Jump to content
Frederic Beigbeder

Електромобилът Voleex C20 EV на изложение в Пекин

Recommended Posts

На изложението Great Wall Motor ще представи и първия си електрически автомобил – моделът C20EV, както и концепция за хибридно задвижване: http://bit.ly/H6EwKp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живо се интересувам от електрически автомобил.

 

Разпитвах дилърите когато си избирах джипа и имам уверение че до 5 години ще дойдат при нас с цена 30 000 лв за джип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, темата за електромобилите е много дълга, не искам да я отклонявам, но искам да споделя с вас 2-3 неща:

 

Батериите се скапват, имат си срок на годност. При правилна употреба изкарват 7 години, а при "бързо зареждане" само 3 и смяната е доста солена. (Nissan Leaf)

 

Ако гледате нещата от екологична гледна точка, мога да ви дам данни за Приуса на Тойота. Там материалите за батерията са от мини в Канада, отплават за Англия, където се обработват и после още един курс до Япония. Поне така беше с някои от първите. Китай са много силни на полезни изкопаеми и там може да стоят нещата по друг начин.

 

Ако гледате да спестите пари, трябва да карате милиони километри, защото първоначално електроколата е доста скъпа. Ще ви дам един пример от 1999 година с VW Lupo 3l. 3 литра смесен разход дизел. Направете си сметка.

 

На мен лично, цялата идея малко ми се губи. И не на последно място, живеем в България, тука всичко е надолу с главата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pepo, 7 години си е добър срок.

Първоначалната инвестиция изглежда голяма, но примерите ти са с коли на компании, които по принцип продават скъпо.

За производството на батериите се използват редки метали, които се намират основно.... в Китай :rolleyes:

Плюс това че GW следват политика на ниски цени.

Не мисля че биха пуснали бутиков модел като Leaf.

По-скоро съм сигурен че ще пуснат първия хубав и евтин електромобил, още повече че не ги интересува къде живеем ние, защото пазара им е другаде

Редактирано от muf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и първите масови коли с двг (да кажем модел Т) са били бавни, шумни, горяли са много и тн. Електродвигателя има 98% КПД, за разлика от ДВГ, който е 15% до 25% при най-модерните дизели. От тук нататък проблема е в батерийте. Отделно че електромобилите са много по-елементарни - двигател от 3 основни части, докато при ДВГ са стотици. Няма нужда от сложни транзмисии. Еднакъв (голям) въртящ момент и от 0-5000 оборота и от 50000 до 55 000 оборота. И могат стандартно като ги пуснеш по инерция не само да не харчат ток, ами и да зареждат акумулаторите.

 

Важно е, че Great Wall пускат такава кола, защото започне ли масово усвояване на електромобилите, ще има много инвестиции в разработките на батерии с по-малко тегло, по-голям капацитет, по-дълъг живот и в крайна сметка след 20 години нищо чудно да караме коли, които имат 1000км пробег на едно зареждане с пуснати екстри, да се зареждат за 3 минути и да имат живот на батериите по 10 години, а смяната им да струва доста изгодно - заради голямата конкуренция в бранша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Админе, кой е тоя електродвигател за автомобил с 98% КПД? По-скоро са между 80% и 91% в зависимост от вида, оборотите и някои други неща...

Отделно - "батериЙ", "транЗмисия"?

А те и сега батериите на електромобилите имат живот (и гаранция) по десет години.

Great Wall има доста хляб да изядат докато пуснат такава кола. Засега няма китайски поризводитела който УСПЕШНО да е произвел масово електромобил. Някои се опитаха. Предполагам сега GW се ослушват как върви този пазар, гледат да им се чува името и евентуално ще търсят да купят на готово технология от някъде след някои и друга петилетка, тъй като едва ли имат потенциал за собствен R&D. То да конвертират няколко бройки за изложения всеки може, даже и в България има такива хора.

Редактирано от Vitku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кой е този производител (не от Китай), който е пуснал масов електромобил

Предполагам знаеш какво означава масов

Докато тежките автопроизводители се ослушват и пускат "на час по лъжичка", китайците ще са пуснали масов, ама наистина масов електромобил.

Още повече че имат монопол в добива на металите за целта. А наскоро дигнаха цените драстично.

Така че по-скоро другите ще са далеч далеч от целта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми четеш поста.

