Jump to content

C2H5OH

Members
  • Мнения

    36
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

C2H5OH last won the day on Май 15 2012

C2H5OH had the most liked content!

Contact Methods

  • MSN
    mick@vip.bg
  • ICQ
    259679390
  • Yahoo
    blue_force_gas@yahoo.com
  • Skype
    michail.damianov

Profile Information

  • Адрес:
    София
  • Карам:
    ?koda Felicia 1.3 LX - LPG

C2H5OH's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Обществена Репутация

  1. Ей колеги здраво друсна обаче. И таман докато пиша пак раздруса. Ама само колко сме нищожни пред майката природа. По данни на БАН било между Радомир и Перник и около 5.9 - 6.0 по Рихтер.
  2. И да разчиташ, че по пътя ще настъпиш нещо не по-дебело от пирон, щото дупки по-големи от 2/2 мм не се залепват. Това го видях на живо. Освен това след пяната таз гума не може да се почисти отвътре, съответно няма и как да се балансира и отива на боклука. Та за 9 кинта според мен е грешка да се занимаваш с разни лепящи комплекти. Сложи си резервната в багажника и карай спокойно. Все пак (ша са цитирам от един по-преден пост) газта е компромис и е свързана с някои дребни неудобства.
  3. Колеги загледах се оня ден в един Н5 с монтирана газова по показания (т.е. по единствения за момента) начин. Честно казано с малко усилие и като се има предвид, че газта е компромис може да се преглътне. Въпреки това аз лично (тва когато порасна и си купя Н5) бих си сменил бутилката с по-малката. Но! Нали се има предвид, че обемът й е с 20 л по-малко, което от своя страна означава около 150 км по-малък пробег. Т.е. не е за препоръчване за хора изминаващи по над 1000 км месечно. Що се отнася до това кой какви горива кара - ми много просто. Представете си, че на американеца му направят бензина по 8-9 $ галона, дизела по 6 $ а LPGто по 2 $. Знаете ли колко бързо всички ще се научат и ще минат на газ. Да де ама при условие, че в щатите бензина е на цената на газта тук....... no comment.
  4. Ся да се утОчним. Казах "на по бира", а не че искам бира. Схемата с дизела е такава - Лукойл не смогва да произведе достатъчното за България количество. Да де, ама потребителя си иска горивото. Съответно, въпреки че официално внос няма, дефакто повечето вериги внасят. И Петрол, и OMV, и Ромпетрол, и ЕКО внасят горива. Съответно ги предлагат помежду си. На нашата бензиностанция Петрол често са ни карали дизел от базата на OMV в Илиянци. Наши цистерни са доставяли на OMV. Идвали са ни горива от Лукойл, а наскоро видях газовоз на Петрол Газ да разтоварва на ЕКО. На нас са ни карали дизел от петролната база в Плевен, който смърдеше на уличен канал, дизел от петролната база в Пловдив, който беше перфектен и дизел от петролната база в Бургас, който по-скоро беше някакъв разредител, щот миришеше на терпентин и беше много бял. И тези бази са само 3 от десетте бази на Петрол из страната. Т.е. всеки доставя на всеки и от всякъде. Естествено всеки купува от там, където му е най-изгодно. От там следват разни добавки - Кинитрон, ЕСТО, Max Motion, Pro Force, Efix, V-Power и т.н., които в общи линии са едно и също нещо с различно име и от различен производител - керосин, дълговерижни алкохол-полимери и разни други високи фракции на петрола. С изключение на Петрол, където тези добавки се слагат при доставка във вливната фуния на всички останали горивата им пристигат миксирани. В зависимост от количеството на т.нар. депресатор - химикалът понижаващ температурата на кристализация на горивото, съответно има зимна и лятна нафта, пардон - дизел. Друг е въпросът с т.нар. парафин. Това е био-дизелът, който до миналата година беше по закон 3%. Да де ама по закон тази година е 5%. И именно това е компонентата в горивото, която се утаява при ниска температура и става на маргарин, затлачва филтри и горивни магистрали и кара колата да гасне баш кога не трябва. Приятели разни похвалиха Макс Моушъна и казаха, че не са имали проблеми в големите студове, но знае ли човек. Имаше един период, когато бяха стачките за скъпите горива Б.Б. беше договорил фиксирана цена на горивата и се бяха разбрали с Лукойл да не се слага био-дизел. Е тогава нямаше нито една замръзнала кола. Но...това беше тогава. Друг момент е качеството на горивото. Заради сериозно зачестилите кражби отговорниците за доставките на горивата яко ги гони параноята. В момента схемата е такава - цистерната натоварва, шофьорът се обажда на шефа си, че тръгва и после няма право да спре до първия разтоварен пункт. През това време GPSа го следи къде е, с колко кара, колко харчи в момента, всички люкове и кранове дали са затворени и т.н. Датчиците на люковете и крановете са фотоклетки. Трудна работа да ги пре...