Jump to content
Sign in to follow this  
cna

Hover H5 контролер на ШМ

Recommended Posts

Здравейте, имам H5 от 2011 г.

Не си намирам контролера, който управлява машинката на предния мост.

Многократно свалях жабката, търсих в дясно (където е описано по руските форуми), после в ляво (зад централната конзола), но така и не видях къде живее това нещо.

Проблема е че ми липсват понижените предавки. Изчетох доста, проверих машинката на предния мост, смених и гумичката с пръстени. Смених контролера управляващ машинката на раздатката, както и самата машинка на раздатката... 

Сега остана само този контролер, но така и не го намирам...

Ако някой има идея къде може да е заврян, моля да сподели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се губи с този контролер - няма нишо общо с 4Л.

Щом вкл. предния мост значи модула е ОК където и да се намира.

Тази машинка може да се замени с планка + хъбове и пак ще си имаш 4Н и 4Л.

Моторчето на раздатката изпълнява ли коректно командата за 4Л т.е. да остава трайно включено или дава грешка и се връща до начално положение?

Да не се окаже,че модула е ОК, машинката си включва правилно,но няма какво да включи в раздатката - малко вероятно,но все пак нямаш идея какво е било преди теб!

Ако искаш ми прати старите модул и машинка да ги закача на Стефко да ги тестваме или намери някой покрай тебе за целта за да е сигурно какво правиш.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОК. Дай ми координати на лично да ти ги изпратя за тест...

Просто не тръгва към 4Л, между 2 и 4 смяната се чува избръмчаването на ел. мотора...

EDIT: Навсякъде се пише, че при превключване се чува щракане на релета зад жабката.

          Аз не чувам такова. Затова искам да намеря контролера къде е.

Edited by cna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес след поредното ровене и търсене, установих че при контакт машинката на предния мост ми зацепва муфата дори когато съм на 2Н. Това се случва още с подаване на контакт. Разкачам чрез подаване на ток директно на кабелите, но след като дам контакт и хоп пак зацепена. Явно получава грешна команда.
Ако някой има идея каква може да е причината за това, нека сподели.

 

Edited by cna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес след поредния епизод от сагата "контролера беглец".

Снимах колкото мога, гледах по сноповете да видя някъде празен куплунг или да ме отведе до "топлата вода".

Обаче отново нищо не видях. Единственото контролерче там е за Вкл./Изкл. пасажерската възглавница.

IMG_20211129_100906.jpg

IMG_20211129_100932.jpg

IMG_20211129_100947.jpg

IMG_20211129_100957.jpg

IMG_20211129_101103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой може ли да ми каже кой е този "Central Control Switch", и къде се намира той в колата?

4wd_136.png

 

 

Edited by cna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като гледам си пиша и си отговарям.... Дано поне да е полезно на някой във времето.

Оказва се, че Н5 няма отделен контролер за машинката на предния мост.

Цитат

На Н3/Н5 с салоном от Н5 нет отдельного блока (контроллера) управления ШМ, он интегрирован в блок управления всей электроникой (блок ВСМ)

 

Явно търся нещо което го няма

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все още не мога да кажа.... блока под шофьорската седалка съм го сменял.... с два контролера все едно и също - няма ги ниските...

Когато отключа машинката на предния мост (с кабели директно), при контакт дори и с настройка на 2L ... машинката свързва муфата и му закача полуоската...

4H включва и изключва (от раздатката)...  но при команда към ниските, нищо не реагира...

Това е моментното състояние, никакво желание нямам да сменям този централен блок ( най-малкото трудно ще се намери)...

Ама знам ли...

Нали за това пиша тук, ако има някой колега с повече яснота да помогне.

На ръба съм да си го "побългаря".... те и братушките си ги връзват както им дойде...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес още една крачка напред: Понижените предавки се върнаха.

Н5 освен от датчика за скорост на раздатката, чете и (както им казвам) стоп-машинка на съединителя.

Ако едно от двете не даде подходящ сигнал - ниските ги няма.

Сега остава само да разбера откъде предния мост получава грешна команда да закачи муфата.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Контролера за машинката на предния мост, който търсех е интегриран в друг контролер, затова го няма зад жабката.

От схемата Central Control Switch, се намира в средната конзола, зад контролите на климатроника. Има маркировка BCM върху него.

Внимавайте с него, отговаря за доста неща. Снимки когато ми остане време да разглабям, за да го достъпя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В тази тема https://www.chinamobil.ru/bb/viewtopic.php?t=3172&postdays=0&postorder=asc&start=0   има информация за машинката.

II. Инсталяция кнопки "ручного" включения "шайтан-машинки" на Ховерах с электрораздаткой с блоком ВСМ (Н3, Н5)

Edited by ivni25
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все още не желая да слагам жило от жигули....

При мен проблема не е включване.... след включване - не изключва. Освата ми зацепена муфата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...