Jump to content

Economynews.bg: "Конкурентите на Litex Motors"


regoslav

Recommended Posts

Данаил Алеков

След броени дни, на 21 февруари официалното ще бъде открит автомобилният завод на китайската компания Great Wall в село Баховица, недалеч от Ловеч. Първият сглобен автомобил - хечбекът Volex C10 бе готов в средата на ноември, освен него тук се произвеждат пикап Steed 5 и SUV Hover H5.

Естествен е въпросът какви са шансовете на китайските коли да пробият първо на българския пазар, а по-късно и на европейския, каквото е намерението на компанията и на нейния българския партньор Litex Motors?

Каква е формулата на Great Wall

През последните години в Източна Европа се наложи само една марка от Балканите – румънската „Дачия”. Това се постигна чрез ниска цена на колата плюс относително добри технически показатели, които не са показателите на германските гиганти, но покриват приетите за Европа нива.

Great Wall очевидно също залага на ниска цена, добри технически показатели, сервизни условия и кредитиране.

Екипът на EconomyNews.bg съпостави техническите характеристики на китайските коли с някои от най-продаваните в България автомобили през миналата година, в конкретния ценови сегмент. Ето какво показват те.

Сравнение на основните технически показатели на Great Wall Volex C10 и хечбек модели на други марки

koli.jpg

Сравнение на основните технически показатели на Great Wall Hover H5 и SUV модели на други марки

djipove.jpg

За да се сравнят двата модела – Volex C10 и Hover H5 с останалите марки от този ценови сегмент, се спряхме на най-евтините модели на някои от хечбек и SUV автомобилите, предлагани на родния пазар.

Ясно е, че Hover H5 не може да конкурира BMW X5, затова в сравнението сме включили джиповете Dacia Duster, Skoda Yeti, Nissan Qashqai, KIA Sportage и Hyundai ix35, избран за 4х4 автомобил на годината през 2011 г.

По отношение на хечбек автомобилите в сравнителната таблица сме включили Dacia Sandero, Skoda Fabia, Lada Kalina, Citroen C3 и Peugeot 206+.

Трябва да се има предвид, че от въпросните модели са избрани тези, с най-ниска цена, поради което има разлика в кубатурата на двигателя (в полза на Great Wall), а от там и в някои други технически характеристики.

Така например хечбекът на Skoda Fabia с двигател 1.2 HTP струва 16 478 лв., а същият модел, но с двигател 1.4 TSI - 36 980 лв. Естествено, в таблицата сме включили този за 16 478 лв., защото както стана ясно, цената е определящият фактор в повечето случаи.

Като цяло според експерти китайските коли, произведени край Ловеч, не са лишени от предпоставки да се наложат на пазара. Дали това ще стане обаче, само времето ще покаже. По-важно е, че с построяването на завода започва да се възстановява автомобилостроенето в България - отрасъл с дълга история и много проекти. За да се стигне до трайно развитие на този отрасъл в родната икономика, е важно проектът на Great Wall да успее в битката с утвърдените европейски производители, които са на пазара в страната от години.

Автомобилостроенето в България

Ловеч, градът на люляците, е най-големия център на автомобилостроенето в миналото. В бившия завод „Балкан” освен самолети, са произвеждани едноименните мотоциклети и лекотоварни автомобили, микробуси „Рила” и, разбира се, автомобилите с марка „Пирин-Фиат” (съвместен проект на „Балканкар” и FIAT). Историята на българското автомобилостроене съвсем не се изчерпва с дейността на завод „Балкан”.

Във Варна през периода 1936-1947г. се произвеждат прословутите автобуси „Херкулес” в едноименния завод край Аспарухово, а автомобилостроенето в морската столица е „съживено” в началото на 90-те, когато започва производството на леки автомобили „Ровър” в завод „Родакар”.

Друг голям център от този сегмент в родната индустрия е Шумен, където в завода за товарни автомобили „Мадара” се произвеждат камионите ГАЗ и „Мадара”.

Със славно минало е и завод „Чавдар” в Ботевград, произвеждал автобуси и тролейбуси „Чавдар” в периода 1924-1999г., които освен за родния пазар, се изнасят в Гърция, Северна Корея, Афганистан и други страни.

ДСО „Металхим”, включващо всички военни заводи в България, започва амбициозно производство на леки автомобили “Рено” 8 и „Рено” 10, под наименованието „Булгаррено”. Първите бройки са сглобени във военния завод в Казанлък през 1966г., а след това монтажната линия се премества в Пловдив, като паралелно с това в града под тепетата се произвеждат и спортните „Булгаралпин”.

През 1967г. в габровския завод „Болшевик” започва производството на кросовите мотоциклети „Янтра” 125М, които така и не успяват да се наложат на пазара. В столицата инж. Велизар Андреев произвежда няколко спортни автомобила „София”, с дизайн на Шевролет „Камаро”, но политическия режим не му позволява да ги въведе в серийно производство.

Сред по-новите проекти на автомобилостроенето у нас е производството на леки автомобили „Намко Пони” в периода 1994-1995г., което се осъществява в Завода за инструментално оборудване (ЗИО) – Дупница. За съжаление са произведени едва 30 бройки и дейността е преустановена.