ш. Спира цистерната на бензиностанцията, шофьорът веднага се обажда, че е стигнал и чак тогава със служител отиват първо да проверят и после чак да скъсат пломбите и да започне разтоварването. По бензиностанциите също контролът е много сериозен. Проверка може да ти дойде по всяко време на денонощието, а лабораторията най-малко 2 пъти седмично идва, взема проби от горивата и си отива. След свързването на вливните фунии и колонките към НАП почти е невъзможно преливане да остане незабелязано. Освен това едно, че заплатите са ниски, друго, че клиентите те имат за роб и се отнасят с теб като с втора ръка човек, та и работата е непрестижна, камери те следят навсякъде, регионалните ти ръсят глоби за щяло и нещяло, управителите също, варианти за кражби са много малко и в един момент човек се чуди как да избяга от там. Т.е. искам да кажа, че за разлика от едно време в момента горива не се кръщават по бензиностанциите. Много е трудно да не кажа почти невъзможно. И какво остава - фирмите гледат да изтънят в горивото и да го купят колкото може по-евтино, за да могат да си изкарат 15, 16 дори 18 ст. на литър печалба. Така например Петрол купиха лятна нафта за зимния сезон 2010/2011г. и наливахме добавка за да я направим зимна. Не се заблуждавайте - цената е основно формирана от акциз и ДДС. След това следва картелното споразумение и на финала цената на дизела в България за разлика от останалите държави е по-висока от тази на бензина. Защо? Щото кой кара бензин. Обаче всичко останало се движи на дизел и газ. Съответно цената на бензина ниска, печели се от дизела и най-вече от газта. А защо картелно споразумение? Ами загледайте се първо в разликите в цените на различните вериги. Колко са? Макс 1 ст. И то тук таме. Иначе в общи линии са еднакви. Друго нещо - загледайте се как се сменят цените на горивата. Всички ги сменят в един и същ ден в полунощ, само OMV ги сменя в 12 на обяд. Ако обаче (това към колегите, които пътуват из Европата) се загледате в цените на горивата по европейските бензиностанции може да откриете до 10, 15, че даже и 20 цента на литър разлика. Но това е в Европа. Тук, в България законите на физиката не важат. А иначе картелно споразумение няма. Всичко е точно, коректно и ясно и на финала какво ни се случва?
  5. Я стар бензинджия да се изхо.... пардон, да се изкаже по въпроса. Тъй: 1. В цистерна превозваща газ може да се превозва газ или пропан-бутан. Офф то па едно и също Искам да кажа, че пропан/бутанът е под налягане и самата конструкция помпите за зареждане и за разтоварване на цистерната не позволяват пълнене на друго. 2. Газта в София поне много рядко е Лукойл. Много по-често е внос от Съветския Съюз. Вагоните пристигат на разтоварището в Кремиковци и от там цистерните на Скорпион Ойл (OMV), Клачка, Еастра, Петрол Газ, Биомет (Вито Газ) и останалите превозвачи товарят и тръгват по бензиностанциите. Разтоварват, на Петрол слагат добавка и после вие отивате и пълните гръцка газ от ЕКО, Блу Форс от Петрол, австрийска газ от OMV, румънска на Ромпетрол и т.н. А тя една и съща навсякъде. Май само на Лукойл газта им е различна, т.е. нашенска, от където май идват и проблемите. 3. Принципно няма как през филтрите на цистерната и после през филтрите на помпата да преминат разни мизерии. Това по принцип. Но дефакто.....казва ли ти некой. Аз лично на моята карбураторна Фелицийка и сложих газова 2 дни след като я купих през май 2006. До днес освен да отвинтя 2-3 пъти годишно пробката на изпарителя за да изкапе мизерията (не че нещо изкапва де) нищо друго не съм правил. Зареждах на Петрол 2 год. докато работех там а сега на ЕКО, щот най-евтино. Но принципно на Петрол на Ботевградско шосе никога не сме имали проблем с калпава газ. Имало е доста случаи да ни докарат газ с по-високо съдържание на бутан (нормално относителното тегло е 520 - 540 гр / литъра. По високото съдържание на бутан увеличава относителното тегло на 560 - 570 гр / литъра). В такива случаи компенсирахме с количеството добавка и нещата си идваха на място. Това са неща, които мога да кажа за газта. Въздържам се от коментар за бензина а за дизела в България не искам да ви разказвам. Понякога наистина ми става жал за някои хора, купили нова хубава кола и се чудят "брех маа му стара, ни щйе да въри таз кола". Ми не ще. Какво зареди? Нафта! От къде? От бензиностанция на ХХХХХХХХХХХ! Аха, а какво зареди? Ми нафта! А сигурен ли си?...... Дизела, който ни докарваха на нашата бензиностанция смърдеше на уличен канал преди дъжд а в цистерната имаше някаква мътно жълта течност. И тази течност в момента се продава за 2.65 лв./л. Не искам да коментирам повече. А как се затлачват филтрите на колонките и колко пъти сме спирали работа да ги чистим, а зимата да извадим маргарина от филтрите на дизела, това пък е съвсем друга тема на разговор. Ай стига съм ви отегчавал. На по бира още ше ви разказвам.
