Sign in to follow this  
Followers 0
meld

Журналистически Test drive - хубав репортаж за Voleex C10

11 posts in this topic

И още едно ревю на Voleex C10, писано от жена:

http://www.tbmagazin...ostanalite.html

 

Впрочен в ревюто на Дневник има и доста коментари под темата ...

Edited by poroinik
не пускай последователни коментари
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам малко време и реших да добавя собственото виждане върху този репортаж. Държа да подчертая, че това са субективни усещания :)

 

Един поглед към външността на колата ми показва, че тя е еволюирала доста и от бледо копие на "Тойота Ярис" 2 вече има своя физиономия.

Да хванем таблото с инструментите и централната конзола, които нямат нищо общо с тези на волекса. Е как тогава Волекса вътре е копие на Ярис? Като гледам снимки на Ярис вътре има отделни детайли, които са еднакви, но пък е трудно да кажеш, че едната е копие на другата. Второ - каква еволюция при положение, че Ц10 е само един модел от създаването си и от пристигането си в БГ? Интересно ми е къде този журналист е виждал "стар" Ц10, който е приличал на Ярис, че да каже че "новия" вече има своя физиономия... (само да вметна, че това дали е копие на нещо или не мен въобще не ме бърка - ако щат да сложат огромен надпис на колата - копие на Тойота Ярис. Даже ще ми е кеф, че имам Ярис на 2/3 от цената на оригиналния :) )

 

Арматурното табло е покрито с приятна на външен вид мека пластмаса със ситна шарка. В последствие ще установя, че това не е най-доброто решение, тъй като при пряка слънчева светлина, тя се отразява неприятно в предното стъкло.

Това с отразяването не съм го забелязвал. Нарочно в най-големия пек преди два дена се загледах и наистина леко отразява слънцето, но е незабележимо и в никакъв случай неприятно (а карам с цайси и обикновено всякакви отблясъци ме дразнят повече от нормалното). Кофтито на тази пластмаса е, че доста лесно се драска. Аз имам вече няколко надирания и едно от тях е дори от преди да си получа колата.

 

 

Показанията за нивото на гориво, температурата на охладителната течност и изминатите километри са в електронен вид, като стават едва видими, ако включите фаровете, докато е светло. Вариант за регулиране на осветеността на приборното табло няма.

Да, няма такава екстра. Не съм карал кола с регулиране на осветеността, но не се сещам и някога да ми е трябвало. Може на някои хора да им пречи - на мен не :)

 

Това, което ми липсва е бордови компютър, или поне термометър за външната температура.

Определено и на мен ми липсват тези неща.

 

 

страничната опора на двете кресла отпред е плитка, а равната повърхност на долната им част създава усещане, че можеш да се изхлузиш при движение по път със завои.

Ама не можеш. Карал съм много по завои (да не кажа само по завои) и веднъж не съм имал чувството, че ще се "изхлузя" от седалката. В крайна сметка остротата на завоя е обратнопропорционална на скоростта. Е, ако направиш обратен завой със 100 км/ч може и да се озовеш някъде другаде из купето. Не съм пробвал :)

 

 

Вратата му обаче рядко се затваря от първия път и си иска сериозно блъскане.

Абсолютно вярно. Не знам дали има и един волекс, на който петата врата да се затваря плавно още от завода. Мойта се оправи като се наложи да се пребоядисва след едно ПТП.

 

 

 

Неприятното е, че дори петата врата да не е затворена, колата се заключва, без да издава предупредителни звуци, а плафоните в салона и багажника оставят да светят, което може да ви остава без ток, някой сутрин.

Имам аларма и тя започва да свири ако някоя от петте врати не е затворена.

 

 

Завъртам ключа и "Волекс" С10 направо пали на газ.

Айде, бе! Как стана това? Щото като искаш да караш на газ то не включва веднага, а изчаква малко. Колата винаги пали на бензин, а лятото минава на газ след 10-20 секунди.

 

 

Ходовата част поема смело всички неравности, но за съжаление не филтрира нищо от тях и безмилостно ги предава към пасажерите.

Да, така е. На хубав път е супер (придава стегната возия на колата). На лош се усеща, разбира се. Явно китайците имат по-хубави пътища от нас. Впечатленията ми от новите автомобили от класа са, че повечето са с твърда возия.

 

 

Воланът е една идея по-тежък от приятното за шофиране в градски условия.

За мен е чудесен. Даже леко по-тежък волан дава повечепрецизност при използването му. За да е некомфортно трябва да е като на лада, че и по-тежък.