В завод „Кента”, град Омуртаг са произвеждани небезизвестните тролейбуси „Шкода”, а към момента заводът продължава на функционира и е единственият действащ производител на автобуси („Кента”) у нас.

 

 

 

http://www.economyne...-news30438.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението на Hover не е много коректно – другите в таблицата са леки коли с повишена проходимост, със самоносеща каросерия. А доколкото знам, Ховър е с рама (или бъркам). В този смисъл сравнението е много, много некоректно – съответните коли от другите марки са доста по-скъпи, а тук са дадени най-ниския клас паркетници. Дъстър и Кашкавал нямат нищо общо с това, което се твърди, че е Ховър. Не че са лоши, просто са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, turin, отделно че не знам дали въобще някои от въпросните цитирани SUV-та (Дъстър, Кашкай, Йети) нямат 4x4 за тези пари. Например най-евтиния Кашкай с 4х4, с базово оборудване и 2.0 бензин 140кс струва 37 хиляди, за 31 хиляди е 4х2. Същото важи за сравнението с Voleex, за цитираните 14-16 хиляди лева при конкуренцията оборудването е по-базово, освен, че двигателите са по-малки и маломощни. Единствено при някои от тях може да има ESP, което си е важна екстра, която за съжаление при GWM не е налична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно некоректно сравнение.

И за леките коли са дадени базовите модели, които и като оборудване и като двигатели са доста назад от Voleex

 

Все едно да сравняваш Golf highline с базов Хюндай i30

 

A за Ховър разликата е още по-очебийна

 

Остави кой е паркетник и кой не е... размерите на Ховър са в два класа над баничарката на Шкода. Също като двигателя 2.4 / 1.2

Същото важи и за останалите "конкуренти"

Съвсем друг клас. Да не говорим че Ховър за 28... е има всички необходими екстри, а Шкода Йети ако има изобщо за тия пари е без запалка, а 4х4 не е и сънувала

 

Псевдожурналистът със същия успех можеше да сравни VW Passat с "конкурентите" Кия Рио, Пежо 308 и т.н.

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно некоректно сравнение , да не кажа манипулативно ! Да сравняваш консумация на двигател 1.1 с 1.5 , базово оборудване с топ оборудване и 4х2 с 4х4 ,както и джип на рама с повдигнато комби е меко казано някакъв турлю-гювеч !

Впрочем това ми прилича на сравненията в Ауто Билд когато трябва да изкарат WV на първо място .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото в случая е,че статията очевидно е писана от хора, които не разбират много от автомобили и това само би могло да заблуди евентуалните клиенти на уолитата. Според мен когато завода заработи на пълни обороти и предлага богатата гама от оборудване на волексите поотделно,разликата в цената с конкурентните модели ще се повиши осезаемо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпото е, че на такива разбирачи им плащат заплати да пишат за неща, които нито разбират, нито са им интересни. Още по-тъпото е, че има маса народ, дето чете подобни неща и после се изказва "компетентно"... Аз не съм карал Ховър, даже съм предубеден заради китайския произход, но тая статия си е направо простотия...

Видях вчера, че са я линкнали и в офроуд-форума. Излагация.

Накрая правят бърза ретроспекция на българското автомобилостроене, което е хубаво. Но можеха вместо да пишат глупостите за сравнението и табличката, да напишат повече за успехите с Булгаралпин, Булгаррено и за прогонването на Ровър. Ама не – жълтото е по-вървежно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен статията ми хареса. след нея влязох да разгледам тия преки конкуренти в сайтовете на производителите и не се разубедих да взема Хувър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fitibaldi, правилно си постъпил като си влязъл да разгледаш сайтовете ... ама аз като ги гледам не виждам никъде и по никакъв начин конкуренция между посочените модели автомобили ... те дори не са в един клас ... нито Ховъра с посочените, нито волекса с посочените, а за пикапа въобще си нямат и на идея хората писали статията ... абе, аматьорска работа.

Редактирано от gwfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, но са в един и същ ценови сегмент и 90% от хората гледат точно това какво ще получат за тия пари. не гледат дали е шаси или самоносеща конструкция. гледат ел стъкла, подгрев на седалки, автоматик, камера за задно виждане и други такива глезотийки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как го сметна 90% :) Съгласен съм, че доста от хората ги интересува колата им да е красива и да има глезотий, но това дали е на отделно шаси или самоносеща конструкция е много ключово за един джип. Хората, които знаят за какво става дума пък ще изберат точно Hover пред другите, защото разбират колко издръжлива на усуквания и зверски натоварвания е джип на шаси.