  6. Тогава има един номер, който може да се спретне на съответната бензиностанция. Искаш фактура. След това със същата тази фактура и с документите на газовата бутилка отиваш в Комисията за Защита на Потребителите (КЗП). Пускаш жалба и прилагаш копия от документите и фактурата. От там нататък от КЗП знаят какво да правят. Що се отнася до пълненето "до горе" аз лично на моята зимата пълня кат започне тррррррр та докат спре брояча. Налягането от помпата на колонката към бутилката е 12 бара. В момента в който броячът спре значи и в бутилката налягането е 12 бара. Бутилката е оразмерена за 30 бара налягане, т.е. няма как да се пръсне. Лятото не си позволявам тези волности разбира се. При точни броячи на колонката бутилката ми се пълни макс. до 85% или 36 л бутилка изстискана докрай пълни макс. 31 л. Все пак вътре има въздух, който няма къде да отиде. Та няма как бутилката да се напълни до преливане. Винаги остава въздушна възглавница.
  7. След като бутилките се монтират под колата за мен по-правилно е да бъдат направени по този начин: 1. Бутилките са по-малки и влизат м/у гредите на шасито. 2. Облечени са в "предпазен костюм"
  8. УжасТ. Е как може там да сложат бутилката. Тва едно връщане на заден и малко по-висок бордюр и поемаш по "Звездният Път към Рая". То даже и ускорител ще има. За мен този начин на монтиране е определено недомислица, пък колкото и качествено да е изпълнено!!!
  9. То принципно ако трябва да сме точни те такова понятие "фабрична газова уредба" няма. Всеки един автопроизводител си е хванал производител на газови уредби и само тях си вгражда в произвеждания автомобил. Примерно на баща ми Volvo 440 беше внесено от Холандия и беше с "фабричната" газова уредба. Да де, ама тя няма поддръжка в България та след като изпарителя даде фира, беше заменен с турско BRC и колата пак си вървеше по същия начин, че така я кара и новия и собственик от преди над 5 год. Що се отнася до вървене, аз ползвам бензина за припалване само. Никога не съм знаел и все още нямам представа колко харчи на бензин. Но за сметка на това след 4 или 5 реглажа (диагностики) колата ми върви прилично добре и харчи по-малко от 10/100 газ на градско в зимния сезон. Пропан-бутанът е с по-ниска калоричност от бензина, но не е на 50%. За сметка на това възпламеняването му става доста по-лесно (при наличие на искра се възпламенява при температура около 35°С). Вземайки под внимание тези фактори простата калкулация показва, че колата харчи около +10% и върви с около -10% спрямо бензина като гориво. Метан - освен, че е по-тежка (бутилките, щото там налягането е 200 бара) доста по-скъпа е поддръжката на метановата уредба. Ремонт на изпарител е 10 пъти по-скъп. Като добавим и по-малкия пробег и наличието на доста по-малко метан-станции, по-евтиния километър пак излиза по-скъп. Та според мен пропан-бутанът е по-добрия вариант. ННО клетки - Имам комшия - автомонтьор, който монтира такива газ генератори/горивни клетки/водородни клетки/генератори на Браунов газ (или на който както му харесва да ги нарече). Той монтира руско производство. Братушките обаче за катализатор ползват сода каустик, вместо този органичен гел. Натриевата основа на гранули е по-евтина. Друг и по-важен момент е, че в самата клетка (правоъгълно тяло от неръждаема стомана) се извършва самата електролиза (разграждането на водата на 2хН и 1хО), а допълването на клетката е от отделен резервоар, с вместимост около 5 л. С мноооого внимателно добавяне на NaOH в клетката се регулира концентрацията на електролита. Колкото по-концентриран е той, толкова по голям ток дърпа. Големината на тока препоръчително се "настройва" чрез добавянето на NaOH на около 13-16А. При такъв ток реалната икономия на ДИЗЕЛОВ двигател (не случайно го пиша с главни букви) е между 12 % (изпитано на Рено Лагуна 2.2D - познавачите знаят колко куц мотор е това) и 16% (изпитано на BMW 525 TDS). Това са реални разходи и икономии на клиенти на моя комшия, ползващи монтирани от него ННО генератори. Оказало се също така, че при монтирането на такава водородна клетка на бензинов или газов автомобил не давала почти никакъв резултат. Автомобилите били 1.6 моно, 1.3 и 2.0-газ. Дори при газовата 2-литрова Вектра резултатът бил по-скоро негативен. То не стига че инжекцията се чуди ква е тая газ, ми и ННО кат допълнение и......
  10. Честито и от мен. Със здраве да се возите и много да се слушате.
  11. В тази връзка мога да кажа, че със сигурност в скоро време наистина голяма част от детайлите и възлите ще (или поне би трябвало) се произвеждат в България. Има един специфичен момент. Сега колите са китайски = имат мито. Когато повече от 50% от детайлите в един автомобил са произведени в България (ЕС) автомобилът получава Европейски сертификат = НУЛА мито. Понеже съм в сферата на домакинската техника, това беше преди около 5 год. схемата за производство (асемблиране) на телевизори в забравените от Бога заводи в Ст. Загора и В. Търново. Та си мисля, че и за автомобилите важи същата схема с Европейския произход.
  12. Днес около 16 ч. на -2 на паркинга на The Mall тъмно син Н5.
  13. C2H5OH

