Последен пост по темата от мен,а после всеки както си реши.
Целия проблем идва от ОБД комуникацията м/у бензиновия и газовя комп.
Софтуерните адаптации винаги са в посока бензин и никога в посока газ.
По тази причина и ефекта е само с бензина,а на газ си е винаги ОК.
Колата се кара през по-голямото време на газ т.е. в повечето случаи с бедна горивна смес.
От своя страна бензиновия комп следи тази смес /от изгорелите газове/ чрез ламбда сондата и се стреми да компенсира текущите данни т.е. стойностите на въпросните "бензинови тримове" отиват в "космоса" и компа преработва бензиновите горивни карти за да обогати сместа.
В един момент се стига и до горе описания ефект в следствие на "грешното" съотношение на постъпилия кислород и подаденото количество гориво през дюзите.
Компа не може да компенсира несъответствието по простата причина,че не му стига времето за адаптация с неговите 5-10 минути работа на ден.
Според мен има два начина за решение:
1.Караш 300 - 500 - 1000км колкото е необходимо изключително и само на бензин и в зависимост от това кога ще се адаптира бензиновия комп ефекта ще изчезне,но при тези разходи на гориво на 100км. не го препоръчвам, а и си силно зависим от състоянието на ламбда сондата.
2.Ресет на бензиновия софтуер и горивните карти за 20 минути - проверено и работещо на 100%.
Безаварийна на всички.