Jump to content

Подобрения на Hover за по-добра проходимост


Recommended Posts

Здравейте!

 

Поради предназначението на Great Wall Hover H5 като SUV с повишена проходимост, ме интересуват някои възможности за подобряване на тази проходимост със сравнително лесни и достъпни методи, като повечето от тях не би трябвало да нарушават и гаранцията.

  • Максимален размер на гумите, които се събират, без да се налага "повдигане" или рязане

По този въпрос ме интересува какъв е заводския размер гуми, с който се предлага джипа, и естествено кой е най-големия размер гуми, които се събират без да се пипа нещо по окачване, да се режат ламарини и т.н., за да се запази гаранционната поддръжка.

 

По-големия размер гуми дава възможност да се преодоляват още няколко сантиметра без да опре отдолу. Също така се увеличава и самата височина на гумата (като слой над джантата) и ще може да се карат на по-ниско налягане, което при една по-разкаляна обстановка, може да е от голямо значение. Също така по-дебелия слой отдалечава джантата и от нормалните дупки по асфалта, които са ужасно досадни.

 

Например на моята фронтера щатния размер е 225/75/15 (или 28" обща височина на гумата с джантата), но реално събира 265/75/15 (или 31"/10.5"/15") и разликата в диаметрите е 60мм (или 30мм повече гума и въздух по радиус).

 

Разбира се всичко това води и до леко увеличен разход на гориво, както и показанията на километража ще се различават.

  • Смяна на джантите с по-малък размер, например 15" или 16"

Тук във форума беше писано, че заводските джанти на Hover-а са 17" (7j ET38, 6/139.7), което води до по-малък слой гума от джантата до земята. По горните съображения за максимален размер на гуми, би било хубаво да може и да се сменят самите джанти с такива с размер 15" или 16". Според информация от друг форум, на Steed-a станали без проблем джанти от фронтера 16", което директно дава възможност за закупуване на такъв размер и ползването на доста по-разпространени гуми за кал (mud terrain), които за 17" или ги няма, или цената им е безобразна.

 

 

Също така в темата на Reekardo за неговия Steed (Wingle), той пише, че е минал на 16" джанти и на общо 32" високи гуми, но се е наложило рязане...

 

При някои автомобили е невъзможно смяната на джанти с по-малки, тъй като опират спирачните дискове и апарати, но дали е така при Hover-а? И ако може, другият въпрос е дали Литекс Моторс не може да предлага джиповете срещу различна сума с такива по-малки джанти (и сток гуми). Например "offroad" вариант на новите Jeep Grand Cherokee имат "ъпгрейд" от 20" на 18" джанти съвсем официално.

  • Повдигане на джипа

Пак от темата на Reekardo за неговия пикап, той е писал, че го е "повдигнал" с помощта на навиване на торсионите отпред. За отзад не успях да видя как го е повдигнал, но е вероятно да има подложки на амортисьорите. По подобен начин се повдига и фронтерата, тъй като GW Hover, GW Steed, Opel Frontera, Opel Campo (пикапа) са един вид роднини, тъй като произхождат от джиповете и пикапите на Isuzu и конструктувно са много близки.

 

 

Тук определено гаранцията би отпаднала, защото това са си промени по конструкцията. Но това не пречи да се направи, когато гаранцията вече е изтекла. Пет сантиметра отгоре не са много, но не са и малко при забиване в някой коловоз на път за някой язовир или просто до някоя хубава полянка :) А и при асфалтовия офроуд ще са от полза :toothy12:

  • Подмяна на заводския заден диференциал, който е отворен, с такъв с някаква блокировка - частична или пълна

Hover и Steed ги монтират с отворен заден диференциал, което при каране на асфалт не е проблем, но при други условия може да създаде само неудобства и продължително буксуване (обикновено водещо до помощ от приятел или от дълга разходка за трактор).

 

 

В няколко руски клипчета се показва Hover, при който задния диференциал е сменен със самоблокиращ (поне така го разбирам) се такъв torsen диференциал. При доста джипове се ползват LSD (limited slip differential - диференциал с ограничено приплъзване). Има и такива с пълно блокиране на задния диференциал - фабрично вградена блокировка или допълнителна от външни производители.

