mountaingoat Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Здравейте колеги, За първи път сме се засилили да вземем нов автомобил, да свалим найлоните и да сме първите, които да пръцнат на новите седалки Макар, че нито ни трябва SUV, нито пък моделът ми е супер любим, мисълта, че може да се сдобием с подобна кола за 30-тина хил. + безплатно газово някакси изпъкна на преден план. Разбрах също, че този автомобил може да се регистрира като товарен, при което годишният му данък да е почти никъв, Въпросът ми е, някой от вас имал ли е проблеми при регистрацията в КАТ? Изобщо има ли някаква хамалогия, възниквали ли са някакви проблеми в това отношение Става въпрос за ФИЗИЧЕСКО ЛИЦЕ. Благодаря ви предварително! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Любомир Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 (edited) Автомобилът се регистрира като товарен. В свидетелството: поле (D) - Товарен / TRUCK поле (J) - N1 Последното е хомологация N1. Повече за хомологация N1 - тук А тук съм коментирал. Отнася се както за физически, така и за юридически лица. Синтезирано - според действащия закон, годишният ти данък е не повече от 30 лева за Hover H5. Мислят промени в законодателството все пак, за това се възползвай докато е време. Edited May 12, 2012 by Любомир Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa4kov Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Моят беше регистриран от дилъра и ми спестиха купища нерви и загуба на време. И познайте на талона пишеше "товарен автомобил" или "truck". Декларирането в общината мина без проблеми. На въпроса "полезен товар" бях написал 600 кг. Регистрирах го на 12.04 т.г. и платих данък 5.14 лв с отстъпката. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mountaingoat Posted May 29, 2012 Author Share Posted May 29, 2012 Мерси за отговорите, днес го поръчахме най-сетне. btw Любо и аз съм от Бс Пачков, интересно как се е наел дилърът да ти го регистрира, или по няква друга причина е бил регистриран вече? Моя не се сетих да го питам за такава работа... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki.A. Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 (edited) Мерси за отговорите, днес го поръчахме най-сетне. btw Любо и аз съм от Бс Пачков, интересно как се е наел дилърът да ти го регистрира, или по няква друга причина е бил регистриран вече? Моя не се сетих да го питам за такава работа... Ми на мен това ми е 4та нова кола верно първата лична!!! Та те всички са били регистрирани от дилъра демек си ги получаваш с номера и талони!! А регистрацията в общната си я правиш сам ,там се плаща данака!!! Аз трябваще да дам парите за данъка и гажданската на лизингодателя за да ги плати той ,щот се води собственик по талон,естествено след значителна такса комисиона за услугата (тука псувам,ама нема начин) Edited May 29, 2012 by Niki.A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa4kov Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Мерси за отговорите, днес го поръчахме най-сетне. btw Любо и аз съм от Бс Пачков, интересно как се е наел дилърът да ти го регистрира, или по няква друга причина е бил регистриран вече? Моя не се сетих да го питам за такава работа... Поздрави за покупката. Мисля, че машинката няма да те разочарова. Регистрацията ми я предложиха като услуга (около 80 лв) като отделно си плащаш разходите по регистрацията (доколкото си спомням 65 лв). За София регистрацията е малък еднодневен ад (в най-добрият случай ти отнема един цял предиобяд). Едва ли за Бургас има голяма разлика. Моят дълър е Митвас. Коректни са. Леко се забави доставката, но това не беше по тяхна вина. Доколкото знам, ховърите ги държат на безмитен склад в Бургас и след като го капарираш (платиш на цяло) ти го обмитяват и му плащат ДДС-то. Предполагам, че при теб доставката ще стане бързо. По отношение на застраховка: Дилърът имаше изгодни оферти от застрахователни компании. Пълно автокаско+гражданска ми излезе малко над 1500 лв, което си е една доста добра цена. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss1 Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Колеги,да споделя моят горчив опит с H5,внос от Италия,произведен 2011 ,126к.с.По документи не е регистриран като товарен и при регистрация в КАТ се вземат данните от италианския талон.При посещение на данъчното ,се оказа ,че данъка е "скромните" 286,44лв като не се ползват никакви облекчения за катализатор или евро норма защото надхвърля 100 к.с.Така ще е докато стане на 5 години,след това данъка става по малък тъй като се променя коефициента за изчисление,но никога няма да стане 6 лв като на товарен H5.