Pepo Публикувано 10 Март, 2012 Share Публикувано 10 Март, 2012 Здравейте колеги, Вчера вечерта си се мотаех по сайтовете на разни производители и попаднах на http://www.dodge.com/en/2012/challenger/ , което ме накара да се замисля, какво всъщност трябва да се плати като ДДС, акциз, мито или др. за да дойде машината и да се регистрира в България. Така и не можах да намеря официален сайт на Додж за България, дано да не съм го пропуснал. Проверих все пак и другите мускулести американци, Chevy Camaro и Ford Mustang, които също вървят в този ценови диапазон. Ta въпросът ми е: има ли някой запознат тук, който да може да даде информация за вноса на нова кола от Хамерика? Поздрави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mir4o68 Отговорено 10 Март, 2012 Share Отговорено 10 Март, 2012 Точен и коректен отговор ще получиш в най близката митническа служба. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepo Отговорено 10 Март, 2012 Автор Share Отговорено 10 Март, 2012 От не малкия си опит и контакт със служба митници, мога да споделя, че последното нещо, което ще получа от тях, е информация Да не забравяме, че българската администрация е една от най-услужливите Точно затова пиша във форума, където може да има някой, минал през подобно нещо да сподели мъките и неволите като човек Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobonikolov Отговорено 11 Март, 2012 Share Отговорено 11 Март, 2012 Аз не съм минал по този път,но съм имал контакти с хора,внесли коли от САЩ.На първо място по разход ти идва доставката.Наемането на един контейнер за автомобила ще излезе в порядъка от 1000 до 4000 долара.След това е ключовият момент.Ако ти доставят колата на Митница Варна с кораба най-вероятно ще се наложи да платиш ДДС върху сумата на автомобила.Прибавяш още 20 % към сумата.На следващо място идва акциза за мощността на двигателя.По закон,коли които са внесени от страни,които не са членки на ЕС подлежат на облагане с акциз за мощността на двигателя ако е над 163 конски сили.Последно акцизът беше 40 лева на конска сила,но сега не знам дали не е променен.С акциз се облага цялата мощност а не само разликата между мощността на автомобила и 163-те конски сили.Това ще ти донесе най-малко още около 8-9000 лева разход.След като уредиш всичко по митниците трябва да закараш автомобила на Технотест за да получи сертификат за съответствие с евростандартите.Очаквай обаче много забележки от технотеста,защото като цяло стандартите за автомобилите в САЩ са много различни от европейските.Най-добър пример за забележки са задните стопове.В една не малка част от автомобилите в САЩ лампите на фаровете,мигачите и светлините за заден ход се монтират под едно цяло червено стъкло.Тук в България трябва това нещо да се оправя.И докато например при един МЛ можеш да смениш стоповете с европейски,то това би било много по-трудно да се направи с Чаланджър,за който имам някакви спомени,че е направен по точно споменатия начин.Възможно е да има и много други забележки по автомобила,които трябва да се отстраняват за да получи заветния сертификат и да те пратят в КАТ за регистрация.Общо взето това е пътя за доставка.Сам си прецени дали имаш възможност да заделиш такива пари и нерви за такъв автомобил.Ако да-действай :-) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitibaldi Отговорено 11 Март, 2012 Share Отговорено 11 Март, 2012 аз съм виждал доста мускулести коли от новите версии с БГ регистрации. на додж вносител е БАЛКАН СТАР. там най-добре ще те упътят към начина на закупуване Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepo Отговорено 11 Март, 2012 Автор Share Отговорено 11 Март, 2012 (Редактирано) Благодаря колеги Да не ви подвеждам, че съм се засилил да си купувам такава машина, просто ми беше интересно какви всъщност са процедурите и цените П.П. Току що един приятел ми прати линк за подобни Online изчисления, http://www.motobidia.com/customscalculator.asp ето го, дано да е полезен на някой ! Редактирано 11 Март, 2012 от Pepo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 12 Март, 2012 Share Отговорено 12 Март, 2012 От 2010та година насам НЯМА акциз за мощността на коли внос извън ЕС. Това беше прието за целия ЕС, което спестява доста сериозна част от разходите по автомобила. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 12 Март, 2012 Share Отговорено 12 Март, 2012 Ама пък има мито,съответно и ДДС на това мито...за съжаление. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobonikolov Отговорено 12 Март, 2012 Share Отговорено 12 Март, 2012 (Редактирано) Да не съм разбрал,че акциза е отпаднал,но пък митото и ДДС-то пак ще докарат към 9000 лева разход :-) Редактирано 12 Март, 2012 от bobonikolov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 13 Март, 2012 Share Отговорено 13 Март, 2012 Митото е 10% върху цената, с ДДС-то стават 1/3, с което пак много коли излизат по-изгодно, особено ако се взема автомобил на 1 година, върнат от лизинг, каран малко. Честно казано най-големия проблем е свързан с Технотест. Японските коли като цяло са доста съвместими с евро изискванията, а Щатите са най-големия пазар за японски коли. Американските автомобили си държат на традициите и тамошните модели не се съобразяват с изискванията на никой друг пазар освен техния, за това и е доста по-сложно с автомобили като въпросния Додж. Другия момент е, че ако вземеш японска кола или европейска кола, повечето части, двигател, трансмисия е вероятно да ги има е европейските модели (трябва да се проверява преди покупка) и ще можеш лесно да я поддържаш. Ако си вземеш Чарджър с 5.7 литра ХЕМИ двигател и се счупи нещо по него, гаранция че свят ще ти се завие да намериш майстор дето да се навие да го прави, отделно с поръчка ще ти идват частите. Да не говорим, че няма да намериш и кой газов инжекцион да му сложи :toothy12: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepo Отговорено 14 Март, 2012 Автор Share Отговорено 14 Март, 2012 Може би удачен вариант е, да се изчака колата да се внесе в друга държава на ЕС и от там да се купи 2ра ръка. Гледах що годе евтини обяви в мобиле.