Jump to content

Voleex на лизинг или "има ли почва това у нас"


kGitsov

Recommended Posts

Здравейте,

В последно време се ослушвам за хубави оферти за автомобил нов на лизинг.
Тъй като не разполагам с голям ресурс, а и претенции се насочих доста силно към Great Wall Voleex C10.

От прочетеното в темите тук добих добра представа за качество/цена, но имам и няколко странични въпроси, на които не успях да намеря отговор.

1. Какво заплащане предполагате, че е необходимо да имам (по документи разбира се) и от колко време, за да мога да кандидатствам въобще, вместо да ходя да се излагам. Ще си го кажа директно - по документи съм 564лв, но реално съм с около 2000лв (общо взето нямам притеснения да давам 200лв за вноска на автомобил).
2. Първоначално освен първата вноска и таксата за лизинга, друго заплаща ли се? Тоест първоначално обслужване, гражданска, каско и т.н. Аз го смятам следното:
- първоначална вноска - 2400лв
- първа лизингова вноска - 200лв
- каско - не знам на колко върви каското, предполага около 800лв и не знам дали го разсрочват на вноски

- гражданска отговорност - не знам как стоят нещата при новите автомобили

- регистрация в КАТ - не знам как стоят нещата при новите автомобили
- първоначално обслужване(масла, филтри и т.н.) - не знам дали ги взимат или са част от първоначалната стойност на автомобила
- такса обслужване на кредит - не съм сигурен дали взимат такава 250лв
----------------------
тотал в най-добрия случай - 3000-3100лв още в самото начало

3. Искам да пробвам преди да купя, заплащат ли се някакви такси/суми или да се подписват някакви договори преди тест драйв, с които да се задължа по някакъв начин към някой от продуктите?
4. Ще връщате ли автомобилите за нов след време? Смятам да оставя максимална остатъчна сума и да взема колата с минимална първоначална вноска
5. В стандартното оборудване няма алармена система, това означава ли че при закупуването на автомобила ще ме задължат да купя алармена система, за да ми направят каско? Как се минава през каско, ако не ме задължават?

Направих проста сметка:

14990.00лв - стойност на автомобила
за 60 месеца - срок на лизинга
с 15% - първоначална вноска
и 25% - остатъчна стойност

ми стъпва на 199лв., което за мен е подходящо и мога да си го позволя.

Идеята на тези въпроси ми е дали няма някъде подводни камъни и ако някой друг е взимал на лизинг, може да даде няколко съвета. Досега съм карал само автомобили втора употреба и съм избирал малки и евтини коли, които почват да лапат по 200 лева всеки месец.

Разбирам, че мога да изтегля и кредит от банката за подобна стойност, но там не е по-добре, тъй като лихвите се менят, времената също, може да се окаже голяма наигравка..


******* Разбирам, че на тези въпроси може да ми отговорят много добре и дилърите, но как после да се явя за тест драйв, като съм питал супер малоумни неща.. **********

Редактирано от kGitsov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросите не са малоумни, а съвсем нормални. 

Всички отговори може да получите в дилърство, тест драйв (безплатен), конкретен погасителен план за лизинг и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението за вземана на кола на лизинг е съвсем логично. Това което е хубаво да прецениш е с кои лизингодател ще сключиш договор. По принцип условията са изравнени в общия случай, но все пак някои може да ти даде нещо по-изгодно за теб.

 

Другото нещо което е важно е избора на застраховател. Каското е с фиксирана стойност, но евентуално оскъпяване може да дойде от процента (4,5 - до 5%) от застрахователната стойност. Друг момент с каското е дали ще платиш по-висока вноска или по-малка с поделена отговорност. Това означава че плащаш по-ниска вноска, която можеш да разсрочиш на 4 равни вноски, но при достигане на праг от определена стойност на щети трябва да доплащаш. Другото е да плащаш по-висока годишна такса за каското и там си общо взето спокоен докато не доближиш 75% от застрахователната стойност и от там на татък не плащат.

 

Стойността на гражданската отговорност също варира и е хубаво да се информираш къде колко е.

 

Много важен момент е дали застрахователя, които ще избереш има подписан договор с Литекс и респективно с дилър от които пазаруваш. Това означава, че ако избереш такъв които няма подписан договор с Литекс, всичко което не е свързано с тенекеджия и се прави от официалния сервиз за да се ремонтира, трябва да го заплатиш в сервиза и след това да ти възстановяват парите. В случай, че имаш по-голяма щета ще те натовари финансово.

