nike69 Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 (edited) Здравейте! От скоро започнах да следя темата за Voleеx С10. За мен това е най-приемливата оферта да придобия нов автомобил. В сайта на производителя намерих информация за цени и лизинги. Но освен тази информация за мен има още доста въпроси на които търся отговор. При положение,че автомобилът е на лизинг има доста обвързващи клаузи за които нямам информация. Ето и моите въпроси: 1.Какъв е размерът на пълното каско, което аз трябва да плащам след първата година? 2.Какви задължения ще имам по време на лизинга и гаранцията на автомобила? - срок на смяна на масло, филтри, евентуални други консумативи - проверки и донастройки на автомобила, ревизии - цена на тези услуги във фирмен сервиз, защото цените там не са същите както в сервиз посочен от мен. За мен това са подводни камъни, които могат много неприятно да ме изненадат при свършен факт. Edited January 20, 2012 by nike69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poroinik Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Знаеш, че всякакви взимания-давания с банки са прецакващи. Личното ми е мнение е, че трябва да се избягват такива неща освен ако наистина не са много наложителни. Имаш доста таксички (регистрация, нотариуси) плюс задължитеното каско (грубо около 700 лв за Волекса). Цялата отговорност за колата обаче е твоя (пример - кражба. ти продължаваш да си погасяваш лизинга докато полицията не я открият и т.н. и ако случайно застрахователя откаже да покрие сумата си мнооого прецакан). Все пак за много хора това е единствения начин. Затова ти препоръчвам ако мислиш сериозно за лизинг да отделиш времето и да прочетеш всички условия по договора, общи условия и т.н. Успех! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nike69 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 (edited) Определено ми допада колата съдейки по нейното представяне, разбира се ще я разгледам и на живо и на тестдрайв. Но...многото изисквания на лизингодателите могат да ме откажат(нямам предвид таксата по самото изплащане, а допълнителните скрити условия), а нямам възможност за плащане в брой. Доста ще поразуча(искам кокретни цени на услуги и задължения по време на лизинга), ще преценя. Edited January 20, 2012 by nike69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlos7ar Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Най- добре отиди на тестово каране и там използвай и възможността да разпиташ дилъра за всичко там ще получиш най- точна информация. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Определено ми допада колата съдейки по нейното представяне, разбира се ще я разгледам и на живо и на тестдрайв. Но...многото изисквания на лизингодателите могат да ме откажат(нямам предвид таксата по самото изплащане, а допълнителните скрити условия), а нямам възможност за плащане в брой. Доста ще поразуча(искам кокретни цени на услуги и задължения по време на лизинга), ще преценя. Всъщност най-добрия вариант е да вземеш кредит от банка и да закупиш колата с този кеш . Така отпада първоначалната вноска , задължителния застраховател , колата си е твоя и при кражба или щета няма лизинга да ти се меси и да ти извива ръцете . За 16 хил. лв. за 60мес/5 год.. вноската ще бъде 350-360лв. в зависимост от банката. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 потребителските кредити са с доста по-висока лихва от лизингите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Да не бъркаме процент на оскъпяване в/у цялата стойност , който лизинга дебело подчертава и лихвата върху взетата сума. Конкретно при лизинга имаме 15+5 % общо 20% самоучастие -3200лв. плюс лизинговите такси и застраховки на лизинга и разни други сигурно става 4000лв. и 60х253лв. Реално оскъпяването с лизинг е около 3000лв , което е по ниско от кредит , но както казах колата си е твоя , не плащаш първоначално и в края нищо и си свободен да избираш застраховател и вида застраховка . Въпрос на преценка . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Може би си прав. Моите наблюдения (без първоначалните такси) са, че лихвата ЗА ЦЕЛИЯ ПЕРИОД Е 15%. при кредитите е около 12% на година. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Друг момент е, че потребителски кредит за сума над 5000лв, се взима много, много по-трудно. Реално там няма застраховано имущество, принадлежащо на банката, което те да вземат в случай, че спреш да плащаш, така че след 2008ма година банките дават кредити само ако си взимал и връщал преди коректно, ако имаш поръчители и висок доход на работа, на която си от дълго време и тн и тн и пак могат да откажат. За сума над 10 000лв бих се изненадал да се намери банка, която да отпусне на човек, който не е взимал кредити и дори за такава сума ще има едно 2-3 месеца мотане. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Така е, банките трудно дават и до 5000 без добро кредитно досие , но може сумата да се отпусне целево като се преведе директно на дилъра ,а колата се върже като обезпечение. В момента има някакво раздвижване в предлагането на кредити пак , защото непрекъснато получавам предложения от банки с ,които съм работил. Разбира се с кредит е по сложния начин , но най-важния аргумент е ,че колата си става твоя от самото начало . Ето един пример: На една позната и откраднаха почти нов джип за 60 хил лв. след голямо мотане от близо година застрахователя платил на лизинга , който прибрал парите и я мота още година и като се разбра , че няма намерение да и възстанови колата или парите от първоначалната и последващите вноски тя заведе дело, което се влачи още сума години , е накрая тя спечели да и бъдат възстановени внесените пари , ама се разби от нерви . Всъщност това у нас това е нещо като на изплащане с елементи на лизинг /това ,че колата не е на твое име/. Истинския лизинг е всъщност каране на вноски като наем без начална и големи такси като имаш опция за закупуване . До като плащаш караш , нямаш възможност - връщаш автомобила и без катаклизми после като искаш пак взимаш . Този вариант се ползва много в щатите . Тука хем плащаш хем не е твоя и за всяко нещо трябва да ги питаш , а на границата показваш куп документи, за някои държави преведени и заверени на техния език. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 мен точно това с преминаването на границите ме притеснва, защото доста често ходя до гърция... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Вади ти се разрешително, не е чак брутално количество документи. Специално за ЕС няма никакъв проблем. Последните две години съм ходил десетина пъти сумарно до Гърция, нито веднъж не са ми искали документ на колата, само лична карта и то не всеки път (което не е гаранция, че няма да поискат, но и да поискат не смятам, че е проблем). За Сърбия/Македония например проверяват винаги, най-вече зелената карта, като и там с един лизингов автомобил на колега бяхме ходили - носеше два листа, които са разрешителното му да кара навсякъде и това е. Но да, каквото и да ти трябва свързано с колата, трябва да се свържеш с лизинговата компания. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fitibaldi Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 мой приятел притежава два лизингови автомобила. единият към интерлийз, другият към евролийз. интелийз му издадоха документите за каране извън страната за период от една година, докато евролийз за всяко излзиане го караха да ходи там, да плаща за документите и те важаха по 7 дни само или колкото му е текущото излизане. всичко е до политика на фирмата Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
muf Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 В чужбина се кара с пълномощно, издадено на английски език. На мен ми бяха извадили за целия период на лизинга, но и той беше кратък - 1 година (И Еф Джи) Иначе оскъпяването през лизинг е най-малко и формалностите са по-малко от кредит. Минуса е че колата не е фактически твоя и всякакви данъци, застраховки и т.н. се правят от лизингодателя (на мен ми даваха възможност да избирам оферти) Плюса беше че плащах данък в София, защото в Търново се оказаха най-високите данъци в страната Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nike69 Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Надявам се скоро и в Шумен да открият представителство на Литекс моторс (поне така обещаха от компанията пред кмета ни). На място ще се поинтересувам относно ангажиментите на лизинга и сервизното гаранционно обслужване Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.