Jump to content

Hover H5 контролер на ШМ


cna

Recommended Posts

Здравейте, имам H5 от 2011 г.

Не си намирам контролера, който управлява машинката на предния мост.

Многократно свалях жабката, търсих в дясно (където е описано по руските форуми), после в ляво (зад централната конзола), но така и не видях къде живее това нещо.

Проблема е че ми липсват понижените предавки. Изчетох доста, проверих машинката на предния мост, смених и гумичката с пръстени. Смених контролера управляващ машинката на раздатката, както и самата машинка на раздатката... 

Сега остана само този контролер, но така и не го намирам...

Ако някой има идея къде може да е заврян, моля да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се губи с този контролер - няма нишо общо с 4Л.

Щом вкл. предния мост значи модула е ОК където и да се намира.

Тази машинка може да се замени с планка + хъбове и пак ще си имаш 4Н и 4Л.

Моторчето на раздатката изпълнява ли коректно командата за 4Л т.е. да остава трайно включено или дава грешка и се връща до начално положение?

Да не се окаже,че модула е ОК, машинката си включва правилно,но няма какво да включи в раздатката - малко вероятно,но все пак нямаш идея какво е било преди теб!

Ако искаш ми прати старите модул и машинка да ги закача на Стефко да ги тестваме или намери някой покрай тебе за целта за да е сигурно какво правиш.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Дай ми координати на лично да ти ги изпратя за тест...

Просто не тръгва към 4Л, между 2 и 4 смяната се чува избръмчаването на ел. мотора...

EDIT: Навсякъде се пише, че при превключване се чува щракане на релета зад жабката.

          Аз не чувам такова. Затова искам да намеря контролера къде е.

Редактирано от cna
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след поредното ровене и търсене, установих че при контакт машинката на предния мост ми зацепва муфата дори когато съм на 2Н. Това се случва още с подаване на контакт. Разкачам чрез подаване на ток директно на кабелите, но след като дам контакт и хоп пак зацепена. Явно получава грешна команда.
Ако някой има идея каква може да е причината за това, нека сподели.

 

Редактирано от cna
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след поредния епизод от сагата "контролера беглец".

Снимах колкото мога, гледах по сноповете да видя някъде празен куплунг или да ме отведе до "топлата вода".

Обаче отново нищо не видях. Единственото контролерче там е за Вкл./Изкл. пасажерската възглавница.

IMG_20211129_100906.jpg

IMG_20211129_100932.jpg

IMG_20211129_100947.jpg

IMG_20211129_100957.jpg

IMG_20211129_101103.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам си пиша и си отговарям.... Дано поне да е полезно на някой във времето.

Оказва се, че Н5 няма отделен контролер за машинката на предния мост.

Цитат

На Н3/Н5 с салоном от Н5 нет отдельного блока (контроллера) управления ШМ, он интегрирован в блок управления всей электроникой (блок ВСМ)

 

Явно търся нещо което го няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не мога да кажа.... блока под шофьорската седалка съм го сменял.... с два контролера все едно и също - няма ги ниските...

Когато отключа машинката на предния мост (с кабели директно), при контакт дори и с настройка на 2L ... машинката свързва муфата и му закача полуоската...

4H включва и изключва (от раздатката)...  но при команда към ниските, нищо не реагира...

Това е моментното състояние, никакво желание нямам да сменям този централен блок ( най-малкото трудно ще се намери)...

Ама знам ли...

Нали за това пиша тук, ако има някой колега с повече яснота да помогне.

На ръба съм да си го "побългаря".... те и братушките си ги връзват както им дойде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес още една крачка напред: Понижените предавки се върнаха.

Н5 освен от датчика за скорост на раздатката, чете и (както им казвам) стоп-машинка на съединителя.

Ако едно от двете не даде подходящ сигнал - ниските ги няма.

Сега остава само да разбера откъде предния мост получава грешна команда да закачи муфата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контролера за машинката на предния мост, който търсех е интегриран в друг контролер, затова го няма зад жабката.

От схемата Central Control Switch, се намира в средната конзола, зад контролите на климатроника. Има маркировка BCM върху него.

Внимавайте с него, отговаря за доста неща. Снимки когато ми остане време да разглабям, за да го достъпя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема https://www.chinamobil.ru/bb/viewtopic.php?t=3172&postdays=0&postorder=asc&start=0   има информация за машинката.

II. Инсталяция кнопки "ручного" включения "шайтан-машинки" на Ховерах с электрораздаткой с блоком ВСМ (Н3, Н5)

Редактирано от ivni25
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не желая да слагам жило от жигули....

При мен проблема не е включване.... след включване - не изключва. Освата ми зацепена муфата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Н3 предния мост има модул или поне при мен имаше.Даже съм го ремонтирал.

