Jump to content

Въпрос за спирачки към всички притежаващи Great Wall H6


dr_ivo

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Имам Great Wall H6 ,2.0 дизелов,2014 година.

Установих следното със спирачките на колата: Когато колата седи на място и мотора работи,натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода.

Искам да попитам това нормално ли е?

Затова пиша тук с молба към колегите,които са със Great Wall H6 дали и при тях е така?

Колата спира нормално и не губи спирачна течност.

Пробвах на други марки коли и на нито една не пропада така педала на спирачката.

Предварително благодаря на тези,които отговорят.

Редактирано от dr_ivo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, zhelev_48 said:

Това не е само на твоят Н6,при всяка кола педала на спирачката пропада при въздух в сп.цилиндри, нямаляла течност- Провери си нивото,може поплавака да е заседнал а течноста я нямя,обезвъздуши и спирачките. Случза се когато течността заври, спускане на дълъг наклон с постоянно използвана на спирачки.

 

 

Благодаря за отговора колега.

Всичко по спирачната система е проверено няма загуби на спирачна течност,няма въздух в системата,спирачките държат добре.

Но когато на място при работещ мотор натискам силно и продължително педала на спирачката и държа- той леко полека пропада и стига до пода.

Редактирано от dr_ivo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си категоричен,че нямаш загуба на течност и спирачките хващат равномерно на четирите колела за мен има един вариант.

Има движение на флуида м/у така наречените бутала на двата кръга в спирачната помпа т.е. има минимално елипсовидно износване на цилиндъра на спирачната помпа, което от своя страна говори за много километри или калпави материали.Ще имаш спирачки още дълго,но след някоя и друга година ще се наложи все пак да смениш помпа в зависимост какви километри правиш на година , а момента ще разбереш без проблем защото педала ще започне да потъва и при спиране.За твой късмет няма как да се случи на раз да потъне и да останеш без спирачки т.е. няма елемент на притеснение ако си я караш сам ,а когато и дойде реда тя ще си покаже.

За да отложиш този момент максимално моят съвет е просто да използваш ръчната спирачка на "дългите светофари" или когато изчакваш жената и децата да се качат ,а не "натискам силно и продължително педала на спирачката и държа" - това е функция на ръчната спирачка.

Пак да кажа , че е съвет!!Не те уча как да си експлоатираш колата!! 

Успех

П.П. С повечко късмет влошени качества на флуида в спирачната с-ма,но вероятността  е много малка - промивка и замяна с нов. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да тълкуваме малко хидродинамиката......Спирачната с-ма е затворена,пълна с флуид,течност която не се свива и поддържа в с-мата еднакво налягане,при поподане на въздух обаче той се свива /компресира/ и педала пропада. Възможно е спирачната помпа да е повредена,т.е уплатнителните пръстени да изпускат,проверете и нея. Сваляне и разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/.

Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност".

При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на  гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва.

Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. 

Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта.

Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка.

За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Krasimirr написа:

Не е задължително да има теч или въздух в системата /то всъщност първото води или не до второто по принцип/.

Тук случая е по-интересен според първия пост "Колата спира нормално и не губи спирачна течност".

При износване на диаметъра в една или повече посоки на цилиндъра на помпата маслото преминава м/у периферията на  гумичката на буталото и цилиндъра в следствие на което педала потъва.

Когато е минимално износването в началото се случва това което е описал колегата, а когато нещата загрубеят след време почва да потъва педала и при нормално спиране. 

Ако приемем , че това е проблема дори и да се сменят гумичките ефекта ще е временен и след напасване/износване/ на гумичките към цилиндъра ще се върнем на старта.

Принципно трябва да се райберова цилиндъра.Да се намерят подходящи гумички и ала бала.В повечето случаи не си заслужава времето,парите и метода проба грешка.

За мен правилното решение е нова помпа когато и дойде времето или требичка от блъсната кола с ясно минало - както си реши колегата.

+1 това имах предвид и аз. Помпата и пак помпата!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите ви колеги.

Колата е купувана нова и в момента е на 90 000км.

Явно е от спирачната помпа,както казвате но ми се струва рано за такива проблеми.

Затова ми се искаше и ми е любопитно да разбера дали само при мен е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/30/2020 at 10:12 AM, jeko33 said:

Според мен няма проблем.Моята H6 е на две години и половина на 22000км и педала работи по същия начин карам също и служебен Hyndai ix35 на две години и вече на 43000км и при него педала пропада по същия начин.Явно така трябва да бъде другия месец ще сменям маслото на Hyndai и ще питам в сервиза.

Благодаря за отговора колега.

Сега съм по спокоен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спокойствието си прав и не си прав защото това е компромис със спирачната с-ма,твоята и на околните сигурност!

Това поведение на педала не е нормално било то на кола на 22000 или 222000км.

Сам си проверил други и си видял разликата.

Хипотетичен въпрос!?

Ако принудително спреш на някой 15% наклон в тапа и слаба ръчна,какво ще правиш?

Ще си помпиш педала да се задържиш и да не направиш някое ПТП ли?

Защото повярвай ми на такъв наклон когато педала падне до ламарината в мигом потегляш на зад и си върху предния капак на задния автомобил.

Разбира се не го пожелавам на никого!!!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...