cna Публикувано 21 Ноември, 2021 Share Публикувано 21 Ноември, 2021 Здравейте, имам H5 от 2011 г. Не си намирам контролера, който управлява машинката на предния мост. Многократно свалях жабката, търсих в дясно (където е описано по руските форуми), после в ляво (зад централната конзола), но така и не видях къде живее това нещо. Проблема е че ми липсват понижените предавки. Изчетох доста, проверих машинката на предния мост, смених и гумичката с пръстени. Смених контролера управляващ машинката на раздатката, както и самата машинка на раздатката... Сега остана само този контролер, но така и не го намирам... Ако някой има идея къде може да е заврян, моля да сподели. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 22 Ноември, 2021 Share Отговорено 22 Ноември, 2021 Не се губи с този контролер - няма нишо общо с 4Л. Щом вкл. предния мост значи модула е ОК където и да се намира. Тази машинка може да се замени с планка + хъбове и пак ще си имаш 4Н и 4Л. Моторчето на раздатката изпълнява ли коректно командата за 4Л т.е. да остава трайно включено или дава грешка и се връща до начално положение? Да не се окаже,че модула е ОК, машинката си включва правилно,но няма какво да включи в раздатката - малко вероятно,но все пак нямаш идея какво е било преди теб! Ако искаш ми прати старите модул и машинка да ги закача на Стефко да ги тестваме или намери някой покрай тебе за целта за да е сигурно какво правиш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 22 Ноември, 2021 Автор Share Отговорено 22 Ноември, 2021 (Редактирано) ОК. Дай ми координати на лично да ти ги изпратя за тест... Просто не тръгва към 4Л, между 2 и 4 смяната се чува избръмчаването на ел. мотора... EDIT: Навсякъде се пише, че при превключване се чува щракане на релета зад жабката. Аз не чувам такова. Затова искам да намеря контролера къде е. Редактирано 22 Ноември, 2021 от cna Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 28 Ноември, 2021 Автор Share Отговорено 28 Ноември, 2021 (Редактирано) Днес след поредното ровене и търсене, установих че при контакт машинката на предния мост ми зацепва муфата дори когато съм на 2Н. Това се случва още с подаване на контакт. Разкачам чрез подаване на ток директно на кабелите, но след като дам контакт и хоп пак зацепена. Явно получава грешна команда. Ако някой има идея каква може да е причината за това, нека сподели. Редактирано 28 Ноември, 2021 от cna Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 29 Ноември, 2021 Автор Share Отговорено 29 Ноември, 2021 Днес след поредния епизод от сагата "контролера беглец". Снимах колкото мога, гледах по сноповете да видя някъде празен куплунг или да ме отведе до "топлата вода". Обаче отново нищо не видях. Единственото контролерче там е за Вкл./Изкл. пасажерската възглавница. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 30 Ноември, 2021 Автор Share Отговорено 30 Ноември, 2021 (Редактирано) Някой може ли да ми каже кой е този "Central Control Switch", и къде се намира той в колата? Редактирано 30 Ноември, 2021 от cna Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 2 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 2 Декември, 2021 Като гледам си пиша и си отговарям.... Дано поне да е полезно на някой във времето. Оказва се, че Н5 няма отделен контролер за машинката на предния мост. Цитат На Н3/Н5 с салоном от Н5 нет отдельного блока (контроллера) управления ШМ, он интегрирован в блок управления всей электроникой (блок ВСМ) Явно търся нещо което го няма Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мариян Отговорено 2 Декември, 2021 Share Отговорено 2 Декември, 2021 С две думи трябва да се подмени целия блок ли? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 2 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 2 Декември, 2021 Все още не мога да кажа.... блока под шофьорската седалка съм го сменял.... с два контролера все едно и също - няма ги ниските... Когато отключа машинката на предния мост (с кабели директно), при контакт дори и с настройка на 2L ... машинката свързва муфата и му закача полуоската... 4H включва и изключва (от раздатката)... но при команда към ниските, нищо не реагира... Това е моментното състояние, никакво желание нямам да сменям този централен блок ( най-малкото трудно ще се намери)... Ама знам ли... Нали за това пиша тук, ако има някой колега с повече яснота да помогне. На ръба съм да си го "побългаря".... те и братушките си ги връзват както им дойде... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 3 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 3 Декември, 2021 Днес още една крачка напред: Понижените предавки се върнаха. Н5 освен от датчика за скорост на раздатката, чете и (както им казвам) стоп-машинка на съединителя. Ако едно от двете не даде подходящ сигнал - ниските ги няма. Сега остава само да разбера откъде предния мост получава грешна команда да закачи муфата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 4 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 4 Декември, 2021 Контролера за машинката на предния мост, който търсех е интегриран в друг контролер, затова го няма зад жабката. От схемата Central Control Switch, се намира в средната конзола, зад контролите на климатроника. Има маркировка BCM върху него. Внимавайте с него, отговаря за доста неща. Снимки когато ми остане време да разглабям, за да го достъпя. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivni25 Отговорено 7 Декември, 2021 Share Отговорено 7 Декември, 2021 (Редактирано) В тази тема https://www.chinamobil.ru/bb/viewtopic.php?t=3172&postdays=0&postorder=asc&start=0 има информация за машинката. II. Инсталяция кнопки "ручного" включения "шайтан-машинки" на Ховерах с электрораздаткой с блоком ВСМ (Н3, Н5) Редактирано 7 Декември, 2021 от ivni25 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 7 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 7 Декември, 2021 Все още не желая да слагам жило от жигули.... При мен проблема не е включване.... след включване - не изключва. Освата ми зацепена муфата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 9 Декември, 2021 Share Отговорено 9 Декември, 2021 При Н3 предния мост има модул или поне при мен имаше.