Jump to content

Economynews.bg:"Great Wall залага на 30-годишен двигател"


regoslav

Recommended Posts

Екип на EconomyNews.bg

Днес китайската компания Great Wall съвместно с българския си партньор Litex Motors откри заводът си в България. „Това е първият завод на китайски производител, който ще произвежда в Европа и за Европа”, казва в интервю за АФП маркетинговият директор на Litex Иво Деков. В завода са наети 150 служители, които ще сглобяват 4000 автомобила годишно с внасяни от Китай части. „Но производството ще се разшири, след развиване на пазарите тук и в европейските държави . В зависимост от търсенето можем годишно да произвеждаме 50 000 автомобила с 2000 работници на две смени, или 71-72 хил. машини на три смени”, уверен е Деков. Квалифицираната и конкурентна работна ръка в България, както и ниските данъци, правят България идеална база за навлизането на европейския пазар на Great Wall.

Все по ясно става, че китайците залагат сериозно на завода в Баховица, за да успеят в следващите 5-6 години да постигнат 5% от пазара на Източна Европа.

Възможно ли е това обаче? Съмнението се прокрадва от факта, че например двигателят монтиран на един от моделите, които ще се сглобяват в Баховица, е пуснат на пазара около 1980 година. Ето коментарът на Litex Motors за EconomyNews.bg.

„Пикапът Steed се предлага в България с последната ревизия на двигателя Mitsubishi 4G63 (за 2.0L модела) и 4G69 (за 2.4L модела). 2.4L моделът Hover - единственият, който се предлага у нас – е със същата версия на 4G69. Двигателите от серията 4G6, които се използват за автомобилите Great Wall, прилагат модерна технология и покриват всички изисквания на ЕС. Те отговарят и на строгия стандарт за вредни емисии ЕВРО 5. Тези агрегати са характерни със своята здравина и устойчивост. Употребата им показва дълъг живот и пробег на машината без нужда от сериозни ремонтни дейности.”

Двигателите на Great Wall

Great Wall предлага модели със следните двигатели. Според данни, публикувани на официалния сайт (http://www.gwm.com.c...h5-zhz.asp?id=1), моделът Hover H5 се предлага в 4 разновидности - два дизелови двигателя, разработка на Great Wall, и два бензинови двигателя, разработка на Mitsubishi. Дизеловите двигатели са GW4D20 и GW2.5TCI , с работен обем съответно 2.0L и 2.5L, а бензиновите са Mitsubishi 4G63 и 4G69, с работен обем съответно 2.0L и 2.4L (предлаган в България). Прави впечатление, че моделите, предлагани на китайския пазар, покриват стандартът ЕВРО 4. Каква е разликата? От 1 януари 2011г. се забранява регистрацията на нови автомобили на територията на ЕС, които не покриват ЕВРО 5 стандарт за вредни емисии. Очевидно предлаганият у нас 2.4L двигател от версията 4G69 е претърпял известни промени, за да покрие европейските изисквания. В противен случай, цялото производство на завода в Баховица щеше да е насочено към Русия, Турция, Украйна и други страни извън ЕС.

Двигателите на Mitsubishi от серията 4G6 се характеризират със здравина, устойчивост и дълъг живот. Семейството двигатели 4G6 на Mitsubishi са известни още като “Sirius 80” и се появяват за първи път на пазара през 1980 г., под капака на Mitsubishi Lancer EX (с 1.8 литровия 4G62). 4G6 е едно от 12-те семейства двигатели на Mitsubishi с по четири цилиндъра, а цилиндровият им блок е отлят от чугун. Асоциират се с един от бестселърите на Mitsubishi – Lancer Evolution, като първите девет поколения на модела са базирани на 4G63.

