Jump to content
jeko33

Сервизни интервали на обслужване

Recommended Posts

Здравейте на всички .

Имам малко странен въпрос от скоро съм собственик на H6 днес преглеждах сервизната книжка и за мое голямо учудване прочетох че първото сервизно обслужване е на шест месеца или 5000 км.До тук нищо не обичайно но следващото е на дванадесет месеца или 15000км но не от последното обслужване а от покупката на автомобила.По този начин излиза че за една година трябва да направя две обслужвания като след първата година  продължавам през дванадесет месеца или 15000 км.Къде е логиката един път маслото се сменя на шест месеца после на дванадесет месеца ако не си направил километри разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е старо правило от москвичовото и ладино време. Първото масло се сменя на малък интервал от километри, защото двигателя се разработва. Случвало се е да тече пълно с дребни стружки....Следващите обслужвания разредяват ,но са винаги на календарна година, защото е свързано със стареенето на маслото. А километрите се качват. Например Пежо за бензинови автомобили качи километрите до 30000 , което "втрещи" всички майстори. "А бе може така да пише , ама ела да ти го сменя на 10000 км". Така че не се чуди...гледай си сервизната книжка и не вярвяй на псевдомайстори...Друг пример : маслото и в двигателя претърпява химически процеси и обикновено един такъв е на 3000-4000 км и тогава нивота спада с 2-3 мм по маслената пръчка, не е повреда или теч....другото е за автомобили на газ...не се смазват леглата на клапаните и гумичките, защото бензина е в мъглена фаза и ги смазва, а газта не е и се губи масло. Това не е беда долива се на 3000 км може да стигне и да 500 грама.Вервайте ми газаджия съм повече от 25 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, Kan4o said:

Това си е старо правило от москвичовото и ладино време. Първото масло се сменя на малък интервал от километри, защото двигателя се разработва. Случвало се е да тече пълно с дребни стружки....Следващите обслужвания разредяват ,но са винаги на календарна година, защото е свързано със стареенето на маслото. А километрите се качват. Например Пежо за бензинови автомобили качи километрите до 30000 , което "втрещи" всички майстори. "А бе може така да пише , ама ела да ти го сменя на 10000 км". Така че не се чуди...гледай си сервизната книжка и не вярвяй на псевдомайстори...Друг пример : маслото и в двигателя претърпява химически процеси и обикновено един такъв е на 3000-4000 км и тогава нивота спада с 2-3 мм по маслената пръчка, не е повреда или теч....другото е за автомобили на газ...не се смазват леглата на клапаните и гумичките, защото бензина е в мъглена фаза и ги смазва, а газта не е и се губи масло. Това не е беда долива се на 3000 км може да стигне и да 500 грама.Вервайте ми газаджия съм повече от 25 години.

Е точно за това стареене на маслото става въпрос.След първото обслужване на 6 месеца  нали слагат ново масло и то има ресурса да изкара 12 месеца или километрите(12 месеца са 12 месеца дали са в календарна или в две години по 6 месеца мисля че на маслото му е все тая).Извода е че ме карат да сменям напълно годно за употреба масло и филтри.Това от страна на great wall е изключително не коректно и е лоша практика за което може да им се потърси логично обяснение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕЕЕи не се кахъри едно масло е 40-60 лева , а си спестяваш главоболия след това...следвай сервизната книжка..по умни хора са я написали...Аки искаш пък карай с олио преди 120 години с това са карали колите си...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички производители на автомобили препоръчват първа смяна на маслото по-рано, заради разработката на двигателя. При напасването се отделят метални частици, които задръстват филтъра. Отделно не знаеш кога е налято първото масло (с което е започнало да се окислява и старее) - може да са минали няколко месеца от сглобяването на автомобила. А и може маслото, с което е дошъл автомобилът да не е подходящо за дълга експлоатация. Дори обикновено препоръката е първата смяна да се направи след 1000км, не 5000км. Аз не бих чакал. Но много производители предпочитат да не "натоварват" клиентите си - тамън си купил колата и пак да ходиш в сервиз и за това ти дават повече време.

След първата смяна, си сменяй по сервизна книжка - на 12 месеца или 15к, което настъпи първо. Имай предвид, че независимите тестове на масла показват, че само най-висок клас напълно синтетични масла (група 4), които типично струват около и над 20-25лв литъра, успяват да изкарат 15 000км и да запазят вискозитета и смазващите свойства. Повечето масла, които излизат по 10-15лв литъра (да не говорим за по-евтини), още след 3000-5000км вече не са каквото пише на тубата и карането с тях по 10 000км е за сметка на двигателя. Ако е добре направен и не му взимаш душата, ще изкара едно 100-150к км без ремонти, после да го мисли следващия собственик.

