Jump to content
mehudi

кратък тест драйв на steed

Recommended Posts

днес правих кратък тест драйв на steed. за съжаление правих тест на бензинова версия (с инсталирана газова уредба) и на малко по-стара версия (която няма да се предлага в бг). не съм карал бензин от поне 3 години и подходих малко резервирано, но общо взето мощността от 136 кс е достатъчна. предполагам, че нафтата на 150 кс ще е повече от достатъчно. вътре интериорът бе малко по-зле от това, което видях на автосалона пред месец. като возия колата е прилична. друса разбира се, но не е кой-знае колко по-зле от navara, и бих казал, че е на същото ниво като actyon sports и L200. прилично шумообезшумен. лесно се управлява и (за моите и на жена ми размери) контролите са удобно разположени. приличен обзор от кабината. доста място отзад и седалките отзад донякъде наклонени (аз обичам да се возя полулегнал и изправените седалки са голяма мъка за мен). най-удобно разбира се е на шофьорската седалка, дори на седалката на пътника до шофьора не е толкова удобно, колкото на шофьорската (като возия и като друсане). не е добре изчислено "овъздушаването" или както там се казва - като се пусне вентилатора на "1" се чува осезаемо, което е чиста контруктивна недомислица за мен. убеждават ме, че с газова уредба разходът (като пари) бил 35% по-малък отколкото с нафта. при форсиране над 3к се чува ръмженето на двигателя. превключването към газ е автоматично и вообще не се усеща. аз лично съм предубеден към газта, то за последен път съм карал газ преди 9 години, така че моето мнение едва ли е меродавно. щели да предлагат теглич като опция. колата уверено преминава през бабунки и малки прегради. и съответно заради рамата и листовете се усеща всяка неравност на пътя. абе за работна кола за тези пари е доста добра, е семейното ни мнение. по някое време ще направя и по-дълъг тест вече на дизеловата версия (към която проявявам интерес) и ще разкажа тогава повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за информацията и впечатленията!

 

Иначе за разхода на газ с/у бензин с/у дизел, в пари.

 

Първо добре е да знаем, че при изгарянето на литър бензин се отделят с около 1/3 повече калории от колкото литър LPG.  Така че филма за еднакъв разход и еднаква мощност с каквато и да е газова уредба, просто не съществува. При добре направените газови уредби мощността пада съвсем малко за сметка на разхода. Ако се намери някой да спори, мога да дам за пример VW Caddy BiFuel, който официално харчи 10.3л/100км газ или 8.0л/100км бензин (над 20% разлика). Така че не може "Бай Генчо" в някоя работилница да ги прави хем да не пада мощността хем да не скача разхода.

 

Та, официално Great Wall Steed с 2.4 литровия бензинов двигател харчи средно 10.6л/100км бензин. С 2.0 литровия дизелов двигател харчи 8.4л/100 нафта. Взимаме тези числа и тъй като за LPG не е даден официално разход, взимаме разликата при VW Caddy, която е точно 28.75% над тази на бензин, то тогава грубо нашия Steed ще харчи 13.65л/100км LPG.

 

Тогава, за да са по-ясни цифрите нека си направим сметка за 30 000км пробег.

 

На Бензин 2.4л 136кс при 10.6л/100км това са  3180л, при текуща цена 2.42лв/л, това са 7696лв

На Дизел 2.0л 150кс при 8.4л/100км това са 2520л, при текуща цена 2.40лв/л, това са 6048лв

На LPG 2.4л 136кс (реално ще са се загубили 5-10% мощност) при 13.65л/100км LPG това са 4095л, при текуща цена 1.22лв/л, това са 4996лв

 

