Jump to content

Покупка на Hover CUV вече взех да се отказвам...


lakatnika
 Share

Recommended Posts

Привет колеги,от две седмици усилено чета форума поради това че от доста време се заглеждам по тези Джипове

Малко предистория,...от 3-4 години карам Киа Спортидж -99г./2.0/130к./газ-бензин/. Много съм си доволен от Кияка но няма почти никакъв багажник...

За тричленно семейство си е малък...и вече много ми дотегна,пътуваме много и въпреки че имам авто бокс 450литра на тавана взе да ми малее много.

Попрочетох патилата ви оттук оттам и оставам с впечатлението че всички Ховъри /от Италия/ идват с няколко основни проблема:

-двг.за ремонт-смяна гарнитура и пр./поради лошо охлаждане на 4ти цилиндър от газовата?/

-проблем на газовата помпа-/смяна на газ.бутилка с помпата?/

-залключен комп.на газта/смяна с нов?/

-вият им скоростите/от някакво лагерче на вала преди ск.кутия/...

Разяснете малко и кажете как стоят нещата,инак джипа много ми харесва,бих взел такъв с 2та лоста 4x4/искам бързи и бавни когато ми потрябват/.

Извинявам се ако съм засегнал някой.

Link to comment
Share on other sites

Всичко зависи от това за какво искаш да го използваш и какъв бюджет си отделил.

1.Двигателя е с голям ресурс , а лошото охлаждане на 4 цилиндър няма нищо общо с газовата уредба.

Това си е конструктивен "проблем" и не е задължително да е издухана гарнитурата.

Когато купуваш гледаш маркучите на водната система да не са "камък" и дали капачката на радиатора не е магерена -другото е късмет.

Правиш така нареченото разтоварване за двадесетина лева и си решил "проблема".

2.При течната фаза помпата е сменяем елемент на определени километри.

Откъдето и да го купиш нямаш гаранция , че няма да те предаде след 5 или 50 000км.

Масово вноса са с нормален газов инжекцион , а не течна фаза и особено модела към който си се насочил с двата лоста.

3.На всички коли влезли от Италия газ/бензин без значение на модел и година комповете са заключени.

Ако ти прави проблем се сменя компа + окабеляването му /ако не намериш същия или не може да се разкодира/отвори/.

БРЦ ги отключват в Пловдив според данни от колеги.

4.Кутията има 'сух" лагер на първичния вал който се сменя при всяка смяна на съединител,но това не е проблема.Такъв лагер има и при кутиите на доста реномирани марки.

Така нареченото виене се оказва , че в повечето случаи е в самата кутия от лагерите/в добрия вариант/ или нарушена циментация на вала/както беше при мен/.

Това е в следствие на скъсан маншон на скоростния лос и най-вече от липсата на правилно обслужване.Попадат боклуци и става рашпила.Ако има и липса на масло от теч на семеринга в опашката - честито.

5. С лост или без лост и двата варианта имат 4Н и 4L.

Да речем че е леко своенравен откъм включването когато е с повече електроника , но и там проблема е решим.

6.Като добавка от мен гледай да няма ръжда , че няма отърваване ако е тръгнала веднъж и да е с текстилен салон ако е възможно.

Всичко останало по горе изброено е бял кахър.

Части бол и то на добри цени. 

Успех!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на отзовалите се.

Макар и два отговора и почти 60 прегледа на темата,те бяха ползотворни!

-а за 4x4 с електронно включване да попитам,там как стоят нещата,какво отказва и се ревизира най често за да е ок,системата?

-този джип с колко катализатора е? 1 или 2...там проблеми дава ли,някой да ги е премахнал?,и търпи ли тази процедура.

Питам защото при Киата съм с един и се запуши до такава степен че се наложи за бъде избит от гърнето,сега върви и пее,преди беше като "спънат кон"

тука при вас има ли такъв вариант? или ламбда сондите са 2 и е проблем?

Link to comment
Share on other sites

За 4х4 с електронното включване:

Всъщност е на 2 нива:

1- предна лява полуоска е разделена на две и чрез елекетрически мотор една виличка бута муфа която зацепва двете половини на полуоската. Основния проблем с този агрегат е свързан с една буферна гумичка която като се скъса дава лъжливи сигнали и не включва. Лекува се лесно чрез хъбове. Същата технология се ползва на новия вранглер JL. 

2 - електромотор завърта раздатката в позиция 2H, 4H или 4L - там основния проблем който се наблюдава е с датчика за скорост на кардана - за да се включи 4Л колата иска да не си в движение, ако датчика се прецака дава лъжливи данни и не се включва. 

