dry-ice Публикувано 8 Октомври, 2015 Share Публикувано 8 Октомври, 2015 Започвам тази тема с чувството, мога да засегна някои интереси по отношение на обслужване на нашата марка в града на липите. Цялата работа е там, че в град като Стара Загора няма официален представител на марката, а се търси някой който да поеме поне сервиза. След отказа на Аутохит, в играта се намеси местния дилър на Опел - Аутовия. Тук още с получаване на официалното известие, че този сервиз ще поема Great Wall, направо ми настръхна косата. Имам служебен, както и личен сблъсък с този сервиз и не съм останал никак доволен. Тъй като родителите на жена ми също притежават кола от марката (С10) се наложи да използват услугите на сервиза. Обслужването бе на цена около 310, като това не толкова ме смути, колкото факта че маслото на две годишната кола бе сменено с 10w40 полусинтетика,чиято цена на фактурата показваше, че е от варел. Притеснен от факта аз потърсих съдействие от сервиза в Пловдив, където бях уверен че техническото обслужване на моята кола ще бъде извършено с масло 5w40 (синтетика от туба), както и цената ще е около 220 лв. Знам, че форума се чете и от представители на Литексмоторс, че ми е интересно дали се следи за качеството на сервизното обслужване от оторизирания сервизи. Искам да изкажа благодарност на сервиза в Пловдив, които спечелиха още един клиент. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dry-ice Отговорено 11 Януари, 2016 Автор Share Отговорено 11 Януари, 2016 Днес бях в сервиза в Пловдив, маслото с което ми заредена колата бе 10w40. Явно след втората година на никой Грейтуол сервиз не му пука за нашите коли. След като се прибрах и оставих колата на паркинг, запалвайки я вечерта дори жена ми забеляза, че е станала по-шумна. Аз който се хвалих колко тихо ми работи колата, сега ще си мълча и ще си слушам тракането със спомен за това как е работила първите две години. След като аз си плащам маслото, не мога да разбера какъв е проблема да ми сложат от хубавото.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radowolf Отговорено 12 Януари, 2016 Share Отговорено 12 Януари, 2016 Пробвай с добавка за масло Сумолюб ... или нещо от сорта. Когато моята бе още в гаранция от сервиза и слагаха масло елф ... с тази добавка значително утихна мотора и работеше по-меко. След гаранцията слагам Мотул - пълна синтетика 5W40 и нямам грижи. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
feikot Отговорено 15 Януари, 2016 Share Отговорено 15 Януари, 2016 Нали имаше представителство до автогарата ? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 16 Януари, 2016 Share Отговорено 16 Януари, 2016 Малко офтопик, но това дали едно масло е от варел или от пластмасова туба за мен по никакъв начин не е меродавно за качеството му. Всички "промоционални" масла на известни марки в интернет са ментаци в пластмасови туби. А при мен за последните 6 години в оторизиран сервиз на Хонда, маслото се сменя с масло от варел и то такова от 25-34лв/л (0W30 беше на дизелът и бе 34лв/л и 5W30 на бензинът и е 25лв/л). Но въпросното масло "от варел" е оригинален Castrol, който идва запечатан и сертифициран "за Хонда" с останалите доставки на части и консумативи на марката. Това с полусинтетиката обаче е друг интересен фактор. Добре е да се има предвид, че ако минералното масло си запазва качествата на мазане едва 3000-4000км или няколко месеца, а пълната синтетика до 10-12 000км или година. Има добро изследване правено от независима лаборатория, която показва, че макар разни марки да твърдят, че синтетичните им масла с дълги естери могат да се сменят през 20-25 хиляди км, това е за сметка на двигателя - след около едва 7-10 000км маслата спират да отговарят на високозитета си и повечето други изисквания. От там нататък се разчита на дългия остатъчен живот заложен в модерните двигатели, да компенсира цената на редовното обслужване (ако един хубав двигател може да изкара 500 000км, за повечето хора купили нова кола е все тая ако ще на половина да му съкратят живота - стига да не се занимават да ходят до сервизи и да плащат за тях излишни пари). Бих предположил, че полусинтетиката (която е просто смес между минерално и синтетично масло) би имала живот някъде по средата, или 4-7000км - под една година. И всички горни сметки за истинско, качествено масло. Ако по начало е сипано менте, може да се счита, че още с излизането на колата от сервиза, вече двигателя плаща за грешката 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.