 

Лично мен ме интересува варианта със самоблокиращите се диференциали, поради по-високата (??) цена на 100% блокажите. И естествено дали от Литекс Моторс могат да съдействат с доставка и поставяне на такъв диференциал, като гаранцията на машините се запазва. Дори може да се произвеждат джипове и пикапи с такива диференциали и така да не се оскъпява прекалено целия продукт, но за сега това е само в сферата на мечтите :)

 

---

Това са нещата, които ме вълнуват малко или много. Зная много добре, че в повечето пъти е въпрос на гуми и на шофьор, но някои малки подобрения не биха пречили на джипа и пикапа, особено ако се запазва гаранционната поддръжка и има реални подобрения (например задния диф).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересени въпроси, на които и аз бих искал да получа отговорите, но се съмнявам някой тук да ги е пробвал тези неща и да може да ти отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото очаквах някой да погледне какъв размер гуми са му сложили :) Предполагам, че малцина са сменили сток гумите, та да има някакви разлики...

 

По данни от нета сток гумите са 245/65/17, което е 30" обща височина на гумата, но се събират и 265/65/17, което е 31" височина, 10.5" ширина на 17" джанта, което си е така да се каже един от удобните размери (31/10.5) за размер на гумите при повечето джипки от 90-те. Съответно няма да има и голямо затормозяване на двигателя, за да ги върти и по асфалт, и по черните пътища.

 

За подмяна или добавяне на самоблокираща се касета на заден (може и преден) диференциал има такива на Quaife като маркови и евентуално OBX (китайско копие на quaife), като цените са сравнително добри - около 600-700$ за марковите и 300-400$ за китайските. Естествено това са цените без доставка до България.

 

Поставянето на такива касети не би трябвало да е проблем, тъй като базата на Hover-а и Steed-а са добрите стари машини от Isuzu и предполагам, че са запазени и в GreatWall като конструкция и размери на диференциалите.

 

Въпросите са ми основно какво може да се направи без да се нарушава гаранцията. Дори за една смяна на гуми с други (от същия размер, просто купени от друго място) при един друг вносител беше отказана гаранция... Относно размера на гумите, би трябвало да го пише в ръководството към джипа и информацията от български собственик или от самите Литекс Моторс би била най-добрата. Да отбележа, че в service manual-а липсва точно табличката с данните за гумите :toothy12:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

peterst - Най-малкото очаквах някой да погледне какъв размер гуми са му сложили :) Предполагам, че малцина са сменили сток гумите, та да има някакви разлики...

 

По данни от нета сток гумите са 245/65/17, което е 30" обща височина на гумата, но се събират и 265/65/17, което е 31" височина, 10.5" ширина на 17" джанта, което си е така да се каже един от удобните размери (31/10.5) за размер на гумите при повечето джипки от 90-те. Съответно няма да има и голямо затормозяване на двигателя, за да ги върти и по асфалт, и по черните пътища

 

Размера на джантите с който продават Hover-a са 7jx17-6/139.7 ET 38

Гумите с които идва Hover-a са goodyear с размери 235/65/17

 

 

можеш да разгледаш мойта тема, там съм показал снимки на няколко вида джанти които съм си харесал и има снимка какви гуми можеш да добавиш става много добре ! Но за жалост и те са в Русия както повечето хубави подобрения за Hover-a като стъпенки,брони и др.http://forums.gwm-bg...d0%b5-hover-h5/

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора!

 

Аз от същата тема гледах за размера на джантите, и както е видно в първия пост, съм ги написал данните :) Но за гумите не беше писано нищо, та за това пуснах и съответния въпрос тук.

 

Така излизат 29" сток гуми, при възможност за събиране на 31" (много вероятно без рязане), което си е добро начало за ъпгрейд.

 

Вече самите гуми дали ще са магистралки (т.е. само за асфалт), AT (all terrain) или MT (mud terrain) - това всеки си избира, особено при различни изисквания. Аз си карам с AT гуми, тъй като обикалям по разни черни пътчета, но някой друг, който кара само и единствено по асфалт, би предпочел нещо друго.

 

Един въпрос, който съм пропуснал в началото на темата:

 

На какво налягане се помпят стандартния размер гуми. Намерих някаква информация за 2.3 атмосфери, но пак е най-добре да има информация от първа ръка. Налягането го пише на табелка или на гредата на шофьорската врата, или на капачката на резервоара, а може би и на други места.

