Jump to content

Изчезна парното...


lakatnika

Recommended Posts

Привет и честита Коледа на всички,нека тя донесе много безаварийни километри и здраве на всички!

Имам питанка за парното... преди месец се сдобих с машина на която двигателя и трансмисията е като вашите,а именно 4G64 S4M.

След смяна на антифриза май...ми изчезна парното.

Стрелката на температурата (на таблото) заковава в средата и не мърда...,но парното духа хладно, дори като климатроника е набримчен на мах.

Някакви съвети?, някой да е имал такъв проблем?...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно че не духа много толпло, но като навия температурата към 30+ градуси се оправя. Поне за сега правя така, защото нямам много време да се занимавам.

Руснаците пишат много по въпроса, че при тях си е студено. На блока при четвърти цилиндър има запушен отвор към охладителната система...

вземат от там и с допълнителен термостат и връзки... към радиатора на парното... мисля че и клипове в тубата имаше...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,тая тема за "разтоварването на 4ти цилиндър" нали не е конкретно за парното,а за да се предотврати прегряването му..?(на цилиндъра)

И нали по принцип си имате нормално топло парно?,или ще се окаже че се славят със слабо парно по-принцип.

Има ли някъде датчик за температурата в купето???

Редактирано от lakatnika
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Мариян написа:

Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното.

А как обезвъздушавате?,ако има въздух...и кранчето на радиатора за източването на антифриза при вас има ли маркуче(за събирането му)

нещо като Те образно кранче..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е при мен зад жабката,така като гледам-филтър купе,Нямам... това ли е датчика за температурата на климатроника???

IMG_20191228_110321~2.jpg

IMG_20191228_110347~2.jpg

1577524324179580364805.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не знам  това ли е датчика, не съм с климатроник. Видях, че си с газ, ако изпарителя ти е горещ може клапата за топло и студено да не затваря напълно или радиаторчето да е запушено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Развитие има...но не много добро...

Днес ремонта започна на полеви условия пред блока... имахме съмнения с бащата за запушено радиаторче на парното и започнахме проверката от там...и о чудо, като извадихме двата маркуча от парното при двигателния отсек,що да видиш...

IMG_20200105_123359.thumb.jpg.5ab50ebf1dd96d77722c21943db2efb5.jpgIMG_20200105_123412.thumb.jpg.e3ff8c96d942c6589bc02263ad86b9b6.jpg

Гнилоч ...яко...съмненията за грешно свързан изпарител отпаднаха.

След като установихме кой е подаващия,в двулитровка започнахме спешна промивка.IMG_20200105_123340.thumb.jpg.9322a5eadc68edb0f389e0c9698804d1.jpg

Това на дъното е...люспи...IMG_20200105_123328.thumb.jpg.e119877f2a947830a6bff42446f13b13.jpg

И това...и то само от радиаторчето.

Първо,преди промивката не протичаше нищо през парното,след като направихме байпас директно от помпата към радиатора избута много ръжда и се проми.

(щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното)

После промивка и на двигателя/в шишето,и доливаме,и отново/.

Направи ни впечатление че като работи ДВГ на празен ход (800-900об.),и през парното не върти антифриз,от 1300 нагоре тогава качва.

След няколко промивки ръждата спря да излиза.При тестовете вече дойде истинското Топло в купето.

Сега се чудиме колко ли е изгнило радиаторчето в купето и кога ще протече в краката...

Проблем се появи при изгнилите входно изходни тръби.IMG_20200105_133908.thumb.jpg.ecdbcd516395540e96274d57d0e9006d.jpg

След като отстранихме тапата и подпъхнахме по навътре след изгнилото маркучите,се установи един ход(от по няколко мм.) на двете изгнили тръбички.Надянахме ги,стегнахме ги,но се опасяваме от тоя луфт да не прокапе.

IMG_20200105_143602.thumb.jpg.aaa329449faec9a7299c752971a2b0a9.jpg

IMG_20200105_134109.thumb.jpg.7e1249c07ba88e7d60d437c04332e3f8.jpg

Дали не са удължения с "О"пръстени (тръба в тръба)на радиаторчето?

Някой да е сменявал радиатора на парното?,цена...неволи...

IMG_20200105_143551.thumb.jpg.85bc613a305133c933804e3b9be93f1b.jpg

За сега парно има, всичко събрахме по реда си и въпроса е кога ще протече в купето...

Миналия месец като смених антифриза,от кранчето на радиатора не изтече никакъв боклук.

 

 

IMG_20200105_123328.jpg

Редактирано от lakatnika
Уточнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното)

Ако е така не е правилно 100% защото изпарителя сваля дебита на топлата течност като обем в пъти към парното + големи температурни загуби от корпуса на изпарителя.

Трябва да влиза в парното с голям дебит и след това в изпарителя ако е последователно.

И тук идва мястото за вечния спор успоредно или последователно.

В твоя/нашия случай мисля ще най-добре успоредното свързване с трипътници.

1.Режеш маркуча на/преди входа на парното и слагаш един трипътник.От там съответно връзка с 4 цилиндър и входа на изпарителя - за тези връзки са ти нужни два трипътника

2.Същата процедура с изхода от парното + изхода от изпарителя и си готов с успоредното свързване + разтоварване на 4 цилиндър едновременно - един трипътник за тази връзка.

По-топло в купето и по-бързо ще ти минава на газ гарантирано при тази схема.

При -10 прехвърля до километър макс при мен.

Успех!

Вероятно водната риза на изпарителя също има боклуци предполагам!?

Редактирано от Krasimirr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...