Цифрите говорят сами за себе си. Другият тънък момент, че поддръжката на дизела е малко по-скъпа, знам го от личен опит. Също предстоящите ремонти на турбото и колекторите на дизела, които обикновено при по-кекави двигатели, които са карани некултурно (ръчкани преди колата да е загряла) се проявяват между 100 и 200хил навъртяни километри (негаранционно), а при по-издражливи между 200 и 300, са доста скъпи. Двигателя като цяло е доста по-сложен. А служебните автомобили винаги биват карани некултурно, тъжно но факт... Ако това е фирмен автомобил на който ще се въртят големи дистанции, на твое място бих се спрял на модела с LPG. Разликата между 120-130кс и 150кс (макар и с по-големия въртящ момент от ниски обороти) няма да е такъв проблем, дори колата много да се товари, но според мен в пари ще е много по-добре. Още повече, че бензиновия двигател е добре изпитан и познат, а дизела е нов, разработка на GWM и ако има слабости, те тепърва ще се откриват от хора, които евентуално навъртят 100-150 хил и попаднат на тях. Дизела е и с 3хил по-скъп, така че газовата уредбна ще даде равен старт, но ако въртите по 20 хил на година във фирмата ти, това с обслужванията е разлика от минимум 1000лв на автомобил на година, ако и двата двигателя никога не се чупят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пикапа в началото ще го карам основно аз. после поживем-увидим. аз харесвам нафтата при (почти) равни други условия - харесва ми тягата на ниски обороти и не обичам да форсирам двигателя. опитам ми досега е, че когато автомобил се кара от 2-3 основни служители, то няма проблеми. като почне да го кара сульо и пульо, си е.... майката. няма пълно щастие. проблемът със сульо и пульо е, че като закъсат някъде в карнобат примерно, трябва аз да оправям нещата, а ако ме домързи да се разхождам до карнобат и да изтегля от там автомобила и го оставя в местния сервиз на сба да го ремонтират, после от това автомобил не става. не знам как е в другите сфери на човешката дейност, но в моята (говоря не само от мой опит, а и от това какво съм говорил с колеги) автомобил като стигне 100к км се изхвърля/подарява (това за нови, "новия внос" доста по-рано), това дето го разправят, че автомобил се карал по 200-300к км, не съм го виждал в реалността (може би малко съм гледал). а към газта съм предубеден, въпреки сметките. имах 2 автомобила на газ, верно че бе отдавна, но постоянно си имахме проблеми с тях. другият "+" на нафтата е, че на повечето хора личните автомобили са на бензин/газ. зареждаме с карти (безкасово) на бензиностанциите, някои хора се опитваха да заредят с карта личния си автомобил. понякога успяваха, но после това си бе за сметка на бензиностанцията - картата е за нафта, а е налял бензин. не че проблемът е нерешим, но въвеждане система на контрол и следене е свързано с разходи, така или иначе. а и доколкото си спомням инсталирането на газова уредба също струваше към 2к и нещо. не убеждавам никого, това са моите аргументи за пред самия мен за нафтата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също предпочитам дизела, ако знаеш кой ще кара колата/колите и че ще ги пази, давай смело!

 

Това, че един автомобил с добра поддръжка може да изкара 200-300 хил съм абсолютно убеден, че е така, но може и да не съм ти разбрал отговора. Личният ми автомобил е на 200 хил и няма нито една нефабрична част по него освен няколко тампона и чифт задни амортесьори, които струваха 240лв общо. Старата ми кола още е в движение и макар пълнолетна и претърпяла доста ремонти е напълно изрядна и се кара от баща ми - става дума за VW Passat 94'. Познавам тамън двама таксиметраджии, единия от които продаде Елантра в движение (макар и лошо състояние) на 400 хил км, всичките по лайняните ни пътища и то предимно градско - със сменен един съединител и цяло окачване, но без проблеми по двигател и скорости. На запад по хубавите пътища и при предимно каране на дълъг път и редовна поддръжка, по-големите коли правят по половин милион без никакви проблеми. Така че зависи от това колко здрав е автомобила, но най-вече колко добре е поддържан и как е каран.

 

Колкото до безкасовото зареждане - колите имат борд компютър предполагам. Разхода много лесно се следи на по-новите коли. Освен това мога да ти покажа и още нещо, което е интересно, виж си личните :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също предпочитам дизела, ако знаеш кой ще кара колата/колите и че ще ги пази, давай смело!

 

Това, че един автомобил с добра поддръжка може да изкара 200-300 хил съм абсолютно убеден............... Така че зависи от това колко здрав е автомобила, но най-вече колко добре е поддържан и как е каран.

