Jump to content
Sign in to follow this  
lakatnika

Изчезна парното...

Recommended Posts

Привет и честита Коледа на всички,нека тя донесе много безаварийни километри и здраве на всички!

Имам питанка за парното... преди месец се сдобих с машина на която двигателя и трансмисията е като вашите,а именно 4G64 S4M.

След смяна на антифриза май...ми изчезна парното.

Стрелката на температурата (на таблото) заковава в средата и не мърда...,но парното духа хладно, дори като климатроника е набримчен на мах.

Някакви съвети?, някой да е имал такъв проблем?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вярно че не духа много толпло, но като навия температурата към 30+ градуси се оправя. Поне за сега правя така, защото нямам много време да се занимавам.

Руснаците пишат много по въпроса, че при тях си е студено. На блока при четвърти цилиндър има запушен отвор към охладителната система...

вземат от там и с допълнителен термостат и връзки... към радиатора на парното... мисля че и клипове в тубата имаше...

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де,тая тема за "разтоварването на 4ти цилиндър" нали не е конкретно за парното,а за да се предотврати прегряването му..?(на цилиндъра)

И нали по принцип си имате нормално топло парно?,или ще се окаже че се славят със слабо парно по-принцип.

Има ли някъде датчик за температурата в купето???

Edited by lakatnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 24 минути, Мариян написа:

Прав си, не е конкретно за парното. Парното си е доста добро. Щом казваш, че се е случило след смяната на антифриза, може въздух някъде да има. Възможно е, ако си правил промивка да се е запушило парното.

А как обезвъздушавате?,ако има въздух...и кранчето на радиатора за източването на антифриза при вас има ли маркуче(за събирането му)

нещо като Те образно кранче..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е при мен зад жабката,така като гледам-филтър купе,Нямам... това ли е датчика за температурата на климатроника???

IMG_20191228_110321~2.jpg

IMG_20191228_110347~2.jpg

1577524324179580364805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично не знам  това ли е датчика, не съм с климатроник. Видях, че си с газ, ако изпарителя ти е горещ може клапата за топло и студено да не затваря напълно или радиаторчето да е запушено.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Развитие има...но не много добро...

Днес ремонта започна на полеви условия пред блока... имахме съмнения с бащата за запушено радиаторче на парното и започнахме проверката от там...и о чудо, като извадихме двата маркуча от парното при двигателния отсек,що да видиш...

IMG_20200105_123359.thumb.jpg.5ab50ebf1dd96d77722c21943db2efb5.jpgIMG_20200105_123412.thumb.jpg.e3ff8c96d942c6589bc02263ad86b9b6.jpg

Гнилоч ...яко...съмненията за грешно свързан изпарител отпаднаха.

След като установихме кой е подаващия,в двулитровка започнахме спешна промивка.IMG_20200105_123340.thumb.jpg.9322a5eadc68edb0f389e0c9698804d1.jpg

Това на дъното е...люспи...IMG_20200105_123328.thumb.jpg.e119877f2a947830a6bff42446f13b13.jpg

И това...и то само от радиаторчето.

Първо,преди промивката не протичаше нищо през парното,след като направихме байпас директно от помпата към радиатора избута много ръжда и се проми.

(щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното)

После промивка и на двигателя/в шишето,и доливаме,и отново/.

Направи ни впечатление че като работи ДВГ на празен ход (800-900об.),и през парното не върти антифриз,от 1300 нагоре тогава качва.

След няколко промивки ръждата спря да излиза.При тестовете вече дойде истинското Топло в купето.

Сега се чудиме колко ли е изгнило радиаторчето в купето и кога ще протече в краката...

Проблем се появи при изгнилите входно изходни тръби.IMG_20200105_133908.thumb.jpg.ecdbcd516395540e96274d57d0e9006d.jpg

След като отстранихме тапата и подпъхнахме по навътре след изгнилото маркучите,се установи един ход(от по няколко мм.) на двете изгнили тръбички.Надянахме ги,стегнахме ги,но се опасяваме от тоя луфт да не прокапе.

IMG_20200105_143602.thumb.jpg.aaa329449faec9a7299c752971a2b0a9.jpg

IMG_20200105_134109.thumb.jpg.7e1249c07ba88e7d60d437c04332e3f8.jpg

Дали не са удължения с "О"пръстени (тръба в тръба)на радиаторчето?

Някой да е сменявал радиатора на парното?,цена...неволи...

IMG_20200105_143551.thumb.jpg.85bc613a305133c933804e3b9be93f1b.jpg

За сега парно има, всичко събрахме по реда си и въпроса е кога ще протече в купето...

Миналия месец като смених антифриза,от кранчето на радиатора не изтече никакъв боклук.

 

 

IMG_20200105_123328.jpg

Edited by lakatnika
Уточнение

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

(щото при мен от термостата маркуча отива в изпарителя,и от горния му щуцер отива в парното)

Ако е така не е правилно 100% защото изпарителя сваля дебита на топлата течност като обем в пъти към парното + големи температурни загуби от корпуса на изпарителя.

Трябва да влиза в парното с голям дебит и след това в изпарителя ако е последователно.

И тук идва мястото за вечния спор успоредно или последователно.

В твоя/нашия случай мисля ще най-добре успоредното свързване с трипътници.

1.Режеш маркуча на/преди входа на парното и слагаш един трипътник.От там съответно връзка с 4 цилиндър и входа на изпарителя - за тези връзки са ти нужни два трипътника

2.Същата процедура с изхода от парното + изхода от изпарителя и си готов с успоредното свързване + разтоварване на 4 цилиндър едновременно - един трипътник за тази връзка.

По-топло в купето и по-бързо ще ти минава на газ гарантирано при тази схема.

При -10 прехвърля до километър макс при мен.

Успех!

Вероятно водната риза на изпарителя също има боклуци предполагам!?

Edited by Krasimirr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на отзовалите се!

🇧🇬🏡🚙🌲🚙🏞️🚙🍃🚙❄️🚙🌬️🇧🇬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой сменял ли е радиаторчето на парното???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...