dr_ivo Публикувано 22 Януари, 2020 Share Публикувано 22 Януари, 2020 (Редактирано) Здравейте колеги. Имам Great Wall H6 ,2.0 дизелов,2014 година. Установих следното със спирачките на колата: Когато колата седи на място и мотора работи,натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода. Искам да попитам това нормално ли е? Затова пиша тук с молба към колегите,които са със Great Wall H6 дали и при тях е така? Колата спира нормално и не губи спирачна течност. Пробвах на други марки коли и на нито една не пропада така педала на спирачката. Предварително благодаря на тези,които отговорят. Редактирано 22 Януари, 2020 от dr_ivo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelev_48 Отговорено 27 Януари, 2020 Share Отговорено 27 Януари, 2020 Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dr_ivo Отговорено 28 Януари, 2020 Автор Share Отговорено 28 Януари, 2020 (Редактирано) 21 hours ago, zhelev_48 said: Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки. Благодаря за отговора колега. Всичко по спирачната система е проверено няма загуби на спирачна течност,няма въздух в системата,спирачките държат добре. Но когато на място при работещ мотор натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода. Редактирано 28 Януари, 2020 от dr_ivo Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 28 Януари, 2020 Share Отговорено 28 Януари, 2020 Щом си категоричен,че нямаш загуба на течност и спирачките хващат равномерно на четирите колела за мен има един вариант. Има движение на флуида м/у така наречените бутала на двата кръга в спирачната помпа т.е. има минимално елипсовидно износване на цилиндъра на спирачната помпа, което от своя страна говори за много километри или калпави материали.Ще имаш спирачки още дълго,но след някоя и друга година ще се наложи все пак да смениш помпа в зависимост какви километри правиш на година , а момента ще разбереш без проблем защото педала ще започне да потъва и при спиране.За твой късмет няма как да се случи на раз да потъне и да останеш без спирачки т.е. няма елемент на притеснение ако си я караш сам ,а когато и дойде реда тя ще си покаже. За да отложиш този момент максимално моят съвет е просто да използваш ръчната спирачка на "дългите светофари" или когато изчакваш жената и децата да се качат ,а не "натискам силно и продължително педала на спирачката и държа" - това е функция на ръчната спирачка. Пак да кажа , че е съвет!!Не те уча как да си експлоатираш колата!! Успех П.П. С повечко късмет влошени качества на флуида в спирачната с-ма,но вероятността е много малка - промивка и замяна с нов. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelev_48 Отговорено 28 Януари, 2020 Share Отговорено 28 Януари, 2020 Хайде да тълкуваме малко хидродинамиката......Спирачната с-ма е затворена,пълна с флуид,течност която не се свива и поддържа в с-мата еднакво налягане,при поподане на въздух обаче той се свива /компресира/ и педала пропада. Възможно е спирачната помпа да е повредена,т.е уплатнителните пръстени да изпускат,проверете и нея. Сваляне и разглобяване. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 28 Януари, 2020 Share Отговорено 28 Януари, 2020 Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/. Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност". При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва. Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта. Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка. За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelev_48 Отговорено 29 Януари, 2020 Share Отговорено 29 Януари, 2020 Преди 17 часа, Krasimirr написа: Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/. Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност". При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва. Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта. Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка. За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата. +1 това имах предвид и аз. Помпата и пак помпата!!!!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dr_ivo Отговорено 29 Януари, 2020 Автор Share Отговорено 29 Януари, 2020 Благодаря за отговорите ви колеги. Колата е купувана нова и в момента е на 90 000км. Явно е от спирачната помпа,както казвате но ми се струва рано за такива проблеми. Затова ми се искаше и ми е любопитно да разбера дали само при мен е така. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jeko33 Отговорено 30 Януари, 2020 Share Отговорено 30 Януари, 2020 Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dr_ivo Отговорено 31 Януари, 2020 Автор Share Отговорено 31 Януари, 2020 On 1/30/2020 at 10:12 AM, jeko33 said: Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза. Благодаря за отговора колега. Сега съм по спокоен. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasimirr Отговорено 1 Февруари, 2020 Share Отговорено 1 Февруари, 2020 За спокойствието си прав и не си прав защото това е компромис със спирачната с-ма,твоята и на околните сигурност! Това поведение на педала не е нормално било то на кола на 22000 или 222000км. Сам си проверил други и си видял разликата. Хипотетичен въпрос!? Ако принудително спреш на някой 15% наклон в тапа и слаба ръчна,какво ще правиш? Ще си помпиш педала да се задържиш и да не направиш някое ПТП ли? Защото повярвай ми на такъв наклон когато педала падне до ламарината в мигом потегляш на зад и си върху предния капак на задния автомобил. Разбира се не го пожелавам на никого!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.