Jump to content

ВПЕЧАТЛЕНИЕ ОТ Н6


Recommended Posts

Здравейте колеги и за Много Години! Да сте живи и здрави и да минете много безаварийни километри!

 

В последните работни дни от миналата година минах през МитВас и разгледах набързо H6-цата. Макар и базовия модел, който имат в мострената зала ми хареса много, както визуално отвън, така и вътре. Адски широка кола, дори и отзад, където има много място (съдя по себе си т.к. съм 2 метра и мястото отзад винаги ми е малко, където и да седя). Взех оферта за базовата версия (бензин), но като гледам цените разликата до Premium варианта не е нещо кой знае (в сравнение с други модели, разликата до Premium е минимална) какво и евентуално ще заложа на него.

 

Имам няколко въпроса към колегата @g.genov (ако разбира се е възможно), т.к. изчетох цялата тема и ми прави впечатление, че той е най-активния собственик на H6, да не кажа единствения :)

Та към въпросите колега Генов :)

 

1. Можеш ли да ми дадеш малко повече информация за 4x4 системата - като тук не говоря за някаква данни, а по-скоро за реални ситуации. Колата не ми трябва за офроуд, но искам задължително да има 4x4, т.к. живея на много китна улица в Бояна и зимата е истинско приключение качването нагоре. Не само това, обичам често да се качвам на Витоша и е хубаво без значение сезона да знам, че колата няма да ме остави някъде да буксувам.

 

2. Както казах по-горе взех оферта за новия 1.5 турбо бензинов двигател - обяснявам защо - не съм фен на дизела (готиното тракане на двигателя; евентуалното пушене след известно време, което наблюдавам при много дизели, дори и нови коли; честно казано и страх от замръзване на нафтата зимата).

Същинския въпрос - как се държи дизела? Имаше ли проблем с паленето при минусовите температури през последните седмици? Ясно ми е, че нафтата има голямо значение каква е, но то вече човек не знае какво сипва без значение от бензиностанцията (дали е "маркова" или не е).

 

Разходът ти до колкото разбирам на дизела не е нещо невероятно (приличен разход за такава кола) - около 10, ако съм запомнил правилно. В момента колата, която карам харчи 13 бензин градско и ми се иска да знам колко би харчила и H6 с бензиновия двигател (това не е въпрос към теб).

 

Мисля, че това са двете основни неща, които ме тормозят, като изкючим бъговете, с които си се сблъскал :) На мен ми остава да чакам да звъннат от МитВас да ходя на тест драйв, евентуално и на двата двигателя. Сългасен съм, че 1.5 е малък мотор, с по-малък въртящ момент, но ще ги видим тия "китайчета" какво могат :)

 

Благодаря предварително за отговорите и успешна работна седмица на всички колеги!

Редактирано от raymondo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 1 мога да кажа (без да съм карал H6, но не мисля, че има значение), че най-важното са гумите и шофьора. Никоя система 4х4 няма да помогне, ако гумите са за лятна "мъгла" или пък се раздава газ до ламарината. Клиренса помага до някъде, където леките коли просто лягат, но пък винаги може да има достатъчно дълбок и тежък сняг, където и "джипка" да не може да оре и да легне. А като няма гуми и Г класата с трите блокажа, пак си стои на място и върти четирите гуми в два пръста кал  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сългасен съм :) На мен не ми трябват хиляди блокажи, а нещо просто лекичко така да може да побутне, нито ще се кара по разни ниви, нито в някакви големи калища. Аз за момента се оправям само с предно предаване на старичкото ми Ауди А3 и не съм претенциозен, ама като е джипка поне малко от малко да движи, затова ми е интересно дали има някакви впечатления :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи самата идея на H6 да е асфалтов SUV, значи че ще е подходящ, най-малкото заради клиренса. Дали системата му 4х4 е full-time или on-demand (с някакви виско муфи и разни други технически решения), не е от такова значение (макар да гледам по разни сайтове, че пише да е full-time, т.е. с междинен диференциал, макар да има и вариант само с предно :huh:). Клиренса е по-важното, защото можеш да минаваш в по-дълбок сняг.