Даже съм го ремонтирал. Да беше сложил два ръчни хъба и и щеше да си спестиш много ядове по принцип щом само не изключва по някога - това за 4Н. Ще се въртят повече дингили в един момен само,а иначе ще си на задно когато са изключени хъбовете докато се сети да изключи машинките. Проблема на тези машини е ,че има много свободни съчинения от стари собственици, производители,"майстори" и т.н.... При пикапите ако се изгуби плюса към модулите и машинките се самоизключват. При тройката с махането на бушона четворката става вечна. Би трябвало и при петицата да е така,но........ !? За мен логиката е,че или ти се губи + някъде или имаш някакъв постоянен такъв и по тази причина и не изключва четворката - зависи коя ел. схема са използвали при сглобката. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 10 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 10 Декември, 2021 Стигнах до извода че BCM контролера мисли машинката за изключена. Не получава правилен сигнал от машинката на предния мост, и въобще не и подава команда. Сега е мокро и не ми се навира отдолу... Когато имам възможност ще бръкна... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newfan Отговорено 10 Декември, 2021 Share Отговорено 10 Декември, 2021 На 3.12.2021 г. at 15:15, cna написа: Днес още една крачка напред: Понижените предавки се върнаха. Н5 освен от датчика за скорост на раздатката, чете и (както им казвам) стоп-машинка на съединителя. Ако едно от двете не даде подходящ сигнал - ниските ги няма. Сега остава само да разбера откъде предния мост получава грешна команда да закачи муфата. Здравей колега, би ли ми казал къде се намира тази стоп-машинка на съединителя? Мисля, че имам същия проблем, след смяна на карета на предния кардан в сервиз. Бях писал тук някъде, но беше преди 2г. и от тогава не съм го оправил. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newfan Отговорено 11 Декември, 2021 Share Отговорено 11 Декември, 2021 (Редактирано) Това ми изпратиха от сервиза в Плевен. Явно е на самият педал на съединителя. Но на фактурата пише "Превключвател светлини спирачка" Редактирано 11 Декември, 2021 от newfan Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 12 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 12 Декември, 2021 Над педала.... към шофьора. Педала в отпуснато положение опира в него. Използва се също и за регулиране на хода на педала. Първо завиваш до необходимото положение, после се включва буксата. Иначе ще пресучеш кабелите. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newfan Отговорено 12 Декември, 2021 Share Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Намерих го, но проблемът не е там. При натиснат съединител се затваря контакт и подава на някъде +5V сигнал. Толкова измерих на "контакт" в буксата. Този превключвател има нормално отворен и нормално затворен контакти. При натиснат съединител се затваря отворения. Другият явно не се използва. От буксата излизат само 2 проводника и сигурно отиват в блока за управление ВСМ. Най смешното е, че бях в сервиз и там ми казаха, че това е проблема, но нямаха машинката и след седмица ми я изпратиха. Сега остава да търся сигнала от датчика на раздатката, но от сервиза казаха, че там няма проблем. Другото е да проверя дали е постоянно зацепена предна лява, както при теб. При мен се чува включването на муфата, когато включа 4Н, но вече не съм сигурен дали е това шумът. Аз от копчето 4Н включвам, но после не мога да изключа на 2Н. За да изключа трябва да загася дв. и при подаване на контакт се преминава на 2Н. Бавните въобще не се включват. А съм имал няколко случая, самоволно да се включи 4Н, винаги на паркирана кола, без натискане на бутон 4Н. Редактирано 12 Декември, 2021 от newfan Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 13 Декември, 2021 Share Отговорено 13 Декември, 2021 4Н се вкл. без съединител при автомобил в покой или до 20км в движение/по спомен от инструкциите/,но за мен правилното е в покой! 4Л задължително в покой с натиснат съединител т.е. въпросния контактор който цитираш на съединителя трябва да "потвърди" командата от бутона,а и при натиснат съединител кутията минава в пълен покой защото първичния вал спира да се върти и подпомага вкл. на 4Л. Мисля,че преди време бяхме дискутирали твоя проблем. Самоволното вкл. идва от не настроени или дефектирали контакти на моторчето на раздатката. От там ти е проблема и с 4Л на 99,9% предполагам. Монтирай си някъде един обикновен прекъсвач,който свързваш през бушона на 4WD и няма да ти се вкл. самоволно. Не е ремонт,но премахва вероятноста да ошеташ раздатката докато решиш проблема. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cna Отговорено 13 Декември, 2021 Автор Share Отговорено 13 Декември, 2021 (Редактирано) Контактора на съединителя "потвърждава" данните на датчика на кардана... колата да е в покой. Ако не - дори не се опитва да вкл. Прегледай контактните букси, изчисти ги. Щом самоволно е решило да включва 4, това става само с контакт от някъде... все едно си натиснал копчето, дано да не излезе някъде оголен кабел контактуващ с друг. Както писа Краси - виж и контактите на раздатката, те са изложени на вода повече! Аз бих се замислил дали не съм залял централната конзола с кафе ( често ми се случва по пътищата от дупка, или ако съм наковал спирачките)! Ако е заливана - също чистене. Ако си убеден че окабляването е наред, аз бих пробвал със здрав модул (този под седалката). Редактирано 13 Декември, 2021 от cna Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newfan Отговорено 13 Декември, 2021 Share Отговорено 13 Декември, 2021 Да, на такива проверки отивам. Благодаря, ще търся подходящи условия (гараж + подемник). Бъдете живи и здрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
engi7d Отговорено преди 3 часа Share Отговорено преди 3 часа Темата е стара, но някакво развитие има ли? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.