Jump to content
kaliniliev88

Масло за Диференциал, раздатка и скорости

Recommended Posts

Какво масло да слагам на диференциалите,раздатката и скоростите. Става въпрос  за Hover 2.4

Редактирано от kaliniliev88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми напомня за клипа в нета, дето блондинката спира на бензиностанцията , купува масло, отваря капака и полива двигателя с него :P ....колега тия неща не се знаят наизуст има тема:

Техническо ръководство (service & repair manual) на Great Wall Hover H5 - ангийски и руски

Започната от adminJan 16 2012 23:45
 
Изтегли си- там пише, но пише със наименованието на световните стандарти. Аз за моя използвам за мотора 10W 40. Интересно ми беше що слагат 5, като мотора е на близо 30 години...в сервиза не можаха да ми отговорят.За другите механизми в сервиза  май слагат диференциарно ...но там пише API GL-4 това е по американската класификация и така.......Аидеееее чао и успехи.....
ААА гаранционните ги доят като дойна крава, взимат им маса пари за смяна....
Редактирано от Kan4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,малко късно давам съвет-Ск. кутия-75w90 GL4-2.7литра,мостове-75w90 GL5-4,5литра,раздатка-ATF-1,8литра,двигател-5w40 -4,3литра,антифриз-7лт,рейка-0,7лт ATF.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кутията е 2,2 литра API GL-4 W95,трансфера / раздатка / 2,7литра ATF за тези които са с електрика , тези с двете ръчки API GL-4 hiperbola gear oil.

Ако дадеш мейл или тел. номер ще ти ги пратя заснети направо от ръководството да си ги имаш защото тук не мога да качвам снимки след първата ми тема - нищо лично към останалите съфоромци.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип го дават на Кастрол , но според мен е въпрос на личен избор и бюджет................

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе че го прие като файл с хиляда гимнастики.

Към модераторите - ако можете да измислите нещо тези снимки да се качват във форума за да могат темите да са читави,полезни и лесно достъпни.

С тези ограничени мегабайти "фалирах" от към снимките. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по класификацията на API Gl 4 има и 75w90 и 80w90. В сървиз менюъла който ти бях пратил пише че 75w90 за скорости и дифове се ползва само в екстремно студени райони. Същото беше и за двигателното масло - пише си 10w40, а у сервиза слагали 5w30....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци , по принцип както казваш ти на нашите географски ширини е прието 5Х30 и 0Х30 за дизел и 10Х40 и 5Х40 за бензин.

Бензиновите карам с 5Х40 и нямам никакви ядове нито лятото при 36/37 градуса нито януари при -15/20 сутрин,а дизел с 5Х30 или 0Х30 в зависимост от офертите - сменям на 18-20 000км.

Зимата бензинов двигател с хидравлични повдигачи при тези температури и масло 5/30 е като ярмомелка първите 10 секунди - личен опит върху нови автомобили не "нов внос на реални километри". 

Така ,че зависи при какви условия е автомобила т.е. в гараж вечер ,на север зад сграда както е при мен и т.н.

Предполагам затова и производителите на масла предлагат богата гама по вискозитет за да намериш "твоето масло" спрямо условията на експлоатация.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България тенденцията е да е по скъпо маслото , а не температурата, което е пагубно. Примерно  5w30 и 0w30  са до +30 градуса , а при нас като стане 40 и маслото е като водичка....тези масла са за Северни страни Германия, Австрия и т.н. Никой във фирмения сервиз на Греат уол не можа да ми обасни защо слагат  5w40  при положение ,че за този мотор и тези ширини дават  10w40. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото няма мисъл в сервизните работници,не са образовани и не четат за да се образоват ,което е по-страшното.Завъртат се за 5/6 месеца през някой сервиз, понаучат нещо, ремонтират /счупят/ някоя и друга кола и стават велики "майстори" та чак и собствени сервизи отварят без да се притесняват ,че са неуки.

Цифрите в маслата показват до какви климатични условия маслото не променя физическите си и химични свойствата.