 

 

Продължавам във второ мнение, защото явно форума не позволява повече от 10 цитата в едно мнение :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Въпреки жегата навън, в купето климатика поддържа приятен хлад, като работата му спира минимално устрема на "Волекс".

Да, наистина държи хладно. Предишните ми наблюдения, че не е така се оказаха комбинация от стояла на слънце кола + прегрели рибари след 7-8 часа на реката. А работата на климатика доста се усеща. Определено спъва колата особено при изкачване, но това е нормално за това двигателче.

 

 

Пета пък е по-дълга и може спокойно да се включи още при 50 кмч.

Пета на 50 км/ч е на доста ниски обороти. Аз включвам на 60-65. На мен пък ми липсва една 6-та. Колата според мен има ресурс за още една "магистрална" скорост. Имам чувството, че 4-та и 5-а са с много близки предавателни числа... Можеше да ги раздалечат малко :)

 

 

При подминаване на 100 км/ч звуковото присъствие на мотора става натрапчиво, а при 130 км/ч, радиото става излишно, тъй като така или иначе, не се чува.

Всъщност не е на мотора. Поне според мен неговия шум е около 30-40% от шума при високи скорости. Другото е от пътя/гумите. Просто под мокета на колата са директно ламарините на шасито. Мисля, че е въпрос на време някой от форума да му писне и да го облепи с битумна лента. Мокета изглежда се маха сравнително лесно та не трябва да е голяма играчка.

 

Дългата трета скорост улеснява изпреварвянията

За нея мога да напиша цяла ода. Страхотна е! Толкова пъти ме е спасявала по стръмни пътища и завои. С нея без проблем се изпреварва при 90 км/ч.

 

Това ще рече, че разходът на газ е около 9 л/100 км. По книжка, на бензин колата харчи 7.3 л/100 км., показател с между 1.2 и два литра по-висок от този на конкурентите с мотор с подобна мощност.

Мда, мотора не е от най-икономичните. С уточнението, обаче, че тези 7.3 л разход са измерени чрез каране, а не на стендове и т.н. както при другите автомобили. Въпроса е тук дали аналогична 100 коня кола от този клас прави по-малък реален разход.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

За газ не знам ама на бензин с тойота ярис с 1.3 мотора (99кс) съм постигал 5.5 л./100км. по маршрута Габрово-София и обратно с 3 часово въртене из София. Засечено пълно-пълно на същата колонка, нарочно на следващата сутрин, преди да върна колата на собственика и по същото време на първа степен на пистолета на колонката (т.е. най-бавно). Не съм настъпвал много над ограниченията (10-15 км/ч) а на магистралата с около 110-120.

Edited by gwfan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина тук-там в писаниците има неточности, но според мен е важно да се пише. Необходимо е да зачестят тези статии.

Аз лично работя с туристи и не изпускам възможност да представя нашата марка. После ме затрупват с въпроси, което много ме радва.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ха, имаше един коментар под едната статия, че видиш ли Волексите били много скъпи, и нямало поръчки от таксиметрови фирми. Ами като се загледам по улиците, отдавна май не се срещат малки коли като таксита( или почти не се срещат). Като излезе обаче Ц30 пак ще си говорим:) Но има и друго - за такситата трябва да помислят за фабричен МЕТАН:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Така, докато пътувах стоях в неведение за разхода на гориво и оставащи километри до зареждане. В днешно време да смяташ по чертичките на резервоара, някак не стои сериозно. Но в разговор с производителя разбрах, че в момента работят именно в тази посока и може би скоро ще излязат от поточната линия и автомобили с борд компютър.

 

Това е от другото ревю, на жената, и ако е вярно, ще бъде страхотно!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ееее, то бива неграмотно написано, ама това е ужас. С много голяма мъка го прочетох - правописни грешки, алогизми, откровени глупости... Не прави услуга на колите.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ееее, то бива неграмотно написано, ама това е ужас. С много голяма мъка го прочетох - правописни грешки, алогизми, откровени глупости... Не прави услуга на колите.

