Jump to content

Ангажименти по време на лизинг или гаранция


nike69
 Share

Recommended Posts

Здравейте! От скоро започнах да следя темата за Voleеx С10. За мен това е най-приемливата оферта да придобия нов автомобил. В сайта на производителя намерих информация за цени и лизинги. Но освен тази информация за мен има още доста въпроси на които търся отговор. При положение,че автомобилът е на лизинг има доста обвързващи клаузи за които нямам информация. Ето и моите въпроси:

1.Какъв е размерът на пълното каско, което аз трябва да плащам след първата година?

2.Какви задължения ще имам по време на лизинга и гаранцията на автомобила?

- срок на смяна на масло, филтри, евентуални други консумативи

- проверки и донастройки на автомобила, ревизии

- цена на тези услуги във фирмен сервиз, защото цените там не са същите както в сервиз посочен от мен.

За мен това са подводни камъни, които могат много неприятно да ме изненадат при свършен факт.

Edited by nike69
Link to comment
Share on other sites

Знаеш, че всякакви взимания-давания с банки са прецакващи. Личното ми е мнение е, че трябва да се избягват такива неща освен ако наистина не са много наложителни. Имаш доста таксички (регистрация, нотариуси) плюс задължитеното каско (грубо около 700 лв за Волекса). Цялата отговорност за колата обаче е твоя (пример - кражба. ти продължаваш да си погасяваш лизинга докато полицията не я открият и т.н. и ако случайно застрахователя откаже да покрие сумата си мнооого прецакан).

 

Все пак за много хора това е единствения начин. Затова ти препоръчвам ако мислиш сериозно за лизинг да отделиш времето и да прочетеш всички условия по договора, общи условия и т.н.

 

Успех!

Link to comment
Share on other sites

Определено ми допада колата съдейки по нейното представяне, разбира се ще я разгледам и на живо и на тестдрайв. Но...многото изисквания на лизингодателите могат да ме откажат(нямам предвид таксата по самото изплащане, а допълнителните скрити условия), а нямам възможност за плащане в брой. Доста ще поразуча(искам кокретни цени на услуги и задължения по време на лизинга), ще преценя.

Edited by nike69
Link to comment
Share on other sites

Най- добре отиди на тестово каране и там използвай и възможността да разпиташ дилъра за всичко там ще получиш най- точна информация.

Link to comment
Share on other sites

Определено ми допада колата съдейки по нейното представяне, разбира се ще я разгледам и на живо и на тестдрайв. Но...многото изисквания на лизингодателите могат да ме откажат(нямам предвид таксата по самото изплащане, а допълнителните скрити условия), а нямам възможност за плащане в брой. Доста ще поразуча(искам кокретни цени на услуги и задължения по време на лизинга), ще преценя.

Всъщност най-добрия вариант е да вземеш кредит от банка и да закупиш колата с този кеш . Така отпада първоначалната вноска , задължителния застраховател , колата си е твоя и при кражба или щета няма лизинга да ти се меси и да ти извива ръцете . За 16 хил. лв. за 60мес/5 год.. вноската ще бъде 350-360лв. в зависимост от банката.

Link to comment
Share on other sites

Да не бъркаме процент на оскъпяване в/у цялата стойност , който лизинга дебело подчертава и лихвата върху взетата сума.

Конкретно при лизинга имаме 15+5 % общо 20% самоучастие -3200лв. плюс лизинговите такси и застраховки на лизинга и разни други сигурно става 4000лв. и 60х253лв. Реално оскъпяването с лизинг е около 3000лв , което е по ниско от кредит , но както казах колата си е твоя , не плащаш първоначално и в края нищо и си свободен да избираш застраховател и вида застраховка . Въпрос на преценка .

Link to comment
Share on other sites

Друг момент е, че потребителски кредит за сума над 5000лв, се взима много, много по-трудно. Реално там няма застраховано имущество, принадлежащо на банката, което те да вземат в случай, че спреш да плащаш, така че след 2008ма година банките дават кредити само ако си взимал и връщал преди коректно, ако имаш поръчители и висок доход на работа, на която си от дълго време и тн и тн и пак могат да откажат. За сума над 10 000лв бих се изненадал да се намери банка, която да отпусне на човек, който не е взимал кредити и дори за такава сума ще има едно 2-3 месеца мотане.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Така е, банките трудно дават и до 5000 без добро кредитно досие , но може сумата да се отпусне целево като се преведе директно на дилъра ,а колата се върже като обезпечение. В момента има някакво раздвижване в предлагането на кредити пак , защото непрекъснато получавам предложения от банки с ,които съм работил.

Разбира се с кредит е по сложния начин , но най-важния аргумент е ,че колата си става твоя от самото начало . Ето един пример:

На една позната и откраднаха почти нов джип за 60 хил лв. след голямо мотане от близо година застрахователя платил на лизинга , който прибрал парите и я мота още година и като се разбра , че няма намерение да и възстанови колата или парите от първоначалната и последващите вноски тя заведе дело, което се влачи още сума години , е накрая тя спечели да и бъдат възстановени внесените пари , ама се разби от нерви .

Всъщност това у нас това е нещо като на изплащане с елементи на лизинг /това ,че колата не е на твое име/. Истинския лизинг е всъщност каране на вноски като наем без начална и големи такси като имаш опция за закупуване . До като плащаш караш , нямаш възможност - връщаш автомобила и без катаклизми после като искаш пак взимаш . Този вариант се ползва много в щатите . Тука хем плащаш хем не е твоя и за всяко нещо трябва да ги питаш , а на границата показваш куп документи, за някои държави преведени и заверени на техния език.

Link to comment
Share on other sites

Вади ти се разрешително, не е чак брутално количество документи. Специално за ЕС няма никакъв проблем. Последните две години съм ходил десетина пъти сумарно до Гърция, нито веднъж не са ми искали документ на колата, само лична карта и то не всеки път (което не е гаранция, че няма да поискат, но и да поискат не смятам, че е проблем). За Сърбия/Македония например проверяват винаги, най-вече зелената карта, като и там с един лизингов автомобил на колега бяхме ходили - носеше два листа, които са разрешителното му да кара навсякъде и това е. Но да, каквото и да ти трябва свързано с колата, трябва да се свържеш с лизинговата компания.

Link to comment
Share on other sites

мой приятел притежава два лизингови автомобила.

единият към интерлийз, другият към евролийз. интелийз му издадоха документите за каране извън страната за период от една година, докато евролийз за всяко излзиане го караха да ходи там, да плаща за документите и те важаха по 7 дни само или колкото му е текущото излизане. всичко е до политика на фирмата

Link to comment
Share on other sites

В чужбина се кара с пълномощно, издадено на английски език.

На мен ми бяха извадили за целия период на лизинга, но и той беше кратък - 1 година (И Еф Джи)

Иначе оскъпяването през лизинг е най-малко и формалностите са по-малко от кредит.

Минуса е че колата не е фактически твоя и всякакви данъци, застраховки и т.н. се правят от лизингодателя (на мен ми даваха възможност да избирам оферти)

Плюса беше че плащах данък в София, защото в Търново се оказаха най-високите данъци в страната :icon_pale:

Link to comment
Share on other sites

Надявам се скоро и в Шумен да открият представителство на Литекс моторс (поне така обещаха от компанията пред кмета ни). На място ще се поинтересувам относно ангажиментите на лизинга и сервизното гаранционно обслужване

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...