 

Размера на гумите му, според някакъв сайт, са 225/65/17, което си е 29", а това не е никак малко за този клас машини. С едни хубави зимни гуми, спокойно ще може да се качваш по непочистените пътища, дори и системата му за 4х4 да пуска задния мост само при приплъзване на някое от предните колела (по подобие на Honda CRV). Не зная дали има някакъв traction control, който допълнително да помага при хлъзгави пътища, но не е от такова голямо значение.

 

Общо взето при внимателно шофиране, проблеми няма да има. Под внимателно имам предвид и да не се влиза в снежни преспи, които очевадно са прекалено големи и не се знае дали са от пресен пухкав сняг или отдолу си е тежък стар сняг или направо лед. Не бива да се надценява машината и да се кара с подходяща скорост спрямо терена, че то 4х4 помага за по-лесно ускорение, управление и т.н., но спирането е като на всяка друга кола с подобно тегло  :stop:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че ми се искаше максимално голям клирънс, като може би при "бюджетните" SUV-чета Dacia Duster е с най-голям такъв - 210мм. Но - и тук идва едно голямо НО, Dacia Duster просто не изглежда добре - нито като интериор, нито като екстериор. Да не говорим за по-малкия обем на двигателя и по-малкото място (седалки и багажник). Други "компактни" SUV-ове като Kia Sportage & Hyundai ix35 са ми малки, просто не се събирам и главата ми опира в тавана. Пак говорим за по-ниско ценово позиционирани SUV-ове.

 

При Hover-а 185мм мисля, че е доста приличен клирънс, единствено гледах, че картера не е защитен и ще трябва да се пази малко повече, но както казах, колата не ми трябва за офроуд и бордюри убиици от по 20 сантиметра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет: недей гледа какво пишат за клирънс :D Гледай с колко големи гуми е... Дъстъра е с 215/65/16 гуми (пак според някакъв сайт...), което е 27". Хайде сметни кой е с по-голям реален клиренс :D То няма SUV, включително и старите истински машини, които да са с клиренс над 21-23см фабрично...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Много Години!

 

Проблема на 1.5 не е само, че е слабичък а и, че харчи много. Като казвам много значи много.

Дизела е супер. Няма проблем при палене на -17 градуса тествах го вече но карам само с OMV MaxMotion.

Бавно загрява дизела през зимата и като работи на място изтива. За бензина нямам впечатление.

Шумът не е толкова тракащ, колкото си мислиш. Само на много студено потраква за 10-20 секунди и се кротва.

Вземи си Premium няма да съжаляваш! Особено оценявам утопляемите седалки сега през зимата.

Средния ми разход е 8.7

 

За 4WD системата вече се съмнявам, че е настроена да работи правилно. Гледах доста филмчета в yotube на други автомобили с 4WD и как се държат на сняг и лед. Има разлика!

Иначе съм с много хубави зимни гуми и ако ще и на москвич да ги сложа ще върви.

 

Дразнещо е това мигане на аварийките при всяко спиране или дори леко подхлъзване при намаляване на скороста на сняг или лед.

 

Старт стоп системата е настроена леко неграмотно за през зимата. На тези, които ще се опитат да ме оборят ще разясня. Когато даден агрегат или система се активира или деактивира (нека наречем това тригер), то това се случва при някакъв праг на дадена променлива. Тази променлива може да е функция от много параметри подавани от различни датчици но в крайна сметка тя има ЕДНА конкретна променлива стойност варираща в някакви граници. Когато стойността на променливата задмине прага, се задейства тригера или казано с други думи се активира съоответния агрегат или система в автомобила (в случая старт/стоп). Когато стойността на променливата падне под прага то тригера отново се задейства и деактивира системата или агрегата на автомобила (в случая старт/стоп). Когато стойностите на променливата се променят често за кратко време, то трябва да се определи тяхната нормална работна амплитуда Dt за даден период ... примерно за 10 сек или казано математически изменение на фунцкията за време. След това вмсето да се залага една стойност X за праг на променливата еднакъв и в двата случая АКТИВИРАНЕ/ДЕАКТИВИРАНЕ на системата или агрегата се слагат две различни стойности на прага за двата случая с разлика по-голяма забележете от Dt.