    Рали Дакар 2012

    Класиране към момента: 1. Stephane Peterhansel Mini 11h58m03s 2. Krzysztof Holowczyc Mini + 4m18s 3. Nani Roma Mini + 10m39s 4. Robby Gordon Hummer + 13m32s 5. Giniel de Villiers Toyota + 21m01s 6. Leonid Novitskiy Mini + 30m51s 7. Carlos Sousa Great Wall + 40m55s 8. Nasser Al-Attiyah Hummer + 50m47s 9. Erik van Loon Mitsubishi + 53m33s 10. Lucio Alvarez Toyota + 59m10s .............. 19. Zhou Maimon Great Wall + 2h46m33s
  14. Колеги, голяма част от автомобилите от този клас са произведени с такива материали. radowolf май може да се изкаже за Дачията. След като разгледах доста голяма част от автомобилите на изложението лятото мога да кажа, че дори по-скъпи автомобили са произведени по същия евтин начин. И ето ви примерчета: Kia Picanto - от 18 965 лв. (тва изглежда почти кат мойта 16 годишна Фелиция) Renault Clio Symbol - от 17 640 лв. Suzuki Alto - от 16 233 лв. И да не говорим за тези според мен автомобилни недоразумения: Nissan Juke - 46 790 лв. и Ssang Yong Actyon - 45 600 лв. В сравнение с тях това си изглежда повече от добре:
  15. Ахам. Между другото DRL е едно доста добро решение и все още не е забранено от закона.
×
×
  • Създай нов...