Jump to content
Sign in to follow this  
vencibull

Странен шум

Recommended Posts

Здравейте, тия дни усетих странно хъркане при 3та и 4та предавка. Само като вкарам предавката, дори без да давам газ се чува тоя звук. Дори при натиснат съединител, като включа 3та или 4та се чува? Шума мога да го опиша като лекичко хъркане. Някой да има идеи що за чудо може да е това и за какво да гледам? Благодаря.

Edited by vencibull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Венци на първа и втора имаш ли го това хъркане.

Предполагам се предава по лоста и като си държиш ръката на него се усеща освен,че се чува. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси, на 1ва, 2ра и 5та не се чува. Иначе да, като сложа ръката на лоста се усеща. Странното е, че натискам съединителя, вкарвам 4та и се чува, а все още не съм отпуснал съединителя. Въпроса е, че не съм сигурен дали от скоро е така или винаги е било така, а просто сега да се заслушвам. Имаш ли някакви подозрения? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Така както го казваш ми звучи като синхронизатори ,но не е задължително да са си заминали или тръгнали.

Ти караш много офроуд. - провери си нивото и качеството на маслото.

Най-добре е да го източиш и да провериш дали има меден оттенък.

.Има един "МОТУЛ" за силно натоварени или износени кутии - с него трябва да е ОК. 

Ако маслото е ОК / и дано да е така / намираш обратен наклон на пробката за наливане и пълниш  2200мл. и пробваш пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще сменя маслото пък да видим. Чудно ми е дали бензина 2.4 и дизела 2.5 са с еднакви скоростни кутии? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Венцо в повечето сервизи искат по 120-180 лева  на свалена кутия  за да ти кажат  колко ще струва ремонта .....Пример  Mitsubishi Outlander  при свалена кутия  ми взеха  400 кинта  за смяна лагери  на първичен вал  с техни лагери  и ми дадоха 2.5 литра масло PL4  като само маслото е към 40лв.......а и 6 месеца  дават

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ха така,това ми беше убягнало ,че твоята е дизел.

Със сигурност предавателните числа на предавките са различни ,вероятно и обема на маслото.

Провери си в книжката колко го дават и сменяй , не се доверявай на варианта с протичане от пробката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чети, имам пост за смяна на лагера на първичният вал...много неща ще ти се обяснат....

Share this post


Link to post
Share on other sites

За тази процедура трябва да свали кутията , но няма да му помогне за въпросния "проблем" .

При натиснат съединител няма виене от този лагер и до колкото разбирам няма виене от кутията , а когато включва 3 и 4 не се синхронизира добре кутията и скоростите хъркат - предава се по скоростния лост.

Когато не отделя съединителя добре го има същия ефект.

Първичния вал се върти леко и прехърква за момент т.е. опитай да ги превключваш по-лежерно с 2-3 секунди забавяне, а не динамично и виж дали пак хъркат.

Същия ефект го има и при малко масло,кофти масло,проблем в помпата на съединителя/също кофти масло/,кофти синхронизатори,износени вилки и вероятно ред други причини , но трябва да почне да ги елиминира последователно за да е по-безболезнено според мен.

Да не говорим ,че пациента с тези симптоми може да отнесе още едни десетки хиляди километри преди да изпадне в клинична смърт .

Венци ти си решавай как да действаш.

Успех!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще сменя маслото, дано да е това, ама като си знам късмета едва ли. Намерих синхронизатори ама е изтекла обявата, иначе за ориентир ми стана ясно - за 5те предавки 360 долара. Реве ми се като се замисля :D ако не се оправи със смяна на масло - да лекувам на време или да чакам да даде по-сериозни симптоми ( да не може да влезе предавка и т.н? ) Съветите се ценят :) Благодаря за мненията до момента. Аз ще разгледам с каква трансмисия са бензиновия и дизеловия, защото може да е еднаква, ама знае ли човек... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен няма такава опция - различни нютон/метри,различна динамика,различни предавателни числа вероятно и различно закрепване към двигателя, но най-добре провери из бумагите това поне го можеш , а аз утре ще погледна в книжката на колата и ако го има твоя двигател ще свиркам.

Поздрави,

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, vencibull said:

Ще сменя маслото, дано да е това, ама като си знам късмета едва ли. Намерих синхронизатори ама е изтекла обявата, иначе за ориентир ми стана ясно - за 5те предавки 360 долара. Реве ми се като се замисля :D ако не се оправи със смяна на масло - да лекувам на време или да чакам да даде по-сериозни симптоми ( да не може да влезе предавка и т.н? ) Съветите се ценят :) Благодаря за мненията до момента. Аз ще разгледам с каква трансмисия са бензиновия и дизеловия, защото може да е еднаква, ама знае ли човек... :)

Преди доста време имах едно стило,взеха да вият лагери на диференциала -смених ги след около 20хил пак,  свалих кутията и почнах да обикалям намерих от по голям мотор но бяха нужни малко доработки за да стане ( по кожуха )..............колата стана нямам думи да го  опиша........... вървеше бясно  особено след 4хил оборота , ефекта беше все едно има едни 100 кончета от горе..... Да ама не  след около 5 хил.  не помня точно , парче от скоростите се опита да излезе през калника...............изводите можеш сам да си ги направиш.......Инжинерите  винаги оставят резерв във всички детайли  но не  прекалено много,,,,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж маслото и ако трябва го смени, ако продължава, пробвай да включваш скоростите с двойно амбриране- така се включваха преди 30-50 години скоростите на коли, който нямаха синхронизатори......и според мен давай...ако нещо се счупи имам предвид синхронизатор тогава ще го смениш.....Върви ли - не го пипай, основен инженерен съвет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като сменя маслото ще се похваля. Разбрах каква ми е трансмисията, за което благодаря на Краси. Вече като имам номера всичко излиза в интернет. ZM001M е модела на трансмисията ( това за дизел само - за бензина е друга )

Поздрави и благодаря.

:D:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...