де за подобни американски мускули Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobonikolov Отговорено 16 Март, 2012 Share Отговорено 16 Март, 2012 Митото е 10% върху цената, с ДДС-то стават 1/3, с което пак много коли излизат по-изгодно, особено ако се взема автомобил на 1 година, върнат от лизинг, каран малко. Честно казано най-големия проблем е свързан с Технотест. Японските коли като цяло са доста съвместими с евро изискванията, а Щатите са най-големия пазар за японски коли. Американските автомобили си държат на традициите и тамошните модели не се съобразяват с изискванията на никой друг пазар освен техния, за това и е доста по-сложно с автомобили като въпросния Додж. Другия момент е, че ако вземеш японска кола или европейска кола, повечето части, двигател, трансмисия е вероятно да ги има е европейските модели (трябва да се проверява преди покупка) и ще можеш лесно да я поддържаш. Ако си вземеш Чарджър с 5.7 литра ХЕМИ двигател и се счупи нещо по него, гаранция че свят ще ти се завие да намериш майстор дето да се навие да го прави, отделно с поръчка ще ти идват частите. Да не говорим, че няма да намериш и кой газов инжекцион да му сложи :toothy12: За какво ще му е газово.При последната генерация на Хеми двигателя на Крайслер са монтирани соленоиди.Когато двигателят е в ниски обороти соленоидите изключват 4 от 8-те цилиндъра и колата дава с 20 % по нисък разход.То поне да бяха 50 ама американска му работа Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitibaldi Отговорено 16 Март, 2012 Share Отговорено 16 Март, 2012 това с изключването на половината цилиндри и мерцедес го бяха правили 90-те години на 12 цилиндровите автомобили и после се отказаха от него с изказването, че след като човек иска да си купи 6 литров бензинов двигател на кола от най-луксозния сегмент, вероятно това спестяване на гориво в спряло положение няма да го притеснява. интересното е, че сега такава икономия отново е внедрена, но чрез системите stop-start Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Говедо Отговорено 16 Март, 2012 Share Отговорено 16 Март, 2012 Като цяло технологията с изключване на цилиндри си е направо антична. Прадядо ми е имал през 30-те години Фиат на който фабрично (чисто механично разбира се) е било възможно с лостче от купето да бъдат изключени 2 от шестте цилиндъра на двигателя. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepo Отговорено 16 Март, 2012 Автор Share Отговорено 16 Март, 2012 един приятел много обича да казва: колкото повече екстри, толкова повече възможности за ремонти Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marto VM Отговорено 19 Март, 2012 Share Отговорено 19 Март, 2012 само да вметна, че от 2010г. насам Балкан Стар не е предтсавител на Крайслер и Додж, остана само Джийп. изобщо не е трудно да се поддържа американски мускул в Бг, щом се купува такава кола, значи собственика е мераклия, а това значи, и че ще намери точните хора в Бг - а тях ги има Додж-а е страхотен, имах удоволствието да добия лични впечатления от първия такъв в Бг преди няколко години - на собственика на Дарс ауто - Бургас. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepo Отговорено 20 Март, 2012 Автор Share Отговорено 20 Март, 2012 Аз миналата година се качвах в новото Camaro, но аз имам много голяма страст към тея американски колици (мускулите), и от цялото возене нищо не разбрах Просто ми беше толкова кеф, особено като го настъпи малко и като изръмжа едно дебело... Красота Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivand911 Отговорено 30 Май, 2012 Share Отговорено 30 Май, 2012 (Редактирано) Както се спомена вече в mobile.de има всичко. Има нови към 48000-50000 евро. Аз лично никога не бих си взел американска кола. Хора всякакви. За Ауди А6 TDI 4x4 , по бих си помислил ако имам 50000 евро. Редактирано 30 Май, 2012 от ivand911 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 31 Май, 2012 Share Отговорено 31 Май, 2012 Е то си е до вкус вече,но хората които искат да бъдат забелязани,не си купуват Ауди,Мерцедес или БМВ,защото ги карат като жигули вече-под път и над път. Я виж някое Камаро,Мустанг или нещо друго по-екзотично,как всички ще те гледат. По принцип съм огромен фен на Ауди и ВАГ като цяло,но определено бих избрал едно Камаро пред А6...ама може и да е от възрастта Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poroinik Отговорено 31 Май, 2012 Share Отговорено 31 Май, 2012 Ееех, Мустанг! По-красива кола за мен няма. А и не са прекалено скъпи, но трябва да й измислим някаква ГУ, че на бензиностанцията ще е зор Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 31 Май, 2012 Share Отговорено 31 Май, 2012 За атмосферните модели е доста лесно всъщност, общо взето няма проблем да сложиш LPG Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.