И мен винаги ме е дразнел този откровено малоумен режим на работа и явно китайците са си оставили пръстите с C10. Интересно ми е колегите с C30 да споделят как е при тях?

Link to comment
Share on other sites

Едвали при тях ще е различно, относно климатиците всички изключват, само инверторните НЕ, на кола такъв не съществува, най-добрия режим да се ползва е AUTO,в този режим температурат определя работата на компресора и вентилатора използвайте го ще сте доволни.

Link to comment
Share on other sites

Едвали при тях ще е различно, относно климатиците всички изключват, само инверторните НЕ, на кола такъв не съществува, най-добрия режим да се ползва е AUTO,в този режим температурат определя работата на компресора и вентилатора използвайте го ще сте доволни.

Само да уточня,че те са с обикновени климатици и нямат AUTO Както при нас с климатрониците.

Link to comment
Share on other sites

всички изключват, само инверторните НЕ

Не говоря за изключване при достигане на зададена температура, а изключване след 2 минути работа независимо каква е външна/вътрешна температура и след около 2 минути включва пак ... обикновен климатик не климатроник ...  иначе когато работи духа студено ...  

 

Като гледам Волекса колко често има нужда от сервиз по гаранционни проблеми, не ми се губи гаранцията като го вкарам в един свестен сервиз за авто-климатици, но сигурен съм че ще кажат интересни неща ... А местния дилър/сервиз след телефонен разговор с Литекс казаха че така е нормално ....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Глупости, компресора ти е препълнен затова спира има защита от прегряване, натоварва се когато фреона е в повече, закарай си колата в свестен сервиз за климатици, махни ги тея оторизираните те знаят само масла да сменят.

 

Или ако толкова желаеш оторизиран, мини през Аутоплюс Бургас там са супер пичове и си разбират от работата. Да ти кажа май са най-добрите в БГ за наште коли.

Edited by Говедо
Link to comment
Share on other sites

Господине, ........................ твърдение...но задължително през ....................... за климатици.

Edited by st.videv
Link to comment
Share on other sites

Смело колко да е смело, питайте някой ваш познат който се занимава с климатици....

А на Волексите защо така работят би било добър въпрос, някой датчик е проблемен....

Може би не съм достатъчно компетентен за китайските машини......

Link to comment
Share on other sites

Глупости, компресора ти е препълнен затова спира има защита от прегряване, натоварва се когато фреона е в повече, закарай си колата в свестен сервиз за климатици, махни ги тея оторизираните те знаят само масла да сменят.

 

Или ако толкова желаеш оторизиран, мини през Аутоплюс Бургас там са супер пичове и си разбират от работата. Да ти кажа май са най-добрите в БГ за наште коли.

Единствено ме притеснява проблема с гаранцията, ако пипнат в друг сервиз климатика ...   ако в Бургас се навият да проверят климатика ще го закарам, не е проблем. Ще пробвам по телефона да видя какво ще кажат ... в Монтана гледат умно ...

Link to comment
Share on other sites

Че кой и ....................................-фирмените сервизи още не .................................Ела в....................... при Щерю да те водя.....

Edited by st.videv
Link to comment
Share on other sites

Не съм гледал точно връзките на климатика, но на почти всички гайки и глави на болтове в двигателният отсек са цапнали черта с боя - ако се развие ще личи ... ще погледна пробките на климатика дали са маркирани.

Link to comment
Share on other sites

Нищо не е проблемно на Волексите , не се вкарвайте в заблуда - нито дачик нито друго. Така си работи климатика - като вдигне налягането се изключва и обратно. Може би сте забелязали , че на дълъг път го прави по-рядко от колкото в града. Но ако си нямате работа - ръчкайте си в него . Между другото , не виждам какъв е проблема да се консултирате с дилъра дали може да го види или замери друг сервиз , щом толкова ви сърби.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Писах на  Литекс за режима на работа на климатика - като отговор получих обаждане от фирменият сервиз в Монтана /същият който миналото лято твърдеше че всичко е наред/ да уточним дата на посещение в сервиза - дали е загриженост, че нещо не работи като хората или само отбиване на номера ще видя след посещението в сервиза.

Стимулиран днес от топлото време пуснах климатика на място - до сега го бях пробвал само в движение. 2-те минути на работа-изключване-работа са се трансформирали вече в 20 секунден цикъл.

Направих едно клипче - ако увеличите звука ще чуете релето което щрака при включване и изключване, а по оборотомера нещата личат ясно.

 

Не се сетих да погледна дали при включване на климатика се включва принудително перката за охлаждане на радиатора, но определено на място нещата са по-зле ...

 

ето го и клипчето  

Link to comment
Share on other sites

Моя климатик на Ховъра се оказа неработещ през април и миналата седмица в сервиза казаха, че не са открили проблем и са го напълнили. Сега работи точно както вашия - 8сек. включен, 13 сек. изключен и пак....вкл.  Не знам вече кое е нормалното!?!? 

Edited by newfan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...