 

Конкретно другите имат предимството освен с ESP, а и че предлагат автоматик, по-икономични малки двигатели и 4x4 годно за хора, които не са добри шофьори и нямат желанието и психиката да станат такива - искат просто да натискат педала и "магията" да се случва без да знаят какво значи "диференциал", "раздатъчна кутия" или разни трибуквени акроними. Друг е въпроса, че най-евтините варианти с 4х4 и автоматик и адекватен двигател (поне 120-130кс) започват от 40 бинки нагоре за модели с базови екстри. Но ако не разбираш и не се интересуваш за какво изсипваш тая маса пари, то няма какво да се направи, освен Литекс да наблегнат в рекламната си кампания да изтъкнат добрите черти на автомобилите спрямо конкурентите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че статията е добра по отношение сравнението между Волекс и останалите автомобили. Там определено всички са 1 клас. Тук е мястото да подчертая, че именно такава статия е необходима на потенциалните копувачи на бъдещте български колички, защото знаейки, че купуват високо ниво на оборудване с относително силен двигател за този клас на цени с по 300 и нагоре лв разлика от конкурентите с ниско ниво и слаб двигател, това ще ги мотивира(поне мен би ме мотивирало, ако имах 16хил. в наличност). Успех на българските коли!

ПС. Човекът с черния Стийд от Шумен да си признае! Чакаме снимки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как го сметна 90% :) Съгласен съм, че доста от хората ги интересува колата им да е красива и да има глезотий, но това дали е на отделно шаси или самоносеща конструкция е много ключово за един джип. Хората, които знаят за какво става дума пък ще изберат точно Hover пред другите, защото разбират колко издръжлива на усуквания и зверски натоварвания е джип на шаси.

мисля, че и аз се опитах да кажа точно това.

това 90% го сложих от наблюденията ми над хората и начина им на мислене, което ми е нещо като хоби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че статията е добра по отношение сравнението между Волекс и останалите автомобили. Там определено всички са 1 клас. Тук е мястото да подчертая, че именно такава статия е необходима на потенциалните копувачи на бъдещте български колички, защото знаейки, че купуват високо ниво на оборудване с относително силен двигател за този клас на цени с по 300 и нагоре лв разлика от конкурентите с ниско ниво и слаб двигател, това ще ги мотивира(поне мен би ме мотивирало, ако имах 16хил. в наличност). Успех на българските коли!

ПС. Човекът с черния Стийд от Шумен да си признае! Чакаме снимки

 

Единствения проблем е, че никъде не се казва кой модел какви екстри има, а се дават само технически характеристики, при което доста хора могат да си кажат, че не им трябва голяма мощност и ще изберат нещо с по-малък разход на гориво и даже въобще няма да им дойде на акъла, че волекса може да има повече екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно се вижда, че Great Wall превъзхождат останалите марки от сравнението – най-малко заради богатото оборудване в базовия пакет. Това, което казвате за Ховъра е точно, но явно този, дето е писал, не е специалист по колите:) Явно затова сравненията не идват правилно и обективно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дачия не се страхува от колите произведени в България

 

 

Имат ли българите шансове да конкурират румънската Dacia? Въпросът е на румънския информационен сайт Ziare, който коментира новината за фабриката на Litex Motors в Ловеч, в която китайската компания Great Wall Motor ще започне производството на автомобили от 21 февруари 2012 г.

 

След като прототипите бяха тествани и сертифицирани през 2011 г., предстои начало на серийно производство, а конструкторите обявиха, че ще създадат добре оборудвани коли с нисък разход и на ниска цена, отбелязва сайтът.

 

Предстои да видим дали купувачите ще бъдат привлечени от цената, ниския разход или по-атрактивния дизайн, коментира Ziare.

 

Инвестицията в Ловеч е започнала провокативно - с добре квалифициран, но малоброен персонал - само 120 души със средна възраст 19 години за работниците и 25 за инженерите, пише Ziare, като цитира "Капитал". При максимален капацитет, при който през портите на завода ще излизат 50 000 автомобила годишно, се очаква броят на служителите да достигне 2000 души.

 

Ziare отбелязва, че китайската автомобилна компания Great Wall Motor е най-големият частен производител и износител на автомобили в Китай и че в момента компанията развива търговска дейност в 120 страни. Това е и единствената независима компания от Китай, която покрива всички стандарти на ЕС и е оторизирана да изнася продуктите си на този пазар.

 

Хората от Dacia обаче смятат, че автомобилите, произвеждани в Ловеч, не са опасна конкуренция за колите, носещи румънската марка.

 

Според тях прогнозните цени между 8200 и 14 700 евро не си съперничат с цените на произвежданите край Питещ автомобили.

 

Според румънския производител в моделите на Great Wall "не са предвидени други критерии за качество освен обичайните за ЕС, които Dacia изпълнява напълно", а освен това "липсата на опит ще си каже думата, поне в началото".

 

http://www.spekulanti.com/novini-balkani/20512-dachiia_ne_se_strahuva_ot_kolite_proizvedeni_v_bulgariia

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се иска да го напиша, ама извода се налага от само себе си. Особено в контекста на днешните снимки на бутилката на газовото и като добавим няколкомесечното закъснение на поставянето на уредбите. Както е казал народа - "Хубава работа ама ци... опс, българска"

 

Не е сериозно да правиш такава голяма инвестиция, да си поставяш такива големи цели а да се проваляш на такива елементарни логистично-инженерни задачки.

 

Така че Дачия има пълното право да не се притеснява от конкуренцията на ГУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...