Електрониката на предния мотор е по-кекавия детайл и по-лесно се оправя. Аз лично на моя махнах електромотора от раздатката и в момента майсторя вариант да я включвам ръчно от купето.

Има много много изписано и по двете теми в руските форуми, но и в този вече почна да се събира бая :)

Като цяло колата е много добър вариант за парите си, но зависи за какво ще го ползваш. Ако е за офроуд, има по-добри и здрави джипове с два цели моста. Ако е за шосе и чат пат някоя полянка, мисля че за тези пари няма еквивалент цена-качество-година на производство.

 

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

Катализатора е един , а сондите могат да са две или една в зависимост от изпълнението т.е. има ги в двата варианта.

Мисля , ще в програмата на Ники Аврамов имаше опция да не ги следи или поне да не следи втората така ,че и това с катализатора е решено.

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, Krasimirr написа:

Катализатора е един , а сондите могат да са две или една в зависимост от изпълнението т.е. има ги в двата варианта.

Мисля , ще в програмата на Ники Аврамов имаше опция да не ги следи или поне да не следи втората така ,че и това с катализатора е решено.

-а кой е Ники Аврамов???

Link to comment
Share on other sites

Преди 4 часа, vencibull написа:

Ники има ли ник тука между другото, че искам да го проверя дали може да разчете дизела неговата програмка

Niki.A. това му е ника

Link to comment
Share on other sites

Другари,я кажете тука за централната конзола има различни панели,а пише че и 2та са 2009г.?

И на единия копчетата за4х4 са до ск.лост а на другия къде?...

Screenshot_20190827-233217.png

Screenshot_20190827-233329.png

Link to comment
Share on other sites

Така са си конзолите, ама втората "джипка" е само на задно 😂 

Отваряй си очите, а не вярвай на писаници и думи на джамбази.

Кое те кара да се отказваш?

Edited by nork
Link to comment
Share on other sites

Преди 11 часа, nork написа:

Така са си конзолите, ама втората "джипка" е само на задно 😂 

Отваряй си очите, а не вярвай на писаници и думи на джамбази.

Кое те кара да се отказваш?

Благодаря за съветите и на двама ви.

На въпроса ти за отказването...

....и аз не знам, тормози ме това че искам да продам здрав,работещ и верен кон/но поутеснял за багаж/,но при него не съм се сблъсквал с никакви сериозни ремонти по ДВГ.,(и всичко е на Късмет де),а като чета тука за ремонти по скоростите(на вала с лагерчето),на ДВГ.то-за глави и гарнитури,тоя 4ти цил. и т.н....и страх ме хваща...Но все пак ми се иска тоя камион😁, достатъчно ми е влезнал под кожата.

Всичко ще е късмет...като с жените

/хаха/

 

Link to comment
Share on other sites

Няма се плашиш, няма "идеално" здрава кола/джип 😁 всичко е на късмет и колко ти се занимава. Другото перо е подръжката, а тук е елементарна и евтина

Link to comment
Share on other sites

преди 24 минути, nork написа:

Няма се плашиш, няма "идеално" здрава кола/джип 😁 всичко е на късмет и колко ти се занимава. Другото перо е подръжката, а тук е елементарна и евтина

😂🤣,Ми я кажи, газовата бутилка на всички ли е отдолу?не гние ли там...на колко време се сменя,ти твоята сменял ли си?

 

Link to comment
Share on other sites

Да ме извинявате ама ще питам квото се сетя.

За ангренажната група,колко ремъка и колко ролки са,...

На 90хил. ли се сменя?

Водната помпа и тя ли от там се върти/сменя/?

 

Link to comment
Share on other sites

Нямам представа дали гние, по книга се сменя на 10г. Аз лично смятам скоро да сменя моята! Ремъците са 2, ролки, водна помпа и обтегач се сменят накуп на 90к. 3 пистови ремъка имаш и отвън.

Link to comment
Share on other sites

Няма значение къде са копчетата и дали са копчета - в различните години са на различни места.

Сещам се за три места на първо четене + ръчното.

Колегата ти е казал "да си отваряш очите и да не вярваш на джамбазите".

Лягаш отдолу и гледаш, достатъчно висока е и става без канал/повдигач ако си мераклия.

Търсиш два кардана т.е. един свързан със задния мост и един свързан с предния мост посредством раздатката на кутията. 

И това се отнася за всяко возило 4Х4 което не е с виско.

Edited by Krasimirr
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

За добро или за лошо и при мен има развитие,за 3 дена (на обява) успях да си продам джипката и се надявам скоро да съм един от Вас!

Оглеждам и се облизвам усилено за една H3 ка...,но късмета ще си покаже...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...