bobonikolov Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Въпреки че по родните пътища непрекъснато се виждат ултра скъпи нови автомобили е добре известно на всеки, че предвид перманентно лошото финансово състояние на средностатистическия българин, у нас се купуват основно евтини нови коли. Поради тази причина ви предлагаме една интересна статистика за това как у нас се продават най-достъпните и популярни автомобили от субкомпактния клас. Данните показват продажбите на возилата от клас B за периода януари - юли 2012 година. Най-голямата изненада е попадането в топ 5 на автомобила Great Wall Voleex C10, който както е известно се прави в завода на Litex Motors край Ловеч. Иначе първото място е за Ford Fiesta, която води убедително пред предложенията на VW и Toyota. Последните две марки са представени в този сегмент с моделите Polo и Yaris, които са съвсем близо един до друг по отношение на продадени коли през първото полугодие на годината. Все пак втората позиция е за Volkswagen Polo. Четвъртата позиция при автомобилите "свръхлека категория" е за Dacia Sandero. Румънската марка е и единствената с втори представител в топ 10. Става дума за модела Dacia Logan, който заема деветото място. Skoda, Chevrolet, Peugeot и Renault допълват десетката, като в статистиката, както се вижда, отсъстват популярните от близкото минало субкомпактни модели на Citroen, Opel и Fiat. Ето и нагледно разпределението на силите при най-малките от началото на 2012-а. Източник:fakti.bg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
бат'Бойко Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Честно казано се надявах на доста по-добро представяне. Дано подобрят продажбите си! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torettos Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 (edited) И аз, дано се подобри. Нищо лично към Dacia Sandero, но според мен трябва да се разменят местата със Voleex C10 ... Edited September 7, 2012 by torettos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meld Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Аз лично смятам, че това е успех, имайки предвид предубедеността на българите към конкретни марки, а и това че именно Great Wall е нова марка на нашия пазар. Пожелавам им успех! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver87 Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Искрено се надявам, че успехът ще става още по-голям и убедителен! Пожелавам успех и бързо утвърждаване на марката! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobonikolov Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Преднината на Сандерото е под 1 %,което е нищо и може да бъде изместена от Волекса.Интересно ми е на мен,защо е толкова малка след като Дачия от началото на годината направиха толкова много рекламни кампании.Пуснаха дори лизинг от 99 лева.Същата работа е и със Ситроен,които имаха промоция за лизинг с нещо от сорта на 5 лева на ден.Представянето на Волекса в тази ситуация си е много добро.За Форда разбирам защо са на първо място-тоя 3 цилиндров еднолитров Екобууст двигател със 125 конски сили е предимството.Хем мощен хем икономичен.Аз вярвам,че Волекса ще напредне с 1-2 места до края на годината,защото май проучването е направено на базата на реализирани продажби до момента.А в завода в Ловеч има поръчка за още 500 автомобила до края на годината. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Всички марки в класацията са от доста време на пазара. Българина все още е доста предпазлив спрямо Great Wall и съм сигурен, че много хора са доста скептично настроени. При всички равни обстоятелства с единствената разлика, ако Great Wall беше немска марка на тази цена щеше да избие рибата и сигурно щеше да води в пъти втория... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistarmi Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Все пак да си първа година на пазара и да си на 5-то място си е доста добро постижение.Да българина е скептичен,което е нормално,но си мисля че продажбите тепърва ще се увеличават и марката ще заема все по-челни места в тази класация. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nmnikolov Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 (edited) За да не отварям нова тема ще спомена на каква информация попаднах. На частният паркинг до блока скоро видях тестов Волекс C10, а на това място спира един съсед винаги със служебни коли на Виваком. Като го видях след няколко дни на майтап го попитах да не би Виваком да са се ориентирали към Great Wall и той взе че каза "С новия собственик май май натам отиват нещата". Edited February 5, 2013 by nmnikolov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikid Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Въпреки , че темата е стара ще дам едно пояснение при разчитането на продажбите в България . Продажбите на нови автомобили у нас се крепят най-вече на реекспорта , заради по-ниските цени , на които дилърите ги получават от производителите . Най-реекспортираните модели са от обичайните лидери на световния авто пазар , така че ако се отделят изнесените бройки и се разгеждат само регистрираните коли в България , вероятно С10 ще излезе на по- челно място . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kida24 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ако съдя по последната информация от медиите Волекс е на 2-ро място по продажби в класа си за 2012г. Съгласявам се обаче с колегата, че заради повторния износ, статистиката у нас се изкривява. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.