lakatnika Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Привет и честита Коледа на всички,нека тя донесе много безаварийни километри и здраве на всички! Имам питанка за парното... преди месец се сдобих с машина на която двигателя и трансмисията е като вашите,а именно 4G64 S4M. След смяна на антифриза май...ми изчезна парното. Стрелката на температурата (на таблото) заковава в средата и не мърда...,но парното духа хладно, дори като климатроника е набримчен на мах. Някакви съвети?, някой да е имал такъв проблем?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cna Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Вярно че не духа много толпло, но като навия температурата към 30+ градуси се оправя. Поне за сега правя така, защото нямам много време да се занимавам. Руснаците пишат много по въпроса, че при тях си е студено. На блока при четвърти цилиндър има запушен отвор към охладителната система... вземат от там и с допълнителен термостат и връзки... към радиатора на парното... мисля че и клипове в тубата имаше... Поздрави Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мариян Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Само да питам допълнителния термостат за какво е ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted December 27, 2019 Author Share Posted December 27, 2019 (edited) Добре де,тая тема за "разтоварването на 4ти цилиндър" нали не е конкретно за парното,а за да се предотврати прегряването му..?(на цилиндъра) И нали по принцип си имате нормално топло парно?,или ще се окаже че се славят със слабо парно по-принцип. Има ли някъде датчик за температурата в купето??? Edited December 27, 2019 by lakatnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мариян Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted December 28, 2019 Author Share Posted December 28, 2019 преди 24 минути, Мариян написа: Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното. А как обезвъздушавате?,ако има въздух...и кранчето на радиатора за източването на антифриза при вас има ли маркуче(за събирането му) нещо като Те образно кранче.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted December 28, 2019 Author Share Posted December 28, 2019 Това е при мен зад жабката,така като гледам-филтър купе,Нямам... това ли е датчика за температурата на климатроника??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мариян Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Аз лично не знам това ли е датчика, не съм с климатроник. Видях, че си с газ, ако изпарителя ти е горещ може клапата за топло и студено да не затваря напълно или радиаторчето да е запушено. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 (edited) Развитие има...но не много добро... Днес ремонта започна на полеви условия пред блока... имахме съмнения с бащата за запушено радиаторче на парното и започнахме проверката от там...и о чудо, като извадихме двата маркуча от парното при двигателния отсек,що да видиш... Гнилоч ...яко...съмненията за грешно свързан изпарител отпаднаха. След като установихме кой е подаващия,в двулитровка започнахме спешна промивка. Това на дъното е...люспи... И това...и то само от радиаторчето. Първо,преди промивката не протичаше нищо през парното,след като направихме байпас директно от помпата към радиатора избута много ръжда и се проми. (щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното) После промивка и на двигателя/в шишето,и доливаме,и отново/. Направи ни впечатление че като работи ДВГ на празен ход (800-900об.),и през парното не върти антифриз,от 1300 нагоре тогава качва. След няколко промивки ръждата спря да излиза.При тестовете вече дойде истинското Топло в купето. Сега се чудиме колко ли е изгнило радиаторчето в купето и кога ще протече в краката... Проблем се появи при изгнилите входно изходни тръби. След като отстранихме тапата и подпъхнахме по навътре след изгнилото маркучите,се установи един ход(от по няколко мм.) на двете изгнили тръбички.Надянахме ги,стегнахме ги,но се опасяваме от тоя луфт да не прокапе. Дали не са удължения с "О"пръстени (тръба в тръба)на радиаторчето? Някой да е сменявал радиатора на парното?,цена...неволи... За сега парно има, всичко събрахме по реда си и въпроса е кога ще протече в купето... Миналия месец като смених антифриза,от кранчето на радиатора не изтече никакъв боклук. Edited January 6, 2020 by lakatnika Уточнение Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krasimirr Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 (edited) (щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното) Ако е така не е правилно 100% защото изпарителя сваля дебита на топлата течност като обем в пъти към парното + големи температурни загуби от корпуса на изпарителя. Трябва да влиза в парното с голям дебит и след това в изпарителя ако е последователно. И тук идва мястото за вечния спор успоредно или последователно. В твоя/нашия случай мисля ще най-добре успоредното свързване с трипътници. 1.Режеш маркуча на/преди входа на парното и слагаш един трипътник.От там съответно връзка с 4 цилиндър и входа на изпарителя - за тези връзки са ти нужни два трипътника 2.Същата процедура с изхода от парното + изхода от изпарителя и си готов с успоредното свързване + разтоварване на 4 цилиндър едновременно - един трипътник за тази връзка. По-топло в купето и по-бързо ще ти минава на газ гарантирано при тази схема. При -10 прехвърля до километър макс при мен. Успех! Вероятно водната риза на изпарителя също има боклуци предполагам!? Edited January 6, 2020 by Krasimirr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мариян Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Дано изкара до пролетта, че на тоя студ не е за смяна Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted January 6, 2020 Author Share Posted January 6, 2020 Благодаря на отзовалите се! 🇧🇬🏡🚙🌲🚙🏞️🚙🍃🚙❄️🚙🌬️🇧🇬 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakatnika Posted January 19, 2020 Author Share Posted January 19, 2020 Някой сменял ли е радиаторчето на парното??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.