Моите 5 стотинки - аз карам H3, но с 2.5 дизел мотора ( исузу ), за мотор няма какво да говоря - емблематичен, също както и 4G64, ползвани в много автомобили в течение на много години. Ходовата част е на исузу трупър /опел фронтера, разликата е в каретата и кормилното управление, но при нормална употреба не би трябвало в рамките на експлоатационния живот да строшиш каре или да скапеш рейка. Като всеки друг джип трябва редовно обслужване и смазване на важните части - маншони, шарнири ( ако са обслужваеми ), диференциали ( на 20-30к км ) и скорости/раздатка ( 30-40к км ), но всичко зависи от начина на употреба. Ако караш само асфалт - веднъж годишно преглеждаш маншони на карета и луфтове по окачването, няма да имаш проблеми.
Разходи по поддръжка
- шарнир горен около 50-60лв ( хубав, на lemforder, има китайски и по 25лв, но не ги препоръчвам )
- шарнир долен - около 60-70лв ( пак lemforder )
- тампони, машнони - 5,10 лв
- биалетки - 40-50лв
- филтри тотал за бензиновия мотор - въздушен, маслен, горивен ( не се сменя всеки път ако си на газ ) и поленов - около 80-100лв
- моторно масло - би трябвало да знаеш как вървят
- масло в скорости, раздатка и диференциали ( сменят се сравнително рядко, а може и да не се сменят ако не газиш във вода и лайна ) - около 200лв
- ангренажния комплект доколкото помня от една тема тук се върти около 200лв.
Аз на моя имам доволно навъртяни километри офроуд, на места на които човек няма работа попринцип и до момента смея да твърдя че джипа е доволно здрав. Имам челен удар в дърво в гората и джипа все още е в движение и съм доволен. ( има тема - може да видиш какво му се случи )
За проблемите с ръждата - проблемите са по купето, а не по шасито, по шасито има лека повърхностна ръжда, което е присъщо за всички джипове след 2000 година, с изключение на G classe и повърхностната ръжда не е никакъв проблем - гледай за дълбоки язви и да не е цялото шаси кафяво разбира се. На купето гледаш арките на калниците ( под тях има ръб, където влизат лайна и ако не се мие колата, особено зимата на тези места започва от там ръждата )
Задължително гледаш дали се чете номер на рамата - намира се на шасито над задна лява/дясна гума ( според зависи от модела )
и те така
Поздрави,
Венци
За мен най-големия проблем на модела са ел стъклата - почти всички имат ядове с тия боклуци - лекува се лесно с нови бутони и релета, вместо въшливия електронен модул - всеки електричар може да ти ги оправи.
Друг проблем е включването на 4х4 - имаш електромотор в раздатката и такъв в предния мост - този в предния мост обикновенно дава дефект заради една буферна гумичка, има много снимано и изписано и тук и в руския форум, но като цяло това са болните места. Аз бих търсил модел до 2007 година, който има втори лост за включване на раздатката - механичното включване е доста по-приемлив вариант ( поне за мен )