Jump to content
admin

Ревю на Steed след направен test-drive.

Recommended Posts

Преди повече от месец, благодарение на Литекс Моторс, направих тест-драйв на Steed 5 и обещах да пиша нещо във форума, за което така и не ми оставаше време. А и честно казано ме беше срам от скапаните (и малко) снимки, които направих. Е, сега, реших, че е крайно време да се разпиша. А некачествените снимки ще преглътнем заедно.

 

Колата

 

която ми беше дадена бе Steed 5 с топ ниво на оборудване (което е все пак One, единствено и се води "ниското" при Hover), 4x4, с 2.4 литровия бензинов двигател и фабрична газова уредба, с All-Terrain гуми. Екземплярът бе на едва 13 000км, като имаше допълнителен не-фабричен "тунинг" - някакви тръби и прагове, даващи по-агресивен вид (и нищо повече). Колата бе произведена в Китай, ако съдим по впечатленията на потребителите ни с Voleex - с българските бройки има по-малко проблеми спрямо вносните китайски. Вече може би излизат произведени единици от нашия завод, но не мога да потвърдя.

 

IMG_20130413_171901.jpg

IMG_20130412_191749.jpg

 

Нека започнем с цената

 

която ако трябва да сме честни е сред основните причини този автомобил да се радва на добри продажби. Тя варира 27 999лв за модела с 4x2, вместо 4x4 и бензинов двигател, достига 31 999лв за модела с 4x4 и бензинов двигател, а топ модела е с дизелов двигател, 143кс и върви с повече екстри, като ESP, система за подпомагане при потегляне под наклон и други достига до 36 999лв.

 

Steed е чисто и просто много евтин. Говорим за пикап с двойна кабина, 4х4 с бързи и бавни скорости и невероятна проходимост.

 

Ако го сравним с Toyota Hilux - най-евтиния вариант с двойна кабина там е 57 900лв, с 2.5 литров дизел с почти същата мощност като двулитровия дизел на Steed-а (една конска сила и няколко нютон метра предимство за японеца). Hilux-а определно има по-качествено изпълнение на детайлите, но дори по-малко екстри от Steed-а, но същия брой въздушни възглавници.

Ако го сравним с VW Amarok - там най-евтиния вариант с двойна кабина, 4х4 и двулитров дизел 140кс е 61 900лв.

Ако го сравним с Mitsubishi L200 - там цената е най-ниска, тамън 54 990лв, за дизел с подобна (по-ниска) мощност и 4х4, и подобно количество екстри (малко по-бедно на хартия)

Ако го сравним с Nissan Pathfinder - цена от 56 890лв, но за 4x4 с двойна кабина и цели 190кс двигател. Разбира се, беден на екстри.

 

Така общо взето ако става дума за професионални цели, на цената на 2 други пикапа, могат да се вземат 3 Steed-а. Да не говорим, че при варианта с фабрична газова уредба, разходите за гориво (от към пари) са още по-ниски спрямо дизела, при текущото ценообразуване на горивата у нас. Но и това е товарно добиче - както ще прочетете, двигателя не е много силен и пъргав, а ако се натовари до горе с позволения по спецификация 1 тон товар, според мен ще има миризма на запален съединител при потегляне и бавно кретане по баирите нагоре с този малък въртящ момент.

 

Отвън

 

изглежда изключително красива, като за пикап. Честно казано на мен ми харесва повече от Hilux и L200, но Amarok и Pathfinder ми изглеждат по-модерно. Разбира се това е напълно субективно мнение. Моля ламарините, с които пикапа е накаран да изглежда "тунингован" и "готин" да бъдат игнорирани, защото според мен са чисто и просто безмислени и опасни. При качване на колата дядо ми стъпи на единия праг и за малко да падне - прага се огъна и поддаде. От там нататък колата изглежда солидно - на вратата на багажника може спокойно да се стъпи и колата да се товари от там.