За мен лично, смяната на маслото с хубаво е пренебрежим разход на фона на всички други разходи, потенциалната намалена икономия на гориво заради по-лошото мазане и потенциалните дългосрочни проблеми. Ако маслото ти струва 100лв на 10 000км, това е 1лв на 100км - или половин литър бензин/дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем в първата смяна на маслото. Според мен проблема  е че втората смяна трябва да се извърши 12 месеца след последното обслужване а не от датата на закупуване на автомобила. Реално да 12 месеца трябва два пъти да обслужиш автомобила при положение че нямаш километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, това не го разбрах. Не е ли първа смяна на 5000км/6 месеца и след това на всеки 12 месеца или 15000км, което настъпи първо за дадения цикъл? Бих попитал сервиза при първата смяна, защото наистина няма смисъл да те карат да сменяш пак 12 месеца след покупката, ако си сменил веднъж. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно в тази втората смяна според мен е проблема.Това го разбрах в деня на получаване на автомобила и в сервизната книжка пише че обслужването се извършва на 12 месеца или 15000км  от датата на закупуване на автомобила.Тези дни като ми остане малко време смятам да попитам Българска Автомобилна Индустрия за логично обяснение.

 

Редактирано от jeko33

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай, имаш право...После публикувай тук отговора за да ни е от полза...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една единствена причина за това! За да ти важи гаранцията.

Производителя така е преценил и толкова. Не мога да разбера какво го мислите толкова. Ако искате гаранция, спазвате какво пише в сервизната книжка, ако не искате гаранция сменяйте го когато ви хареса. И намен ми стана лошо като разбрах колко струва второто обслужване (това на 12 месеца от покупката) но какво да се прави... преглъщаш едни около 500лв. и продължаваш да си караш спокоен, че ако нещо стане по автомобила, гаранцията те пази (в повечето случии)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко разменени мейла с Българска Автомобилна Индустрия  получих най абсурдния отговор от тяхна страна :

Здравейте,
Разработения график за обслужвания от Great Wall Motors e изцяло съобразен със запазване в най-дълъг период на надеждността, ефективността и сервизния живот на двигателя. Затова, първоначално и в етап на сработване на неговите вътреши компоненти се предписват 2 обслужвания - на 6 и 12 месеца от дата старт гаранция. Извършвайки ги, се елиминират възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности и повреда на неговите вътрешни конструктивни елементи.
При допълнителни въпроси оставаме на разположение,
С уважение,
Great Wall Team

Сега ще пиша до ТОТАЛ и щеги попитам дали е вярно че техните продукти един път на 6 мес се "влошаване качествата" след това на 12мес се влошават качеството.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде прочете, че маслото е причината за двете смени? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Boyko23 написа:

Къде прочете, че маслото е причината за двете смени? :D

От публикувания отговор, и аз и така го разбирам. Но щом не е така, бих те подканил да споделиш какви са "възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности и повреда на неговите вътрешни конструктивни елементи" и как повторната смяна в рамките на 12 месеца помага?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека разтълкуваме фразата:" Извършвайки ги, се елиминират възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности" от какво се влошава качеството на смазващите двигателя течности....погледнете най- горният ми пост и повтарям при разработването на двигателя т.е. по време на финното напасване на частите и механизмите, колкото и добре да са шлайфани, циметнирани и прочие обработки се получава триете между тях и се отделят стружки. Тези стружки някой се "залавят" от филтъра, но други са много ниска фракция/малък размер/  и минават през него т.е. маслото се насища с такива стружки, които пречат на работата на двигателя и допълнително го натоварват. Пак правя аналогия с Москвич Алеко. Моя бе руска сглобка и първата смяна бе на 1500 км. Маслото изтече нормално след това разбрах, че 40% от двигателите били разработвани на стенд еди колко си часа  пък си и личеше по хода, който имаше.... На тъста ми 1 г. след моя, сглобка в Ловеч  до 15000 км бе като скопен кон никакъв ряз и сила, значи е нямал такова разработване , като моя... И при смяната на маслото на 1500 км потече , като рядка фракция на бял бронз понеже за тези км не може да стане черно...беше жълто с добавка на ситни стружки...ее извода оставям на вас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, admin said:

От публикувания отговор, и аз и така го разбирам. Но щом не е така, бих те подканил да споделиш какви са "възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности и повреда на неговите вътрешни конструктивни елементи" и как повторната смяна в рамките на 12 месеца помага?