 

Другото си зависи изцяло от теб с колко първоначална вноска ще започнеш, но там нещата са ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението за вземана на кола на лизинг е съвсем логично. Това което е хубаво да прецениш е с кои лизингодател ще сключиш договор. По принцип условията са изравнени в общия случай, но все пак някои може да ти даде нещо по-изгодно за теб.

 

Другото нещо което е важно е избора на застраховател. Каското е с фиксирана стойност, но евентуално оскъпяване може да дойде от процента (4,5 - до 5%) от застрахователната стойност. Друг момент с каското е дали ще платиш по-висока вноска или по-малка с поделена отговорност. Това означава че плащаш по-ниска вноска, която можеш да разсрочиш на 4 равни вноски, но при достигане на праг от определена стойност на щети трябва да доплащаш. Другото е да плащаш по-висока годишна такса за каското и там си общо взето спокоен докато не доближиш 75% от застрахователната стойност и от там на татък не плащат.

 

Стойността на гражданската отговорност също варира и е хубаво да се информираш къде колко е.

 

Много важен момент е дали застрахователя, които ще избереш има подписан договор с Литекс и респективно с дилър от които пазаруваш. Това означава, че ако избереш такъв които няма подписан договор с Литекс, всичко което не е свързано с тенекеджия и се прави от официалния сервиз за да се ремонтира, трябва да го заплатиш в сервиза и след това да ти възстановяват парите. В случай, че имаш по-голяма щета ще те натовари финансово.

 

Другото си зависи изцяло от теб с колко първоначална вноска ще започнеш, но там нещата са ясни.

Това, което не разбрах от поста е ... лизингодател имаш предвид дали да е литекс моторс или митвас и т.н.? Не разбрах в първоначалната вноска кое се плаща допълнително (т.е. първа вноска по лизинга или само първоначална, каско, гражданска, технически преглед...) Ако няма аларма как стоят нещата с каското? Досега всички коли, които съм купувал се е налагало да слагам допълнително аларма, защото фабричната не пищяла и някакви такива условия :)

 

@Boyko23 -> Благодаря, предпочитам някой колега първо да даде просветление, преди някой, на който му е това работата да започне да ме убеждава :)

 

П.П.> На другите въпроси от първата тема може някой да се включи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой колега не може да даде по-добро просветление и да съди дали някоя лизингова компания ще ти даде лизинг при даден обявен доход. Като цяло в сайта на greatwall.bg, има лизингов калкулатор, който отговаря на въпросите ти в общия случай. За твоя частен случай, се обърни към избран от теб дистрибутор, който да задвижи нещата. Но едва ли някой тук може да ти даде по-добър отговор от това, което ще намериш официално обявено.

 

http://greatwall.bg/model-description/volex-c10-description/

 

Даваш "Конфигурирай", избираш дали искаш цвят металик, аларма, газова уредба и тн, след това даваш да ти сметне лизинга при дадена начална вноска, брой месечни вноски и остатъчна стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата е следната:

 

1. Отиваш при дилър, които е представителн на Литекс или самият Литекс моторс, все едно.

2. Там даваш капаро, което ти се приспада към първоначалната вноска, която е 50% от процент от цялата стойност на колата. 

3. Попълват се документи за искане за лизинг към (Райфазен или Интерлийз). Това е лизингодателя.

4. След одобрение си взимаш колата от Литекс (или дилър) и при лизингодателя си доплащаш останалата част от първата вснока, в която влиза застраховки, самоучастието което е от 15 до 50 % от тези 15 000 лв, регистрация в КАТ, такса за усвояване на кредита.

 

С две думи Литекс са ти доставчик, Митвас и др, са дилъри ( представители на Литекс). Лизингодател е Райфайзен или Интерлийз, които плащат колата на Литекс а ти си плащаш към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата е следната:

 

1. Отиваш при дилър, които е представителн на Литекс или самият Литекс моторс, все едно.

2. Там даваш капаро, което ти се приспада към първоначалната вноска, която е 50% от процент от цялата стойност на колата. 

3. Попълват се документи за искане за лизинг към (Райфазен или Интерлийз). Това е лизингодателя.

4. След одобрение си взимаш колата от Литекс (или дилър) и при лизингодателя си доплащаш останалата част от първата вснока, в която влиза застраховки, самоучастието което е от 15 до 50 % от тези 15 000 лв, регистрация в КАТ, такса за усвояване на кредита.

 

С две думи Литекс са ти доставчик, Митвас и др, са дилъри ( представители на Литекс). Лизингодател е Райфазен или Интерлийз, които плащат колата на Литекс а ти си плащаш към тях.

Това отговори на въпросите ми, остава да го реша и да заявя тест драйв, който да ми даде абсолютен кураж.. :)

 

Благодаря на всички за отделеното време..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...