nikid Отговорено 22 Септември, 2011 Share Отговорено 22 Септември, 2011 Този С10 действително е различен и като купе и като мотор(доста добри данни и е пригоден за 93окт.) , за съжаление няма снимки от интериора . Възможно е да се касае за някакъв модел специално създаден за тях по Ярис седан, защото в Русия седана е на голяма почит .Дизайна е пипан от Пининфарина. Обаче С30 си изглежда досущ като китайския , а освен това още през пролетта бяха анонсирали бъдещо производство на Voleex C30 в завода. Явно ще се появи под марката ТаГаз , впрочем възможно е и тези от Ловеч за вътрешния пазар да имат емблемата на LM и някоя лека разлика тук там в дизайна. Важното е, че цената и извън Китай остава доста атрактивна. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 22 Септември, 2011 Автор Share Отговорено 22 Септември, 2011 Литекс за сега не са давали информация, че възнамеряват да пускат собствен бранд за локалния пазар. Доста нелогично ми се струва при положение, че в България дори при свръх висок успех повече от няколко хиляди автомобила на година е трудно да говорим. В смисъл - успешните марки продават по няколко стотин на месец, GW с фирмени поръчки на пикапа и интерес от крайни клиенти за останалите модели пак да го докарат до 100 на месец - това са хиляда, до две хиляди на година. За такъв тираж собствен бранд само ще обърква клиентите допълнително. Иначе в Русия като цяло цените на колите са по-ниски от колкото в ЕС. Не само за тези ТаГаз, брандирани GW. Предполагам е защото имат по-олекотени данъци и екологични норми, в ЕС са най-жестоки, което оскъпява продукта. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 22 Септември, 2011 Share Отговорено 22 Септември, 2011 (Редактирано) В Китай за CVT автоматичната кутия при С30 се доплаща 2200лв. Това си е горе долу доплащането на повечето такива кутии и у нас , което ми говори ,че сигурно ползват кутии на друг производител вероятно японски ( те са №1 при CVT ). Редактирано 22 Септември, 2011 от nikid Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 20 Ноември, 2011 Share Отговорено 20 Ноември, 2011 Нека бутнем малко темата с един тест-драйв на С30 от Чили на английски: http://www.tecnosqua...lea-test-drive/ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petkov_ Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Добре де, немога да разбера защо слагат такива "куци" скоростни кутии, 4000 оборота на 5-та ти дават едва 120км/ч. Да ще имаш динамика на 5-та да изпревариш, ще качиш някой баир на 5-та но пък колко пъти ще трябва да "бягаш" толкова при изпреварване, все пак ако ти се наложи има и 4-та... Незнам но според мен тези скорости са неподходящи за такива коли, по скоро 120 трябва да се достигат около 3000 об/мин а не при 4000, най-малкото разхода на бензин ще е по-нисък (не с много но с около 10%) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 (Редактирано) Всъщност при съвременните бензинови двигатели се иска каране във високи обороти иначе колата издиша , защото максималния въртящ момент се проявява точно около 4000 (малко под малко над ). Затова е добре да има 6-та скорост , ама голямо ръчкане пада тогава в града. За мен най-добър е варианта с автоматика , CVT в случая , хем за градско е просто голям кеф , хем е много икономична този вид трансмисия , а за любителите на ръчката има и режим с 6 фиксирани скорости . Ето какво са измерили като консумация при теста: Градско 8,9 л на 100км Извънградско ( вероятно смесено път/ аутобан) 6,6 л на 100км Смесено 7,9л на 100км Редактирано 21 Ноември, 2011 от nikid Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 21 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Наистина максималната икономия се достига на около 80% от въртящия момент. Но разликата между 3000 и 4000 оборота при 120км/ч е малка. Колите в днешно време са с доста интелигентно ECU, което макар повечето обороти пълни цилиндрите с точно толкова гориво, колкото е нужно и при постоянна скорост не хаби излишна смес. Разликата в разхода на гориво обаче идва от по-голямото вътрешно триене на двигателя и скоростната кутия. За това и 6та скорост или CVT с голям обхват са като цяло по-икономичен вариант (CVT-то освен икономично е и приятно за каране в града както казва nikid). Някои CVT-а в ръчен режим имат позиция на лоста с + и -, да можеш да контролираш предавателното отношение сам, освен с фиксирани предавки, мисля, че