Ginoo

Какво трябва да направим ако не използваме автомобила за дълго време

7 posts in this topic

Здравейте,

отворих нова тема защото не видях да е писано по въпроса.

Дълго време няма да използвам автомобила (Ховер) т.е за повече от месец и искам да попитам: дали да разкача и двете клеми на акумулатора или само минуса както е написано в ръководството (с цел съхранение на акумулатора)?

Притеснява ме ако откача и двете клеми да не би да се рестартира компютъра на  автомобила или алармата и това да доведе до последващи проблеми. Моля ако някой е запознат да сподели своя опит.

 

Поздрави

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, ако ще е само за месец може и да не окачаш акумулатора, все пак е лято, а ако имаш притеснения, намери някой да го припалва веднъж на 2 седмици. Така или иначе, щом откачиш едната клема захранването от акумулатора няма да го има.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип в ръководството пише, че е много важно да не остава на едно място колата за един месец. 

 

Моят опит с други коли, е че в зависимост от сезона може и повече време да стой без да е припалвана и пак нищо да и няма.

През зимата има голяма вероятност да се разреди акумулатора. 

Сега през лятото, както каза и jeko, едва ли ще се случи, освен ако няма някакъв скрит проблем по ел. инсталацията.

 

Решението ти е да се припалва поне един път в седмицата, но и да не го правиш силно се съмнявам да имаш проблем.

 

По принцип има дълги процедури за оставяне на автомобил паркиран за дълго време, но ако не е зима никога не съм имал проблем без да правя някакви сложни процедури.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй като тези дни разглеждам едни user е-мануели за един лек автомобил, та вътре попаднах на следната информация при оставяне на колата за по-дълъг престой, но там ставаше въпрос за една година и повече.

 

  • Резервоара се пълни с гориво малко по-малко от максимума - вероятно да не се получават изпарения от бензина, тъй като при него има влошаване на качествата при дълъг престой
  • Гумите се напомпват малко повече над предписаното налягане, за да не се получава изкривяване при престоя
  • Ръчната спирачка НЕ СЕ дърпа
  • При ръчна скоростна кутия се оставя на задна скорост, при автоматична - на паркинг
  • Разкачва се едната клема на акумулатора
  • При възможност колата се запалва на място за 30 минути веднъж седмично
  • При възможност веднъж месечно колата да се премества с метър напред-назад, за да се сменя позицията на гумите при престоя.

Това е общо взето като груб превод, но според мен са съвсем нормални стъпки, които да се прилагат не само при леки автомобили, но и при джипове.

Edited by peterst
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм чел по такива ръководства, че е хубаво при  по - дълъг престой на едно място колата да се качва на трупчета. По този начин няма никакъв натиск както върху гумите така и върху пружините на автомобила.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вие говорите за консервация на кола за неопределено време вече. :D

 Аз съм си оставял колата и по цял месец дори зимата,не в големите студове, без да откачам акумулатора и с дръпната ръчна. Само малко после мудно завърта стартера. :D

 Може само да се откачи акумулатора за по сигурно ако наличието на аларма не е от важно значение.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги значи понякога ми се налага да оставям колата ми около месец без да я препалвам,аз правя така откачам си клемата само едната и после когато я закача нямам проблем със паленето та ако е за месец нямате ядове със компютри и т.н

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now