 

От този въпрос произлиза и реално въпроса за по-малък размер джанта, където гумата реално ще може да се кара на по-ниско налягане. При мен 31"/10.5"/15" са на 1.7 атмосфери препоръчително, като може да се спаднат и да се карат дори под 1 атмосфера. Ниското налягане помага при много разкалян терен (гумата се разплесква с по-голямо контактно петно), много каменист (гумата обгръща камъка, вместо да се хлъзга по него), при дълбок сняг (по-голямо контактно петно).

 

А специално за джантите - предпочитам 15" и 16" и то железни, но това си е мое лично разбиране, където функционалността е по-важна от красотата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

peterst-На какво налягане се помпят стандартния размер гуми. Намерих някаква информация за 2.3 атмосфери, но пак е най-добре да има информация от първа ръка. Налягането го пише на табелка или на гредата на шофьорската врата, или на капачката на резервоара, а може би и на други места.

 

 

Ами да на толкоз от 2,2 -2,4 атмосвери се препоръчва,ще поглена довечера пак в книшката да не те подведа ,че я четох одавна. А за различните размери и модели гуми изчетох всичко каквото може по форумите и саитовете за продажба,с тея 17" джанти почти никав избор за АТ и МТ гуми няма. Трябва да се слезе на 15" или 16" както си писал, иначе 17" гуми има но много над допостимите параметри с които можеш да замениш без съществена разлика за колата. За мен това 2,2 Атмосвери за наще пътища е твърде малко ,одавна започнах да карам друките ми коли на доста повече макар,че малко по неконфортно вози ,но не изправям толкоз често джанти,някои ще каже ами окачването за 3г и на двете не тропа, на Hover-a определено се осеща ,че иска една идея по високи гуми щот много му е стегнато окачването и много друса. Аз вече се ориентирах към зимни гуми от рода на 265/60/17 което е в допостимите норми!

Редактирано от Niki.A.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....За мен това 2,2 Атмосвери за наще пътища е твърде малко ,одавна започнах да карам друките ми коли на доста повече макар,че малко по неконфортно вози ,но не изправям толкоз често джанти,някои ще каже ами окачването за 3г и на двете не тропа, на Hover-a определено се осеща ,че иска една идея по високи гуми щот много му е стегнато окачването и много друса. Аз вече се ориентирах към зимни гуми от рода на 265/60/17 което е в допостимите норми!

 

По-високо налягане е добре на асфалт - сваля се разхода на гориво, по-кратък спирачен път, по-добра устойчивост в завоите, ииииииии повече друсане... Естествено, че не трябва и да се прекалява, защото тогава гумата се износва по-бързо, увеличава се нестабилността и има по-голяма вероятност от спукване при удар в красивите асфалтови дупки.

 

При по-ниско налягане дебелината на гумата и въздуха (sidewall според някакъв калкулатор) е от значение да обира дупките и усещането е много по-приятно, без да има изобщо допир до джантата. Все пак не караме леки коли. Примерно разликата между 31/10.5 при 15" и 17" джанти е 198.8мм срещу 172.2мм., т.е. имаме 1 инч повече гума и въздух по радиуса, което не е никак малко. Това при еднаква височина на гумата (31").

 

При сток гуми на Hover-а от 29", ще имаме още по-голяма разлика: 152мм гума и въздух до джантата.

 

Да не споменаваме скъпите марки, които продават техните нови модели SUV-ове с 18"+ джанти. Там, за да се задържи гумата в джантата, налягането е много по-високо и минава 3 атмосфери :toothy12:

 

На моята кола на около 0.6-0.8 атмосфери гумата си стои без да излиза от джантата и с колата си се движа, макар по асфалт да е малко неприятно. Но пък и нормалното налягане е 1.7, което е доста по-"меко" от 2.2+

 

Също така джантата ми е със същите параметри, с изключение на диаметъра: 15" 7j 6x139.7, ET не можах да намеря, но мисля, че е същото като на ховера. И ако стават такъв размер джанти, то много добра идея е да се планира купуването на 15-16" джанти и гуми с подходящия размер, а стоковите да се оставят за пред кафето :glasses9:

 