Хубаво е да се регистрират автомобилите като товарни за да се избегне това излишно плащане и тънкия присмех на данъчния служител,който ми препоръча да си купя един спрей и да си очертая 1 кв.м. от площада на града,тъй като с този данък съм щял да си го платя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 В големия талон пише ли,че е товарен автомобил ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss1 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 (edited) Не ,не пише,ако пишеше щях да избегна големия данък.Който се минал-минал ,споделям да не се набутат и други колеги. Edited February 28, 2015 by kriss1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Ако си пазиш фактурата от Италия,можеш да отидеш в КАТ и да питаш защо е регистриран като лек автомобил след като не е такъв ! Разбира се там веднага ще ти кажат да отидеш на технотест ,да имаш нужните прегради вътре ,да махаш седалките ...Общо взето си прав "кой минал-минал " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriss1 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Да колега,точно такъв бе отговора в КАТ още при регистрацията,да мина на Технотест и трябва да нямам задните седалки и да имам преграда.Гледам ,че някой Ховъри имат заводски ,но моя няма .Вече съм претръпнал ,не ми се занимава с бюрокрация и дребни чиновници които си мислят ,че са велики.Ще си я карам така и ще си плащам за тарикатлъка ,но както вече казах надявам се други да не се минат като мен след като прочетат за какви пари става въпрос.Далеч съм от мисълта ,че не са прочели в началото обяснението за обозначенията в талона ,но друго го като се говори в пари. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 (edited) Много добре са ми познати тия данъци..още плащам на миналата кола хиляди левове :Д Като я купих беше към 460лв,на следващата година стана 244 ...след 3 години ще стане 164 ако все още се кара... Важното е да ти доставя удоволствие джипката ,това мисля че е най-важното ! Edited March 1, 2015 by E100imenoff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Аз не разбирам, какъв е проблема. Единствените товарни Ховър-и, са тези от българския завод (доставени). Тук говорим за италиянка, тоест ще плащаш колкото всеки друг внесен от чужбина. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Аз съм с италянски и е регистриран като товарен...Проблема на колегата е ,че в КАТ са го преебали и са го регистрирали като лек ...разликата е ~250лв ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boyko23 Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Никой не го е ...... Колата винаги е била пътническа и хората в КАТ нямат общо с това. Там работят с документи! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Аз разбрах,че му е била с N1 хомологация,явно не е ...но все пак има вариант да се мине като товарен,както и да е...Тук няма да промениме данните в талона на колегата ,нито размера на данъка му Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Днес и аз се разходих да платя данъка ..Малко ме удрусаха с 1лв такса в EASYPAY, но ще го преживея някак си ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelev_48 Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 То, хубаво е този малък данък, ама след 10-тата година май се ходи два пъти годишно на технически прагледи. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.genov Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 Ами ако се сметне, че и до 5-тата година се ходи всяка година на преглед а не на 3-та и 5-та а там са си едни 40лв. Иначе данъка за товарен е наистина смешен, някъде под 9 лева на година. Аз не смятам моя H6 да го карам повече от 6 години особенно ако някой дистрибутор се сети да предложи обратно изкупуване. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted August 31, 2015 Share Posted August 31, 2015 По-добре 2х50 + 7.40 = 107.40 ,отколкото 1х50 + 202.50 = 252.40 .145лв у джоба Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelev_48 Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Днес минах на ГТП и платих 58 лв. като N1 товарен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki.A. Posted September 2, 2015 Share Posted September 2, 2015 Почти нормално, около тази сума се въртат цените зависи в кой сервис се ориентираш. Ние платихме 48лв за Hover-a , а за голф 4 43лв и то защото преглеждаха и газовата бутилка и взеха допълнително. Но ГТП няма нищо общо с данак МПС него тряба да си го платиш отделно!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni Stoimenoff Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 Моя ГТП е "безплатен".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.