Това което казваш за горенето е най- неточния начин за оценка на едно масло. Както винаги съм писал критерия за маслото е най-ниската и най -високата температура за експроатация на мотора. Ако я караш при минус 20 градуса целзии сложи 5В 40, имай предвид ,че лятото става много рядко , което не е хубаво за мотора. Другото което е този мотор е конструиран за 10В40 защото тогава такова масло е имало и не на последно място сега карат с разни 0В30 и 5В30, ама това е масло за северните ширини- не вярвай ,че по скъпото е по добро. Аз пробвах с Тотал 5В40 изкарах 3000 км и го махнах/достраша ме лятото започна да загрява повече и прочие и така/ и сега си карам с 10В40. Виж каквото са писали това и наливай......Техническо ръководство на руски страница 93 ред 9 повдигнал съм го с червено!!!!
Технические характеристики двигателя автомобиля
Модель
4G64S4M
Тип
Бензиновый четырехтактный, четырехцилиндровый, рядный, с жидкостным охлаждением, с верхним распредвалом, 16-клапанный, с многоточечным впрыском топлива с электронным управлением
Диаметр цилиндров / рабочий ход (мм)
86,5 / 100
Рабочий объем (л)
2,351
Степень сжатия
9,5:1
Максимальная мощность (кВт)
93/5250
Максимальный крутящий момент (Нм)
195/2500
Минимальный расход топлива
250 г/кВт час
Тип топлива
Неэтилированный бензин с октановым числом не ниже 92
Номинальная частота вращения холостого хода
750+/-30
Моторное масло
SAE 10W-40
Объем системы смазки
4,3
Зазор между электродами свечи
1,0-1,1
Максимальная температура масла
110°С
Сухая масса (кг)
167 кг