Jump to content

В-к Труд: Китайските коли тръгнаха и у нас


admin

Recommended Posts

Има статистика, че вече има продадени 60 автомобила Great Wall у нас, внос от Китай. Литекс Моторс вероятно ще продължат да внасят коли, предполагам за вътрешни нужди, до заработването на завода.

 

Започна настъплението на китайските автомобили в България! За първите два месеца на годината компанията “Литекс моторс” е продала 60 високопроходими возила “Грейт уол”, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).

 

Китайските джипове засега са вносни, но край Ловеч “Литекс” напредва със строежа на модерен завод, в който ще се сглобява цялата гама на “Грейт уол”. Очаква се тази година от предприятието да излязат и първите родни возила.

 

Пазарът на нови коли у нас показва известно възстановяване, след като през 2010 г. отчете спад от 25%, а през 2009 г. се срина с 54%. Продадените през януари и февруари нови автомобили са 2822, което е увеличение с 14% спрямо същия период на миналата година. Но бройката на изтъргуваните през февруари возила е намаляла със 100 коли спрямо януари.

 

Лидер по продажби е “Фолксваген” с 369 пласирани коли и пазарен дял от 13,08%, следван от “Тойота”, “Форд”, “Дачия”, “Пежо”, “Шкода” и други.

 

За периода не е продаден нито по един представител на марките “Кадилак”, “Крайслер”, “Додж”, “Исудзу”, “Ягуар”, “Джип”, “Ланча” и СААБ.

 

Реализираните 369 сделки се дължат както на обновяване на автопарка на корпоративни клиенти, така и на продажби на индивидуални клиенти, коментират от “Порше БГ”, които са представител на “Фолксваген” за България.

 

“Фолксваген” се радва на нарастваща популярност и в целия свят, като за първите два месеца продажбите на автогиганта са се увеличили с 18% до над 1,2 млн. возила. Преди ден главният изпълнителен директор на германския автопроизводител Мартин Винтеркорн обяви, че се въвеждат допълнителни смени в заводите, за да се задоволи увеличеното търсене.

 

През януари и февруари в България са изтъргувани и 46 нови мотоциклета при 6 през същия период на м.г. При тях най-купувана е марката “Пежо” - 28 броя.

 

За двата месеца са реализирани продажби и на 147 нови автобуси и камиони, като с най-голям дял е “Мерцедес” - 56,4 на сто. През януари и февруари година по-рано са продадени 107 автобуса и камиона.

 

През 2010 г. пазарът на леки коли в ЕС се сви с 5,5% до 13 360 599 нови регистрации, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. Тенденцията се запази и през януари т. г., като беше отчетен спад от 1,4% до 1 041 650 бройки. Най-зле е положението в Гърция, където през първия месец на 2011 г. продажбите са намалели с над 63%.

 

Източник: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=813765

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече видях една такава в София, на бул. Драган Цанков преди 10тина дни! Тогава ми хрумни и идеята за форума! "Никой" не ги е виждал не е точно - дори на снимките от завода от 14ти или 1ви Март имаше 5-6 коли снимани там. Според мен повечето от продадените са за вътрешни служебни цели, а особено собствениците на нови коли рядко влизат по форуми - там ходят хора, чиито коли са вече стари и проблемни, да търсят решение на проблемите си.

 

Така или иначе ще се радвам безкрайно ако се появи собственик на такъв автомобил във форума скоро, да сподели впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак става въпрос за 30 Hover5 и 30 Steed , които най-вероятно са от една сделка.

Ако са за нуждите на Литекс Моторс, то това не би трябвало да се счита за проджба на пазара, реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не се считат за продажби? Дори да са техни, реално това са закупени коли с пари от инвестицията.  Дали биха купили от собствените си коли или от друга марка - за тях може да има значение, но от икономическа гледна точка това са закупени служебни автомобили. Така че продажбите се броят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това са служебни автомобили, Литекс Моторс се очертава като добра компания за служителите си. :D

Но не това имах педвид, продажбите към крайни клиенти биха били показатени и реални за статитиката на автомобилния пазар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де, ако БТК купи 20 служебни Дачии комби за обслужване на стационарните им линии (кабели, шахти и тн), мислиш, че няма да се отразят като продажби в статистиката на Дачия?  Същото е и тук, статистиката брои продажби на нови автомобили. Реално когато завода започне да произвежда, вътрешно произведените автомобили за служебни може и да не се броят в тази статистика, защото те реално не са продадени, а просто пуснати в употреба към фирмата производител, тогава вече ще има и представителства на марката и ще се виждат реалните продажби у нас. Важно е просто българския манталитет да възприеме като цяло идеята за закупуване на такива автомобили, понеже повечето хора продължават да са с нагласата, че за 10-12 хиляди по-скроо ще вземат 7-8 годишен среден-висок клас немски или японски автомобил от колкото нов нисък клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерът не е коректен , за съжаление :D БТК не е производител на коли, те избират доставчиците си на автомобили, но дали използват други оператори да им осигоряват телекомуникационни услуги? ;)

Поради тази причина, мнението мие е, че това не е сделка  към краен клиент и Литекс няма да купуват всяка година по 60 автомобила, най-вероятно. :-\

Но все пак като за начало е добре! ;D

 

Важно е просто българския манталитет да възприеме като цяло идеята за закупуване на такива автомобили, понеже повечето хора продължават да са с нагласата, че за 10-12 хиляди по-скроо ще вземат 7-8 годишен среден-висок клас немски или японски автомобил от колкото нов нисък клас.

 

Всеки трябва да измине пътя си за да се научи, същото ще стане и с българският потребител. Осигуриш ли му един достъпен продукт, който ще му задоволява потребностите, естествено, че ще го предпочете.

Това е и шансът на Литекс Моторс, да стане лидер на автомобилния пазар, скоро след неговото появяване на него.Вероятно ще разберем, скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това казвам, че каот почнат да произвеждат, тогава може би няма да се броят. В момента те са вносител, а не производител, понеже завод още няма и бройката за продажби е съвсем реална. После както писах също предполагам, че няма да броят автомобилите произведени за вътрешни нужди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има време, много се надявам да се появи в скоро време потребител с такъв автомобил, за да даде лични впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има време, много се надявам да се появи в скоро време потребител с такъв автомобил, за да даде лични впечатления.

[/q

 

А къде са тези коли , къде можем да ги видим  и евентуално да купим?!? Имам предвид HOVER 5!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...