koko99 Публикувано 23 Декември, 2015 Share Публикувано 23 Декември, 2015 Здравейте на всички и весело посрещане на предстоящите празници. Сега по темата. Бях се зарекъл да не пиша повече и да приемам търпеливо капризите на автомобила - C10, но отказа на специалистите от Литекс да изключат този рекламен трик - "Изпрати ме до вкъщи" вече ми идва в повече. C10 е малка, предимно градска кола, която основно се кара на къси отсечки - от дома до магазина, до фризьорския салон, до кафето и пак до дома ... /някои я ползват и за основен автомобил в семейството и бизнес, на дълги отсечки, но това не е предназначението и/. Всички автомобили използвани в режим старт-стоп-старт през 2-3 километра имат проблем с акумулатора и възстановяването на загубената при старта енергия. На фона на всичките работещи след старта консуматори на енергия, да нямаш опция да изключиш абсолютна безсмисленото включване на светлините след загасването на двигателя е нещо средно между некомпетентност и мързел, а оправданиeto че китайците не позволяват и автомобилът ще изгуби гаранция звучи смешно и жалко ... Някак си ще се опитам да продължа да търпя тези идиотщини още 2 години до изтичане на лизинговият период, но определено до сега не съм казал добра дума за марката, модела и обслужването на този автомобил сред колеги и познати ... Защо пиша всичко това? Да, ясно ми е, че нито тук ще ми помогнат, нито от фирмата ще се трогнат, но когато аз избирах нов автомобил ми се искаше да има малко повече реални отзиви за да мога да направя аргументиран избор. Сега автомобилът е оборудван с кабели за подаване на напрежение от външен акумулатор, автоматично зарядно устройство, 8 метров удължител за напрежение до автомобила и съпругата е преминала пълен курс по автомобилни електрически инсталации и обслужване на акумулатори, реалните ползи от това да си собственик на C10. Благодаря Ви Литекс, имаше все-пак някаква полза от покупката. Още веднъж, Весели празници на всички. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gss Отговорено 1 Януари, 2016 Share Отговорено 1 Януари, 2016 Честита Нова Година! Аз лично ,колега те разбирам! Разбирам много повече от това ,което си написал. Проблеми колкото искаш не само при теб! Те не идват само от нескопосания автомобил ,но основно от качеството на сервизната поддръжка. Не е нормално за едно и също нещо да се ходи в сервиз по 3-4 пъти в рамките на седмица. Не би трябвало да се чака за доставка на част на гаранционен автомобил 4-5 месеца. Какво ли ни чака ,когато тези превозни средства излязат от гаранция? И не разбирам защо сме много активни ,когато трябва да се похвалим и да се скрием ,когато има проблем с нашия автомобил!? Май "гордите" собственици във форума ,вече не се гордеят толкова. А новите ще стават все по-малко. Нещата вървят на зле..... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko99 Отговорено 5 Януари, 2016 Автор Share Отговорено 5 Януари, 2016 Честита Нова Година на всички! Не че нещо се оплаквам, но колата е карана последно на 30.12.2015, а днес 5.01.2016 акумулаторът е умрял и даже не прави опит да превърти стартера ... Съпругата се обади, че вече е разпънала кабеляците и е включила зарядното. Акумулаторът е Варта - успях да ги накарам да сменят оригиналното китайче още първата зима, но явно и това не помага - акумулатора е реално на 1 година ... Няколко пъти са идвали от сервиза да дават ток на съпругата да запали, Няколко пъти е вкарвана колата в сервиза и отговорът е един и същ - всичко е нормално. На обявеният телефон на сайта на Литекс мрънкат и не казват нищо ... и как с тази кола да тръгнеш на някъде ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelev_48 Отговорено 2 Февруари, 2016 Share Отговорено 2 Февруари, 2016 Колега, примери дали нещо ти черпи ток при изключени напълно консуматори. Изключи плюса на акум. и след 3 дни опитай да запалиш, ако запали значи нещо ти смуче ток(аларма,някоя лампа, радио), ако не запали значи е акумулатора дал фира. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valery Отговорено 2 Февруари, 2016 Share Отговорено 2 Февруари, 2016 Аз карам 4 година с оригиналния китайски акумулатор. Дори тази зима имах леки опасения заради ниските температури, но всеки път палеше без проблем. Съвета на Желев е смислен. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 4 Февруари, 2016 Share Отговорено 4 Февруари, 2016 И аз подозирам утечка, за няколко дни няма как от "палеща" кола да е на нула, дори да не завърти. Аз подозирам някоя светеща крушка - или над задните седалки, или в жабка или подобно. Виж в нета как се измерва изразходван ток с обикновен китайски мултицет от 10лв. Трябва да откачиш едната клема и да измерваш какъв ток протича през мултицета - настрой го да измерва ток - 10А. Алармата и неща като часовник и прочее е нормално да консумират под 50ма (20-40 по-скоро). Ако консумацията надхвърля 0.05А, следва да започнеш да вадиш бушони докато откриеш поне в коя верига е... Но, за да не остане почти никакъв ток за няма и седмица ще е доста повече от 0.05А. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko99 Отговорено 13 Февруари, 2016 Автор Share Отговорено 13 Февруари, 2016 (Редактирано) Благодаря за предложенията. Мъката ми беше, че не може да се изключи една функция която, съпоставима спрямо основното предназначение на автомобила - малка градска кола за къси отсечки е излишна, вредна и непотребна. На някой някога да му е свършила работа тази "екстра"? В първият пост писах, че като запалиш колата, пуснеш фаровете, пуснеш вентилацията минеш 900 метра, изгасиш колата и тази процедура я направиш 5-6 пъти днес вечерта си финиширал с по-малко енергия в акумулатора от сутринта независимо с каква марка малилотржка си. И тук паленето на фаровете при всяко гасене е още един пирон в ковчега ... А всички които карат дълго с оригиналният акумулатор и нямат проблеми предполагам, че ползват колата постоянно и на дълги отсечки, което дава възможност акумулаторът постоянно да дозареди изгубената при палене енергия. Нормално е при различни режими на употреба, колата да има различно поведение на електрическата система. А колата наистина тегли отнякъде ток, /това и е другият проблем/ но не постоянно - вкарвах я няколко пъти в сервиз и аз измервах /имам познания как се работи с мултицет, а с мултицет от 10 лева не бих работил .../. Едното от съмненията ми беше механизма на ключалката на задната врата - свалихме лампата в багажника, но пак го направи след 3 седмици ... за жабката не бях се стил - ще откача и тази лампа. Редактирано 13 Февруари, 2016 от koko99 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Весислав Кангов Отговорено 13 Февруари, 2016 Share Отговорено 13 Февруари, 2016 При мен тази функция на Ховър 5 е изключително удобна, осветлението на паркинга е с датчици и гасне бързо но колата ми осветява много добре, с оригиналния акумулатор съм и нямам ядове. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.