Специално за 17" има по-известните модели АТ и МТ гуми в размер 31/9.5/17 (или 245/70/17), като единствения проблем остават любимите вносители, но аз си държа на по-малкия размер джанта по гореспоменатите причини за слоя и налягането, както и по-голямо разнообразие и наличности в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А всъщност дали някой от закупилите Hover го ползват (или смятат да го ползват) за офроуд? Не за черния път до вилата, не за качване на бордюри при паркиране, а за каране там, където няма път. Май по-скоро се ползва за градски SUV, което в случая си е леко жалко за машинката. Не за хората, разбира се – вкусове всякакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според клиповете от Русия, там се ползва в доста лоши условия - кал, коловози, пресичания на сравнително дълбоки бродове. И тамошните машини са подготвени за тази си дейност - гуми за кал 31-32", повдигане (натягане на торсиони, слагане на подложки и т.н.), смяна на броня, за да може да се ползва hi-lift jack, монтирани лебедки, допълнителни светлини (в гората е тъмно и страшно и броди какво ли не :) ), подменени диференциали или добавени блокировки .....

 

Разбира се там има и хора, които го ползват само по асфалт, така че тях не ги бъркат моите терзания :D

 

В България обаче хората имат едно по-изкривено разбиране за джиповете. Джипа се ползва предимно за показност и приказките "аз ще го карам 80% по асфалт и 20% офроуд" обикновено значат на 30к км (за година) да има "оффроуд" по 700 метра веднъж месечно до вилата, където всяка лека кола стига без проблеми.... И за всяка драскотинка се почва с едно оплакване...

 

Предполагам, че и тук има хора, които ползват такива машини по предназначение, тъй като това е джип на рама, има си бавни скорости, събира големи гуми, ползва се парт тайм 4х4 система, която се ползва само на хлъзгаво.

 

За първия тип (кафеджийски джипове) едно семейно комби върши по-добра работа - по-голямо пространство и багажник, по-нисък разход на гориво, много по-добри системи за стабилност върху асфалта и не толкова лош просвет. Но пък семейното комби не изглежда агресивно, не предизвиква интерес в другите хора, така че не става :)

 

За втория тип - те още с купуването са прежалили боята, сложили са в крайната цена едни други пари за нови джанти, гуми, лебедки, всякакви доработки, които ще направят колата по-сигурна, за да не ги остави точно когато не трябва.

---

Надявам се в този форум да има повече хора от втория тип, колкото и да е неприятно всички поражения, които могат да се нанесат на една нова кола.

 

За това още едно въпросче: в офертата за Steed има следната опция: "Устойчива на одраскване боя металик, 590 лв.". Защо такава опция липсва при Hover?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да си продължа по темата, тъй като през уикенда направихме една разходка по официални пътища от републиканската пътна мрежа, които за съжаление от години не се поддържат и в момента са си черни пътища и на много места "бивш" асфалт, т.е. само чакъл и камънаци. Маршрута минаваше през гара Бов по черен път край водопада Бовска скакалия, после между селцата към Бракьовци и от там по историческия път към Петрохан. От Петрохан се разходихме и до хижа Ком по стария черен път и надолу по асфалт към Берковица.

 

Естествено от разходката идват някои заключения и нови въпроси

 

1. Големината на слоя гума над джантата има значение. Особено при чакъл и по-големи камънаци, които покриваха основно "черните" пътища. С леко спаднати гуми не беше толкова некомфортно, а и слоя гума и въздух си поеха голяма част от натоварването върху окачването.

 

2. По-голям размер гуми и евентуално повдигането на джипа дават предимство при някои по-сериозни дупки, като така се избягва опирането отдолу. Също така е по-лесно прескачането и на по-големи камъни.

 

3. От Петрохан към Ком има на няколко места, където клоните могат да одраскат боята. Една допълнителна защита на боята би била в голям плюс при такова отъркване и ще спести разправии на собствениците със застрахователите.

 

4. Пътя е изключително лесен, когато е сухо, минава се без проблем само на задно, няма нужда от блокажи и т.н.. Но при дъждец нещата сигурно ще са по-различни. Реално над Петрохан се разминахме с Опел Астра F, а по-късно на по-високото имаше и още една такава :D Ще спомена и една ладичка, която сигурно е видяла повече черни пътища в живота си, от колкото повечето джипки :toothy9:

 

5. Покрай многото камъни и при едно опиране отдолу в някакъв камък и задиране на клон между рамата и степенката, идва следния въпрос:Каква защита имат отдолу Hover и Steed? Има ли подкартерна защита, която при джиповете е доста важна (то при леките коли е още по-важна, че там нещата са доста по-ниско)? За моторчето за 4х4 вече съм гледал снимки, че е изложено на околната среда, така че това е едно от слабите места при джипа и пикапа. Съответното поставяне на такива защити (подкартерна, на моторчето за 4х4, на кормилните щанги) е в рамките на загубване на гаранция, но информация за (не)наличните защити би била полезна на повечето хора да знаят и да не се завират където не трябва :laughing7:

 

Надявам се темата да бъде полезна на притежателите на Hover H5 (а също и на Steed), за да научат за различните възможности на техните машини, както и да се знаят евентуалните проблеми, които могат да възникнат при различни ситуации по или извън пътя. А възможностите за подобрения дават възможност за по-добро преодоляване на такива проблеми, както и за по-голямо удовлетворение при забежки извън пътя из красивите краища на родината ни.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-кратък спирачен път

 

Извинявам се, че малко извън темата но ми стана интересно защо при по- високо налягане спирачният път да е по- малък след като контактната площ е по-малка или аз бъркам и се спира по-бързо, защото силата на натиск към асвалта е по-голяма понеже теглото е разпределено на по-малко пространство ? Не го написах много добре, но предполагам че ще ме разберете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Според мен е интересен въпроса, защото е свързан с разни "дреболии", които се оказват важни при джиповете. За съжаление не съм никакъв специалист, просто ми е интересно да събирам информаация за подобни неща, а и в последно време гледам да си прочитам user manual-а на разните неща, които ползвам :)

 

Под по-ниско налягане имам предвид по-ниско от предписаното, т.е. ако е 2.3 по спецификация, да се кара на 1.5 примерно. Също така при 2.3 атмосфери при пренапомпване на 3+ атмосфери, ефекта е същия - влошено спиране.

 

Самата информация съм я чел някъде из интернет, като имаше и реални тестове за спиране с различни налягания на гумите.

 

При сняг или кал е по-важно гумите да не превъртат и за това по-ниското налягане дава по-голяма контактна повърхност. А и не се кара с висока скорост точно по съображения за сигурност от неконтролируемо хлъзгане на двата тона желязо. Та там е важно да може да се карат гумите със сравнително ниско налягане. А след връщането на асфалта е добре да си се напомпят наново на правилното налягане (тук едно компресорче в багажника върши чудна работа).

 

Правилното налягане е много важно, защото то е предвидено спрямо използваните джанти, препоръчителните размери гуми и най-важното - теглото на автомобила. При неправилно напомпване (по-високо или по-ниско) освен влошаване на спирачния път, почват да се проявяват едни доста скъпи проблеми - гумите почват да се износват повече и се увеличават рисковете от поява на балони, спукване и в един момент се налага закупуването на нови (и сравнително скъпи) гуми за джипа/пикапа.

 

Самото налягане на гумите може да е различно отпред и отзад, като това също трябва да е написано някъде из ръководството и да го има и на лепенка в колата. Например при пълен багажник е необходимо да се компенсира натоварването с по-високо налягане на задните гуми. При мен при кола с 1-2 човека на 4-те гуми налягането е 1.7, докато при натоварена отзад (3-4 човека или някакъв багаж), дават отпред да си е пак 1.7, но отзад вече се вдига на 2.2-2.4 атмосфери според теглото.

 

Не трябва да се забравя, че при 4х4 автомобили (леки коли, джипове, пикапи), трябва да се кара винаги с еднакви гуми - размер и марка и модел. Тук нещата не са като при автомобилите само с предно или само със задно задвижване и една разлика в размерите може да натовари диференциалите и да помогне за ускореното скапване на някои възли в колата - примерно при включено 4х4 и различен размер гуми отпред и отзад разпределителната кутия е по-натоварена от нормално и й се скъсява живота.

 

За това и при смяна на гума, която вече си е заминала (сериозно спукана, пръсната и невъзможност за възстановяване) при по-дълго употребявани гуми се препоръчва смяна на всички гуми с нови, а не само на скапаната, защото това ще доведе до сериозни проблеми по механиката на автомобила. Това е и причината да се кара с правилно налягане на гумите, за да се намали неправилното износване на гумите и да се получат нарушения в целостта им. Както и се препоръчва въртене на гумите по схема предни задни и лява-дясна, като има и схема с включване на резервната гума, за да може всички да се износват еднакво...... Даже в книжките на някои джипове има картинка на самата схема за смяна, която трябва да се извършва на всеки 8-10к км.