 

Колкото до безкасовото зареждане - колите имат борд компютър предполагам. Разхода много лесно се следи на по-новите коли. Освен това мога да ти покажа и още нещо, което е интересно, виж си личните :)

 

че може може да изкара 400к, може и 900к км. просто фирмите, върху които имам поглед, след 100 к градско в софия и по републ пътна мрежа, предпочитат да продадат/подарят автомобила и да купят нов. излиза по-на сметка. тук има връзка и амортизацията за данъчни/счетоводни цели и тн. самият авто може да кара още, 2 мнения няма, въпросът е за фирмата дали има смисъл да го поддържа.

 

безкасовото зареждане - следи се разход и тн, в това няма спор. като зареди бензин обаче, с карта за дизел - проблемът не е мой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една фирмена нова кола трябва да си замине само когато започнат проблемите. Дано GWM да се окажат на ниво и по 200хил км да не създават проблеми, така че да излиза на сметка да се държат докато станат на по 7-8 и повече години :)

 

Иначе това което казвам е, че не трябва това, че "повечето работници карат собствени коли на бензин/газ" да е сред аргументите за закупуването на дизелов автомобил. Между теб (като собственик на фирма) и тях (като твои служетели) трябва да има система за следене на разходите, освен ако отношенията ви не са базирани и на лично доверие, приятелство и тн и просто знаеш, че няма да го направят. Защото вярвай ми, ако някой иска да краде, това, че личната му кола не е на дизел не е никакъв проблем! Мои приятели си купуват по 10 литра шишета от минерална вода с дизел от камионджии по 1.50лв по този начин. Тоест ако работника знае, че може да мине метър и знае, че никой не следи с точност разходите, крайния резултат ще е, че ще отмътква по 5-10-15 литра нафта на всяко зареждане, дори от това да печели жълти стотинки спрямо заплатата си - просто някои хора са такива.

 

Казвам също, че не трябва да се страхуваш от газ и че това може да ти спести пари, но и в двата случая е препоръчително да следиш разходите по гориво, за да не се окаже, че някой те е правил на маймуна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една фирмена нова кола трябва да си замине само когато започнат проблемите. ......

 

Иначе това което казвам е, че не трябва това, че "повечето работници карат собствени коли на бензин/газ" да е сред аргументите за закупуването на дизелов автомобил. .....

 

 

точно така, фирмена кола се сменя когато разходите за подръжка преминат разумно ниво. моя опит, и този на колегите е, че обикновено това става към 100к км. пак казвам - колата може да изкара още 200к км може би.

 

за продажбата на нафта от резервоара не се бях сетил, но при кола с резервоар 40 л това се хваща по-бързо отколкото при тир. другото е мой опит (горчив, уви).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То дори не е нужно от резервоара - вземи си 10л туба, налей си до горе резервоара, извади пистолета и напълни тубата. Съвсем естествено е, някои хора така си сипват бензин за картинги, мотори, косачки и тн, други така наливат гориво, за да крадът със служебни карти. А и дори само в резервоара да сипваш, един маркуч за източване е 10лв, не е особено трудно да си отлееш и да дадеш на някой друг. Ако ще на метан да са ти колите ако някой му се краде ще се сдуши с някой бакшиш да му пълни бутилката по-евтина. Задължително е да следиш разхода на гориво и парите похарчени за такова независимо какво правиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава, за да са по-ясни цифрите нека си направим сметка за 30 000км пробег.

 

На Бензин 2.4л 136кс при 10.6л/100км това са 3180л, при текуща цена 2.42лв/л, това са 7696лв

На Дизел 2.0л 150кс при 8.4л/100км това са 2520л, при текуща цена 2.40лв/л, това са 6048лв

На LPG 2.4л 136кс (реално ще са се загубили 5-10% мощност) при 13.65л/100км LPG това са 4095л, при текуща цена 1.22лв/л, това са 4996лв

Все пак да не забравяме че дизеловия вариант е с 4000 лева по-скъп от бензиновия, което е от значение при изчисляването на "кое е по-изгодно", също така особено важен е и средния годишен пробег. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.

в събота и аз направих тест драйв на пикапа, бензин, дизела се чака до месец. Добре върви, камионче, малко пласмасов, дано да е само по интериора. За парите според мен е добър. Лизинга обаче е външен и оскъпява с около 7 % годишно, което мен не ме радва много. Надявам се Литекс като серозна фирма да апуснат собствен след време. Чакам и дизела да видя що е то. Иначе ако не направят промоция на газовата уредба, разликата между дизел бензин става около 2000 лева, което доста накланя към дизела везните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×