Jump to content

Няколко въпроса за Voleex C30


GGG444

Recommended Posts

Колеги здравейте, бях в шоурума в кулата Литекс. Там видях седанов Voleex C30. Колата беше с автоматична скоростна кутия и двигател 1.5 като на C10. Въпроса ми е някой знае ли от кога започват официалните продажби на този модел с автоматична скоросна кутия в България и ще има ли дизелова версия с автоматични скорости като при Хувър от догодина и ако да какви точно ще са двигателите (от коя марка са взаимствани).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Voleex C30 ще започне да се продава догодина в началото (по всяка вероятност)

2) Няма да има дизелова версия изобщо - нито с ръчни скорости, нито автоматични. Автомата, ще е прекрасната безстъпкова кутия, заедно с текущия 1.5 VVTi двигател. За сметка на това бензина ще се предлага с "фабрична" газова уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега. Значи автоматик СиВиТи с 1,5 бензина от C10. Ще почакам още 2-3 месеца за автоматиче и се присъединявам към бързо разразстващото се семейство на марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре се допитай до Литекс. Честно казано те обещаваха Voleex C30 на пазара дори по-рано. Дали ще е наличен до 2-3 месеца, дали ще предлагат автомат от самото начало, никой освен тях не знае (а дори и за тях не е сигурно) :) За това недей да имаш очаквания от това, което пиша тук - това са само слухове и информация, дочувана от Литекс. Но много пъти се е случвало те да дават едни дати, а нещата да се случват със забавяне и не както са обещали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, аз си мисля, че след като имат колата налична с транзитни номера и ще я регистрират през идната седмица, то значи, че ще я пуснат за тестване и зарибявка и се надявам, че скоро ще я пробвам. В понеделник пак ще ходя до Литекс да поразпитам по-подробно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че този Voleex C30 е в България от 2 години. С транзитни номера е, защото не могат да го регистрират - няма някакво одобрение и документация в КАТ, които трябва да се въведат след сертифицирането на модела за ЕС. Кога ще започнат производство или внос за продажба на частни лица, е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще пуснат C30 с автоматични скорости, но и да го пуснат аз бих избрал ръчните.Карал съм кола автоматик и след перипетиите, които съм преживял за в бъдеще ще ги избягвам.Ако тая кола ти угасне някъде по път или останеш без ток на някое закътано местенце си остава там и единствения начин да подместиш ще е с пътна помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато взимаш нова кола не мислиш за това кога ще закъсаш, че чак пътна помощ да ти трябва :) А автоматика на C10/C30 е безстъпков, прави по-големи икономии от колкото ръчна кутия и е кеф да се кара. Но за едно съм сигурен - ако предлагат автоматик, ще има и ръчка. Обратното не се знае.

  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономични са вярно е, но аз лично отново кола автоматик не бих си взел след перипетиите които имах с такава.Но знам, че има и хора, които ги харесват и за това от Литекс Моторс би трябвало да пуснат 2 скоростни кутии поне за този модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разбирам ,че проблемите които си имал в ЕДНА КОЛА С АВТОМАТИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ е създало в теб впечатлението ,че всички са такива ,но това е все едно да не искаш кола с климатик ,защото преди време си карал такава ,кондиционера на която не е работил.И мен лично не ме кефят автоматиците ,просто ми харесва да си карам на ръчка,но хора ,карали автоматик често казват че повече на ръчка няма да се качат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често се возя в един Лендроувър фрийлендър2 с автоматична скоростна кутия и шофера смъква скорости (за убиване на скоростта) само с побутване на лоста напред и назад - много удобно според мен за спокойни шофьори като мен, ползващи често ППХ. А с ръчната скоросна кутия си е занимавка да движиш лоста напред, назад, наляво, надясно и т.н.

Всичко е въпрос на вкус. И аз съм чувал доста легенди за проблеми с автоматици, ама ако имам възможност да си взема кола с автоматик и с дизелов мотор няма да се замисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем с автоматика при нова кола е много малко вероятен . При покупка на старо е друг въпрос , защото никой не знае какъв е реалния пробег на "новия внос" .

Конкретно за CVT проблеми могат да настъпят след 150хил. км със съединителя / има такъв капсулован/ или отпускане на стоманения ремък . Тези кутии са чувствителни откъм прегряване и затова ползват специално масло и честа смяна максимално през 40хил. км. При коректна поддръжка 200хил. км. пробег без ремонт няма да е проблем. Друг проблем за CVT конкретно за у нас е , че почти няма кой да ги ремонтира за разлика от хидро-трансформаторните , за които има и части и сервизи , макар че ремонта си е скъп. Кефа от шофирането с автоматик е особено голям в град , за извън градско няма кой-знае какво значение . CVT дават доближаващ се до ръчна кутия разход ,а при неумели шофьори даже са по икономични . Чувството при ускоряване е "странно" , защото липсва характерното придърпване при смяната на предавките , тъй като такива няма или по-скоро има безброй - колата се ускорява някак си различно от оборотите на двигателя . Доста съм покарал кола с такава скоростна кутия и мисля , че си заслужава особено , ако приоритетно се кара в града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем с автоматика при нова кола е много малко вероятен . При покупка на старо е друг въпрос , защото никой не знае какъв е реалния пробег на "новия внос" .