 

При пукане на гума и при голямо износване на ползваните гуми и при чисто нова резервна гума също има някои правила как да се смени спуканата гума. За да не се натоварват диференциалите и разпределителната кутия, при part time трябва да се сложат две еднакви по размер гуми отзад, а отпред да се сложи резервната. След това бавничко до най-близкия гумаджия да оправи спуканата, че повредите по механиката струват доста скъпо :angryfire:

 

Надявам се да съм обяснил сравнително разбираемо нещата, които са ме интересували и мен, като голяма част от информацията няма как да я изпитам самостоятелно, но пък друго съм правил лично и то ме наведе на мисълта да пусна като цяло тази тема тук. С предварително намерена информация е много по-лесно да се планира покупката, защото не е само да се брои кеш една кола, но като се добавят комплект джанти и гуми, допълнителни аксесоари и всякакви други допълнителни разходи, то цената става доста по-различна.

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Намери линк, където е обяснено много подробно на български за гумите и налягането,както и много друга информация:

http://tuningzone-bg...ic.php?f=5&t=45

 

Добавено:

Намерих и друг линк (на английски) специално за налягането при офроуд. На снимките се вижда добре как гумата обгръща камъка, както и е добре обяснено за по-ниското налягане:

http://www.4x4tirere...om/airdown.html

 

И едно клипче:

 

И още едно, с реални примери :)

http://www.youtube.com/watch?v=-9UNFgMXSYQ

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото запознат съм с повечето от тези неща просто ми стана интересно твоето твърдение, че при по-високо налягане спирачния път е по-малък. Според мен това може да е така само на сняг и лед и може би кал на асвалт ефекта би бил обратен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак повтарям - под по-високо налягане значи правилното налягане, а не пренапомненото. Аз говоря за доста спаднати гуми (от 1.7 по книжка на 0.8-1 атмосфери при мен), където се получава сериозно плъзгане при спиране на асфалт (точно както е описано по някои тестове, но няма как да го замеря).

 

Не става въпрос да пренапомпам на 3+ атмосфери (те гумите си държат налягането, така че не е в тях проблема) и тогава да спира по-добре, което реално не е така.

 

Думичката е правилно налягане, което е по-високо от това, което се ползва извън пътя (или в случая по-ниското за офроуд е неправилно за асфалтово каране).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо при по- високо налягане спирачният път да е по- малък след като контактната площ е по-малка или аз бъркам и се спира по-бързо, защото силата на натиск към асвалта е по-голяма понеже теглото е разпределено на по-малко пространство?

 

Силата на натиск? Не можеш да изровиш дупка в асфалта, не става дума за това.

 

Спирането зависи от съпротивлението. Съпротивлението зависи от сцеплението. Сцеплението зависи от много неща – контактна площ, настилка, материал на гумата, скорост, тегло, температура... При недонапомпана гума петното на контакт с пътя е по-голямо. Това е едно от нещата, които увеличават сцеплението и съпротивлението.

 

Затова с пренапомпани гуми разходът на гориво е по-малък и движението по инерция е по-дълго. Обратно – при недонапомпани гуми разходът на гориво е по-висок и колата спира по инерция по-бързо. Гумата е по-"залепнала" за пътя. Това последното не винаги е нещо добро – и двете крайности си имат недостатъци. Затова има препоръчителни стойности на напомпване на гумите.

 

Peterst е спец по джипове явно и има предвид точно сравнение на джипките с шосейните коли, като казва, че по-високото налягане дава по-кратък спирачен път. Тоест по-високо налягане в шосейките, сравнено с много по-ниското налягане на големите гуми (с много въздух) на джиповете. Ниското налягане в големите гуми позволява гумата да се "мачка" повече и това пречи на стабилността в завоите на скорост, пречи на рязкото спиране на скорост и пречи на ниския разход – но и трите неща не са нещата, заради които хората си купуват джипове. Защото джип се кара 1) по-бавно от шосейка, 2) спира се по-плавно от шосейка и 3) ясно е, че разходът на джип така и така си е голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че пак става някакво недоразумение покрай това налягане :D

 

Става въпрос за една и съща кола (в случая Hover H5) с едни и същи гуми при различни условия - по асфалтовия път и извън него по кален/каменист/снежен терен.

 

Нормалното налягане е 2.3 атмосфери, за което тук потвърдиха (между 2.2 и 2.4 препоръчително), което се ползва на асфалт.

