Jump to content
st.videv

Връщане на ДДС за Н5

Recommended Posts

Колеги пускам тази нова тема, защото преди малко разговарях с човек закупил Н5 преди 4-5 месеца. От НАП- Хасково отказват да му върнат ДДС- то при закупуване от фирмата му, макар, че е товарен и на номера буквичката е такава.Мотивират се с някакво писмо от София с което това им е забрането.След неговото настояване му изпращат пълна ревизия от НАП-пловдив. Те го карат да си върне ДДС на гориво и консумативи за Н5 , но и 10% данък управление, защото колата била 5+1. Човека не е във форума и аз пожелах да Ви занимая със случая. Подобна история имаше и Пежо преде 3-4 години и май се съдиха и спечелиха. Моля вземете отношение, как е при Вас. Ако ни "изпързалят" така- смятайте къде отиваме. Хубаво е и вносителя да го знае, защото това касае него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, има гореща линия на Литекс Моторс. Там може бързо да бъде повдигнат въпроса и бързото му разрешаване. 

Хубаво е да кажеш как се развиват нещата, това е реален проблем и не бива да се чака, кога на отговорните хора ще имат време да влязат във форума и да го видят.

 

Успех! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега им го пуснах на е-майла. Благодаря за подсещането....Жив и здрав.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде колеги, няма ли някои дето има Н5 на фирмата си и да каже ,как е с ДДС-то да помогнем на човека...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса е тоя джип дали наистина е взет за фирмени нужди или за лична кола, като просто иска да си прибере ДДС-то :) Че има и X6ци регистрирани като товарни, та покрай тия измами държавата си взима ДДС-то. Ако колата не е 6+1 и не е сертифицирана N1, не виждам как може да претендира за ДДС. Поправи ме ако греша!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поправям те веднага...Автомобила е купен на името на фирма и по документи в КАТ се води-товарен.До скоро можеше да се ползва ДДС на 6+1/като мойто Пежо307/ или 1+1 баничарки и там се преоборудваха разни ML, X5  и X6 и прочия луксозни коли/Но КАТ имат право да те проверят и тежко ако пак си сложил отзад седалки. Сваляха се задните седалки и се слагаха прегради и т.н. Узаконяването става с минаване през ТЕХНОТЕКС/ фирма монополист в автомобилните промени- при смяна на двигател с друг или промяна в шасито, от кола в пикап, аз минах 1994 г като си правих сам ремарке и ми го узакониха/. Преди 4-5 години,  първи видях Пежо на пловдивския панаир смениха номера на рамата  VIN-a с една буква и стана товарен макар и 5+1 в световен мащаб- че е усилено окачването и може да се превозват товари.Същото е и сега с Хувърите- моя още от Италия се води -Товарен само , че е 4+1./ няма една облегалка за главата отзад/. В КАТ Хасково изобщо не се двоумяха и по оригиналните италиански документи и временния номер на КАТ-Пловдив/ опитаха се да си поискат рушвет, защото можел да вози 5 човека ,а бил 3+1- не стана показах им облегалките за главата/.Същото е и с тази Н5- води се товарен автомобил има фабрична буква в рамата/съгласно междунарония VIN/ и решетка между втория ред седалки и багажника- и мойта има все едно ще возиш лъвчета или маймуни и , че е усилено окацването/.Разликата за което се хващат е , че е 5+1.И с някакво циркулярно писмо променят закона...Но това касае вносителя защото във всички реклами се казва, че получава данъчен кредит т.е. му се признава ДДС. Данъка е ,като на товарен автомобил- натоварване на ос и ,че е с фабричен катализатор пада още наполовина. Моя е 9,75 лева.Това е, изнудването е голямо направо за международен съд. За това питам в други градове има ли такива проблеми.Това е въпросната решетка на моя е никелирана на Н5  боядисана. Имаше внесени от Италия без нея и не се водят товарни. Във VIN-а , които е международен и се определя по първите букви-страна на производства, континет,  и т.н. една от буквите е за товарен , за лимозина или пикап или хечбег са други. буквичките. За тези през Технотех не се променят буквички просто се издава технически протокол за съвместимост , като баничарка. Някъде в руския форум го гледах ше го отпечатам и тук. Това е .

По международни стандарти- товарен , а нашите с писмо го правят лимузина.

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!!!! :wav:

post-9777-0-96492500-1365695569_thumb.jpg

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

А в крайна сметка не звъннахте ли на националния номер на ЛМ да питате? Ако да - отговориха ли нещо?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приятелю , аз съм инженер по комуникаци и не вярвам на телефоните ,щото за нас обикновенните хора/не говоря за СРС/ не остава следа, както се казва"една жена каза",.Чакам отговор на е-майла там вече и на съд можеш да отидеш с отговора. Бюрокрация е все пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говоря за някаква(каквато и да е) информация, която може и по телефона да се получи, а не за официална такава. От някъде да се почне все пак :)

 

Иначе колеги сме, защото и аз съм телекомуникационен инженер...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега, пуснал съм и на лични на представителите и официално запитване, нека да изчакаме. Иначе е най- лесно- медиите и атака :hello2: . Мен много ме вълнува щото при една ревизия- да връщам ДДС и даже 10% данък, направо майка плаче. А останалите притежатели...И Литекс ще продължава рекламата да хваща баламурници...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Г-н Видев,

категорично, бъркате понятията.