 

Отвътре

 

от своя страна е проста и функционална. Има всичко необходимо и нищо повече. Приятно впечатление правят кожения волан и кожения салон - седалките са удобни. Всички копчета изглеждат обикновено и евтино, доста по-семпло спрямо да кажем тези в Hilux, но за тези пари - толкова. Аудио системата си звучи като евтино китайско радио, макар 6те си колони. Имаше неприятни вибрации в корите на вратите при усилване на музиката. Но все пак има USB, което пак е нещо - после може да се сложат качествени говорители, ако това е приоритет.

 

Проходимостта

 

е просто невероятна. Подсигурена от високия клирънс и part-time 4х4 системата. Първо си направих разходка по разни кални пътища из София, Бояна. Но тъй като не исках някой да ме види и да ми се смее, реших да натоваря дядото и да отидем на вилата в Стара Планина (на 30км от София, село Луково). Там има 3км по изровени черни пътища нагоре и после още много пътища, създадени от колелата на сериозни офроуд машини. До където пожелах, стигнах. А не съм вярвал, че с кола ще мога. Включи ли се в режим "бавни 4х4", пикапа просто гази нагоре, докато не му кажеш да обърне!

 

Това, което ме дразнеше бе бавното превключване между 4x2 и 4x4 с електронните бутони на таблото, което бе и не винаги успешно (спазвайки процедурата и инструкциите). Често трябва колата да се премести с 1м напред/назад, да се натисне и задържи съединителя и други такива трикове, че да сработи превключването.

 

Комфорта при пътуване

 

го няма никакъв, ако го сравнявате с лека кола, а не с пикап :) Както всеки пикап, ако отзад е празен, задницата скача при неравности, това е напълно нормално. А тъй като и колата е с All-Terrain гуми, те колкото са проходими по черни пътища, толкова са шумни по асфалт. До 110км/ч, шумът в купето е поносим, нагоре става неприятен. А и с тези си размери, тази кола не е особено икономична с висока скорост и малката й мощност не позволява комфортно изпреварване. Иначе седалките са удобни, а пространството е предостатъчно!

 

При включен 4х4 режим, диференциалите вият МНОГО. Това го забелязах и на доста по-скъпата Toyota Hilux с 3л дизел, до която имах възможност да се докосна паралелно. Не толкова силно, но и при японеца виеха доста.

 

И накратко

 

Плюсове:

- много евтин и въпреки това с доволно много екстри

- проходим, с перфектна part-time система

- възможност за газова уредба

- възможност за аксесоари като hard-top, покривала и други

- вече би трябвало да се произвежда в България

- 5 г или 100 000км гаранция, макар че ако се кара по служебно му, тази гаранция ще приключи за максимум 2-3 години?

- споменах ли колко е евтин спрямо другите на пазара? :)

 

Минуси (компенсирани и очаквани заради цената, но все пак нека се знаят): 

- няма версия с автоматик

- бензиновата версия с ГИ е с ниски експлоатационни разходи, но двигателя е сравнително стара разработка и ако смятате да го товарите много, вероятно ще ви се стори слаб

- не е с ръчка за 4x4 режима, а с бутони, които карат раздатъчната кутия да щрака, стърже и не винаги сработват

- на някои неща из интериора им липсва качеството на детайла, на които крайния клиент може да е свикнал в лека кола от дори по-нисък клас. Аудиото е дървено, копчетата са евтини, няма борд компютър и разни дреболиики.

- "тунинг пакета" от ламарини, прагове и тръби, бе абсолютна измислица - не бих дал пари за него :)

- не е добре изтестван от нашите потребители за издръжливост. Ако някой с навъртени 50 000 или повече км пише какви са му впечатленията, ще съм му безкрайно благодарен.

 

 

 

Опитах да съм максимално обективен. Ако се сетя още нещо, ще добавя.

IMG_20130412_202131.jpg

IMG_20130412_202136.jpg

IMG_20130412_202154.jpg

IMG_20130414_131037.jpg

IMG_20130414_131047.jpg

IMG_20130414_131056.jpg

IMG_20130415_165657.jpg

IMG_20130415_165705.jpg

IMG_20130415_165710.jpg

IMG_20130415_165721.jpg

IMG_20130415_165737.jpg

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за ревюто, Митко. Нека споделя и аз нещо.