Или с други думи казано ако старт/стоп системата се деактивира при стойност на променливата по-малка от X а се активира при стойност по-голяма от X+Dt тогава старт/стоп системата няма да е като дискотека! Аз разбирам, че китайците не са ходили на училище и копират разни неща без да знаят защо и как трябва да работят и са направени но пък Литекс имат невероятният шанс да направят автомобилите сглобени в БГ в пъти по-добри от китайските.

 

Здравейте колеги и за Много Години! Да сте живи и здрави и да минете много безаварийни километри!

 

В последните работни дни от миналата година минах през МитВас и разгледах набързо H6-цата. Макар и базовия модел, който имат в мострената зала ми хареса много, както визуално отвън, така и вътре. Адски широка кола, дори и отзад, където има много място (съдя по себе си т.к. съм 2 метра и мястото отзад винаги ми е малко, където и да седя). Взех оферта за базовата версия (бензин), но като гледам цените разликата до Premium варианта не е нещо кой знае (в сравнение с други модели, разликата до Premium е минимална) какво и евентуално ще заложа на него.

 

Имам няколко въпроса към колегата @g.genov (ако разбира се е възможно), т.к. изчетох цялата тема и ми прави впечатление, че той е най-активния собственик на H6, да не кажа единствения :)

Та към въпросите колега Генов :)

 

1. Можеш ли да ми дадеш малко повече информация за 4x4 системата - като тук не говоря за някаква данни, а по-скоро за реални ситуации. Колата не ми трябва за офроуд, но искам задължително да има 4x4, т.к. живея на много китна улица в Бояна и зимата е истинско приключение качването нагоре. Не само това, обичам често да се качвам на Витоша и е хубаво без значение сезона да знам, че колата няма да ме остави някъде да буксувам.

 

2. Както казах по-горе взех оферта за новия 1.5 турбо бензинов двигател - обяснявам защо - не съм фен на дизела (готиното тракане на двигателя; евентуалното пушене след известно време, което наблюдавам при много дизели, дори и нови коли; честно казано и страх от замръзване на нафтата зимата).

Същинския въпрос - как се държи дизела? Имаше ли проблем с паленето при минусовите температури през последните седмици? Ясно ми е, че нафтата има голямо значение каква е, но то вече човек не знае какво сипва без значение от бензиностанцията (дали е "маркова" или не е).

 

Разходът ти до колкото разбирам на дизела не е нещо невероятно (приличен разход за такава кола) - около 10, ако съм запомнил правилно. В момента колата, която карам харчи 13 бензин градско и ми се иска да знам колко би харчила и H6 с бензиновия двигател (това не е въпрос към теб).

 

Мисля, че това са двете основни неща, които ме тормозят, като изкючим бъговете, с които си се сблъскал :) На мен ми остава да чакам да звъннат от МитВас да ходя на тест драйв, евентуално и на двата двигателя. Сългасен съм, че 1.5 е малък мотор, с по-малък въртящ момент, но ще ги видим тия "китайчета" какво могат :)

 

Благодаря предварително за отговорите и успешна работна седмица на всички колеги!

Редактирано от g.genov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата на този тригер (старт/стоп) може да се подобри ако се вкара и още малко софтуерна логика. А именно! Да се активира тригера само ако променливата се е задържала трайно (разбирай интервал над 10-15 секунди) в новите си оттатък границата (прага) стойности.