 

При излизане извън пътя се налага понякога да се спаднат гумите на 1.5-1.8 атмосфери или по-малко. Това е по-ниското налягане, за което говоря. След връщане на асфалт, ако не се напомпят наново гумите на по-високото нормално/препоръчително/правилно налягане, започват проблемите със спирането. Така да се каже, 2.3 в случая е по-голямо от 1.5 и от там му казвам "по-високо" :occasion14:

 

Доуточнявам, защото да не вземе някой да се пребие с колата, че е чел как няк'ъв спец писал по форумите. Хич не съм такъв спец, а просто ми доставя удоволствие да бръмча по такива пътища, но и не обичам да тръгна напълно неподготвен, дори и само теоретически в някои аспекти при шофирането на джип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах въпроса за гумите и спирачния път, по-точно защо не се е разбрало добре в репликите. ;)

 

zlos7ar, нека го направим като игра, за да е по-интересно, ок? ;) Кажи, моля те, какво става при излизане от офроуд терен (да кажем черен път с кал и коловози или нещо подобно) на асфалтово шосе? Как реагира шофьорът на ситуацията и защо?

 

Всъщност ти сигурно знаеш, може би е подобно при ATV-тата... Но нека каже някой човек с Hover. (Ако изобщо има хора с Hover, които да го ползват по предназначението му, като джип с рама.)

 

Еееее, peterst, писали сме едновременно... и ти на практика си дал отговор на викторината ;) Нищо де, важното е да е весело ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да се каже, 2.3 в случая е по-голямо от 1.5 и от там му казвам "по-високо" :occasion14:

а ок :) не съм разбрал какво имаш предвид

и малко по темата : няма ли някой който си е казал "майната им на гаранцията" и си е сменил гумите и окачването ? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и малко по темата : няма ли някой който си е казал "майната им на гаранцията" и си е сменил гумите и окачването ? :D

 

Миналата седмица тръгнах да пиша, но после се отказах. Но ето сега пак моето мнение :)

Reekardo е един от тези, които са направили промени по окачване, смени на гуми, допълнителна обработка и какво ли още не по неговия пикап. До колкото разбрах от неговата тема, той се е отказал и от сервизната смяна на масла и т.н., като го прави някъде другаде по собствена схема. За което аз лично го разбирам, макар и да имам косвени докосвания не до руските дилъри, с които той си има работа, но с български на разни други марки, заради което бих се отказал от дадена гаранция. Разбира се, за българските дилъри специално на Great Wall не мога да кажа нищо, а и писаното в този форум ме кара да си мисля, че те са по-различни (в добра светлина) спрямо неспоменатите други марки :D

 

Разбирам и хората тук, които са спестили левовете, за да си купят нова кола и Great Wall идва като спасение с тези страхотни предложения. Няма значение разни малки недостатъци, за които вече се е писало тук. Но самия процес на спестяване на хиляди левове, или поне на голяма част от цената на колата, няма как човек да се престраши да хвърли гаранцията на майната й. И аз не бих го направил, защото и аз не копая парите от задния двор...

 

И поради горните причини аз зададох въпросите за промени в дадената машина, които не биха нарушили гаранционната поддръжка. Зная много добре, че въпросите с подмяна на части (дори гуми и джанти!), промяна на геометрията на колата, всякакви намеси по диференциали и т.н., биха се считали за грубо нарушение на гаранцията. За това все още очаквам някакъв отговор, макар и неофициален (защото това все пак е интернет форум), от представителите на GreatWall в България (дали от Ловеч или някой дилър/сервиз). Малко технически данни в повече не биха навредили на продажбите. А според мен ще има и по-сериозен интерес от купувачи с някои по-специални изисквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсиш "официален" отговор то си сбъркал адреса. Правилния е: http://www.greatwall.bg/kontakti.html

Този форум тук е направен от Митко (admin), и няма нищо общо с дилърите и производителя. Е, вярно е че от време на време тук пишат и работници в завода и някои от дилърите, но не очаквай от тях да ти дават "официален" отговор точно тук. По-добре се обърни директно към производителя или към някое от представителствата.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрих дъвканото около "официални" отговори и т.н. Последвай съвета на gwfan за връзка с ЛМ или посети някое представителство за отговори на въпросите ти. Ако имаш проблем админ има канал за общуване с ЛМ и предполагам, че може да предаде добре формулирано питане (но да не обещавам от негово име все пак)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз информация официално и от интернет вече имам по почти всички въпроси. Поставих въпросите тук, защото е форум за Great Wall колите и предполагам, че представлява интерес за доста хора. Съответно се надявах и на по-голяма заинтересованост, както и на повече мнения с техническа насоченост най-малкото с просто поглеждане какво пише в ръководството към Hover-а :)