Канчо вече го е обяснил задоволително... 

Иначе, който си мисли, че това извънредно обслужване е излишно или ще обеднее, е в голяма заблуда. Забелязвам световна тенденция, всички производители да увеличават интервалите на обслужване, НО това не означава, че е добре за автомобилите. Фирмите го правят, чисто и просто заради флиит клиентите на Запад, които при избора на автомобили отдават голяма значение на разходите за примерно 3 години. След това се отървават от колите и не ги интересува техническото състояние - има Горубляне и така... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Канчо хубаво сте обяснили Но пишете за автомобили произвеждани в миналия век а можеби са разработвани в по предишния сега сме 2017г. Нямам нищо против в сервизните обслужвания а в интервалите и по конкретно в второто обслужване 12 месеца  от старт гаранцията при положение че преди 6 месеца пак си  правил сервизно обслужване.Имал съм и други нови автомобили но такава сервизна книжка за първи път чета.Преди 5 години се бях запътил за един GW Volexx отиваме със съпругата  до магазина колата бива малка компактна цената горе долу конкурентна  спрямо другите марки. Седнахме  с дилъра да поговорим и се стигна до сервизното обслужване цените доста завишени спрямо други марки викам си е по скъпо ама произведено в България но в момента в които иначе много любезен дилър ми каза че и маслото на скоростите трябва да се сменя на определен период много бързо ме отказа.Автомобила който след това закупих и въобще не съжалявам обслужванията са на 12 месеца от последното обслужване и за 5 години или 150000 км нито веднъж не се налага смяна масло скоростна кутия а скоростите от първия ден до днес се превключват все така меко и леко "същото е при сегашния ми автомобил H6". Незнам дали ако ми бяха казали че трябва да направя две обслужвания за 12 месеца бих взел точно този автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се старая да се уча от историята. Примера е класически и с тогавашните технологии за да стане описателно, защото сега надали ще потече чак бял бронз с маслото, но не означава, че го няма. Толкоз....Заради обслужванията аз си купувам автомобили винаги след гаранцията- Пежо на 3,5 години /Тогава гаранцията бе 3 години/ и Н3 ва 4 години дошъл от някъде си. Ама ти хем искаш да скъсаш найлона от седалките / т.е. да си първият собственик/ , хем не си съгласен с фирмената политика по време на гаранцията. Купи си Н6 след 5 година и го го сервизирай , както искаш....По повод  писането на Бойко 23.....тенденцията е да има живот в автомобилите е 5-7 години. Така се обяснява и 1,2 кубика, а  180 коня. Тази кола повече от 60-70 к км надали ще изкара, тя работи в такъв форсиран режим...Та по тази логика защо да се сменя често маслото, 2 пъти по на 30000 и я хвърляш, пардон на Горубляне или в Дупница....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Boyko23 написа:

Канчо вече го е обяснил задоволително... 

 

Не бих го нарекал задоволително - това е история, че в първото масло след 1500км има стружки от напасване на двигателя. Същото нещо, което и аз по-рано съм писал. Моят въпрос не беше защо е нужно да се направи първа ранна смяна (даже самият аз писах, че не бих чакал 5000км, колкото е по сервизна кнжика), а как се предотвратяват "възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности и повреда на неговите вътрешни конструктивни елементи" чрез втора смяна, на 12 месеца, независимо колко км са изминати след първата смяна. Питам, понеже и аз съм разработвал нови двигатели и след първата смяна, която типично се изисква на 1000-5000км, след това според двигателя на автомобила смените са на всеки 10 000 до 30 000км и 12 до 24 месеца (което настъпи първо). 

Дългите цикли са типични за немските турбо дизели и всъщност макар да не е оптимално за двигателя да се сменя масло през 30 000км или 2 години, с тези дълги пробези без обслужване, ги изкарват като "икономични" от към поддръжка след покупката, вместо да твърдят, че цената за обслужване е толкова малка, че все тая. Сега, ако отговора не беше свързан с "възможностите от влошаване качествата на смазващите двигателя течности и повреда на неговите вътрешни конструктивни елементи", а беше "така и така сте си купили нов автомобил и цената за обслужване е пренебрежимо малка спрямо другите разходи и знаем, че не бихте се отказали от гаранцията заради едното масло" поне щеше да е искрено :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×