Първо - "тежките" (дефинирай моля) автопроизводители хич не се ослушват. Някои са продали вече десетки хиляди бройки. Рено и PSA тази година издължават 20 000бр. на френската държава и поща + бройките, които в момента продават свободно (има ги по автосалоните, продават се на който иска). Nissan Leaf е продаден вече в количества в пъти надвишаващо продажбите на всички китайски поризводители на електромобили, взети заедно.

Второ - китайците от барута насам не са измислили нищо свое. Трябва някой да им продаде технологията. Т.е. трябва първо "тежките автопроизводители" да престанат да се "ослушват" и петилетка след това и Китай ще има вече такова производство.

Трето - никой не се услушва. Не можеш да продаваш нещо, за което няма пазар. Големи авто производители не са глупаци, нито могат да си позволяват да правят експерименти. Като се генерира търсене за тази технология и/или тя се подобри още (и съответно генерира още търсене) - ще продават масово. Та сега работят по генериране на търсенето - изложения, пилотни модели, продажби, тестове на серии автомобили с големи клиенти и т.н.

 

То ако така ставаше, то нямаше китайските автомобили едва сега да започват да прохождат на Европейският пазар, изискващ - качество, технология и икономичност. Всеки може да прави калпави и харчещи автомобили. Ей ги на руснаците и те могат. Другото не е за всеки. Иска усилия и пари.

Редактирано от Vitku

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пуснат, ще пуснат, и не само ще пуснат ами ще са и световен лидер.

Щото с каквото електрическо са се захванали, всички други спират да го правят.

Или си местят производството при тях.....

Едва ли ги интересува товето мнение, иначе щяха да те питат дали могат да монополизират производството на компютри, телевизори, телефони, ел скари, ел чайници, ел калкулатори, ел триони, ел крушки и т.н все ел.

:bootyshake:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето да видиш колко големи празни приказки си написал, без да си проверил истината.

А празните приказки са безполезни, китайците не ги практикуват

 

" Китай разказва „зелената“ игра на света

Докато в така наречените „бели държави“ продължава мъчителната подмолна борба между петролните босове, енергийните лобисти и зелените, Китай буквално разказва играта на света как трябва да се води битката с глобалното затопляне.

Там не чакат „невидимата ръка“ на пазарната икономика да „подскаже“ на властите кому да набутат лъвските пайове в енергоснабдяването и транспорта.

Чрез система от централизирани мерки и преференции за производителите и населението, и въз основата на най-новите технологии, китайските власти превръщат един силно индустриализиран район в еталон за бъдещето.

В един от най-замъсените промишлени градове на страната Шенжен /над 7 млн. жители/ вече работи най-големия в света автомобилен парк с нулеви емисии. В Шенжен вече се движат 2000 изцяло електрически возила, от които 1300 електромобила и 700 електрически автобуса.

"

Редактирано от muf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Админе, кой е тоя електродвигател за автомобил с 98% КПД? По-скоро са между 80% и 91% в зависимост от вида, оборотите и някои други неща...

Отделно - "батериЙ", "транЗмисия"?

 

Сега почетох отново, наистина говорил по спомен - не са 98%, а 85-95% за безчетковите мотори, използвани в тези коли.

 

Но за правописа - ако обичаш, не сме форум по езикознание, разбирам да бях сбъркал половината си думи, но това е излишно заяждане :) Както ти си писал "Услушват" или "производителА" - съгласен си (надявам се), че тук там грешки на фона на целия текст се избягват трудно, ако не си перфекционист, ако бързаш и така нататък.

 

Никой не твърди, че китайците са измислили електромобила, нито Нисан или Ситроен са го измислили. Електромобилите са били доста по-популярни преди 100 години, когато още ДВГ са били ненадеждни. Въпроса сега е да адаптират технологията разумно и да направят достатъчен тираж, че да предложат разумна цена. Още не няма инфраструктура (зареждащи станции например), мисленето на хората още не е готово, за да се наложат тези коли по-масово, но нали това коментираме. Нека китайците се опитат, нека пуснат електро-модел за вътрешния си пазар и нека са сред "играчите" в ЕС когато започне бума на електромобилите - да могат да предложат адекватен модел с адекватна цена, редом с останалите гиганти, за да им върви бизнеса, а покрай него и завода у нас :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде успокойте тона ! Ако искате да получите отговори точно по отношение на електрическата кола,гледайте Who killed the electric car http://zamunda.net/details.php?id=63799&hit=1 и ще знаете за какво става въпрос.Нито ние тук,нито Чайнииз,нито Рено ще решат тия неща. Отделете си няколко часа и се радвайте на света в който живеем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×