 

За пръв път се возих в Стийд преди няколко седмици. На задната седалка. По време на возенето съжалих, че съм се качил с определени очаквания в този автомобил. Очаквания, които е по-скоро нормално да отправя към лека кола. До преди това мислех, че това е перфектна за мен кола, определях я на "нещо като джип, но с голям багажник". Да, ама съм бил тооолкова далече от истината. Тази кола не е за някой, който няма да я използва за работно магаре, не е за някой, който в събота и неделя да я използва да ходи на риба с нея. Тя е за хора, които ще влизат с мръсни дрехи в нея, за които товароносимостта и проходимостта са много по-важни от всичко останало. В този ред на мисли автоматика е безмислен, качеството към детайла е пренебрежимо. Искам да кажа, че аз (предполагам и ти) влизаме в Стийда с някакви романтични представи за пикап. И съответно гледаме неща, които човека имащ истинска нужда от подобна кола няма и да забележи. И то е защото не разбирам гледната точка на контингента на пикападжиите.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Ако Steed се докаже като надежден автомобил, който рядко влиза в бокса, ще заслужи безспорни позиции на лидер в пазара на товарни коли у нас!

 

Товаримостта от близо 1 тон е общо взето водеща в класа си. Това е уникална машина като за строителни фирми, ферми, горски стопанства, хижи и тн. Иначе бащата на приятелката ми Hilux 2009 с 3-литров двигател, автоматик и куп екстри. Кола която струва колкото 3 Steed-а, която има доста по-голям комфорт и внимание в детайлите спрямо Steed-а, но отново вози като каруца като е празна.

 

В същото време, ако имаш финансовата възможност да имаш 2 коли, и ти се случва често да ходиш по черни пътища (за риба, или до някоя вила), ако ти се случва да возиш колела или други големи багажи, Steed-а е добър втори автомобил предвид цената си.

 

Но определено не бих влезнал в задръстването с него на ежедневен принцип. Не бих искал да ми се налага да го паркирам в центъра на града. Да минавам по тесни улици, или да ходя до морето с него с празен багажник. Нито е икономичен, нито е изключително комфортен, нито някога е имал за цел да бъде някое от двете.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес се порових в офрод форума и вижте какво пишат колегите които карат джипове :) те са били на акция в с.Бисер при наводнението ето и темата http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=135072&page=6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги моя пикап е вече на почти 50 хиляди от януари до сега съм минал около 17 хиляди ползвам го за работа и за семейна кола.На газ е и харчи доста прилично .Никакви проблеми не съм имал освен че от скоро ми светят червените лампички на 4х4 и не включва бавните но ще ходя до сервиза когато имам време.А относно паркирането му сложих парктроник за 40 лв и върши идеална работа.И аз мисля че е доста проходим  имах преди и чероки и маверик и със задното на сняг бяха много зле а пикапа си върви добре та се замислям да ли има автоблокаж на деферинциала като лсд на някакви проценти да затяга.Та смело мога да кажа че е добър пикап защото минавам много километраж с него.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Имам шанса да карам няколко пикапа, между които Steed 5 с двата мотора и Hilux 2008 с двигател 125 кс дизел. Моите впечатления съвпадат почти изцяло с с тези на админа, като за мен основното предимство на Steed 5 е цената и оборудването. Най- големия недостатък на дизеловия двигател е , че макар и мощен е високо оборотен и мощността идва едва към 5000 оборота, което практически го прави идеален само за магистралата. На черен път и то на по тежък такъв задължително трябва да се включи 4х4 и започваш да пълзиш с 10 км или иначе почваш да товариш двигателя и скоростите. Ако си позволиш на не включиш 4х4 оборотите падат под 1500 и двигателя гасне и забива. При бензиновият  това не е така защото нямо турбо. Другия недостатък е страшното друсане особено на задната седалка. След няколко километрово возене по черен път или такъв с дупки имаш чувството че ще ти изпаднат червата.Усещането е такова и на асфалт с дупки и легнали полицаии.Мислех си че това е така при всички пикапи,  но при Тойота Hilux возията е почти като на лек автомобил, освен това се справя с черните пътища без проблем дори без 4х4. Накрая искам да заявя, че по принцип съм позитивно настроен и симпатизирам  на GW, но все пак трябва та изкажа личните си впечатления и то без пристрастия.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, Hilux-а изобщо не вози като лека кола, но е осезаемо по-комфортен. Интересни са коментарите за дизеловия двигател. И доста разочароващи. Обикновено при дизелите при тези автомобили турбината развърта около 1500оборота и има максимален въртящ момент от 1500-2000 до 3000 об/м. Там и колата трябва да е най-способна да катери, ускорява и тн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с 5000 оборота сигурен ли си, че не е грешка и си нямал предвид 2-3000? Щото при тези обороти двигателя ще се разпадне едва ли не :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- големия недостатък на дизеловия двигател е , че макар и мощен е високо оборотен и мощността идва едва към 5000 оборота, което практически го прави идеален само за магистралата. На черен път и то на по тежък такъв задължително трябва да се включи 4х4 и започваш да пълзиш с 10 км или иначе почваш да товариш двигателя и скоростите. Ако си позволиш на не включиш 4х4 оборотите падат под 1500 и двигателя гасне и забива. При бензиновият  това не е така защото нямо турбо.

