Jump to content

Лични впечатления от Voleex C10 спрямо Toyta Yaris Luna, 2010, 1.33L VVTI


white shark
 Share

Recommended Posts

Здравейте на всички!

Ще представя и моите впечатления от автомобила, който карам отскоро и ще направя сравнение с Toyota Yaris Luna, 2010, VVTI, 1,33 petrol.

Външен вид - поне на мен външно Voleex-a ми харесва повече, но не това е най-важното. ;-)

Интериор - седалките на GW са значително по-удобни, контролното табло и централната конзола - също.

Неприятна е липсата на компютър - температура, среден разход, моментен разход... Пластмасата на GW не е добра, но след втория ден се свиква и не прави впечатление. Воланът е пласмасов и неприятен за шофиране, няма управление на радиото. При Тойота коженият волан, управлението на радиото и кожената топка за скоростния лост са опции, но за мен е странно наличието на едни екстри при GW (4 ел. стъкла, USB, прибиране на огледала) и липса на описаните по-горе.

Багажник - изключително малък, може би с 15-20% по-малък от този на тойотата. Побира един сак за тенис - нищо повече!

Скорости - влизат лесно, задната е до 4-та, докато при тойотата е с жило, при 1-ва. Лично аз предпочитам варианта с жило. Тойотата е с 6 скорости - по-добър вариант, според мен.

Затваряне на врати и др. подобни - в полза на тойота. Шумът в купето при GW е повече от силен - още при 2500 оборота!!! Неприятно! Шумът от вентилатора и климатика - също! Като цяло - явно доста е спестено от шумоизолацията, ако въобще има такава.

Возене и управление - возията е прилична, но доколкото усещам, предницата на GW е доста по-слаба и вероятно ще създава проблеми, предвид нашите пътища. Спирачките- тойотата спира доста по-бързо, независимо, че GW e с дискове и на задните колела.

Разход на гориво - при тойота - зимно време - 8,6 л. градско (средна скорост 21 км./ч, с подгряване на двигателя 5 мин.), лятно време - 8,2 - 8,4 л./100 км., извънградско - 5,6 - 6,2 - в зависимост от карането и включването на климатика. При 90 км./ч. съм стигал до 5.0 л./100 км., но това е без климатик, сам човек, с един сак в багажника. За GW - като свърша резервоара ще пиша - от пълен до пълен - няма да има грешка в компютъра :-))))

Това са накратко първите ми впечатления :-)

Edited by white shark
Link to comment
Share on other sites

white shark ползвай http://www.carspending.com/ за изчисляване на разхода, ако искаш. Много е удобно :)

Благодаря за линка - наистина интересен сайт! Специално за разхода на гориво, както споменах и по-горе - от пълен до пълен (резервоар) - заредените литри делиш на изминатите километри и полученото умножаваш по 100 ;-) :-)

Link to comment
Share on other sites

Това съм го правил и с EXCEL даже :). Предимството на сайта е, че е видим от много хора и така всеки сам си преценява обективно и статистически коректно колко е разхода. Тези сметки иначе всеки сам си ги прави и наум :)

 

Да си караш колата с удоволствие и много безаварийно :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

:-) Още нещо по темата:

сигурност - GW - два ербега срещу 9 (девет) при яриса. Да не дава Господ да ви се налага да ви спасяват - и при двата автомобила!!!

Тази сутрин, при 70 км./ч. по Цариградско ми се наложи да намаля по-рязко - доста по-зле спира GW - усещането при натискане на педала (доста "мек") е все едно, че има въздух в системата, добре, че спазвам дистанция!

закрепане на пластмаси - щипките на един капак в купето не държат и постоянно се отваря - неприятно, ще трябва да се вкара в сервиз!

Link to comment
Share on other sites

И при мен го имаше проблема с една кора в купето, която постоянно се откопчаваше. Оправиха го в сервиза. Аз само не мога да разбера как може да сложат толкова тънка пластмаса на таблото, точно под предното стъкло. Дори, когато пластмасата е студена да кажем рано сутрин с ръка без проблем мога да натискам тази пластмаса и тя поддава без проблем. А като я понапече слънцето става още по-мека. След 1-2 години не се знае от силното слънце дали вече няма да се е деформирала...

Link to comment
Share on other sites

Хора да ви кажа стигнах до извода, че нашите коли ще са податливи на тунинговане :) Всякакви малки и големи неща, които не ни допадат или се налага да се подобрят ще доведе до доста разнообрази екземпляри, каквито вече има няколко. :)

 

Така че си развихрете въображението.

Link to comment
Share on other sites

Извинявай дали ще е удобно да те помоля да качиш няколко снимки на колата.

:-) Колега, снимки не мога да кача, просто защото нямам такива - нямам навика да правя подобни неща - колата за мен е средство за придвижване, а и нямам тунинг - всичко е фабрично и нищо по-различно от всички останали автомобили. В темата, която започнах и която от админа май е отделена, се (и ще се) опитвам да споделям моите впечатления от автомобила - доколкото е възможно обективно. Сравнявам двата автомобила, защото имам преки впечатления от единия, а отскоро и от втория. Купето на GW мисля, че е по-близо до това на ярис 2009 (има разлика с модел 2010 във височината, а мисля и в междуосовото разстояние), но това са подробности и няколко мм. разлика едва ли са уловими от любителите, какъвто, впрочем, съм и аз.

По-горе споменах за по-малкия (сравнен с яриса) багажник. Още нещо по въпроса - при яриса разстоянието м/у задните седалки и кората на багажника е "компенсирано" с едни мокетени парчета (свалят се и се залепят) - нещо, което при GW го няма. Смисълът (ползата) от тези неща е, че не се вижда какво има в багажника, не дай Боже някой "любопитен" да се изкуши да "проверява" ;-) :-))))

 

Относно разхода на гориво и смяната на масла:

При яриса най-нисък разход ми даваше, докато беше нова - тогава постигнах 4,9 на дълъг път - разбира се, щадящо каране. Оттогава, дори и след първо обслужване, което направих на 8300 км., разходът "залепна" на нивата, които съм описал по-горе. Първото обслужване при тойота е стандартно на 15 000 км./една година - което настъпи първо. В отделената от админа тема за маслата прочетох, че при GW се сменя или поне проверява маслото и на скоростна кутия - при тойота не се извършва такова - само двигателно масло и филтри, а филтърът на климатика само се проверява и при необходимост (по преценка на сервиза) се сменя.

 

:-( USB-то не работи, само AUX. Или аз не се справям с някакви специални настройки на USB-то?!? Дано да е последното, макар че не ми се вярва - телефонът през кабела подава сигнал, но флашките (пробвах с две) не ги разпознава - дори не светват, когато ги вкарвам в USB- входа. Моля накой да сподели, ако е имал подобен проблем!

Edited by Говедо
Link to comment
Share on other sites

При мен (карам H5) една флашка "No name" не тръгна. С Kingston 2 Gb няма проблем. За повече не съм тествал. Зарежда телефон без проблем.

Дано да е от флашката, но надали ;-) :-) И двете, с които пробвах, са качествени. Но по- ме притеснява луфтът в кормилната колона - другата седмица, така или иначе, влиза в бокса, а е само на 106 км. :-(

 

И аз не съм имал проблем с флашките досега, но съм пробвал само с 1-2 флашки.

Проблемът е във флашките! (happy) :-)

Edited by poroinik
Моля те редактирай коментарите вместо да пускаш последователни
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...