vencibull Публикувано 19 Септември, 2017 Share Публикувано 19 Септември, 2017 (Редактирано) Здравейте, тия дни усетих странно хъркане при 3та и 4та предавка. Само като вкарам предавката, дори без да давам газ се чува тоя звук. Дори при натиснат съединител, като включа 3та или 4та се чува? Шума мога да го опиша като лекичко хъркане. Някой да има идеи що за чудо може да е това и за какво да гледам? Благодаря. Редактирано 19 Септември, 2017 от vencibull Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Венци на първа и втора имаш ли го това хъркане. Предполагам се предава по лоста и като си държиш ръката на него се усеща освен,че се чува. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 19 Септември, 2017 Автор Share Отговорено 19 Септември, 2017 Краси, на 1ва, 2ра и 5та не се чува. Иначе да, като сложа ръката на лоста се усеща. Странното е, че натискам съединителя, вкарвам 4та и се чува, а все още не съм отпуснал съединителя. Въпроса е, че не съм сигурен дали от скоро е така или винаги е било така, а просто сега да се заслушвам. Имаш ли някакви подозрения? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Така както го казваш ми звучи като синхронизатори ,но не е задължително да са си заминали или тръгнали. Ти караш много офроуд. - провери си нивото и качеството на маслото. Най-добре е да го източиш и да провериш дали има меден оттенък. .Има един "МОТУЛ" за силно натоварени или износени кутии - с него трябва да е ОК. Ако маслото е ОК / и дано да е така / намираш обратен наклон на пробката за наливане и пълниш 2200мл. и пробваш пак. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 19 Септември, 2017 Автор Share Отговорено 19 Септември, 2017 Ще сменя маслото пък да видим. Чудно ми е дали бензина 2.4 и дизела 2.5 са с еднакви скоростни кутии? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Явор Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Венцо в повечето сервизи искат по 120-180 лева на свалена кутия за да ти кажат колко ще струва ремонта .....Пример Mitsubishi Outlander при свалена кутия ми взеха 400 кинта за смяна лагери на първичен вал с техни лагери и ми дадоха 2.5 литра масло PL4 като само маслото е към 40лв.......а и 6 месеца дават Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Ха така,това ми беше убягнало ,че твоята е дизел. Със сигурност предавателните числа на предавките са различни ,вероятно и обема на маслото. Провери си в книжката колко го дават и сменяй , не се доверявай на варианта с протичане от пробката. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kan4o Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Чети, имам пост за смяна на лагера на първичният вал...много неща ще ти се обяснат.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 За тази процедура трябва да свали кутията , но няма да му помогне за въпросния "проблем" . При натиснат съединител няма виене от този лагер и до колкото разбирам няма виене от кутията , а когато включва 3 и 4 не се синхронизира добре кутията и скоростите хъркат - предава се по скоростния лост. Когато не отделя съединителя добре го има същия ефект. Първичния вал се върти леко и прехърква за момент т.е. опитай да ги превключваш по-лежерно с 2-3 секунди забавяне, а не динамично и виж дали пак хъркат. Същия ефект го има и при малко масло,кофти масло,проблем в помпата на съединителя/също кофти масло/,кофти синхронизатори,износени вилки и вероятно ред други причини , но трябва да почне да ги елиминира последователно за да е по-безболезнено според мен. Да не говорим ,че пациента с тези симптоми може да отнесе още едни десетки хиляди километри преди да изпадне в клинична смърт . Венци ти си решавай как да действаш. Успех!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 19 Септември, 2017 Автор Share Отговорено 19 Септември, 2017 Ще сменя маслото, дано да е това, ама като си знам късмета едва ли. Намерих синхронизатори ама е изтекла обявата, иначе за ориентир ми стана ясно - за 5те предавки 360 долара. Реве ми се като се замисля ако не се оправи със смяна на масло - да лекувам на време или да чакам да даде по-сериозни симптоми ( да не може да влезе предавка и т.н? ) Съветите се ценят Благодаря за мненията до момента. Аз ще разгледам с каква трансмисия са бензиновия и дизеловия, защото може да е еднаква, ама знае ли човек... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 19 Септември, 2017 Share Отговорено 19 Септември, 2017 Според мен няма такава опция - различни нютон/метри,различна динамика,различни предавателни числа вероятно и различно закрепване към двигателя, но най-добре провери из бумагите това поне го можеш , а аз утре ще погледна в книжката на колата и ако го има твоя двигател ще свиркам. Поздрави, Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Явор Отговорено 20 Септември, 2017 Share Отговорено 20 Септември, 2017 10 hours ago, vencibull said: Ще сменя маслото, дано да е това, ама като си знам късмета едва ли. Намерих синхронизатори ама е изтекла обявата, иначе за ориентир ми стана ясно - за 5те предавки 360 долара. Реве ми се като се замисля ако не се оправи със смяна на масло - да лекувам на време или да чакам да даде по-сериозни симптоми ( да не може да влезе предавка и т.н? ) Съветите се ценят Благодаря за мненията до момента. Аз ще разгледам с каква трансмисия са бензиновия и дизеловия, защото може да е еднаква, ама знае ли човек... Преди доста време имах едно стило,взеха да вият лагери на диференциала -смених ги след около 20хил пак, свалих кутията и почнах да обикалям намерих от по голям мотор но бяха нужни малко доработки за да стане ( по кожуха )..............колата стана нямам думи да го опиша........... вървеше бясно особено след 4хил оборота , ефекта беше все едно има едни 100 кончета от горе..... Да ама не след около 5 хил. не помня точно , парче от скоростите се опита да излезе през калника...............изводите можеш сам да си ги направиш.......Инжинерите винаги оставят резерв във всички детайли но не прекалено много,,,,,,, Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kan4o Отговорено 20 Септември, 2017 Share Отговорено 20 Септември, 2017 Виж маслото и ако трябва го смени, ако продължава, пробвай да включваш скоростите с двойно амбриране- така се включваха преди 30-50 години скоростите на коли, който нямаха синхронизатори......и според мен давай...ако нещо се счупи имам предвид синхронизатор тогава ще го смениш.....Върви ли - не го пипай, основен инженерен съвет. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencibull Отговорено 20 Септември, 2017 Автор Share Отговорено 20 Септември, 2017 Като сменя маслото ще се похваля. Разбрах каква ми е трансмисията, за което благодаря на Краси. Вече като имам номера всичко излиза в интернет. ZM001M е модела на трансмисията ( това за дизел само - за бензина е друга ) Поздрави и благодаря. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.