Съгласен съм! А също така не са си направили труда да проучат въпроса, по който пишат.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам малко време и реших да добавя собственото виждане върху този репортаж. Държа да подчертая, че това са субективни усещания :)

 

 

Да хванем таблото с инструментите и централната конзола, които нямат нищо общо с тези на волекса. Е как тогава Волекса вътре е копие на Ярис? Като гледам снимки на Ярис вътре има отделни детайли, които са еднакви, но пък е трудно да кажеш, че едната е копие на другата. Второ - каква еволюция при положение, че Ц10 е само един модел от създаването си и от пристигането си в БГ? Интересно ми е къде този журналист е виждал "стар" Ц10, който е приличал на Ярис, че да каже че "новия" вече има своя физиономия... (само да вметна, че това дали е копие на нещо или не мен въобще не ме бърка - ако щат да сложат огромен надпис на колата - копие на Тойота Ярис. Даже ще ми е кеф, че имам Ярис на 2/3 от цената на оригиналния :) )

 

 

Това с отразяването не съм го забелязвал. Нарочно в най-големия пек преди два дена се загледах и наистина леко отразява слънцето, но е незабележимо и в никакъв случай неприятно (а карам с цайси и обикновено всякакви отблясъци ме дразнят повече от нормалното). Кофтито на тази пластмаса е, че доста лесно се драска. Аз имам вече няколко надирания и едно от тях е дори от преди да си получа колата.

 

 

 

Да, няма такава екстра. Не съм карал кола с регулиране на осветеността, но не се сещам и някога да ми е трябвало. Може на някои хора да им пречи - на мен не :)

 

 

Определено и на мен ми липсват тези неща.

 

 

 

Ама не можеш. Карал съм много по завои (да не кажа само по завои) и веднъж не съм имал чувството, че ще се "изхлузя" от седалката. В крайна сметка остротата на завоя е обратнопропорционална на скоростта. Е, ако направиш обратен завой със 100 км/ч може и да се озовеш някъде другаде из купето. Не съм пробвал :)

 

 

 

Абсолютно вярно. Не знам дали има и един волекс, на който петата врата да се затваря плавно още от завода. Мойта се оправи като се наложи да се пребоядисва след едно ПТП.

 

 

 

 

Имам аларма и тя започва да свири ако някоя от петте врати не е затворена.

 

 

 

Айде, бе! Как стана това? Щото като искаш да караш на газ то не включва веднага, а изчаква малко. Колата винаги пали на бензин, а лятото минава на газ след 10-20 секунди.

 

 

 

Да, така е. На хубав път е супер (придава стегната возия на колата). На лош се усеща, разбира се. Явно китайците имат по-хубави пътища от нас. Впечатленията ми от новите автомобили от класа са, че повечето са с твърда возия.

 

 

 

За мен е чудесен. Даже леко по-тежък волан дава повечепрецизност при използването му. За да е некомфортно трябва да е като на лада, че и по-тежък.

 

 

Продължавам във второ мнение, защото явно форума не позволява повече от 10 цитата в едно мнение :)

Статията като цяло казва верни неща, според мен. Имам удоволствието да карам както волекс-а, така и ярис (модел 2010, 1,33 бензин) - няма да повтарям нещата, които са изведени в отделна тема.

Напълно съгласен съм, че липсата на 6-та предавка се усеща осезаемо. Отделно от това - поради по-комфортните седалки на волекса (сравнени с тези на ярис са по-широки и обемни), скоростния лост на втора предавка почти опира в седалката (тази на шофьора) :-))))

За информационното табло (скоростомер и оборотомер) - когато взех яриса, се чудех как могат да измислят това табло, "пльоснато" посредата. Тогава бях чел, че е установено, че е по-удобно да гледаш информацията с периферно зрение, отколкото да "забиваш" поглед под волана. Не ми се варваше много, но сега, когато сравнявам двете табла, разбирам, че има логика в информацията, която бях чел. Последният ярис (2012) вече е с класическото табло с два дисплея. А иначе, липсата на борд-компютър, а и инфо за станциите на радиото са минуси, които не мога да си обясня, предвид нивото на оборудване на волекса.

Отделно - подлакътника на страничната врата е неудобен или поне не толкова, колкото на яриса.

Воланът наистина е по-твърд на волекса - въпрос на предпочитание, на мен лично ми харесва повече този на тойотата - по-мек, значително по-добро обратно развъртане, след завой (колегата с учебната кола беше писал за този проблем).

Относно разхода - при много разумно шофиране, засега съм го усреднил на 7,8 л./100 км., а при извънградско - 6,8 л./100 км. (бензин). За разхода на яриса съм писал вече подробно :-)

За таксиметрови коли - не става въпрос за цената - не очаквайте такси- волекс - практически няма багажник, дори и без газова уредба - тази сутрин карах приятел до летището - точно един сак се събра, за куфари не може и да се мисли :-)))))

И накрая - мисля, че се "навъртяха" достатъчно километри с волексите - ако може модераторите да направят една тема за по-общи проблеми (по двигател, ходова част, спирачна уредба, купе и др. под.), които са изникнали досега с колите и тяхното решаване - мисля, че ще е полезно на всички. За мен, засега, най-големият минус е шумоизолацията или по-точно недобрата такава. :-)

Edited by white shark
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0