C30 не е от тях, но не му и трябва Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Има и ръчен режим : Gear box system Transmission type 5-gear manual CVT (with 6-speed manual mode) Ето и цената в Русия за най-високото нива с CVT 15 043 $ и 13037 $ с ръчни скорости : http://market.autoua...eex_c30/179141/ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petkov_ Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Незнам автоматите ги мраза, освен за положително използвам скоростната и за отрицателно ускорение (просто съм свикнал да спирам повече с двигател от колкото със спирачка), а автомата много трудно се вписва в този тип шофиране. затова мисля че една 6-степенна ръчна, или по-разредена 5-степенна кутия ще дадат по-добри резултати, като конфорт при шофирането (по малки шумове при по-ниските обороти), по-голяма икономия на гориво, по-малко натоварване на трансмисията, по-сигурно шофиране през зимата (с тези "агресивни" скорости много бързо зимата се губи границата на сцепление) ...незнам... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
admin Отговорено 21 Ноември, 2011 Автор Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Колега ръчните са далеч от изчезване. Според мен докато не стане всичко електромобили, където няма скорости, винаги ще има ръчки, така че можеш да избереш най-доброто за себе си. Но CVT-то често е по-икономично от ръчка, да не говорим, че модерните автомати като цяло са оптимизирани да правят това което искаш (май малкото с едно бутане на лоста влизаш в ръчен режим). За жалост в момента никоя от колите на GW не се предлага с автоматик, което е минус, понеже не малко хора, които ежедневно се тикат в задръстванията и е много досадно постоянно да си на полусъединител, 1ва и 2ра, от друга страна, автоматиците са и много по-лесни за ползване Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Earendil Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Като собственик на автомобил със CVT мога да споделя следното: Само 2-3 дена след като си взех колата от автосалона, бях вече убеден, че така трябва да се правят всички автомобили.., че правилния начин на един ДВГ е този. Двигателят работи с толкова мощност колкото му трябва (колкото се изисква от него).. примерно като карам нормално ускорявам в диапазона 0 - 80км/ч с 1600 оборота, а ако искам да се изстрелям по-бързо изполвам максималната мощност и ускорявам с 4000 об/мин..., а при 140 км/ч (без натоварване) съм с 2850 оборота.. Друго.. много често при планински път с обикновен автоматик или дори с ръчни скоростта може да е нито за едната, нито за другата предавка.. резултат .. постоянно превключване или мъчене на двигателя.. при вариатора няма такова кино, оборотите се нагласят оптимално според натовареността .. Снощи се върнах от Карпатите.. няма никакъв проблем със спускането, използвам симулираните ръчни предавки и си спускам "на скорост". И най-вече.. удобството е несравнимо 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikid Отговорено 21 Ноември, 2011 Share Отговорено 21 Ноември, 2011 Практически предавателни числа при CVT са безброй и така няма "неудобна" предавка . Принципът е измислен или поне описан още от Леонардо ДаВинчи . Тези 6 фиксирани предавки ги избира компютъра . Икономията идва и от това ,че двигателя остава в постоянни обороти докато се сменят предавателните съотношения т.е. няма спад и след това изфорсирване при смяната , което е характерно при другите видове авт. и ръчни кутии. Къде все пак са минусите ? Поради триенето на стоманения ремък трябва специално масло издържащо на високи температури , което е по-скъпо ( вече има и на нормални цени) и се налага по-честа смяна на 30- 40 хил. км. Количеството обаче не е голямо 2-3л. Не са подходящи за двигатели с висок въртящ момент примерно за дизели и бензинови "резачки" . Въпреки ,че са автоматични имат нещо като съединител , който е първото , което се скапва , но след 150 хил. , там някъде може и да се отпусне ремъка .Това зависи от карането и поддръжката -навременната смяна на маслото . Като минус може да се добави и почти пълното непознаване на сервизите у нас на тези кутии , все пак има вече и такива ,които ги поправят. Запознат съм със CVT , защото имам такава кола в семейството Фиат с кутия на Субару , вече далеч над 150хил. и най-здравото нещо в тази кола е именно скоростната кутия. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.