Да беше сложил два ръчни хъба и и щеше да си спестиш много ядове по принцип щом само не изключва по някога - това за 4Н.

Ще се въртят повече дингили в един момен само,а иначе ще си на задно когато са изключени хъбовете докато се сети да изключи машинките.

Проблема на тези машини е ,че има много свободни съчинения от стари собственици, производители,"майстори" и т.н....

При пикапите ако се изгуби плюса към модулите и машинките се самоизключват.

При тройката с махането на бушона четворката става вечна.

Би трябвало и при петицата да е така,но........ !?

За мен логиката е,че или ти се губи + някъде или имаш някакъв постоянен такъв и  по тази причина и не изключва четворката - зависи коя ел. схема са използвали при сглобката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигнах до извода че BCM контролера мисли машинката за изключена.

Не получава правилен сигнал от машинката на предния мост, и въобще не и подава команда.

Сега е мокро и не ми се навира отдолу... Когато имам възможност ще бръкна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.12.2021 г. at 15:15, cna написа:

Днес още една крачка напред: Понижените предавки се върнаха.

Н5 освен от датчика за скорост на раздатката, чете и (както им казвам) стоп-машинка на съединителя.

Ако едно от двете не даде подходящ сигнал - ниските ги няма.

Сега остава само да разбера откъде предния мост получава грешна команда да закачи муфата.

 

Здравей колега, би ли ми казал къде се намира тази стоп-машинка на съединителя? 

Мисля, че имам същия проблем, след смяна на карета на предния кардан в сервиз. Бях писал тук някъде, но беше преди 2г. и от тогава не съм го оправил.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми изпратиха от сервиза в Плевен. Явно е на самият педал на съединителя. Но на фактурата пише "Превключвател светлини спирачка"

IMG_20211211_150839.jpg

IMG_20211211_150927.jpg

Редактирано от newfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над педала.... към шофьора.

Педала в отпуснато положение опира в него.

Използва се също и за регулиране на хода на педала.

Първо завиваш до необходимото положение, после се включва буксата. Иначе ще пресучеш кабелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих го, но проблемът не е там. При натиснат съединител се затваря контакт и подава на някъде +5V сигнал. Толкова измерих на "контакт" в буксата. Този превключвател има  нормално отворен и нормално затворен контакти. При натиснат съединител се затваря отворения. Другият явно не се използва. От буксата излизат само 2 проводника и сигурно отиват в блока за управление ВСМ. 

Най смешното е, че бях в сервиз и там ми казаха, че това е проблема, но нямаха машинката и след седмица ми я изпратиха.

Сега остава да търся сигнала от датчика на раздатката, но от сервиза казаха, че там няма проблем. Другото е да проверя дали е постоянно зацепена предна лява, както при теб.

При мен се чува включването на муфата, когато включа 4Н, но вече не съм сигурен дали е това шумът.

 Аз от копчето 4Н включвам, но после не мога да изключа на 2Н. За да изключа трябва да загася дв. и при подаване на контакт се преминава на 2Н.

Бавните въобще не се включват. А съм имал няколко случая, самоволно да се включи 4Н, винаги на паркирана кола, без натискане на бутон 4Н.

 

Редактирано от newfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4Н се вкл. без съединител при автомобил в покой или до 20км в движение/по спомен от инструкциите/,но за мен правилното е в покой!

4Л задължително в покой с натиснат съединител т.е. въпросния контактор който цитираш на съединителя трябва да "потвърди" командата от бутона,а и при натиснат съединител кутията минава в пълен покой защото първичния вал спира да се върти и подпомага вкл. на 4Л.

Мисля,че преди време бяхме дискутирали твоя проблем.

Самоволното вкл. идва от не настроени или дефектирали контакти на моторчето на раздатката.

От там ти е проблема и с 4Л на 99,9% предполагам.

Монтирай си някъде един обикновен прекъсвач,който свързваш през бушона на 4WD и няма да ти се вкл. самоволно.

Не е ремонт,но премахва вероятноста да ошеташ раздатката докато решиш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контактора на съединителя "потвърждава" данните на датчика на кардана... колата да е в покой.

Ако не - дори не се опитва да вкл.

Прегледай контактните букси, изчисти ги.

Щом самоволно е решило да включва 4, това става само с контакт от някъде... все едно си натиснал копчето, дано да не излезе някъде оголен кабел контактуващ с друг. Както писа Краси - виж и контактите на раздатката, те са изложени на вода повече!

Аз бих се замислил дали не съм залял централната конзола с кафе ( често ми се случва по пътищата от дупка, или ако съм наковал спирачките)!

Ако е заливана - също чистене.

Ако си убеден че окабляването е наред, аз бих пробвал със здрав модул (този под седалката).

Редактирано от cna
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...