Автомобилните компании предлагат автомобили „с право на данъчен кредит”. Това включва описаните и от вас особености-решетки, брой места, прилежаща документация и т.н.

 

Но връщането на ДДС-то, както се изразихте, е приоритет на данъчните служители и то не е даденост! Правото не означава задължение.

 

Съветвам ви да направите една консултация със счетоводител. Ще ви обясни някои основни неща, които всеки собственик трябва да знае.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубав отговор, благодаря!!!

Консултацията с юрист и счетоводител са направени, от 6 години съм управител на собствена фирма и се блъскам с подобни абсурдни казуси. Аз Ви информирам за проблема. Той е и Ваш проблем...Така, така....подвеждаща или заблуждаваща рекама. В цивилизования свят, пък и при нас за такова нещо се  плащат големи неустойки.Така, че да не "прехвърляме топката " дайте да помогнем на човека. Вие като вносители и дилъри сте по силни.Защото има "Комисия за защита на потребителя" и тя колкото и да е бюрократична заеме ли се....

За сведение миналата есен "София франс ауто" в сайта се, еи така без да мислят бяха публикували цени за смяна на дискове и накладки на цена 1/3 от реалната. Не били сметнали, ча за моя Пижо задните дискове се  сменят заедно с главините и лагерите...Познайте , какво се случи. След три заплашителни от тяхна страна разговори с разни фактори/отговорника за сервизите и за резервните части и други../, се замислиха, защото глобата започва от 5000 лева и умножено по броя на сервизите...ЕЕ в крайна сметка след 3 дни мъка от тяхна страна и опити да ми затворят очите, Пижо влезе във фирмения сервиз и ремонта бе извършен на цената на рекламната обява т.е за 1/3.

Така, че не се дръжте, като щрауса "заровил глава в пясъка" проблема е и Ваш дали пишете "с право на данъчен кредит" и дали това е задължение,  медиите знаете как ще Ви опишат. Виждате ли заглавията вече с големи букви:Литекс и оторизираните дилъри заблуждават/лъжат/ клиентите/ си при покупка на автомобили....мамууууууууу пък и конкуренцията.....

ДАЙТЕ ЗАЕДНО ДА ПОМОГНЕМ НА ЧОВЕКА . НЯМАМЕ ПРАВО ДА ОМАЛОМАЖАВАМЕ ПРОБЛЕМА.

Вижте там докладвайте на началник, той на неговия и така да стигне до който трябва, за да се свърши работа.
 

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно,нещо не разбрах какъв точно е проблема. Аз лично нямах никакъв проблем нито при закупуване, нито сега при приспадане на ДДС всеки месец, нито е имало и най-малко съмнение или намек дали това ще се случи. Автомобила има хомолгация N1 (какво означава е описано в една от темите тук във форума) Най-общо - чрез това, Литекс са добили правото да продават автомобила като товарен с право за данъчен кредит за фирми. Като частно лице или фирма която не е регистрирана по ДДС няма как да ти го върнат. От там нататък, нито КАТ, нито НАП, нито който и да е може да си го тълкува както му харесва. Казано е - "данъчен кредит" и като вземеш колата на фирма имаш право да изтеглиш ДДС-то. Ако някой чиновник не е наясно с работата която върши е друг въпрос, и аз съм твърдо против такива които ни стъжняват живота всекидневно. Разбира се при лизинг не се тегли предварително цялото ДДС, а се приспада всеки месец в зависимост от вноската. Ако месечната ви вноска е 500 лв. ви се приспадат 64лв. ДДС (336 лв. лизинг, 64 лв. ддс и 100 лв. главница на която няма ДДС) Пак казвам, в зависимост от лизинговия план. Ако го заплатите на куп, държавата е длъжна да ви върне ДДС-то, или да ви го приспадне ако дължите някакво старо такова (ако имате задължения повече от ДДС-то на автомобила естествено, че няма да вземете нищо) А пък за какво го използвате - никой не го интересува. Дали ще орете с него, ще носите вар и тухли или ще возите манекенки и ще ходите по излети....това си е ваша работа. Като фирма, попълвате пътни листи и карате колкото, както,където и с когото си искате. :toothy4:

 

Цитирам част от един текст който търся да пусна:

Въпрос: При закупуване на нов автомобил с 3+1 или 4+1 места и регистрация като товарен със сертификат за Хомологация N1 може ли да възникне проблем при ползването на данъчен кредит? Данъчен кредит само за 1+1 и 6+1 места ли може да се ползва? Отговор: Ако в талона за регистрация от КАТ пише товарен няма никакъв проблем за ползване ДК, както и няма никакво законово основане да се откаже възстановяването му.

 

 

 

Сега се сетих, благодарение на Любо който беше публикувал това: http://www.mazda.bg/page/?t=faq - прочетете го ако сте го пропуснали, добре е написано и много неща ще ви станат ясни.