 

Разбирам, че това не е специализиран форум за офроуд, но понеже машините все пак се справят и в това направление, аз няма да спра да се интересувам за Hover-а, а и сега ще се опитам да обясня какво точно имам предвид и защо точно Hover H5

 

0. Нов автомобил. Аз да си сваля найлоните. Тук мисля, че няма нужда от обяснение и защо е най-отгоре изискването ми :)

 

1. Много по-ниска цена спрямо конкурентите. Тук разни повдигнати играчки като Dacia Duster не влизат изобщо в сметките и това си е лично мое виждане. Джип с рама - това е :icon_farao:

 

2. Нов модел, включващ достатъчно екстри - климатроници, камери за задно виждане, парктроници и други видове троници :)

 

3. Голям (дълга база) с газова бутилка извън багажника - събира много повече багаж, което при едно пътешествие е полезно.

 

4. Два вида гориво - газ и бензин = дълга автономност.

 

5. Възможност за поставяне на напречни греди на покрива, за да се ползва покривен багажник или покривна палатка. Без да се нарушава гаранцията :D (при някои коли трябва дупчене, защото си нямат надлъжни греди, а и отвори за тях липсват, а това хич не ми се нрави)

 

6. Слагане на по-големи гуми :toothy12:

 

7. Това важи за всички автомобили, но все пак: аксесоари, улесняващи живота при дълги преходи - зарядни за телефони и батерии, инвертор, хладилник, външен гпс (с нови и пълни карти на България), стойки, поставки и много други полезни джунджурии.

 

След изтичане на гаранцията или при влошаване на поддръжката в гаранционния срок - преминаване към други сервизи и съответно слагане на самоблокиращи касети в двата диференциала, лебедка, подмяна на брони и всичко останало, което е било проблемно за прословутата гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според клиповете от Русия, там се ползва в доста лоши условия - кал, коловози, пресичания на сравнително дълбоки бродове. И тамошните машини са подготвени за тази си дейност - гуми за кал 31-32", повдигане (натягане на торсиони, слагане на подложки и т.н.), смяна на броня, за да може да се ползва hi-lift jack, монтирани лебедки, допълнителни светлини (в гората е тъмно и страшно и броди какво ли не :) ), подменени диференциали или добавени блокировки .....

 

Разбира се там има и хора, които го ползват само по асфалт, така че тях не ги бъркат моите терзания :D

 

В България обаче хората имат едно по-изкривено разбиране за джиповете. Джипа се ползва предимно за показност и приказките "аз ще го карам 80% по асфалт и 20% офроуд" обикновено значат на 30к км (за година) да има "оффроуд" по 700 метра веднъж месечно до вилата, където всяка лека кола стига без проблеми.... И за всяка драскотинка се почва с едно оплакване...

 

Предполагам, че и тук има хора, които ползват такива машини по предназначение, тъй като това е джип на рама, има си бавни скорости, събира големи гуми, ползва се парт тайм 4х4 система, която се ползва само на хлъзгаво.

 

За първия тип (кафеджийски джипове) едно семейно комби върши по-добра работа - по-голямо пространство и багажник, по-нисък разход на гориво, много по-добри системи за стабилност върху асфалта и не толкова лош просвет. Но пък семейното комби не изглежда агресивно, не предизвиква интерес в другите хора, така че не става :)

 

За втория тип - те още с купуването са прежалили боята, сложили са в крайната цена едни други пари за нови джанти, гуми, лебедки, всякакви доработки, които ще направят колата по-сигурна, за да не ги остави точно когато не трябва.

---

Надявам се в този форум да има повече хора от втория тип, колкото и да е неприятно всички поражения, които могат да се нанесат на една нова кола.

 

За това още едно въпросче: в офертата за Steed има следната опция: "Устойчива на одраскване боя металик, 590 лв.". Защо такава опция липсва при Hover?

Здравей колега,опцията за боята и има и аз вече я тествах! Честно казано разлика няма(поне не и при преминаване през шипкови храсти),така че не си пропуснал много.Особенно ако и ти си от вторият тип ! Успех..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...