На същите двигатели се доверява и южнокорейската компания Hyundai за по-старите модели на Elantra и Sonata – познати у нас като изключително надеждни и безотказни (неслучайно са едни от най-често срещаните таксиметрови автомобили в София). Към днешна дата, двигателите от семейството Sirius 80 продължават да се използват в Mitsubishi Eclipse (4G69), Galant (4G69) и Triton (4G64), но двигателите се търсят основно от 4 китайски производители – Great Wall Motor, Chery Automobile, Brilliance Auto и BYD Auto. Фактът, че Sirius 80 двигателите продължават да се използват за производство на нови автомобили, въпреки 32-годишната си история, еднозначно говори за тяхната издръжливост.

Битката между водещите компании в бранша обаче е меко казано жестока, а развитието на технологиите позволява разработването на нови двигатели, които се отличават с по-нисък разход на гориво. Затова през 2005г., Mitsubishi лансира своето ново поколение четирицилиндрови двигатели – 4B1, в съвместна разработка с „Хюндай” и „Даймлер Крайслер”. Новото семейство двигатели 4B1 са по-икономични и за разлика от 4G6 цилиндровият болт е изработен от алуминий. През 2007г., 4B1 заменя 4G6 в последния модел на Lancer Evolution (десето поколение) а интересът към новия двигател бързо преминава отвъд границите на Япония. През 2008г. „Пежо” и „Ситроен” започват да го предлагат за новите си SUV модели съответно 4007 и C-Crosser. Френските автомобилопроизводители се спират на 4B12 - 2.4L двигател, с мощност 170 к.с. и среден разход 9.4л./100 км, а година по-късно същия влиза под капака на компактния SUV „Мицубиши” Outlander. През 2009г. официално е представен Hover Н5 (4 години след разработването на 4B1), но китайският SUV се предлага с по-стария четирицилиндров 4G6, разполагащ с работен обем от 2.4L, 136 к.с. мощност и среден разход 10.3 л./100 км.

Great Wall - позиции на пазара

По данни на Международната организация на производителите на автомобили (OICA), групата Great Wall Motor Company е на 30-то място от 47-те най-големи производители на коли (на първо място е Toyota Motor Corporation, a ПСА Пежо-Ситроен е на 8-мо място). Според Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), през 2011г. Great Wall са продали 486 800 превозни средства, което ги нарежда на 10-то място сред китайските автомобилопроизводители.

Фердинанд Дюденхофер, цитиран от агенция „Синхуа”, заяви в качеството си на наблюдател на източноевропейския автомобилен пазар, че очакванията на Great Wall Motors са 5% пазарен дял след 5-6 години.

Факт е, че големите производители в Европа не могат да си позволят да използват двигател, който не е достатъчно конкурентен на останалите гиганти в индустрията. От тази гледна точка, не е реалистично да търсим сравнение между Great Wall, чиито амбиции са за 5% пазарен дял в Източна Европа, с утвърдени автомобилни производители от Стария континент като „Ситроен” и „Пежо”. Колкото до въпроса дали е възможно да постигнат този пазарен дял – практиката показва (да вземем за пример румънската „Дачия”), че ниска цена и комбинация от добри технически характеристики и сервизно обслужване, е съвсем успешна формула. Към момента обаче е твърде рано да се дават оценки за автомобил, който още не е навлязъл на пазара.

Мнения от форуми

Собственици и шофьори на автомобили марка Great Wall споделят впечатленията си в автомобилен форум OffRoad-Bulgaria, като се съобразихме с изричното предупреждение за дилъри на Great Wall, които се представят за собственици и правят скрита реклама на автомобилите край Ловеч, затова се опитахме да отсеем обективно мненията и акцентирахме на личните впечатления. Запазен е стилът и правописът:

„СПИДИ”, собственик на Great Wall Steed 5, на 2 200 км:

„Впечатления не мога да дам обективни, защото не съм имал пикап, нито съм имал някакъв джип или СУВ. Отначало ми се стори немощен, но вече се поотъпка и ми се струва добре като вървеж. Дойде с някакви уж все сезонни гуми, китайски. В снега нищо не става от тях.Сложих му БФ Гудрич Уинтър Слалом.С тях се справя добре според моите критерии.Не ми изглежда достатъчно висок отпред. Предната броня е цялата пластмасова и доста голяма,според мен няма да издържи в сериозни коловози, ще падне бързо. Товарният отсек има серийно защитно покритие, прилича на някакъв битум - 3-4мм. е дебело. Седлото на седалките е късо според мен, аз съм 188 см. Иначе е прилично широко, единствено задният ред седалки ще е неприятно използваем от хора по-високи от 185 см. От задно към двойно (предаване) и обратно минава мигновено, но към бавни (предавки) и обратно се бави около 5 до 10 сек. Друса доста, но не знам до колко съм критерий, защото едната ми кола е Ситроен С6. Вече две седмици ме бавят с обещаните газови уредби, течна фаза били. Друго не се сещам за сега.”

„rexty” за Great Wall Steed 5:

„Този пикап не е нищо друго освен пълно копие на ISUZU D-Max (дори и в детайли по интериора). Не казвам нищо лошо, но по мое мнение отстъпва от Исузу особенно при дизеловия си вариант, който можах да тествам. Може би и тестовия автомобил не беше съвсем изправен, но основните проблеми бяха с

превключването на различните режими на раздатката - много бавно и с условности. При 6 скоростната кутия 1-ва и задна могат да се сбъркат без проблем (няма никакъв ограничител). Има ограничение на максималната скорост на 4Н до 70км/ч. За обявените 150 к.с. двигателят се държеше доста мудно-сравнено с Хайлукс или Амарок по 120к.с.”

“Rado” за Great Wall Steed 5:

„При бензина нямаше никакви ограничения вървеше си на 4Н до колкото го настъпиш и нямаше проблем, аз 130км/ч с включен 4Н. На мен ми направи впечатление, че съединителя е малко рехав и ако го назориш малко започва веднага да мирише на феродо.”

 

Събитието На церемонията по официалното откриване на завода на Литекс Моторс присъстваха представители на правителството, посланици, местната власт, партньори, представители на медиите, др. Специално за събитието у нас пристигна и президентът и изпълнителен директор на Great Wall Motor – г-жа Ван Фън Йн.

„Дългоочакваната българска мечта за родно производство на автомобили е вече факт”, посочи по време на официалното събитие изпълнителният директор на Литекс Моторс г-н Илия Терзиев. Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между Литекс Моторс и Great Wall Motor през есента на 2009 г. Две години по-късно, през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първия автомобил от тестовата серия, който покрива високите стандарти за качество в индустрията. С откриването на завода започва и серийното производство на българските автомобили за пазарите в страната и чужбина.

Поточните линии в завода включват 84 работни станции за производство. Всеки автомобил преминава през 7 различни точки на контрол на качеството. Системата за управление позволява всяка една операция по колата да бъде индивидуално проследена и да се проверява качеството и крайния резултат от работата на всеки отделен служител. Всеки автомобил има индивидуален паспорт за качество.

 

http://www.economyne...-news30792.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е ли антиреклама на родното ни производство? Поне на мен на това ми прилича, като чета статията. Моля, споделете и вие вашите мнения за нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия от е озаглавена :"Great Wall залага на 30-годишен двигател"!!!! Плюя на такива "журналисти", без извинение! Може двигателя да е всякакъв, може колите да са всякакви, но в тази статия е категорично платена от "конкуренти" за да бъде оплют Литекс и Грейт Уол! Само вижте, че са извадили САМО негативните мнения, и то от офф-роуд форума. Защо не се споменава този форум? Защо няма поне едно от стотиците положителни мнения и впечатления? Това не са обективни журналисти, а платени подлоги! Автомобилите си имат плюсве и минусти, които ще бъдат разсисквани много, но да пишеш само минуси, и то по този меко казано "анти" начин, то това не може и не трябва да бъде наричано "журналистика" и "статия"! Това е моето мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия е зле прикрит опит за ''обективно'' мнение на някой журналя работещ в Дачия :D