Edited by Говедо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, прав си така е  и аз така го обяснавам. Проблема е , че с някакво циркулярно писмо на шеф от НАП това се изменя, както бе преди две години с прага на осигуровките- управител трябваше задължително да се осигурява на 1200 лева и всички се разбуниха и го отмениха.Значи и няма да им признаваме ДДС и това е- нашия кмет казва- съдете ме ще минат 3 години и през това време ще се прави, каквото аз кажа. По същия начи значи някой решава- тия са разбойници и няма да им връщаме ДДС., защото автомобила е 4+1 и това е

За това питам- има ли длуг такъв случай. Защото това писмо ще се извади и като ти дойдат на ревизия, има да връщаш ДДС-то с лихвите. Сега ясно и аз така си го преспадам всеки месец, нооо - те не спят и дебнат тия от НАП. По рано им даваха процент от сумите от ревизия. Уж Дянков го отмени- не знам.

За това подчертавам- проблема е сериозен.

Виж в интервюто тоя от мазда , какво казва:

Въпрос: Има ли значение дейността на фирмата за ползване на данъчен кредит при този тип автомобили?   Отговор:

С хомологация N1 са означени товарните автомобили, предназначени за превоз на товари, нали?
Съгл. §1 т. 18 от допълнителните разпоредби на ЗДДС подобен тип автомобили не са леки, и ограниченията на чл. 70 не Ви касаят. В такъв случай единственото условие за правото на данъчен кредит е автомобилът да бъде използван за целите на извършваните от Вас облагаеми доставки или услуги.

 

Явно се хващат тук, че се използва и като лек за превоз на управителя и за това слагат и 10 % данък управление.

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако някой от държавна администрация е решил да ти стъжни живота, то стъжняването ти е в кърпа вързано. Това е факт ! Въпроса е, че при издадени наредби и неотменени такива, те са в пълна сила и се прилагат към всеки случай. Как се стига до проблема с твоя познат не зная, но да не би да има други мотиви за това които не знаеш? Защото до тук разбирам, че е единствен случай. Или бъркам ? А ако аз примерно се занимавам с търговия на хранителни стоки и съм закупил автомобила за нуждите на фирмата, достатъчно е да хвърля две вафли в багажника и мога да си го карам колкото си искам  и копче не могат да ми кажат - няма никъде оказано минимално количество което трябва да пренасям за да го ползвам като такъв, нали ? Така, че е малко несериозно да се хванат за това като какъв го използва. Някой от вас до сега да е бил спиран и проверяван какво пренася и отговаря ли то на дейността на фирмата ? Сигурен съм, че не е !

Share this post


Link to post
Share on other sites

А бе опитват се от държавната администрация, ама не си "оставям магарето в калта". Сигурно щом имат циркулярно писмо не е единствен случай. Не забравяю, че тук сме малка част от каращите тези автомобили. За форума обикновено се сещат при технически или друг проблем.За това го споделих - не от  дилъра на Литекс да се правят на многознайковци, вместо да помогнат.Знам че има хора при спиране от КАТ да им се искат 5 и 6 седалка. На времето, като бях производствен директор на фирма за системи за автоматизация имахме бус със свалени седалки- за носене на ламарини и части- даже и акт му бяха направили , но го успорихме в съда и падна. Но в България е така- КАТ и НАП са отделни царства.Е талон да му носиш той ти казва- виж тук какво пише, от началника е и тове закона за него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес говорих с представители в Литекс Моторс. За да не продължава безмисления спам поне в тази тема, ще предложа два варианта (които всъщност предложиха хората от Литекс):

1) Да се свърже с Хасковския център

2) Ако това не помогне - той самия да си опише проблема и надеждите, понеже ти бъркаш понятията и не става ясно кой какво защо как и така нататък. Тук малко адвокатски истории се получават - ЗАЕДНО ДА ПОМОГНЕМ НА ЧОВЕКА, който дори не си прави труда да се регистрира и да каже от каква помощ има нужда?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приятел според мен вариантите са следните: първо – обръщаш се към дилъра, от който е закупен автомобили или обслужва автомобила; второ – има национален телефон за обслужване, който може да ползва, не помня какъв беше точно; трето – от НАП да му кажат какъв точно е проблема и след като колата е с N1 и е товарен, и е регистриран на фирма по ДДС, защо не му връщат ДДС-то … Това са вариантите! Успех.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря и това е помощ. Човека има верига от магазини за детски играчки и дрехи, а защо не се регистрира тук, знам ли може да се плаши от компа- все още има такива хора.Днес ще гледам да го видя и ще предам. Ще държа в час всички заинтересувани.Още веднъж .БЛАГОДАРЯ.

Говорих преди малко с човека. Обеща да се впише във форума. Истината е точно такава. Представил е всички документи за автомобила и са го предупредили за наличие на някакво писмо и да не взема повече фактури за гориво и ремонти. Чака ревизионния акт- там ще е писано.Ако някой счита ,че може да помогне да ми пише на лични  и ще му дам телефона.Ще чакаме развръзката, явно това е първи такъв случай...

Edited by st.videv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...