Аз по-голяма глупост от това не бях чел... Без значение за коя марка автомобили говорим,трябва да ти е ясно,че на 4800 оборота нафтовата помпа спира да подава гориво (аналогичен е прекъсвача на бензиновите),ти как ги докара тия 5000,само ти знаеш.Второ,тъкмо обратното е за споменатите 1500 оборота,това ако е на бензиновия,ще гасне и забива (както се изрази). И тъкмо обратното е точно заради турбината... На 1500 оборота си е тъкмо някъде към 80-85% нагнетила достатъчно количество въздух и няма никакъв,ама никакъв шанс да не върви,е,освен ако не си на 5а с 30 км/ч.Или си объркал твърденията и си разменил бензинов с дизелов или нещо не си разбрал :)

 

ПС При положение,че караш 1.4 голф,който я има 75 коня я не,да ти правят впечатления такива неща...не знам,нещо ми се струва гнило тук :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кой кара дизел с 5000 оборота.....това си е лудост :icon_pale:

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора стига сте говорили глупости,вземете и го натоварете този пикап и тогава говорете за возия,логично е да вози и да друса когато не е натоварен,и си мисля,че дизеловия двигател  си е много приличен и много добре си върви.Във Оролд форума даже хората се изказаха много хубаво за бензиновия пикап,по-горе съм пуснал линк с мненията на хора които карат много повече от вас коли 4х4.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той тоя двигател може си отдава максималната мощност на 5000 оборота, ама въртящия момент е на лице доста преди туй... А двете неща са доста различни! Проста физика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав е колегата niki-25 за бензиновия двигател че има добри отзиви за него не че дизела е лош но за офроуд бензиновия е по добър понеже му е по лека предницата и не потъва толкова в калта.аз със моя карах по кален път а след мен на горското дизелов и във по дълбоката кал аз си минавах без проблем а дизела видя доста зор а бяхме и двата със ат гуми

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте! Не знам какъв  Hilux е карал админа, но този който карам аз вози като лека кола.

А що се отнася за оборотите на дизела имам в предвид ,че максималната мощност идва някаде след 4000 оборота и може да се постигне на магистрала. Наистина турбината включва някъде след 1700 оборота, но когато се кара по черен път с коловози и дупки и то с обратен наклон трябва да развиеш скорост от поне 20 км/ч и повече за да се включи турбината , а за да стигнеш 2000 - 3000 оборота скоростта е над 40 км и то на първа предавка. Опитайте да карате с тези скорости при тези условия и тогава коментирайте.Когато караш Off Roаd със скорост която не позволява да се включи турбината, и не си на режим 4х4 колата няма мощност и гасне. За разлика от Steed 5 , Hilux-а си пъпри спокойно по наклона на първа без да гасне и при обороти под 1000

ПС При положение,че караш 1.4 голф,който я има 75 коня я не,да ти правят впечатления такива неща...не знам,нещо ми се струва гнило тук

Това  че карам Голф 1.4 не ми пречи да карам и много други коли и да имам впечатления за тях.