 

 

П.С. Дали в обедната почивка не си пие кафето с колегата SteeD :toothy9:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не си спомням през 1980г. двигател с VVTi газоразпределение , освен в статии от сп. "Космос" ! Ако имат предвид чугунения блок , може, но това не значи нищо , защото всички новости са в главата . Както и се разбра основната разлика с новия двигател е именно материала на блока , като алуминия се използва само за намаляване на теглото .

Никоя , ама никоя фирма не си сменя ей така двигателите често , просто ги надгражда и изменя най-вече газо-разпределението . Мога да дам пример : През 80-те края в чужбина ми се наложи да сменя едни цилиндрични повдигачи на клапаните на 2.0л. бензин на Пежо , какво беше учудването ми като по каталог излезе , че въпросния повдигач идва и е еднакъв с около военното Пежо 202 . Така, че тия да не ни ги пробутват !

А въпросния материал май е поръчан не от Дачия, а от Пежо-Ситроен .

 

Ето после са продължили с това има и снимки:

 

Светска суета в Баховица

 

 

 

Елитът на България се беше изсипал на откриването на завода за автомобили на китайската компания Great Wall и на нейния български партньор Litex Motors.

Предприемачи, банкери, политици, анализатори, премиерът и няколко министри бяха тук .

Медии от България, Европа и Азия регистрираха случващото се.

Многобройна полиция беше нарушила селската тишина на село Баховица. Калните пътища и порутените къщи контрастираха с лъкавите халета на завода.

Абсолютен ред бе въведен в паркирането на всеки автомобил на гостите.

Във фоайетата, където бяха изложени новите автомобили, всеки можеше да седне в колата, която предпочита, и евентулано да си направи снимка за спомен.

Истинска тръпка завладя поканените при появата на премиера по червения килим, а след час-два всички проследиха с поглед отлитането на правителствения хеликоптер, с който той бе кацнал.

Grand opening продължи повече от шест часа. /снимки:EconomyNews.bg

 

има и снимки

 

http://www.economynews.bg/светска-суета-в-баховица-news30889.html

Редактирано от nikid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва ,че статията е силно тенденциозна , но не мисля че хората ще се подведат.Все пак живеем в България,знаем си ''журналята'' .Лошото е да не се намърдат във форума тия хора ,целящи единствено оплюването на марката.Доста хора залагат на форумите за да си решат проблем с колата или за да вземат решение за евентуална покупка ,само ще кажа на колегата стиид ,че много си личи какъв е да се постарае малко повече ,но във друг форум тука вече е ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен разказа за двигателите е по- скоро положителен отколкото отрицателен. И особенно тази част: " През 2007г., 4B1 заменя 4G6 в последния модел на Lancer Evolution (десето поколение)", значи до 9то поколение използват този двигател.

 

"Собственици и шофьори на автомобили марка Great Wall споделят впечатленията си в автомобилен форум OffRoad-Bulgaria, като се съобразихме с изричното предупреждение за дилъри на Great Wall, които се представят за собственици и правят скрита реклама на автомобилите край Ловеч, затова се опитахме да отсеем обективно мненията и акцентирахме на личните впечатления." ---> наистина имаше такива опасения в оффроад форума, но според мен бяха неоснователни, като се има предвид, че всеки акаунт с малко постове в форума и положително мнение за Great Wall беше набеден като дилър на GW и неоснователно беше баннат от фоума (включително и мен баннаха без значение, че дори не съм виждал GW автомобил на живо). По- скоро на някой хора от форума не им харесваше, че и китайския автомобил има своите качества.

 

Мнение 1: Как може да дадат за пример мнение на някой, който никога не е имал джип, съв, и никога не се е возил в пикап и да казва, че много друсало.