Първата е за отрицателни температури и определена влага ,а втората е за положителни.Има таблици за различните марки двигателни масла в които е показано какъв вискозитет е препоръчително да се използва за определени климатични условия.

При маслата за трансмисии е най-добре да се спазва препоръката на производителя или точен аналог ако има такава алтернатива.Голяма част от съвременните кутии с изключение на автоматите вече са "необслужваеми агрегати" т.е. масло се сменя или долива само при ремонт без значение на пробега до 500000км.

За дифтовете е най-вече според натоварването т.е. шосе ,дали теглиш ремарке/каравана/ , офроуд и земеделие по пробег или часове.

Цялото инфо го има в нета , но иска ровене ,четене и осмисляне , а "майсторите" не разполагат с такова време и ................................При повечето от тях главата е за равновесие!!

Чак,че се отплеснах.......!

По мое мнение и двете масла стават стига двигателя да ти го позволи.

Той е 30+ годишна разработка , но материалите и композитите  от които е изработен към момента са съвременни високотехнологични материали ,обработени с високотехнологични машини и това дава възможност за леки вариации относно маслата стига двигателя да си има нормалните луфтове и повдигачите да работят нормално.

5х40/пълна синтетика/ са масла с толкова добавки създадени със съвременни технологии ,че със сигурност двигателя ще се чувства по-комфортно от 10Х40/полусинтетика/.

Като цена излиза еднакво защото пробега,обслужването и филтъра компенсират разликата в цената. 

И тук вече идва мястото на личния избор.

Безаварийна на всички без значение на маслата!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, много си изчерпателен...така трябва да бъде!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смених маслото на двигателя, скорости и раздадка. В скоростите и раздатката сложих 75w90 API GL4/5 а в мотора този път налях 10w40 и съм по-доволен от 5w40. Беше студено и да се е*а в устата заведох колата на маслар, взех я с check engine - P2264 water circuit sensor нещо ми пише. Колата палеше трудно първите 4-5 пъти, сега няма никва разлика с преди ама грешката пак изкача. Чудя се сензора ли се е преебал, кво е. Откак изби грешката съм превъртял 100л нафта и х2 добавка обаче грешката все си е там. Хората са го казали - на вълка врата му е дебел щито си върши работата сам, да ме пита човек защо се занимавам с майстори. Приемам съвети :D

Редактирано от vencibull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да каже как в задния мост се побират тези 2.7 литра масло ,защото го сменях днес и повече от 2 литра не можаха да налеят  в сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С кой джип си точно - 3,5 , стийд ? С кой мотор си? 2.7 литра масло побира задния мост. Причина да събира по-малко е ако има сложен блокаж или лсд. Друг вариант е да не са го източили всичкото, но не вярвам.

 

Поздрави

Редактирано от vencibull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ховер 5 2013 година 2.4 бензин изтече всичко което беше в него и побра 2 литра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно...ти беше ли там? Като развиеш болта за наточване маслото трябва да е на ръба и като вкараш пръст веднага ще усетиш. В зависимост от температурата може да събете 100мл плюс-минус ама 700 е нереално. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бях там събра 2 литра и протече от пробката на предния побра колкото е по книжка 1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То пише ,че и в двигатела събира 4,3, ама аз повече от 3,7-3,8 не съм източвал...явно това е до МАХ на пръчката, та и тук така остава винаги , трябва да разглобиш моста за да изтече всичкото. Още повече никой не го чака да изтече напълно, пада основното количество и завиват пробката и наливат новото. Но това не им пречи да платиш 2,7 литра хахахахахахахах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя двигател събира 4.7л и винаги сипвам 4,5л и на следващия ден доливам още 200-300мл. Съвсем скоро сменявах в диференциалите маслото и събраха и двата като по каталог - общо 4.5-6л масло. Георги на твое място бих легнал под колата - развии пробката и виж пак дали е до ръба маслото - ако е така няма кво да те безпокои. Ако караш само по асфалт в следващите 100 000км няма кво да го мислиш диференциалното масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще го погледна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×