Започвам с уговорката,че каквито и експерименти да правиш с бутоните трябва да си на място,на свободна и с натиснат съединител.
1 вариант
Най-точно,евтино и лесно ще се разбере ако се закачи на диагностика!!
2 вариант е изследователски при който сменяш елементи на посоки докато отстраниш проблема т.е. време + не малко пари.
Това,че свети 4WD дали не е фалшива "тревога" защото ако се е включило двойното физически в това сухото време ще скапеш раздатката,но ти би трябвало да си усетил тежкия волан в завой и маневра ако е преминала на 4WD на сухо.
Ако си стои физически на 2WD,а само индикатора ти показва 4WD може да са доста неща:
-модул 4WD
-датчик на раздатката - следи дали автомобила е в движение и ако е дефектирал и дава инфо на модула,че колата е в движение нормално е да не можеш да превключиш.
-ел. отечка,шейтан машинка.
-най-лесно е дефектирал бутона на 4WD т.е. да дава инфо на модула,че бутона е натиснат постоянно и по тази причина да не можеш да превключиш,но едва ли.
Трябва да изследваш т.е. почни от лесните неща като разкачиш бутона 4WD за начало,на раздатката има доста букси,прегледай ги,напръскай с контактен и така последователно по веригата,но ще ти трябва канал за целта.
Ако не постигнеш резултат по трудния начин отиваш на диагностика и ще те светнат за проблема.
Ти си решаваш по кой път да тръгнеш!!
На 4L включва ли или си стои само на 4WD или 2WD и то не какво свети а на кой режим реално работи.