Конкретно за CVT проблеми могат да настъпят след 150хил. км със съединителя / има такъв капсулован/ или отпускане на стоманения ремък . Тези кутии са чувствителни откъм прегряване и затова ползват специално масло и честа смяна максимално през 40хил. км. При коректна поддръжка 200хил. км. пробег без ремонт няма да е проблем. Друг проблем за CVT конкретно за у нас е , че почти няма кой да ги ремонтира за разлика от хидро-трансформаторните , за които има и части и сервизи , макар че ремонта си е скъп. Кефа от шофирането с автоматик е особено голям в град , за извън градско няма кой-знае какво значение . CVT дават доближаващ се до ръчна кутия разход ,а при неумели шофьори даже са по икономични . Чувството при ускоряване е "странно" , защото липсва характерното придърпване при смяната на предавките , тъй като такива няма или по-скоро има безброй - колата се ускорява някак си различно от оборотите на двигателя . Доста съм покарал кола с такава скоростна кутия и мисля , че си заслужава особено , ако приоритетно се кара в града.

Аз имах в предвид не това, че самите автоматични скорости създават проблем, а че при наличието на такива, когато ти се развалят други части по автомобила той си остава на място.Ще дам пример от моя опит с такава кола.Когато бях на бригада имах кола там и беше автоматик.На един паркинг след като исках да си тръгна, колата не искаше да запали.По -късно се оказа прецакан стартер.Но точно заради това, че е автоматик се наложи да я зарежа на паркинга и да се прибирам пеш.След това ми се случи на друг паркинг да остана без акумулатор заради забравени фарове.Добре, че беше един приятел да ми подаде ток, че да се прибера иначе пак трябваше да я зарежа там за известно време и пак да се прибирам късно вечер пеша.А района, в който живеех беше горист и може да се случи всичко тогава.Ако колата ми е с ръчни скорости такива притеснения нямам, защото знам, че след малко бутане колата ми ще запали и ще се транспортирам до вкъщи.Освен това в САЩ, където масово карат автоматици всяка година има стотици случаи на заяли педали на газта по магистралите и много инциденти в следствие на това.

Но това е лично мое мнение и не ангажирам никого с него.Знам, че има много привърженици на автоматиците и за това според мен Литекс Моторс и Грейт Уол би трябвало да пуснат на пазара в България и Европа C30-ката с двете скоростни кутии.Както се казва да има за всекиго по нещо, а така и ще обхванат по-голям диапазон от клиенти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както вече админ каза по-рано ако има автоматик, задължително ще има и ръчна ... а всичко това дето го споделяш по-горе са легенди в по-голямата си част, а останалите случаи са или от недобросъвестни собственици или става въпрос за кошници с неизяснен произход и сервизна история с Ен-ти собственик и никаква поддръжка.

 

Тук обаче става въпрос за нови машини и то с една от най-съвременните скоростни кутии! Разликата е огромна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ми е с ръчни скорости такива притеснения нямам, защото знам, че след малко бутане колата ми ще запали и ще се транспортирам до вкъщи.

 

Ако си я оставил малко повече време с тия фарове и акумулатора съвсеме угаснал, забрави да запалиш кола с електроника (ECU) с бутане. Ако е дизел пък това е и адски противопоказно.

 

 

Освен това в САЩ, където масово карат автоматици всяка година има стотици случаи на заяли педали на газта по магистралите и много инциденти в следствие на това.

 

Има точно няколко инцидента, с Toyota Prius и някакъв Hyundai ако не се лъжа, заради които изтеглиха доста коли за сервизиране. За мен това не е достатъчно да анатемосаме автоматиците.

 

Но това е лично мое мнение и не ангажирам никого с него.Знам, че има много привърженици на автоматиците и за това според мен Литекс Моторс и Грейт Уол би трябвало да пуснат на пазара в България и Европа C30-ката с двете скоростни кутии.Както се казва да има за всекиго по нещо, а така и ще обхванат по-голям диапазон от клиенти.

 

Именно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си я оставил малко повече време с тия фарове и акумулатора съвсеме угаснал, забрави да запалиш кола с електроника (ECU) с бутане. Ако е дизел пък това е и адски противопоказно.

 

 

 

 

Има точно няколко инцидента, с Toyota Prius и някакъв Hyundai ако не се лъжа, заради които изтеглиха доста коли за сервизиране. За мен това не е достатъчно да анатемосаме автоматиците.

 

 

 

Именно :)

Ами да ти кажа предходната година в САЩ си бях купил кола с ръчни скорости и ECU, при същия сценарий с фаровете( тогава бяха забравени от брат ми ) я бутнахме и си запали без проблем.А нямаше ток дори да и светнат лампичките на таблото.А инцидентите, за които писах са доста.Това, че в българските медии е писано само за някои от тях е друг въпрос :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам няколко десетки американски младежи ... като им знам на тях акъла представям си какво е масовото ниво на интелект там. Затова и съм склонен да отдам такива случай на некадърност и некомпетентност на водачите, от колкото на технологията. Има хора всякакви. И аз преди много години, когато в България не знаехме какво е това чудо автоматик участвах в опитите да се качи една кола (не помня марката) с автоматик по един стръмен заледен баир и да се вкара в един гараж. От тази случка се бях заканил никога да не си взимам автоматик, но в по-ново време след понатрупан опит върху пежо, тойота и лендроувър с автоматици вече имам коренно различно мнение. Новите автоматици нямат почти нищо общо (освен наименованието) със старите такива. И в голямата си част проблемите с такива машинки идват от недобра експлоатация и/или тотална глупост и некадърност. Ако ей сега имам 30 хилки и тръгна да си взимам кола то един Hover H6 - автоматик ще е моя избор.

  • Upvote 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се пренесе до "за" и "против" автоматиците. Хора всякакви, за това и МПС-та всякакви. На един може да му се стори практично да си вземе 2.5 тона джип, на друг 50цц скутерче. Подобна е дискустията и автоматик срещу ръчка, дизел срещу бензин, Шуменско срещу Загорка и тн. Заключвам темата, защото смятам, че авторът й получи отговор на въпросите си, а вече започнахме да си говорим съвсем различни неща, които не принадлежат тук :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...