Мисля, че е коректно мнения да изказват хора, които са карали тези коли и то при различни условия, а не да се говори теоретично!

Редактирано от badbull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С най-мили чувства ти казвам,че не си прав и кардинално грешиш.Дизела на 1 предавка има ПРЕдостатъчно мощност да потегли при дори над 20% наклон БЕЗ подаване на газ.Второ,че първа предавка на лека кола и СУВ ,са коренно различни.На джиповете и пикапите също,е по-къса,защото все пак премества повече тежест и придава кинетична енергия на тяло с по-голяма маса и въздушно съпротивление... Няма никакъв,ама никакъв шанс 2-3000 оборота да са 40 км/ч.То даже и на някой японски миксер за абитуриенти (сивик или CRX) на първа 2-3 К оборота са по-малка скорост...Ти да не си карал някоя кола със СК от балканче ?Или това е искрено заяждане или си крайно далеч от истината,защото мненията и твърденията ти са крайно лаични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. В Монтана има Стийд-бензин на 100 хил. километра навъртяни за 18 месеца . Тъй като имаше питане за впечатления за по-дълъг пробег , а и  съм наясно с доста неща около GW  ще споделя . Проблеми- смяна бутилка АГУ к-т поради дефект на помпата на около 70 хил. км , смяна лагер задна полуоска  - гаранционно около 60 хил. км , смяна тампон висящ лагер  - гаранционно около 95 хил.км. Други проблеми мисля не е имало . Колата е служебна и се кара от 3-4 човека безжалостно . Пътува редовно и в чужбина .Среден разход на газ - 12,5-13,5 л /100 км.  Ако някой го интересуват подробности - съм насреща.

Редактирано от pipo_07
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. В Монтана има Стийд-бензин на 100 хил. километра навъртяни за 18 месеца . Тъй като имаше питане за впечатления за по-дълъг пробег , а и  съм наясно с доста неща около GW  ще споделя . Проблеми- смяна бутилка АГУ к-т поради дефект на помпата на около 70 хил. км , смяна лагер задна полуоска  - гаранционно около 60 хил. км , смяна тампон висящ лагер  - гаранционно около 95 хил.км. Други проблеми мисля не е имало . Колата е служебна и се кара от 3-4 човека безжалостно . Пътува редовно и в чужбина .Среден разход на газ - 12,5-13,5 л /100 км.  Ако някой го интересуват подробности - съм насреща.

Колега случайно не пишеш ли и в форума на Олфроуд ???? Мисля си че там съм срещал и твои мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай въпросната повече информация без допълнително изискване.Просто направи едно обяснение на цялостното ти впечатление :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя пикап вече е на 54хиляди и няма проблеми само заден десен амортисьор е изпуснал и нещо има със 4х4 не включва бавните.на скоро му повдигнах предницата със около 5 см и сега е доста по добре във офроуда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да пуснеш повечко снимки и да дадеш инфо дизелов ли беше, бензинов ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бензинов е на газ но не е фабричната.доволен съм от нея много рядко ми качва разхода над 11.5 на сто.снимки имам но са с голям размер и не мога да ги кача

post-9400-0-71230700-1362505016_thumb.jpg

 

Редактирано от kra_kamenov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега случайно не пишеш ли и в форума на Олфроуд :huh:? Мисля си че там съм срещал и твои мнения.

Здравейте. Не пиша в други форуми. Просто знам много неща за GW. Въпросният собственик на Стийд  / фирма / като цяло е много доволен от автомобила - просто му върши перфектна работа срещу малки разходи. Не коментираме бавен ли е , муден ли е или друса - просто колата прави това за което я е купил ! А това е най-важно. Сега е интересно да се види как ще се държи в следващите 100 хил. км. - които , сигурен съм , ще врътне за 18-19 месеца . Предполагам , това е Стийда с най-дълъг пробег за сега в  БГ. Ако някой  знае друг и има информация - нека пише .

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×