 

Старт стоп системата е настроена леко неграмотно за през зимата. На тези, които ще се опитат да ме оборят ще разясня. Когато даден агрегат или система се активира или деактивира (нека наречем това тригер), то това се случва при някакъв праг на дадена променлива. Тази променлива може да е функция от много параметри подавани от различни датчици но в крайна сметка тя има ЕДНА конкретна променлива стойност варираща в някакви граници. Когато стойността на променливата задмине прага, се задейства тригера или казано с други думи се активира съоответния агрегат или система в автомобила (в случая старт/стоп). Когато стойността на променливата падне под прага то тригера отново се задейства и деактивира системата или агрегата на автомобила (в случая старт/стоп). Когато стойностите на променливата се променят често за кратко време, то трябва да се определи тяхната нормална работна амплитуда Dt за даден период ... примерно за 10 сек или казано математически изменение на фунцкията за време. След това вмсето да се залага една стойност X за праг на променливата еднакъв и в двата случая АКТИВИРАНЕ/ДЕАКТИВИРАНЕ на системата или агрегата се слагат две различни стойности на прага за двата случая с разлика по-голяма забележете от Dt.

Или с други думи казано ако старт/стоп системата се деактивира при стойност на променливата по-малка от X а се активира при стойност по-голяма от X+Dt тогава старт/стоп системата няма да е като дискотека! Аз разбирам, че китайците не са ходили на училище и копират разни неща без да знаят защо и как трябва да работят и са направени но пък Литекс имат невероятният шанс да направят автомобилите сглобени в БГ в пъти по-добри от китайските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де но първо не съм с 4x4 а 4WD. И второ, комшията с Рено Клио на над 10 години се качва без проблем а аз с новия джип седми и гледаме и смърдим на запъртаци :)

 

Специално за качването на бордюр на задна има проблем и при други машини, та май даже се оказва, че не е проблем, ами така си работи системата за 4х4. В офроуд форума е обсъждана темата доста обширно:

Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

 

...при това става въпрос за автоматици и за една от признатите хубави раздатки за жиЙповете.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато съм го писал това колата е била на 50км ... като някоя врачка съм!!!

 

Минах вече към 50км градско. Направи ми впечатление, че при натискане на съединителя преди превключване на предавка се повишават оборотите на двигателя и то с не малко. Да това би било логично да е "екстра" когато смятам да понижа предавката но едва ли компютъра на колата знае какво смятам да направя. И тук идва една забележка. Защо компютъра решава да повиши оборотите на двигателя преди да включа по-горна предавка? При смяна на предавка нагоре двигателя продължава да работи на по-ниски обороти след превключване на новата предавка. Защо тогава компютъра повишава оборотите на двигателя преди превключването? Веднага мога да добавя, че това ще доведе до по-бързо износване на съединителя, както и до повишаване на разхода при честа смяна на предавките (градско)! Може ли някой да ме убеди, че греша?

 

Усещането при каране с тази "есктра" е все едно кара шофьор с 3 дена опит в шофирането :) И звука е същия :)

 

П.П.

Разхода към момента при динамично градско каране в София 9/100

 

П.П.2

Смятам да пусна официално писмо до Литекс Моторс за съображенията ми, желанията ми тази екстра да бъде махната от автомобила ми и ако не бъде махната, ще настоявам ако съединителя ми се износи преди 100000км пробег да бъде подменен гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааааа на 5 месеца още не си беше скапан!