Мнение 2: Стеед бил копие на Исузу Д-макс, ама Исузуто било по-хубаво.... еми за двойно повече пари остава и да не е по- хубаво.

Мнение 3: Тук немога да кажа нищо за съединителя може и да е вярно някой собственик трябва да каже дали наистина е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много тенденциозна статия.

 

И 4G69, и двигателят на Voleex са в пъти по-добри от тези монтирани на Дачия, която се явява като основен конкурент.

Защо не написаха нещо за дизела при Steed? Двигател с комън рейл и VGT.

 

Защо някоя "авторотетна" авто медия не направи тест драйв и сравнение, например м/у топ изпълнение на Дъстър 4x4 и H5?

Въпреки че м/у автомобилите има разлика (в полза на H5), те са в един ценови клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те на тия "журналисти" от световно неизвестния сайт не им е първата такава статия.

 

От конкуренцията са им платили явно за да лъжат. Жалка история - да падаш толкова ниско за някой лев

И са цитирали превратно форума - казват че цитират собственици, а двамата цитирани нямат GW

Не им обръщайте внимание, взели са пари и ще си ги заработват известно време :toothy12:

Редактирано от muf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и други неточности, от където може да се подстави като цяло компетентността на драскача написал "статията".

През 2007г., 4B1 заменя 4G6 в последния модел на Lancer Evolution (десето поколение) а интересът към новия двигател бързо преминава отвъд границите на Япония. През 2008г. „Пежо” и „Ситроен” започват да го предлагат за новите си SUV модели съответно 4007 и C-Crosser. Френските автомобилопроизводители се спират на 4B12 - 2.4L двигател, с мощност 170 к.с. и среден разход 9.4л./100 км, а година по-късно същия влиза под капака на компактния SUV „Мицубиши” Outlander.

 

..като собственик на Аутлендър няма как да подмина това подвеждане. Реалността е точно обратната: Аутлендъра е първообраза и моделът е от 2007г. (моя личен е 2008 с този двигател). т.е. 1во излезе Митсубишито с техния си бензинов двигател и малко след това и копията C-crosser и 4007.. така че може би има нещо вярно, че тази анти-статия е списана от Пежо-Ситроен груп..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези толкова нагло лъжат, че ако видя човека, който е написал статията директно ще му кажа в очите: "Ти си пълен боклук!". Аз бях на откриването като собственик на автомобила и какво ми прави впечатление:

1. Церемонията не продължи 6 часа, а точно 2 часа (от 13:30 до 15:30). И то за тези като мен, които останаха и огледаха халета, където се сглобяват коите;

2. Никакъв правителствен хеликоптер нямаше! Бойко Борисов пристигна с 2 джипа на НСО (Land Cruiser). Дори като отивах за откриването ме задминаха по пътя;

3. Само и единствено отрицателни мнения са посочени в статиите. Аз от моя Волекс засега съм много доволен. Много хора след като я разгледага и повозиха останаха на същото мнение. Имах малък проблем със задните амортесьори (тропаха), но дилъра поръча от Литекс Моторс и на другия ден след поръчката ми ги смениха. Моят автомобил е на 1200км и след последното пълно зареждане съм минал вече над 500км и светят още 2 чертички за оставащо гориво, т.е. поне до 600 мога да карам. От тези споменати 320км са извънградско, а останалите в София. Това ще рече че успях да сваля до малко под 7л/100км разхода, хем че е на едва 1200км и не е достатъчно добре разработен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще бъде явно.

Конкуренцията влага пари в антиреклама.

Даже в много форуми, включително и в този, периодично се регистрират миячи и метачи от конкурентни фирми.

Грозна картинка, явно доста ги е шубе

 

На практика хората харесват колите, като карах тестовите, където спра голям интерес.

Предполагам с теб е така постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...