 

Съединителя ми се струва доста слаб. От какво съдя? Ами някой път като ускорявам по рязко на ниски предавки имам чувството, че буксува. Преди седмица две бях в Габрово около Етъра и са набих с джипката в една много тясна и много стръмна надолу улица и натоварен с 300 кила багаж. Оказа се че улицата е доста къса и без изход трябваше да върна назад и греда! Запалих съединителя направо не искаше да зацепи! Пълен т***к!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де но първо не съм с 4x4 а 4WD. И второ, комшията с Рено Клио на над 10 години се качва без проблем а аз с новия джип седми и гледаме и смърдим на запъртаци :)

 

Малко за обозначенията за 4х4 при разните фирми  :D

http://www.thetruthaboutcars.com/2013/06/alphabet-soup-4x4-vs-4wd-vs-awd-wheres-the-differential/

 

И още объркваща информация, че да стане купона пълен:

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

 

В крайна сметка всичко опира до описаните категории тук:

http://www.jeep.avtograd.ru/systems/index.htm

 

-------

В крайна сметка 4х4 се ползва като универсален термин за предаване на движение на двата моста (и четирите колела), а как точно е изпълнено си има точно определено наименование. Разните фирми си слагат каквито си искат надписи по колите, като това не ги прави "правилни" тези обозначения...

 

offtopic: Истинско, пълно, 100% 4х4 имат джиповете с блокаж на междинния диференциал (ако го имат, а при парт тайм си е просто включен преден мост) и 100% блокажи на преден и заден диференциал. Само и единствено те могат да въртят и 4-те гуми, ако някоя от тях приплъзва. Но тук не става въпрос за тях, защото тези блокировки се ползват в специфични случаи и веднага след излизане от препятствието, те се изключват (поне на предния и задния диф).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един пример как на един и същ модел на дадена марка се слагат различни раздатки - примерно Jeep Cherokee, където раздатката може да е парт тайм (NP231), фултайм (NP242) или on-demand (NV246). A отзад на джипа все си пише 4х4 :D

Редактирано от peterst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря на колегата Генов за отговорите! Вече имам насрочен час за тест драйв на бензиновия двигател, който с радост ще пробвам. В следващите седмици ще пристигне и дизеловия вариант.

 

За 4x4-то - питах от чисто любопитство, евентуално как се дръжи. Не съм очаквал да е пълно 4x4, каквото колегата @peterst описа по-горе. На мен и не ми трябват ръчки, лостчета и копчета, а просто да катеря леки неравности без притеснение (пак не говорим до сняг до ушите и кал до колената).

 

Ще пиша след тест драйва, как ми се е сторила колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновия вариант на хартия не изглежда зле като параметри с изключение на тези 9/100 л/км среден разход официално обявени . Цената обаче е 4000хил. по-ниска от дизеловия вариант при ниво Премиум и на днешни цени това са около 2тона бензин . При един пробег от 10 000км годишно и разлика в средния разход от около 2.5л /100км това означава , че 8 год. или 80 000км са нужни за да се усети икономия от дизела . Това разбира се са сметки при сегашните цени на горивата и без да се отчита по-скъпата поддръжка на дизела  . Остава обаче да се разбере дали този мотор е достатъчно мощен за това купе , така че чакам с нетърпение отзивите на колеги , които са го тествали .

Иначе лично аз не смятам Н6 за много евтин , защото конкурентните марки (без Дъстър, него не го броя за жив) при преговори свалят цената с 8-10% , а понякога и повече и се получава горе-долу същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nikid, ако трябва да съм честен дори не знаех, че може да договаряш цена при условие, че купуваш 1 кола (смисъл 1 брой, не 10 за фирма да кажем) :D

 

Логично звучи да можеш да го правиш, въпросът е къде може да стане и къде не. Лошото е, че за по-големите SUV-ове 10% от цената ще е чудесна отстъпка, но пак няма да се доближи до цената на H6 (тук имам предвив Kia Sorento, Santa Fe, дори Nissan X-Trail, който не е от най-големите, но не е и от най-малките). Всъшност това е интересното, че H6 като размери е в по-горния клас SUV-ове, докато като цена е с по-малките като Sportage, ix35, Mokka, Kuga, Duster...последното и аз не го броя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да правя излишна реклама ще кажа , че за Шевролет (няма да споменавам дилъра) без да ги питам ми направиха предложения с 8% отстъпка от вратата преди време , и при други марки също са готови на отстъпки без да си корпоративен клиент . Има също вариант корпоративен клиент да ти договори отстъпка като за тях . Има марки , които не дават повече от 2-3% или даже изобщо не са съгласни за определени модели . Бях се засилил да купувам нова кола преди време , обиколих дилърите и почти навсякъде бяха склонни на отстъпки , голям глад.

 

ПП. Така , като разглегах още веднъж нещата ми се струва ,че ако бензиновия двигател се държи прилично и предвид факта , че мултимедийния център явно е доста посредствен със слаб дисплей , а кожения салон е спорна екстра, ниво ONE за 36хил. с ДДС е супер предложение .

 

ПП1 Още малко разсъждения за екстрите в нивата над ONE , имам автоматични фарове -напълно безмислена екстра след задължението за непрекъснато включени фарове  , автоматични чистачки - ами сбъркана работа вечно нещо не уцелват ваксата , круиз контрол - и без него може , аз не го ползвам при мен , що се отнася до мултимедията както вече колегите казаха по горе , слага се една ОЕМ мултимедия за Н6 и ще е по-добре .

Редактирано от nikid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно за отстъпките и може да се разходя на някъде, но и аз не знам за къде съм ( за лудницата надявам се не :D ).

 

Реално аз взех оферта за бензина точно ниво One. Не съм фен на кожата, без значение качеството, но ако човек избере по-горно ниво на оборудване няма вариант да не ти сложат кожа, само ниво One е без кожа.

 

Сега до колкото разбрах в момента има някаква промоция, при която ти махат стандартния пакет музика и ти слагат 7 инчова система с Android, която пише, че има и навигация. До колкото разбрах от постовете на @g.genov неговата не е такава. Предполагам, че малко са ъпгрейднали нещата, но утре ще поразпитам и ще дам инфо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново 20 :)

Електрическата ми шофьорска седалка вече не е чак толкова електрическа ... не иска да се движи нагоре и надолу. Тъй като "оригиналната" ми стелка е малко по дълга от необходимото за да не пречи на педалите трябва да се навре в кабелите под седалката, та ми мина мисъл да не би стелката да е откачила някой кабел но уви .. не видях откачени кабели под седалката ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже карам пратки всеки ден и ми се налага да "навивам" онази щора ли как да я нарека в багажника ... та при температури под 0-та не иска да се навива сама а тази сутрин при -9 градуса дори насила се опитах да я натикам в ролката и не мърда ... сега си виси в багажника, като на простора :)

Някой китаец пак не е мислил за материалите от които е направено това чудо на техниката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено на 8000км семних оригиналните китайски чистачки с BOSCH. Това им беше живота на оригиналните ... 8 месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разни кори по интериора на автомобила започнаха да тракат и да се разглабят. Забавно е! Не знам дали да не се развихря вътре с една капчица.

А едната ми закопчалка за колан на задната седалка нещо не иска да закопчава. Странно е защото никога не е била закопчаван този колан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам на фарове нощно време, фаровете променят самички интензивноста си на светене. Някой има ли идея дали това е нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа , май ще се върна на първото си мнение , че Н6 никак не е евтин за това , което предлага. Съжалявам , че ще прозвучи като реклама , но ще го напиша , защото някои хора трябва да го видят :

Към колегата @raymondo ,погледни при Опел в момента Антара бензин 167к.с. ниво Cosmo+ , най-високото е 41735лв. , а дизел 163к.с. 44000лв. цените са с ДДС и преди отстъпката (както ми каза дилъра преди малко) имат и автомацити при всички мотори . Екстрите са повече от ниво Премиум при Н6 , единствено като минус е ,че това е модел след фейслифт т.е вече към края си  . Мисля , че това е най-прекия конкурент на Н6 , нереалистично е да сравняваме с Хонда , Тойота и прочее марки , това не е нивото на Н6 .

   
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...